Tre Kronor

17487 inlägg · 806 ämnen

Tippa semifinalerna!

« · 88137 · » Till forumet

Sv: Tippa semifinalerna!
Nike89:
Kanske var därför Tjeckerna åkte ur..dom trodde dom skulle vinna lätt.
Men å andra sidan är ju inte Slovakien så mycket sämre egentligen, jag tror Sverige kommer få det JÄVLIGT tufft!
Kommentera

Tre Kronor-Slovakien 1-3

Finland-Ryssland 3-2

Semifinal: Tre Kronor-Ryssland 2-1

Final: Finland-Slovakien 4-1
Kommentera

6 Lundström: Nu får du sluta dricka!

Du menar förstås match om bronset: Tre Kronor-Ryssland 2-1
Kommentera

6 Lundström:

Håller med dig där, troliga resultat. Men om bara Slovakien får ordning på försvaret så tar dom hem hela turneringen.
Kommentera

Tre Kronor-Slovakien 4-3

Finland-Ryssland 2-1

Bronsmatch: Slovakien-Ryssland 3-1

Final: Sverige-Finland 3-1
Kommentera

Tre Kronor-Slovakien 3-2 e str

Finland-Ryssland 4-1
Kommentera

Sverige-Slovakien 4-1
Finland-Ryssland 3-1

Final:
Tre spänn- Finska lejonen 1-6
Kommentera

Jag läste på frölundas sida att det finns biljetter kvar till semifinalerna o finalen. Någon som vet vad dom kostar??
Kommentera

Det verkar ju faktist inte som om VM i Sverige är så lockande.
Dom hade ju iaf trott på att det skulle bli fult men så blev det ju inte...!
Kommentera

Nike89:

"Dom hade ju iaf trott på att det skulle bli fult men så blev det ju inte...!"

På vilket sätt menar du med fult?
Kommentera

Nike89:
Jag tippade vinst för slovakien på grund av att de skulle ha spelare med bättre motivation.
I dagens match mot Sverige tror jag lite på Sverige, men någon lätt match blir det säkert inte.

Slovakiens NHL- killar Palffy, Simpel, Bondra, Satan, Handzusoch Bartecko är inte precis några dussenlirare. De har gjort 2367p i NHL och svenskarna har tagit 1439p, detta kan vara en liten fingervisning om att man får det heltufft på isen i dag.
Nu är detta med poängen historia och som vanligt så är det lag som kan ladda och ha den bästa motivationen de som drar det längsta strået i en jämn match.

Salo kommer att väga tungt, och om han får komma in i matchen med några bra räddningar, så ger han trygghet åt utespelarna. Mycket viktigt att alla backar höjer sig ett snäpp och spelar på säkerhet.
Tror att man får ändra lite i spelsystemet annars kommer Slovakierna att vända och komma i friläge med Salo.

Mitt tips: Sverige vinner en jämn match med 3-2
Målgörare Dahlén, Näslund, Zäta eller Hedin
Palffy och Bondra för Slovakien.

Vi får sedan möta Finland i finalen.
Kommentera

Kärran:Visst Slovakien har ju mycket bra spelare i detta VM med Palffy Bondra och Satan i spetsen.Men man hade iaf inte trott på semifinal för dom egentligen...
Kommentera

250kg kärlek: ctrl C till ctrl V
Kommentera

Dagens resultat blir:
Tre kronor-Slovakien 4-2
Finland-Ryssland 3-2 förl.
Kommentera

Hockeyturneringen tar nog dessvärre slut för de svenska kronorna i afton. Slovakerna ser oerhört giftiga ut och har bevisat att det är ett lag som kommit till landet där nationens revansch inte riktigt kommer att hålla.
Salo måste storspela samtidigt som laget måste höja sig ett par snäpp till mot för vad de gjort hittils. Slovakerna har helt klart siktet inställt. Vm- guld. "Satan" vad jag önskar att svenskarna tvålar dit dem.

Tips:
Sverige-Slovakien 3-5
Finland-Ryssland 4-1
Kommentera

Snart börjar Finland-Ryssland så innan den matchen börjar måste man ju tippa.

