Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sverige-Vitryssland

« · 275120 · » Till forumet

Sv: Sverige-Vitryssland
Punkk:
Tommy Boustedt åker och kollar in blivande motståndare
åt Svenska Landslaget...
Kommentera

Jimmy:

Ja men vad har Tomas Rhodin och JonasHöglund i Vm att göra...

Vill till att de skall bättra sig nu.....

Ronny Sundin tex.. Sällan man ser han göra en dålig match....
Kommentera

bajenmattias: Bara att erkänna - Ronnie är kung.

Trodde man sett grishockey spelats förut men även här gäller det att erkänna att Vitryssland är odisktabelt det lag som spelat gris värst. Fy tusan en sådan tråkig match det var igår. Lider fortfarande.
Kommentera

Dragan 2k:

Ja men matchen i Morgon mot Kanada är nog den matchen som svenskarna kommer att spea ut i!! Hade matchen igåpr gällt medaljer så hade VSerige garanyterat spelat bättre..
Kommentera

bajenmattias: Tror också att det kan bli en riktigt kul match imorgon. Allvarligt talat börjar jag också bli rätt trött på lag som exempelvis Ukraina och Vitryssland. Tänk att gå in i en match och ha inställningen - vi lirar för att få till ett 0-0 resultat. Att sedan krydda den inställningen med hugg, slag, fasthållningar och avsluta debaklet med att visa upp sin förkärlek till att slå icingpuckar...ja, vad säger man?

nej. Minska ner antal lag som spelar med i A-Vm känns som en naturlig utveckling. Kanske inte till 8 men 12. Ett "dåligt" lag per grupp. Ett VM, oavsett sport, ska innehålla de bästa lagen enbart.
Kommentera

Dragan 2k:

Instämmer helt men jag vill ju bara ha de lagen som brukar vinna vm...

Dvs Sverige Finland Kanada Tjeckien Ryssland Slovakien och Usa
Kommentera

Dragan 2k: Frågan är dock om det någonsin kommer bli fler bra lag om endast ett dåligt lag i varje grupp får vara med. Utvecklingen för de andra lagen som spelar i B-VM kommer ju troligtvis stanna av, eller iaf gå väldigt sakta.
Jag tror nog att det är bra med ett par blåbärsnationer för utvecklingen...
Kommentera

bajenmattias: Hehe. USA får man kanske inte inkludera i den gruppen längre med tanke på vilka spelare de skickar hit. Sist i sin grupp efter torsk mot både Schweiz och Danmark...
Kommentera

Dragan 2k:

Ja det är sant men Usa har ju visat att de skall vara med bland de stora elefanterna...

OS final sist mot Kanda är icke att förglömma!!

Hade de 11 nhl proffs med till denna turnering så kan man ju undra hur pass bra de är...
Kommentera

bajenmattias:

"Ja men vad har Tomas Rhodin och JonasHöglund i Vm att göra..."

Mot Lettland gjorde Rhodin 1+1. Är det möjligtvis poäng han är här för att göra :-) Däremot om han inte hänger med defensivt är ingen överraskning, när han är tveksam redan i ES på den fronten, tycker jag.
Kommentera

orion: Håkan Södergren sitter ju bara och letar utvisningar hela matcherna, jobbigt nog det, lite som Curre gör som tycker alla utvisningar för motståndarlaget är solklara.
Kommentera

Frella:

Ja men den tråkigaste av dem alla är Lasse Kinch...

Föressten!!

Hur kommer det sig att radion ligger 2 sekunder före...

Kollade det igår..
Kommentera

bajenmattias: Han är nog ändå bäst av de som finns att tillgå, ser ju betydligt hellre Kinch än att se Perlskog svamla om historier från förr mitt i PP eller i avgörande skeden i matchen.
Kommentera

bajenmattias: Tv3 går från finland via sattelit till england sen går det upp i sattelit igen och ner till oss tittare.

radion går via stockhlm och sen direkt till oss lyssnare. Det ära samma fenomen när man tittar på svt el tv4 via canal digital jämfört med det analoga nätet.
Kommentera

Vf chefen:

Det är väl snarare så att det har att göra med att TV3 sänder digitalt medans radion är analog? Signelerna går ju med ljusets hastighet så där blir nog inte tidsskillnaden speciell stor.

