Backar: T Rohdin M Johansson F Olausson H Jonsson G Artursson M Lindman P Hållberg L Jonsson
Forwards: M Johansson N Andersson M Kahnberg P Nordström J Jönsson P Prestberg M Lind J Davidsson A Salomonsson P Svartvadet N Nordgren M Mathiasson J Höglund
70 Rodrigues: Mathias Johansson ska nog inte vara med, om han inte blir bättre tills det är dags för Sweden Hockey Games... han har inte kommit upp på sin normala nivå.
Martin Lindman ??? Mannen är ju en veritabel säkerhetsrisk, hur fan tänker man när man kör järnet framåt som back. Han gick ju bort sig hela tiden och tvingade Niklas Persson att ta hans backplats.
70 Rodrigues: Höglund ? Olausson ? Lindman ? Jonsson ? dom 4 är väl de enda jag tvivlar på.Lindman är ju inte ens bra i ES,Höglund vet väl bara hans morsa hur han är.Jonsson ? Olausson ? varför inte Sjödin ? Och vänta bara till Niklas Danielsson får sitt genombrottnu i J-VM :-)
70 Rodrigues: Lindman och Artursson kan bytas ut mor Sjödin och Sundin. Mathias Johansson borde ställas utanför, sen är jag relativt osäker på om verkligen Lind och Mackan ska få chansen då deras tempo inte direkt är av internationell rang. Vilka man ska ha med istället låter jag vara osagt.
Frella: Frågan är inte om deras tempo räcker internationellt utan om deras tempo duger åt Hardy. Hardy tycker inte om spelare som tänker innan de gör nåt. Nej, full fart rätt in i planket ska det vara. Var det inte Tommy Söderberg som kom på det förresten? "Rätt in i kacklet bara!"
Egentligen kan man ju bara i dessa turneringer se hhur Elitseriespelarna står upp mot spelare från finska, tjeckiska, och ryska ligan. I VM är det ju helt annorlunda, då är de bästa spelarna med. Inte bara ifrån den inhemska ligan. Roger Melin var inne på att man skulle ta bort ngn landslags turnering och kör ngn slags klubblagsturnering istället för de bästa Elitserie lagen mot finska,tjeckiska och finska och övriga europeiska lag för att få internationell erfarenhet. Det kanske inte är så tokligt ändå? Men tråkigt för dom spelare som spelar i mindre bra klubbar...
70 Rodrigues: Några byten bara: Henriksson mot H. Lundqvist Olauson mot R. Sundin Magnus Johansson mot J-A Alavaara (om hans form håller i sig) J. Höglund mot Tim Eriksson M. Johansson ska nog inte vara med heller. Sätt in nån annan rutinerad där.
Frella: Bulan vore nog bra att ha med i det avseendet. Ibland undrar jag vad han säger när han får motspelarna så totalt ur balans. Det skulle vara kul med en kamera på hans hjälm någon match så man får se allt det skojsiga man nu missar : )
När ska Hardy abdikera? Dessa ständiga misslyckanden. Okej, det är VM och OS det verkligen gäller men för att hålla intresset för landslaget uppe kanske det är idé att ta ut bästa truppen inför varje turnering. Vad vet jag?
Kickan: Om han har samma förmåga även när han bytt modersmålet till engelska så är det väl värt ett försök. Chansen finns att han kan några fraser på finska också. Bulan - en ren bonus!
Johan J: Jag tror inte han kan någon finska, men Tuukka kanske kan lära honom? Annars tror jag att hans lugna Pitmål uttalat i en rasande ettrig Bulantakt kan få folk ur balans även om de hajar nada. Fast hans engelska borde iofs duga för att reta gallfeber på folk den också, han lyckas ju på träningarna så. Dessutom verkar han som pånyttfödd i år, så sett till dagens 3:- skulle han förmodligen kunna bidra med en och annan poäng också. För att inte nämna rutin dårå - över 700 ES-matcher är fan inte illa.
Uj vad Bulan är underbar. Han är som bäst när käften går i ett och han är alldeles svart i ögonen.
RavenLord: mm.....3 st också....alla 3 va riktiga pärlor....han hade ju skjutit målvakten i Tjekien i hövvet precis i slutet av 3:re perioden också sen 3 st straffar....helt förnedrande.....:P
jenza: de gör inget.......men tidningarna verkar bry sej så jäulst mycket....för mycke tycker ja.....de är ju egentligen bara tränings-turneringar....elle?...Hardy måste ju få testa olika spelare...när de inte gick nå bra sist i Karjala cup
PATTE_*_MoDo: Snacka om att sätta målvakten på plats. eller finta upp han på läktarn. Riktigt snygga straffar så rakt o enkelt snacka om säker straffläggare. en sån skulle man ha
Johan J: Jag tycker nog att Bulan hellre skall satsa på en karriär som domare än som speaker den dag han lägger av. Han vore som klippt och skuren för det : )
Kickan: "Bulan är helt skumm.....han är en liten retsticka......han gillar inte jag...för några matcher sen mot modo cross-checkade han tobias enström i hövvet när bulan stod i luleås bås.....vad sysslar han med?? o sen sa han att han skulle ha proppat tobias shysst.....de kan han inte han är för klen...han vågar bara gå på dom som är lika kort som han själv....(Vilken fegis)
När det gäller Hardy och spelsystemet så lär du upptäcka att det har diskuterats i det oändliga i den här gästboken, så varför inte bläddra ner en bit och delta i den redan pågående diskussionen om du är intresserad av att veta vad folk tycker? Jag misstänker att folk inte har någon större lust att upprepa allt de tidigare skrivit bara för att någon inte orkat läsa den tidigare diskussionen.
Tyckte att laget skötte sig utmärkt i förhållande till sina förutsättningar. Kör på mr Nilsson låt hungriga spelare vara med. Vem vet kanske åldermännen tänder till ordentligt när de inte blir uttagna i landslaget och blir riktigt på hugget när Hardy tar ut dem till VM.
Såklart vinner Tre Kronor den turneringen, där tar ju sverige med sitt bästa lag medans de andra länderna oftast gör som sverige gör till Baltica. Så du kan var lugn för en tre kronortriumf precis som vanligt i den turneringen.. har väl 2 guld och ett silver på de 3 senaste turneringarna om jag inte minns fel..
heart: Tänk när Z gjorde fyra mål på en o samma match den turneringen de va nått de...En repris i år el nästa mena jag..De brukar faktiskt gå bra för Swe i shg..men laget kanske ser annorlunda ut då med.. Men nu tar vi ut ett bra lag till våran egen turnering de ordnar sig (hoppas jag) Det är ju Vm som blir de stora det är då det verkligen gäller..
heart: Jo,men det handlade om betydeligt mindre marginaler den här gången om man jämför med den föregående tuneringen eller...Jag tycker att grabbarna gjorde ett bra jobb där ute på isen och anser att den drastiska ändringen skall ske i båset...Man kan inte bara stå med armarna i kors hela matchen eller....??
Målvakter:
Liv
Henriksson
Backar:
T Rohdin
M Johansson
F Olausson
H Jonsson
G Artursson
M Lindman
P Hållberg
L Jonsson