Sverige-Slovakien....4-3
Finland-Ryssland....5-3

Brons:Ryssland-Slovakien....2-4

Final:
Sverige-Finland....4-2
Kommentera

Finland har gjort 1-0 mot Ryssland efter 4,37...
Kommentera

Nike89:1-1 mellan Ryssland-Finland nu...
Kommentera

Nike89: Vilken match utav Ryssarna, spelade fruktansvärt defensivt samt hårt backspel och fruktansvärt bra slagna straffar.
Kommentera

65 Selander: ...kul att se deras tv-pucks glädje..
Kommentera

Hälge: Jo det är några år sedan man såg en sån äkta glädje från den forna Big Red Machine och då syftar jag inte på TIK (hehe)
undrar om dom klarar att köra med samma taktik i finalen också?
Kommentera

65 Selander:

Att Ryssen får glädjas åt framgången med hockeysabotaget är ett bakslag för hockeyn som underhållning. Hockeymarodörer är vad dom är - inget annat!
Visst, dom la ett par utomordentliga straffar, men är det nåt att sträva efter? Avgörande på straffar - Nej! Jag vill att det avgörs i spel, med andra ord skulle jag vilja ha samma upplägg som i t.ex. play-off till kvalserien...

Lycka till mot Slovakien! (som Finne hoppas jag att rätt lag vinner - inte nödvändigtvis Sverige - utan det mest spelande laget)
Kommentera

nyz: Jag vet att det känns hårt för dig nu ang semin mot Ryssarna
men jag tror att det är fler än jag som håller med om att det är roligt att ryssarna vann kanske med tanke på att det inte hade varit roligt att möta just finnarna i e v final, hade finnarna skärpt sig så hade dom kört snabbare uppspel och skjutit mera och då hade dom sluppit straffarna tror även att ryssarna kommer att köra vidare på sin destruktiva stil för nu är det bara segrar som räknas och inte att spela snyggast. Hälsa Odie
Kommentera

65 Selander: Man får väl hoppas att dom försöker köra på lite mer framåt i en final, men envisas dom med det defensiva spelet så hoppas jag att det inte funkar en gång till.
Kommentera

65 Selander:

Jaja... nu får ni ev. möta Finland i matchen om bronset istället.
Kan hålla med om att det är kul för Ryssen med tanke på den totala avsaknaden av framgångar sedan början av 90-talet, men att lyckas till varje pris... ÄSCH - hockey ska vara kul och underhållande. Stämningsfullt, högljutt, medryckande och intensivt! Inte som i Gavlerinken :)

Odie hälsar tbx...
Kommentera

Hälge: Är ganska säker på att dom kommer att köra samma sak igen eftersom dom nu har lyckats 2ggr om och dom känner lukten av success fast det är väl inte det snyggaste sättet att vinna på men en seger är en seger, man minns ju med fasa gamla CCCP som totalt körde över alla och som inte kände till ordet fegspel.

Nej nu skall jag hugga in på en Kebab och se Sverige ta sin finalplats det kommer att bli hårt men plockar dom bort bondra och Satan så kan det gå vägen.
Kommentera

65 Selander:
Självklart spelar ryssarna samma spel i finalen, iaf om det blir mot Sverige..

Tror att man har lite mindre respekt för Slovakien..
Det vore ju enormt dumt om man böt tillbaka till den lite mer offensiva taktik som inte gick vidare bra i grundserien,,
Kommentera

Jaja, man får väl ta och försöka smälta den här förlusten nu och se framemot morgondagens match om bronset. Trots allt så var det en riktigt kanonmatch som hade allt utom en vinst, tyvärr.

Men Magnus Johansson?
Kommentera

nyz: Håller med fullständigt.
Ryss-Fin matchen gjorde mig så förbannad .
Dels att Fin förlorade givetvis,men även detta att våra straffar fick läggas på ren skit is måste jag säga.
Dommaren tyckte jag gav ryssen mer fördelar också,men det är väl bara att grattulera ryss till final hoppas att de förlorar.
Kommentera

scim:

Vi är nog inne lite på samma linje om det där med straffläggarna?!

Kanonmatch, ja en av de bästa matcherna man sett på länge, säkert den bästa i detta VM iaf!