Men det är bara vad jag tror.
Kommentera

scim: Vf chefen har helt rätt...
Kommentera

Magnus:

Så de digitala kanalerna sänds alltså helt obuffrade?
Kommentera

scim: Som svar på din fråga:

Radio/TV-signaler färdas med ljushastigheten, strax under 300000 kilometer i sekunden. Vid satellitöverföring skickas signalen upp till en satellit, och sedan därifrån ner igen till mottagaren. Av praktiska skäl har nästan alla kommunikationssatelliter geostationära banor på 36000 kilometers höjd.

Upp till den höjden tar det 0.12 sekunder för signalen att färdas från antennen på jorden, och sedan 0.12 sekunder till när den skickas ner igen, summa ungefär en kvarts sekunds fördröjning. Detta gäller förbindelsen i ena riktningen, tur och retur blir fördröjningen det dubbla, ungefär en halv sekund. Till detta kommer diverse fördröjningar i utrustning som signalen passerar, samt att det nästan alltid är längre än 36000 kilometer till satelliten eftersom man sällan är rakt under den på jordytan.
Kommentera

Magnus:

Höjdvinkeln till Sirius som TV3 sänder via är i Umeå c:a 15 grader så det är en bra bit längre än 36000km. Fördröjningen ligger väl ganska jämnt fördelad över den faktiska överföringstiden samt alla fördröjningar som sker vid buffring, kryptering etc etc.
Kommentera

scim: Allt som allt blir det väl ca 2-3 sekunder...
Kommentera

scim: Hmm...helt plötsligt börjar jag få flashbacks till åk3 då jag läste kursen "satellitkommunikation". Fler universitetsstudenter härinne måhända? :)
Kommentera

scim: Hallå.

Så ni tycker att dom är bra eller. Det är gött att höra ska ni veta.
Aja hade gött okej
Kommentera

Magnus:

Förskjutningen kan enligt egna erfarenheter skilja rätt mycket beroende på vilken kanal det gäller också, Canal+ har en förhållandevis liten förskjutning medans Comhems PPV-kanaler ibland är oerhört långsamma, där nickas bollar i mål i radion innan hörnläggaren ens lagt upp bollen på teven ;)
Kommentera

scim: Är väl stor skillnad på Friidrottssändningarna bla om man jämför SVT och Eurosport tex. Där kan man få se målgången i SVT, sen byta till Eurosport och hinna se den igen =)
Kommentera

Punkk:

Hm, Rhodin har spelat 4-1 på två matcher, vilket gör honom till bästa svensk, och du anser inte att han håller defensivt. För att ge lite fakta så hade han i ES 00/01 +30, 01/02 +24 och 02/03 +15.

Vad beträffar bajenmattias så verkar både nuvarande och föredetta FBK-spelare vara ett rött skynke framför hans ögon...
Kommentera

BJ: Vi får se hur han klarar Kanada. Vad han gjort i ES är idag ointressant. Som jag ser det så hade vi behövt någon mer fysisk back än Norström och R Sundin. Men Rhodin är given och har varit mycket bra och passar bra ihop med Mattias Norström.
Kommentera

Jimmy:

Uppräkningen av Rhodins ES-statistik var som svar på Punkks påstående om hans defensiva kvalitéer i ES.
Kommentera

Jimmy: Förstår inte hur du kan säga att Ronnie Sundin inte är en tillräckligt fysisk back och att han inte platsar i VM truppen...han förtjänar absolut sin plats mer än vad Rhodin gör.
Kommentera

BJ:
Rhodin har spelat bra hela säsongen fram till finalspelet men han har inte varit bra så här långt i VM. Dock är det fler spelare än Thomas som har spelat under sin förmåga och en skärpning krävs.
Kommentera

Hockeymillis:

Nu menade säkerligen Jimmy att Sundin och Norström var fysiska backar men att det behövs fler. Sundin och Rhodin är olika backtyper och "förtjänar" nog sin plats lika mycket.
Kommentera

Hockeymillis: Ja precis som BJ sa. Ronnie Sundin och Mattias Norström är för ensamma på den punkten då det gäller fysiskt starka backar.
Kommentera

Hockeymillis:

Vad tycker du om frölundas målvackt då??
Kommentera

BJ: Jo, han var bra mot Lettland, mitt inlägg var ju faktiskt ett försvar mot honom och då hans offensiva kvaliteer!?

