Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Tjeckien-Sverige

« · 681375 · » Till forumet

Sv: Tjeckien-Sverige
Sannes: Helt klart Peppens mål. Håll det här nu.
Kommentera

Sannes: 6-3!!! Pebben transporterar från egen zon till andra sidan. Spelar bak till Affe som stänker in den högt.

Pyskologiskt som räven...

Kommentera

Så fort jag blev mega negativ så gjorde Sverige mål. En period kvar att vara lika negativ på.....

Kommentera

RavenLord: Sedins är alltid bäst mot bra motstånd och visar det nu. Annars rätt så tråkig match. Bra sista tio i andra.
Kommentera

Hua vilken match, aldrig får man vara lugn. Positivt är väl att Tjeckiens backar inte direkt ser ut att lite på varann då man överbelastar i varje kampmoment.
Kommentera

Sannes: Ja av det jag sett av Sverige i OS så trodde jag man skulle bli överkörda och förnedrade mot Tjeckien,men iofs har ju Tjeckien bara en riktig seger och de är mot Slovakien liksom Sverige bara har en mot USA övriga är mot blåbärsländer för båda.
Kommentera

Hawerchuk: Tråkig match???Den är ju hur spännande som helst,det känns ju som om vad som helst kan hända i tredje.......
Kommentera

Bissett19: SPIKEN I KISTAN!!!

7-3 Holma (ass Zäta, Samuelsson)

Mål av ALLA formationer.

Kommentera

Salle: Jag bugar och bockar inför Tre kronor och firar med en Hoegaarden. Fy f-n vad bra. Nu blir det spännande och se om det blir grinollar från väst eller kinderägg från öst som motstånd på söndag.
Kommentera

Förhoppningsvis täpper det här igen truten på alla manonegativa pajasar som gnällde om hur illa det var att man lade sig mot Slovakien. BÅG har visat ett slipat sinne för taktik och har dessutom fått spelarna att kämpa mot samma mål.

Nu ska det bli intressant att se vilka vi får möta.

Kommentera

Jag tycker fortfarande att det är helt omoraliskt att vi är kvar i turneringen. Läggmatchen sitter kvar som en besk eftersmak, och kommer nog aldrig försvinna.
Beng-Åkes huvud på ett fat är nog det enda som kan bota folkets hederssmärta.

Kommentera

65selander: Eh, va? Är inte båda ev motståndare från öst?
Kommentera

Salle:

Det känns underbart och vara svensk en dag som denna. Vem hade trott detta inför OS? inte jag iaf... Nu tar vi ryssarna. För finnarna lär ju inte vinna :-)...

Nu unnar jag " den gyllene generationen " OS guldet mer än nånsin.....
Kommentera

65selander: Foppa på "hur känns det att vara i OS-final"-frågan från fröken Åsa J-E. "

"Det gör ju ingenting"

Kommentera

Poffa: Tycker fortfarande att det var fel att göra så och vem vet vi hade kanske varit i final nu ändå.
Kommentera

Frella:
Finnarna är från öst.
Åker du västerut kommer du så småningom till Ryssland.

Kommentera

65selander:

Din manonegativa pajas. Alla andra lag hade gjort exakt samma sak. Vi ska vara någon form av moralens väktare och alltid spela hedersamt, istället för att vilja vinna. Dummaste skit jag hört.V

isst, vi hade kunnat vara i final ändå, men oj vad vi fått kämpa jämfört med vad vi gjort nu.

Kommentera

Metal Guru: Förvisso, men det verkar lite krångligt.
Kommentera

Salle: fortsättning på citatet.. "vi fick ju en rätt bra lottning i kvarten" säger Foppa med ett finurligt leende=)
Kommentera

Poffa: Sluta sura nu för att du skall ha beredskap samt att du är sämre än Conny på att behandla puck. PAJAS :-))

OT: Verkar som du får byta batterier på ditt TB ;-)

Kommentera

Tjeckien är pinsamt dåliga. Jag hade betydligt högre förväntingar på den här matchen. Men TK gör det dom ska och är nu i final. Känns jävligt underligt, men bra då. Störst chans mot Finland, men häftigaste matchen mot Ryssland, svårt val.

