Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Tjeckien

« · 209801 · » Till forumet

Sv: Sverige-Tjeckien
Kärran: Helt rätt my lady!

Nordgren åkte ju också på en hjärnskakning i senaste matchen hemma mot MIF som dessutom var hans första match efter just magsjukan så man kan väl lungt säga att han inte är i samma form som tidigare...

Anger - Bambi...
Kommentera

SirPimme:
Jasså var det hjärnskakning, då kanske han borde vilat ett tag till. Hörde på sportradion att han fick någon skada mot ansiktet mot MIF, men det kanske var hjärnskakning då.
Nordgren har varit min favorit sedan han spelade som junior i MODO.

Det har varit ett tufft jobb för vår back Enström som ofta har fått tagit uppgiften att bevaka nr 14 när Timrå spelat mot MODO. Håller på MODO men Timrå får gärna vinna matcherna mot alla andra lag.
Tänk, det kan kanske blir Timrå- MODO i slutspelet, vilken höjdare, men då tar nog MODO hem vinsten.
Kommentera

Kärran: gött me seger igår......
Kommentera

Kärran: f-n vad bra sverige spelade igår,tjeckien hade ju ingen chans alls....nu hoppas man att dom vinner den här turneringen för en gångs skull...
Kommentera

heart: ja man får hoppas de så hardy får tillbaka sitt goda rykte...ryssarna kan bli svåra.
Kommentera

ribba9: ja,det brukar dom va....
Kommentera

ribba9: Ryssarna blir väldigt svåra, de är väldigt bra, men jag tror vi kan vinna över dom ändå, spelar vi som igår kommer vi lungt att slå dom
Kommentera

Frölunda85: ja man får hoppas på de....
Kommentera

ribba9: Sverige losar mot ryssarna.....
Kommentera

Jeszica:
Kommentera

SirPimme: Johan Davidsson är sedan länge "free agent". Han draftades av Anaheim redan 1994 och tog sedan steget över inför säsongen, 98/99. Eftersom Islanders sedan inte förlängde hans kontrakt inför 00/01, så hamnade han i kategorin "free agents". Som sådan fick han ett try-out av Vancouver och var bl a med och mötte DIF i Globen under försäsongen, 00/01. Av Vancouver blev han sedan erbjuden ett tvåvägskontrakt, vilket inte attraherade Johan eftersom det var ett sådant han spelat på under den tid han varit i NHL. Så istället valde han SM-Liiga och Espoo Blues under 00/01. Antagligen för att det där finns möjligheten att åter sticka till NHL mitt under säsongen, om nu någon kallar på honom. Nu blev det ingen sådan chans, så då valde han att återvända till moderklubben. Så i nuläget har ingen klubb någon rättighet till Johan. Däremot har samtiga NHL-klubbar möjligheten att ge honom ett envägskontrakt och då tror jag inte att han tvekar många sekunder.
Kommentera

matchen gick ju bra! =)
mål i boxplay, seden i powerplay och så igen i powerplay tror jag de va och så öppen målbur =)

andra feman knäcker, den upp till vm och de andra duktig spelarna + våra nhl-proffs så blir de ett vm-guld
Kommentera

difzi: femman andersson-davidsson-hannula-sundin-johansson är mycket bra.....hoppas att dom får spela ihop i VM i finland också..
Kommentera

liepins: Nordgrens "problem" är ju att han måste spela med Anger och Rönnqvist som inte ens skulle platsa i Timrås farmarlag (Sundsvalls Hockey)
Kommentera

Örn-öga: Sant. Lättare för Hardy att peta Nordgren än hela dragkedjan. Tror för övrigt inte han vågar peta dem...
Kommentera

heart: ja de är ju andra feman me andersson-davidsson-hannula-sundin-johansson eller är jag helt ute å cyklar...

tror nästan 100% att de får spela, hardy är en bra å klok trännare så han sätter de i samma kedja *hoppas*
Kommentera

Et tu Brute: Där ser man... Bra att du fyllde i...

Han har ju alla möjligheter att få en ny chans "over there".
Fortsätter han så här så blir det nog svårt för HV att behålla honom, hur går snacket i Jönköping?
Kommentera

SirPimme: Snacket här just nu, berör väl andra turbulenta händelser än just Davidssons vara eller icke vara.

Man har i stort signat med alla nyckespelare även inför nästa säsong, förutom Davidsson.

Men det spelar ju ingen större roll, om han skriver på ett ES-kontrakt nu eller senare, ropar NHL innan augusti så är ett sådant kontrakt inte värt något iaf.
Kommentera

Et tu Brute: Ja det är klart, jävligt illa det där med Arto...
Kommentera

Örn-öga: Nordgrens "problem" är väl snarare att han är sämre än både Anger och Rönnquist, vilket helt logiskt gör att han inte platsar. Svårare än så är det inte....
Kommentera

Huge: Men snälla du... Ta det lungt med spriten...
Kommentera

SirPimme: "Lungt" ?? Undrar vem som tittat för djupt i flaskan?
Kommentera

Huge: jag vill inte verka spydig men Nordgren ÄR bättre en Anger Och Rönqvist (iaf hittills i tuneringen)
Kommentera

Huge: Everyone can walk against the red light, but only the choosen one can inhailing vodka...
Kommentera

SirPimme: Lät lite "Willyssonvarning" över denna slutsats. Eller så har Willysson stulit det av dig..
Kommentera

250kg kärlek: Det är en kombination...