Däremot tycker hans defensiv brister. Han kan, likadant som M Johansson, brista i markeringspel utan puck och är för vek i närkamper.

Eftersom jag inte har tok-koll på färjestads +/- statistik så är det svårt att värdera siffrorna du nämner utan att veta hur de ser ut för övriga FBK:are. FBK överlag lär ju ha rätt kraftig plus-övervikt på de flesta spelare de senaste säsongerna. Jag har inga statistik som backar upp mitt påstående, jag säger bara som jag tycker. Men jag är förvånad om du som FBK:are (?) är nöjd med Rhodins senaste slutspel och spec. finalspel. Något som jag fått intrycket att flertalet FBK-fans inte tycker.
Kommentera

du skrev vad har Rhodin i landslaget att göra? det har du väl märkt
Kommentera

Såne:Jag tycker att Rhodin är bättre än Magnus johansson...
Kommentera

Såne: Som sagt..man kan tro att detta är en häxjakt..
Kommentera

Magnus: Avståndet till satelliten spelar säkert största rollen, men nån slags delay i bildhantering som inte finns hos audio kan man väl också misstänka? C+ har ju ständigt problem från England med att kommentators-ljudet ligger före bilden, typ uppåt en sekund eller nåt.
Kommentera

liepins: No way..då får ju inga se hockey vm, det räcker ändå att alla inte har trean. Låt trean ha hockey vm till deras kontrakt går ut, sedan får svt ta över. Annars kan kanske trean fortsätta att ha det , för de gör det rätt bra ändå, även om jag stör mig på de små pauserna i matcherna. Dessutom lär alla bli tvingade att köpa en box snart, för ingen av kanalerna (svt och tv 4) kommer att finnas på den vanliga tvn
Kommentera

Frölunda85: De 'små pauserna' får du nog leva med oavsett vilken kanal som sänder.
Fördelen med TV3 är att de brukar ha väl tilltagen sändningstid och avslutar inte som SVT. i samma ögonblick som slutsignalen går.
Kommentera

bajenmattias: jo du har någ rätt.
Nu när salo é i mål å foppa har trännat upp sig, kommer de att spela bättre (hoppas iaf, de får inte spela som igår, de går bara inte)..
Kommentera

Los Lobos: Nej, det gör faktiskt tv3 bra
Kommentera

difzi: Det var ju liksom inte tre kronor som spelade så dåligt igår, när vitryssland ställer upp med fem spelare på blålinjen blir det inte så mycket annat spel, ett bra citat av Jonas Höglund:" -Det jävla tråkigaste laget jag mött någonsin"
Kommentera

Frölunda85: Så du menar att Sverige spelade bra?
Hade vi bara haft ett högre tempo hade inte vitryssland hängt med för 5 öre, tempot lyste med sin frånvaro igår.
Kommentera

danoj: Nej, vi spelade inte bra, men vi spelade inte heller så dåligt som vissa påstår
Kommentera

danoj: Man gick in i Vitrysslands fälla hela tiden - ut i hörnen där man blev fasthållen, slagen och upphakad. Håller med dock att tempot var dåligt från svenskarnas sida. Det är med tempo och snabbt passningsspel man ska ta sig igenom lag som spelar grishockey...
Kommentera

Dragan 2k: Jo, förstår inte varför dom envisades med att hela tiden lägga ner pucken i hörnerna för att sen stå och böka vid sargen, taktiken från "Belarus" var ju rätt uppenbar, ska ringa Hardy och ge honom mitt mobilnr ifall han behöver coachtips till nästa match ;)
Kommentera

danoj: Går matchen mellan Finland och slovenien på radion eller?? i så fall, vilken radio kanal??
Kommentera

Frölunda85: Viasat Sport sänder matchen. Har Tv:n på. Finland gjorde just 4-0.
Kommentera

eeh, 4-0 efter i per.

1-0 Janne Niinimaa (Saku Koivu, Teemu Selänne) PP
2-0 Aki-Petteri Berg
3-0 Teemu Selänne (Saku Koivu, Ville Peltonen) PP
4-0 Kimmo Timonen (Saku Koivu) PP
Kommentera

finne85: Vad finland e bra nu...blir tufft att möta er.
Kommentera

« · 275120 · »