Börjar likna förnedring detta nu. Såklart mycket kvar, men tjeckerna får det jobbigt i vilket fall. Kul att se att det är en sån spridning bland de svenska målskyttarna och att de som förväntas göra mål också får göra det.
Hm, det kan väl inte vara så svårt att få tidtagningen att funka, det är riktigt pinsamt tycker jag. Även om de har "NHL-tidtagningsregler" så borde det ju gå att fixa.
Sannes: Jo pinsamt är det, men herregud vad de skulle irritera sig på den, lite överdrivet tycker jag, kunde inte tiden gå uppåt i ca tre minuter och fixa klockan efter perioden, eller är den så viktig i reglerna?
Sverige kommer att vinna för TELLAN HÅLLER NOLLAN! å resten av laget jobbar på bra, betyd idag, VG ;P De va lättare att ta över matchen än va de va trott...
Sannes: 4-0 efter två perioder.Ser ju riktigt bra ut . Oj, vad jag tycker Sundin är bra, bäst på plan igår och en av de bättre idag. därimot så förväntar jag mig mer av Lidström och Näslund.Dom kan så mycket mera än vad dom har visat hittills.
Frisco: ja han é hatad kan ja säga, Tellan skulle ju hållla nollan, de rimmar så finnt ;D nä skämt o sido, men de skulle vara otroligt skönt om han gjorde det.
difzi: Fri sikt för Tellan vid 4-2 målet och pucken går in mitt i målet. Till skillnad från Salo som har hål i plocken verkar Tellan för tillfället vara ett stort hål hela han.
Salle: Sverige tar nog ut sina segrar i för skott, desamma hände förra året i finalen emot Canada, men nu får vi hålla tummarna,be vad som helst för att tjeckien INTE ska göra ett mål nu, utan Sverige ska göra mål =)
Salle: Tycker att det är ofta virrigt när Lidström och Johnsson är inne. Är inne på samma sak som Näslund och splitta dom.Varför inte Ragnarsson/lidström och Norström/Johnsson?
WarhawK: De vek ner sig genom att ta ut seger lite i förskott, men nu är det bortglömt och Sverige lyckades vinna denna match, men de så ALDRIG mer göra som de gjorde nu i tredje i övrigt gjorde de en super match och mycket är tack vare Tellan även om han släppte in något lätt mål eller två.
men än hur det gick i tredje som vi borde glöma för den var inte direkt bra, ska vi glädja oss för en underbar seger!!! Nu tar vi finnarna på lördag me nya tag å inga misstag denna gång!!
TRE KRONOR!! försök att slå oss om ni kan, de kommer att kräva tusen man! vi har kraft, vi har mod, vi har vi har still...!!
Ambroo: Lidas är alltför ofta pinsam i egen zon. För mycket handväska på isen för att det ska kännas riktigt bra! Känns ju dessutom som om hårdheten och tuffheten i matcherna bara kommer att öka fr.o.m nu..
Lidas och Kim är ju offensiva backar och har väl inte sin styrka framför eget mål. Kim med Ragnarsson funkar utmärkt i Philadelphia när de spelar tillsammans. Varför inte i Tre Kronor också? Att spela Norström-Ragnarsson är lika sjukt. Visserligen stabilt i egen zon men de är inte direkt fruktade i motståndarzon. Kul att se Öhlund göra bra i från sig i Tre Kronor det var inte...någonsin?
Goalkeepers
32. TELLQVIST, Mikael
35. SALO, Tommy
1st Line
3. JOHNSSON, Kim
5. LIDSTRÖM, Nicklas
11. ALFREDSSON, Daniel
13. SUNDIN, Mats
33. MODIN, Fredrik
2nd Line
17. RAGNARSSON, Marcus
14. NORSTRÖM, Mattias