Roligast är ändå att se tillbaka mot alla korkskallar som gnällde mer än Wikegård gör när han ser dubbelt.
Kommentera

Poffa: Håller med fullständigt i att de var helt rätt att lägga sig som alla övriga lag skulle ha gjort(dock trist för de som betalat för att se eländet)...
Guldet är målet och hur man tar sig dit är ju taktik de med exakt som att man lägger sig i en curlingsmatch för att slippa möta Cananda(men de blåstes inte upp trots allt gentlemanasnack om curling som sport)
Kommentera

Metal Guru: Jag tror inte att du är konsekvent i din ´åsikt om vad som är moraliskt eller inte angående idrottsprestationer.

Begär du världsrekordförsök i ett höjdhoppskval i VM av Kajsa?

Tycker du att Björn Lind skall köra skiten ur sig i en semifinal i skid-sprint, även om det innebär att resultatet antagligen kommer att bli lidande i en final?

Tycker du att Mora skall ge allt i en meningslös match om man några timmar senare har en absolut avgörande match mot Leksan om en kamp om en elitserieplats

Fundera och ge oss alla en bra reflektion. Jag antar att du kommer att tycka att "det är skillnad".

Nu får vi hoppas på Finland i final. Ryssland kommer ju att "köra ifrån" Sverige totalt.
Kommentera

RavenLord: Det är ingen unikt fenomen att man inte tar i en totalt betydelslös match. Denna match blev ju faktiskt mer än betydelselös. Förlorade man så vann man. Ingen anledning att ta i mer än nödvändigt alltså.

En som kan något om idrott upskattar antagligen mer ett OS-guld än att man förlorat inträdesbiljetten i pengar. Vad gör de annars i ett OS?
Kommentera

NuMo:Läs o se att jag var helt för att man åkte på en skridsko och la sig och inte emot det ! ! !
Det enda jag kan förstå bör tycka de var tråkigt var de som var där och hoppades på en match som varit mer betydelse i för 3kronor så de fått se en hockeymatch,men de är nog nöjda idag och på söndag då de kan se en final med Sverige i.
Kommentera

NuMo: Just när "läggmatchen" inträffade hade Tre kronor faktiskt inte bevisat ett piss.
Spelet stämde inte, man hade inte övertygat i en enda match faktiskt...så varför vika ner sig istället för att
åtminstonde försöka komma tillrätta med bristerna?
Man kan ju fortfarande jobba på detaljer även om man inte har för avsikt att vinna matchen, men mot Slovakien fanns inte ens den ambitionen.
Kommentera

Selina: De fick ju en hel match i kvarten istället att träna på allt i ;)
Kommentera

RavenLord: Ja, då är vi på samma våglängd alltså. Att köpa en biljett till en enskild match i ett kval är en chansning. Man får helt enkelt bita i det sura äpplet när det går bra för en favoritlag och de bestämmer sig för att utnyttja möjligheterna.
Kommentera

Selina: Det var viktigare att få en bra lottning än att hitta perfekta kombinationer. Allt det där had eman antagligen en ganska bra kontroll på ändå. Jag tro inte att det skulle se speciellt mycket annorlunda om man gjorde det än vad det gör nu. Om inte du har hittat något som lagledningen missat?

Glöm inte att även Slovakien gjorede en medioker insats. Varför kan man fråga.

Dessutom. Sverige var ju redan "värdelösa". hur skulle man kunna vinna mot kanske OS bästa lag? Meningslöst att försöka ena alltså. (Om man nu skall gå på belackarnas linje.) Jag är förvånad över att folk fortfarande uppskattar Sveriges vinst mot Kanade i förra OS i en betydelselös match, än en OS-final idag. Undrar hur Kanade tänker.
Kommentera

65selander:

Det är ju inte jag som är sur. Det är ju du som går omkring sprider lika mycket ljus som ett svart hål. Allt för att Sverige var taktiska och la sig i en betydelselös gruppspelsmatch. Nu har du dessutom försatt alla chanser till skjuts, tack vare din totala frånvaro av taktisk känsla.

HA! ;-)

Kommentera

NuMo: Många missade komman och en och annan bokstav. Ber om ursäkt för min iver.
Kommentera

Poffa: Betydelselös kan den inte ha varit eftersom dom la sig :-))

OT: Ser att du har bytt batterier nu :-))

Kommentera

NuMo: Tycker fortfarande att det var fel att lägga sej mot Slovakerna,NOT:-)
Kommentera

Vad ska svenska folket tycka nu då när vi har gått till final? Hahaha. Fantastiskt! Underbart!

Hä fint väder i Sweizsch.