Nya tag i morgon och nu jävlar bryter vi ihop och kommer igen!
Kommentera

mike66:

Jo, man kan verkligen ifrågasätta straffläggarna, men en annan person som hade stor del i Slovakiens vinst var Pierre Hedin, han får till stor del ta på sig båda Slovakiens mål.
Kommentera

scim:

Vid powerplayspel är det båset som måste göra spelarna/backarna varse om att en utvisad är på väg in. Om så inte görs skall inte backarna klandras för att en spelare kommer fri.
Kommentera

scim:

Nja vet inte det, utvisningen kan han ju inte göra så mycket åt och det var en hyfsad pärla han fick in på Satan! sen att dom kvitterar när Hedin sitter i båset är väl inte så mycket att tala om!

Kommer istället ihågs Hedins 2-1 eller var det 3-1 mot Tyskarna, den satt där den skulle;)

Satan var bara ut i båset och ruskade på sig och kommer in och sätter 2-2, var ju en redig smäll som han åkte på!

Vill nog inte skylla förlusten på någon enskild spelare utan tycker de flesta gjorde en bra match!

Undrar hur länge Lintner blir kvar i MoDo, rukigt bra match av honom!
Kommentera

mike66:

Lintner var i MoDo på artistkontrakt och blir inte kvar, för dyrt...
Kommentera

Lumber Jack:

Blir nog Overthere för honom efter detta VM! Otur för MoDo att inte få ha kvar en sådan lirare!

Han kommer troligtvis att ingå i VM Allstar laget! Skulle bli brydd annars!
Kommentera

Måste fullständigt hålla med scim, det här var en kanonmatch! Absolut en av de bästa matcherna jag sett, och definitivt den roligaste. Det är nog första gången jag gått från en Tre Kronor-förlust med ett leende på läpparna. Hade vi vunnit hade matchen blivit en klassiker.

Förstår inte hur någon kan anklaga Hardy och Tre Kronor för skithockey - hoppas vi kommer att spela så här för evigt... Nu vann Slovakien kanske lite orättvist, men ändå, med en underbar offensiv hockey, så jag hoppas verkligen de vinner finalen.
Kommentera

westerlind: Jag tycker också att det här var en bra match.
Det var hög fart, många målchanser och mycket kroppskontakt...kort sagt som en hockeymatch ska vara..!
Jag håller inte med dom som säger att det är "skandal" , Slovakien är inte ett dåligt lag.
Kommentera

westerlind:Det är underbart med offensiv hockey, men det är lika underbart med ett fungerande försvar, gång efter annan så kom Slovakien 2 mot 1 och 3 mot 2. Bara för att vi ska spela offensiv hockey så får man inte glömma defensiven.Det är dax för Hardy att lämna sin plats för någon annan coach,big ice hockey kom, sågs och rasade totalt samman ytterligare en gång.Jag hoppas att Hardy tar sitt förnuft till fånga och avgår med omedelbar verkan! Big Ice Hockey fungerade för DIF, men internationellt så är det kört.
Kommentera

3-2 mot Tyskarna måste det ha varit som Hedin gjorde! Tysksatan ledde ju med 2-1 kom jag ju på;)

Tycker att Big ice funkar bra och kan inte se varför vi inte skulle fortsätta att spela det systemet. Eller vi kanske ska göra som Ryssarna och Tyskarna m,fl och bygga en mur i Sverige också?!

Positiv och rolig anfallshockey blir det ju då!

Nä hårde Hardy for president och nästa gång spelar vi final, och bör då ta ett silver om mina beräkningar står sig!

OS 2002 Ut i kvarten mot Vitryssatan!
VM 2002 ut i semin mot Slovaksatan!

Krossa Finnsatan i morgon! Skulle vara skööönt!
Kommentera

Hur många turneringar till ska det behövas för att folk ska fatta att Big Ice Hockey inte fungerar internationellt? Jag älskar offensiv hockey, men man får som sagt inte glömma försvarsarbetet. Hade dom spelat som 98 med 2,5 gubbar bakåt så hade vi spelat final på söndag.
Kommentera

6 Lundström:

Förstår om du är besviken men det har inget med Big ice att göra utan att Slovakien är ett ruggigt bra hockeylag! Och sen så är det väldigt småååååå marginaler som du också kanske såg när Andreas hade chansen att lyfta in och avgöra i förlängningen, där han praktiskt taget inte kunde missa det öppna målet, och då skulle istället Big ice ha varit världens bästa spelsystem enligt många!