...vi ger och tar Willy och jag!
Kommentera

SirPimme: Hehe.
Nästa svar förväntas jag komma från "Fagga", orten från vart man lärt känna Willysson. Som han så många gånger den senaste tiden gjort gällande.
Kommentera

250kg kärlek: Hmm Fagga, faktum är att "BigMike" numera är bosatt i närheten av Centrumkiosken...

...har man tur kan man se honom gåendes på Avenyn mellan Domus och Timståhls!
Kommentera

SirPimme: Heter det Timståhls än? Vackert.
Kommentera

250kg kärlek: Jo visst är det underbart... Kan ju bjussa på en riktig nostalgitripp genom att säga att Astorsfärg också existerar!
Kommentera

SirPimme: Kommer du ihåg vår fight på B-parken 98/99? I korvkön...
Kommentera

250kg kärlek: Nu börjar det klia i huvudet...

...korvkön, parken 98/99!? Mer ledtrådar!
Kommentera

SirPimme: Fantastisk upplevelse. Även om jag inte ville bråka med dig dårå.. Jag ville bara ha en korv men du tyckte inte samma sak.
Men jag gillar dig ändå. :o)
Kommentera

250kg kärlek: Känner jag dej???
Kommentera

SirPimme: Hmmmm, befarar det värsta...
Kommentera

250kg kärlek: Det var som fan... även om minnet sviker så ber jag om ursäkt, antar att magen knorrade!
Kommentera

Kujja: Bara inse. Det gör dom inte alls
Kommentera

Tjena! Eric heter jag. jag hejar stenhårt på Modo i alla lägen.
Mitt hjärta dunkar för Modo, detta underbara gäng
Kommentera

green: Timrå Ik ska det va!!
Kommentera

Huge: Ditt "problem" är väl snarare att du inte kan hockey. Nordgren är bättre än både Anger och Rönnqvist och därför var det ologiskt att han inte platsade. Svårare än så är det inte...

...Beviset fick du idag!
Kommentera

SirPimme:

Beviset vi fick idag var att Nordgren platsade idag, och var dessutom mkt bra, tycker jag. Mot tjeckerna var det Anger som tog platsen. Om DU hade kunnat lite hockey så borde du ha insett att det blir lite olika spel beroende på vilka man möter. Tjeckerna backade hem direkt och försvarade sig mest hela tiden. Dagens match hade en helt annan matchbild, och hur t.ex Anger hade betett sig idag får vi ju aldrig reda på. Han kanske t.o.m hade lyckats bättre mot detta motstånd än Nordgren, vad vet man..
Svårare än så är det inte....
Kommentera

Huge: Du säger det ja... Om jag ändå kunde lite hockey...

Tänk om du skulle kunna se lite neutralt på situationen, och sluta vara så färgad...

...Nordgren har viljan, han har intensiteten, skridskoåkningen, klubbtekniken, han vågar utmana och ta avslut och han har det viktigaste av allt för att lyckas: självförtroende och det kommer man långt med...

...Anger däremot ser vilsen ut, är initiativ lös, har inget tempo i kroppen, han vågar inte utan spelar hellre med breda marginaler och allt detta beror på att han saknar just den tron på sig själv som NN HAR.

Så enkelt är det faktiskt!
Kommentera

SirPimme: Själv tycker jag att Wernblom verkligen har visat upp sig, han ska absolut vara med i VM. Han är en sådan otroligt stark spelare och går in i varenda närkamp, han ger sig aldrig, en riktig kämpe, hoppas också att Hardy har sett det.
Kommentera

SirPimme: Ett gott råd gå inte in i debatt med han det spelar ingen roll vad du anser hans ord är lag tror han hahah nä men skämt åsido även om du har rätt så lär du aldrig få samförstånd med han.Finland rockar röven av tre liire imorgon för då lär väl Kapanen stå he he!!! 10-0 till dom stora starka lejonen som tar hem VM-Guldet lätt!!!
Kommentera

Frölunda85: Håller med, han är även i mina ögon given!

Tycker han är Sveriges enda riktiga Powerforward vid sidan av Holmström och såna behövs inte minst i ett slutspel, för jag räknar med att Tre Kronor kommer att vara med och stångas hela vägen i kampen om guldet i vårt kära grannland..

..och som sagt, hoppas också att Hardy inser detta faktum.
Kommentera

SirPimme: Ja, det är självklart att vi ska vara med och slåss om guldet!!!Och Wernblom ska vara med, jag tror faktiskt att Hardy redan har insett det, efter Sweden hockey games.
Kommentera

observant: Ha ha!! Jo, jag tror jag har insett det nu...

Ja matchen i morgon blir tuff, tror dock att Tre Kronor drar det längsta strået för Kapanen är tyvärr skadad.
Han fick en smäll på armbågen under gårdagens träning och har lämnat truppen, han är redan nu hemma i Sundsvall och lär följa matchen framför tv:n med en Lapin i handen...
Kommentera

Frölunda85: Japp, konstigt vore väl annat!
Kommentera

SirPimme: aj aj då det visste jag faktiskt inte att han var skadad ok då blir det en jämn kamp om inte han läcker som ett såll i det finska laget som han gjorde mot Canada men finnkamp är alltid en finnkamp så perkelen saatanan anamman kämpa båda två ;-)
Kommentera

sektionU:inte jag heller.....
Kommentera

« · 209801 · »