Det räcker så.
Kommentera

RavenLord: Liiite taskig tajming att börja träna i en kvartsfinal.=)

NuMo: Läs vad jag skriver! "Man kan ju fortfarande jobba på detaljer även om man inte har för avsikt att vinna matchen"!
Att man hade sån superkoll tror jag inte alls på...varför har man i såna fall ändrat på kedjeformationerna efter den matchen?
Det hade varit ett ypperligt läge att fundera på såna saker då, istället för att bara invänta slutsignalen.
Kommentera

Det som gör mig allra mest mörkrädd är alla idioter som motiverar det fruktansvärda i Sveriges "läggmatch" mot Slovakien med att man måste tänka på dom som åkt ner till Turin för att se matchen. Vad spelar man egentligen för? Att vinna OS-guld eller några nersupna herrar mellan 40-50 bast som fått resan av företaget? Jag vet!

OS-final! Smells good.
Kommentera

Är dagens Tre Kronor det bästa någonsin?
Ställningen just nu:
Ja (52.7 %)
Nej (47.3 %)

Ja, vad säger man... Folk är nu officiellt helt jävla tossiga efter att ha slagit ett lojt Tjeckien.
Kommentera

Jaha. Åtminstonen en som satte foten i rävsaxen.

NuMo:
Så varför ska inte jag få vända kappan mot vinden när alla andra får göra tvärtom?

Kommentera

NuMo:
Jag tror jag förlåter dig, ty du tycks icke ha hängt med de sista dagarna. 

Kommentera

Knylan: Och för de dårar som nu trots allt har pyntat dyrpengar för att se en avslutande gruppspelsmatch i OS så får man väl förmoda att flertalet av dessa har levt med vetskapen om att en sådan match mycket väl kan bli helt betydelselös. Jag skulle säga att det är precis det man nog skulle ha önskat sig. Ja, varför sitta och ladda på hemmaplan inför avfärd med en förhoppning om att Tre Kronor skulle få pisk mot Lettland och andra torheter, enbart för att få sin match att gälla något?
Kommentera

Metal Guru: Nej jag har inte haft tid att skriva något på de senaste dagarna, men jag har ju skumläst. Vart du egentligen står i debatten vet jag alltså inte riktigt, jag bara svarade på ditt senaste inlägg.
Kommentera

Selina: Därför att man matchat in bl.a. Forsberg på ett naturligt och smart sätt. Varför tror du att matchen mot slovakien var betydelselös för Sverige?
Kommentera

NuMo: Så man byter plats på Samuelsson och Jönsson för att Foppa skulle komma in i laget på ett bra sätt?
Kommentera

Selina: Vari består din negativa kritik mot landslagsledningen rent konkret. Vilka dispositioner och tester mot Slovakien skulle ha genererat en större vinst emot Tjeckien? Är du inte nöjd med det som är?
Kommentera

NuMo: Jo det är ju väldigt lätt att vara nöjd med det som är nu när det gick bra.Men om det inte hade gjort det då?

Kritiken består i att man åtminstonde hade kunnat se det som ett träningstillfälle...men istället såsade man bara på.
Jag är ingen kappvändare....jag tyckte att det var fel då, och jag tycker det fortfarande!
Kommentera

Selina:

Ok. Samma med mig. Jag är ingen kappvändare. Jag tycker lika nu som då. Jag är dessutom helt säker på att det var ett mycket bra träningspass som absolut fyllde sitt syfte, i motsats till vad du anser.

Fast hade jag tyckt som du gjorde då, så skulle jag absolut ha ändrat mig nu, detta också till skillnad mot dig. Facit borde ju det tycker jag.
Kommentera

NuMo: Facit är väl ändå guldet? Och det har vi ännu inte!

Så vad är så fel med det jag har skrivit? Är inte alla chanser till förberedelser viktiga? Även om man vinner så kan det ju fortfarande finnas saker man kunde ha gjort eller förberett bättre.
Dessutom så har jag vad jag vet aldrig sagt att jag tyckte att det var fel att dom inte vann mot Slovakien...
Kommentera

Selina: Ja, tänk om det inte blir guld. Då är det Slovakienmatchens fel. Värdelöst alltså.
Kommentera

NuMo: Borde ha förstått att det inte var någon idé att ens försöka diskutera med dej...ska försöka komma ihåg det till nästa gång!
Kommentera

Selina: Det kommer du nog inte ihåg.
Kommentera

« · 681375 · »