Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Sweden Hockey Games!

« · 356063 · » Till forumet

Sweden Hockey Games!
Vad sägs om det här laget? Kommentera gärna!!

Målvakter:
Liv
Henriksson

Backar:
T Rohdin
M Johansson
F Olausson
H Jonsson
G Artursson
M Lindman
P Hållberg
L Jonsson

Forwards:
M Johansson
N Andersson
M Kahnberg
P Nordström
J Jönsson
P Prestberg
M Lind
J Davidsson
A Salomonsson
P Svartvadet
N Nordgren
M Mathiasson
J Höglund
Kommentera

Sv: Sweden Hockey Games!
Ronnie Sundin ska visserligen vara given enligt mig, men vill gärna se Lars Jonsson igen!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Prestberg kan du väl glömma.... :)

Sedan kan man ju ubndra varför Artursson skall med för...

annars ser den bra ut!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Mathias Johansson ska nog inte vara med, om han inte blir bättre tills det är dags för Sweden Hockey Games... han har inte kommit upp på sin normala nivå.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja lasse Jonsson är helt klart given tycker jasg men att Sundin skall med istället för Artursson då!!
Kommentera

70 Rodrigues: Och sen tycker jag att Stefan Pettersson borde få chansen igen.
Kommentera

Mattias - 74: Artursson är en rutinerad räv som sällan gör bort sig, Sundin är redan VM klar enligt mig!!!
Kommentera

70 Rodrigues:
Skalla man plocka med rutinerade rävar kan du ta med Robert Nordmark *S*
Kommentera

Mattias - 74: Med den forwardsuppsättningen ska det väl vara själva fan om dom inte ska göra mål :-))
Kommentera

70 Rodrigues:

ja man tycker ju det.. Baltica var ett fal framåt ändå anser jag!!

Det såg rätt bra ut stundtals men det behövs nog en Sundin eller Forsberg i Vm om vi skall ta oss till final! TYVÄRR!!!
Kommentera

Martin Lindman ???
Mannen är ju en veritabel säkerhetsrisk, hur fan tänker man när man kör järnet framåt som back. Han gick ju bort sig hela tiden och tvingade Niklas Persson att ta hans backplats.
Kommentera

70 Rodrigues: Höglund ? Olausson ? Lindman ? Jonsson ? dom 4 är väl de enda jag tvivlar på.Lindman är ju inte ens bra i ES,Höglund vet väl bara hans morsa hur han är.Jonsson ? Olausson ? varför inte Sjödin ? Och vänta bara till Niklas Danielsson får sitt genombrottnu i J-VM :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Lindman och Artursson kan bytas ut mor Sjödin och Sundin. Mathias Johansson borde ställas utanför, sen är jag relativt osäker på om verkligen Lind och Mackan ska få chansen då deras tempo inte direkt är av internationell rang. Vilka man ska ha med istället låter jag vara osagt.
Kommentera

sylf: Jag säger bara Kollar!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Kollar är skitbra !!! Han som spelar i Tjeckien i fotboll alltså :-)
Kommentera

Frella: Jag gissar på att han menade Micke Johansson
Kommentera

Frella: Frågan är inte om deras tempo räcker internationellt utan om deras tempo duger åt Hardy. Hardy tycker inte om spelare som tänker innan de gör nåt. Nej, full fart rätt in i planket ska det vara. Var det inte Tommy Söderberg som kom på det förresten? "Rätt in i kacklet bara!"
Kommentera

Ford Prefect: In i kacklet oxå? Då borde nog Bulan vara med =)
Kommentera

Frella: *ASG* Ta bort ett "c" så blir det rätt. *skyller på den där 3,5:an jag drack vid julbordet*
Kommentera

Ford Prefect: Lätt att skylla på det såhär på ålderns höst =P
Kommentera

nu är de för dåligt......Sverige måste ju presstera bättre! Pinsamt med 2 jumbo platser juh!
Kommentera

vi får hoppas att de går bättre i Sweden hockey games ...då kommer de vara ett mer ruttinerat Sverige tror ja.....SÄKERT!!!
Kommentera

Dessa småturneringar är meningslösa och ingen bryr sig.
Kommentera

Deas: Med tanke på den febrila aktiviteten i denna gästbok är det nog många som inte håller med dig i den frågan.
Kommentera

I slutändan är det bara VM som räknas. Vem minns/bryr sig hur det gick förra året i t.ex. Karjala Cup?
Kommentera

Egentligen kan man ju bara i dessa turneringer se hhur Elitseriespelarna står upp mot spelare från finska, tjeckiska, och ryska ligan. I VM är det ju helt annorlunda, då är de bästa spelarna med. Inte bara ifrån den inhemska ligan. Roger Melin var inne på att man skulle ta bort ngn landslags turnering och kör ngn slags klubblagsturnering istället för de bästa Elitserie lagen mot finska,tjeckiska och finska och övriga europeiska lag för att få internationell erfarenhet. Det kanske inte är så tokligt ändå? Men tråkigt för dom spelare som spelar i mindre bra klubbar...
Kommentera

Bergius: ett kommatecken ska de vara efter "istället". och "för" ska helt bort.
Kommentera

70 Rodrigues:
Några byten bara:
Henriksson mot H. Lundqvist
Olauson mot R. Sundin
Magnus Johansson mot J-A Alavaara (om hans form håller i sig)
J. Höglund mot Tim Eriksson
M. Johansson ska nog inte vara med heller. Sätt in nån annan rutinerad där.
Kommentera