Finland har kanske ett av turneringens bästa lag men se hur det gick för dom likaså Tjeckerna!
Kommentera

mike66:Inte enligt mig, big Ice hockey kommer aldrig att fira några stora triumfer.
Kommentera

6 Lundström:

Det är ju sånt som vi får se eftersom hockeyn de senare åren har blivit så pass mycket jämnare, nu kan t o m dessa sk "Blåbärsnationer" skrälla till ibland. Men våra åsikter får vi ha och det respekterar jag.
Kommentera

mike66:Tack för det!
Kommentera

mike66:
Slovakien såg ju innan matchen bättre ut på papperet, de har klart bättre förstärkningar från NHL, så någon "blåbärsnation" är de inte.

Trodde ändå att Sverige skulle fixa det med hemmabana och hög motivation, + en Salo som storspelade.

Spelarna fick till såååååå många chanser men det sumpades en hel del. Naturligtvis var målvakten bra, men man "gjorde" honom bra också.

En mycket bra match blev det, Salo var bra nästan hela tiden, men om det var han som tog ut straffläggarna så var det kanske den största missen. Tror att man skule ha använt Zäta och Weinis och någon till som vilat under förlängningen. De som spelade måste ha varit helt slut och klart nedsatt i möjligheten att koncentrerara sig.

Roligt för Lintner att få lyckas, har sett honom en del på träningarna i Kempis och han har varit den som ofta ha varit sist ut från isen. Han har nött på och skjutit extra när övriga har gått av isen. Dessutom har han fått plocka upp alla puckar själv. Frågade Wernblom en gång varför det ofta var R L som fick samla puckarna, fick till svar att det berodde på att han var så dålig på att slå straffar. :-)

Så kan det bli när man nöter på att pricka mål.
Kommentera

Kärran:
Vad pratar du om? Z vilade inte alls under sudden, han spelade
lika mycket som han alltid har gjort, däremot så fick Weinis kliva av för Nylanders skull. Det är bara att inse att Hardys system inte är tillräckligt bra ÄN. Han måste komma på en lösning mot offensiva lag också. Sverige har spelat mer defensivt tänkande än offensivt. mot topplagen blev vi tiibakapressade långa stunder, fast mot Slovakien borde vi ha vunnit men Hardy backade hem hela laget. Det är bara att inse att Hardy är ingen vinnare. Visst han vann SM-guld med DIF 2 ggr, men med det laget dom hade så hade det varit dåligt om dom inte hade vunnit.
Och vad gör Andreas Johansson i ett svenska power play, pinsamt
Kommentera

TSAFL:
En litet förhastat skrivfel, jag menade att Zäta skulle ha fått lagt en straff för att han var en straffläggare och verkar ej ha några nerver.
Däremot kanske man skulle ha valt någon som var lite mindre trött, i stället för Jönsson. Poängkungen i NHL Näslunds straff var helt misslyckad, men honom kanske det har varit svårt att hoppa över. Weinis skulle visst ha lagt den 5:e straffen, sägs det.
Men ingen vet hur han skulle klarat det.
Kommentera

"Nationens revansch"?
Kommentera

Jag tycker inte att Hardy ska avgå!!! Tänk på några av de andra matcherna när han bytte i femmorna och då vände vi o vann.
Han kan inte göra så att spelarna sätter pucken i mål!!

Jag tycker att Sverige gjorde en bra match och är igentligen värda finalen. Finland är också värda en final men tyvärr så vann det sämre laget där också!
Kommentera

Becka:
Men matchningen han hade i slutet av matchen då han slängde in femmor med bara EN ENDA center vid tekning i egen zon pekar ju på total okoll..

Men jag tycker för övrigt att Sverige klart var värda att vinna matchen, och borde ha avgjort bra långt innan Sudden Death...
Kommentera

« · 88137 · »