Frella: Bulan vore nog bra att ha med i det avseendet. Ibland undrar jag vad han säger när han får motspelarna så totalt ur balans. Det skulle vara kul med en kamera på hans hjälm någon match så man får se allt det skojsiga man nu missar : )
Kommentera

När ska Hardy abdikera? Dessa ständiga misslyckanden. Okej, det är VM och OS det verkligen gäller men för att hålla intresset för landslaget uppe kanske det är idé att ta ut bästa truppen inför varje turnering. Vad vet jag?
Kommentera

Kickan: Om han har samma förmåga även när han bytt modersmålet till engelska så är det väl värt ett försök. Chansen finns att han kan några fraser på finska också. Bulan - en ren bonus!
Kommentera

Johan J: Jag tror inte han kan någon finska, men Tuukka kanske kan lära honom? Annars tror jag att hans lugna Pitmål uttalat i en rasande ettrig Bulantakt kan få folk ur balans även om de hajar nada. Fast hans engelska borde iofs duga för att reta gallfeber på folk den också, han lyckas ju på träningarna så. Dessutom verkar han som pånyttfödd i år, så sett till dagens 3:- skulle han förmodligen kunna bidra med en och annan poäng också. För att inte nämna rutin dårå - över 700 ES-matcher är fan inte illa.

Uj vad Bulan är underbar. Han är som bäst när käften går i ett och han är alldeles svart i ögonen.
Kommentera

Kickan: Låter på beskrivningen som han passar bra i speakerbåset.
Kommentera

Fan vilka snygga straffar Konovalenkov la alltså elle va han heter i Ryssland som avgjorde med 3 snygga straffar mot Tjekien...dom va grymma dom :P
Kommentera

PATTE_*_MoDo: Ja riktigt förnedrande för målvakten så som han lekte in dom i kassen
Kommentera

RavenLord: mm.....3 st också....alla 3 va riktiga pärlor....han hade ju skjutit målvakten i Tjekien i hövvet precis i slutet av 3:re perioden också sen 3 st straffar....helt förnedrande.....:P
Kommentera

jenza: de gör inget.......men tidningarna verkar bry sej så jäulst mycket....för mycke tycker ja.....de är ju egentligen bara tränings-turneringar....elle?...Hardy måste ju få testa olika spelare...när de inte gick nå bra sist i Karjala cup
Kommentera

PATTE_*_MoDo: Snacka om att sätta målvakten på plats. eller finta upp han på läktarn. Riktigt snygga straffar så rakt o enkelt snacka om säker straffläggare. en sån skulle man ha
Kommentera

Johan J: Jag tycker nog att Bulan hellre skall satsa på en karriär som domare än som speaker den dag han lägger av. Han vore som klippt och skuren för det : )
Kommentera

jaaa....ja skulle vilja ha honom till mitt modo men han är ju så gammal så de är inget att sattsa på direkt...hehe :P
Kommentera

Kickan: "Bulan är helt skumm.....han är en liten retsticka......han gillar inte jag...för några matcher sen mot modo cross-checkade han tobias enström i hövvet när bulan stod i luleås bås.....vad sysslar han med?? o sen sa han att han skulle ha proppat tobias shysst.....de kan han inte han är för klen...han vågar bara gå på dom som är lika kort som han själv....(Vilken fegis)
Kommentera

PATTE_*_MoDo: Ja, allt annat vore smaklöst : P

När det gäller Hardy och spelsystemet så lär du upptäcka att det har diskuterats i det oändliga i den här gästboken, så varför inte bläddra ner en bit och delta i den redan pågående diskussionen om du är intresserad av att veta vad folk tycker? Jag misstänker att folk inte har någon större lust att upprepa allt de tidigare skrivit bara för att någon inte orkat läsa den tidigare diskussionen.
Kommentera

70 Rodrigues: lunkan i målet
Kommentera

Tyckte att laget skötte sig utmärkt i förhållande till sina förutsättningar.
Kör på mr Nilsson låt hungriga spelare vara med. Vem vet kanske åldermännen tänder till ordentligt när de inte blir uttagna i landslaget och blir riktigt på hugget när Hardy tar ut dem till VM.
Kommentera

ribba9: Nu vill vi ha revansch i vår egen turnering!

Krossa Finland!
Kommentera

heart:

Såklart vinner Tre Kronor den turneringen, där tar ju sverige med sitt bästa lag medans de andra länderna oftast gör som sverige gör till Baltica. Så du kan var lugn för en tre kronortriumf precis som vanligt i den turneringen.. har väl 2 guld och ett silver på de 3 senaste turneringarna om jag inte minns fel..
Kommentera

Eltifoso: Nej, nej... Finland brukar ha ett bra lag till alla turneringar... så det blir nog lejonen som ror hem det.
Kommentera

heart: Tänk när Z gjorde fyra mål på en o samma match den turneringen de va nått de...En repris i år el nästa mena jag..De brukar faktiskt gå bra för Swe i shg..men laget kanske ser annorlunda ut då med..
Men nu tar vi ut ett bra lag till våran egen turnering de ordnar sig (hoppas jag)
Det är ju Vm som blir de stora det är då det verkligen gäller..
Kommentera

irre: Ja, det va tamme fan fantastiskt! Men tyvärr så ha vi inga såna i landslaget nu...

O så blev vi sist i turneringen igen...
Kommentera

heart: Jo,men det handlade om betydeligt mindre marginaler den här gången om man jämför med den föregående tuneringen eller...Jag tycker att grabbarna gjorde ett bra jobb där ute på isen och anser att den drastiska ändringen skall ske i båset...Man kan inte bara stå med armarna i kors hela matchen eller....??
Kommentera

« · 356063 · »