Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Tre Kronor=1.25 Kronor

178301 · » Till forumet

Sv: Tre Kronor=1.25 Kronor
rådbjer: Man kan försvara Hardy om att han inte har några bra spelare att ta ut..... Men det finns det faktiskt. Ta tex Daniel Rydmark, Han dög utmärkt i OS och vm i början av 90 talet, haft en svacka i några år, men kommit tillbaka i bättre form än nånsin.
Att han har spelat i hopa med Mika Hannula hela denna säsongen å spottat in mål gör ju inte det hela sämre. Sätt ihopa Rydmark, Hannula med Johan Davidsson så låter det i mina öron en riktigt bra internationell kedja. Sen har vi Petri Liimatainen. Tre kronor söker efter en snabb spelande back med ett BRA skott, Varför inte då Liimatainen som dessutom också spelat i Hannulas starka poängskapande femma fr ES. Sen måste Hardy få med spelare som Jörgen Jönsson , Niklas Andersson, Wernblom . Spelare som har varit med internationellt å vet att det gäller att ha fart inte hålla inne med tacklingar.
Frölundas ynglingkedja har väl varit bra men ärligt sagt, dom skulle varit en fjärde-femma i tre kronor i år. Man kan inte begära att spelare som knappt spelat en hel säsong i ES ska dra ett tugnt lass i tre kronor, det gör de inte ens i Frölunda.

Man borde kanske titta lite på spelare som spelar i Tyskland med.
Ja vet faktiskt inte hur det går för spelare som typ Rikard Franzen.
Nån som har koll???
Kommentera

RavenLord: Nej, kanske inte. Men man börjar ju ändå undra
Kommentera

Frölunda85: Öhhh man spelar väll ändå bara mot varandra en gång i en enkel serie så inte skulle sverige fått spelat nå fler matcher oavsett om de vunnit mot slovakien...är då ingen final eller liknade va jag vet
Kommentera

Frella: Jo, de spelar ju de sista matcherna idag och på söndag
Kommentera

Frölunda85: Man hade väl inte kommit hem nå senare om man vunnit?
Kommentera

Huge: Man kan ju börja att fundera över om de Svenska spelarna ville förlora för att få komma hem i tid till jul
Kommentera

Ford Prefect: Jag vet inte hur slovakerna och tjeckerna har det med spelschemat hemma, det är mkt möjligt att dom också varit trötta. Tittar man på spelschemat i BC kan man dock lätt se att Sverige knappast gynnats i schemaläggningen:

Sveriges matcher: 16, 17, 19 och 20:e december.

Ryssland: 16, 18, 21, 22.
Tjeckien: 17, 18, 21, 22.
Finland: 16, 18, 19, 21.
Slovakien: 16, 18, 20, 21.

Fast å andra sidan kanske svenskarna begärt detta för att hinna hem i god tid till julfirandet, vem vet..... :-)

Hardy´s kommentarer i dagens Expressen om matcherna sammanfattar det hela ganska bra tycker jag annars.
Kommentera

MQ: Visst, Tre Kronor kanske har tappat status, men de är fortfarande sveriges folkäraste landslag, thats it!!!!

Vill du inte kolla på VM så är det ingen som tvingar dig. Skit i att se då
Kommentera

Huge: Och slovakerna var mindre trötta efter ligaspel och fyra matcher på fem dagar? Eller tjeckerna, som Curre "geografisnillet" Lundmark envisas med att kalla dem. Har hört honom kalla dem för "slovener" också. :)
Kommentera

MQ: har bara ett ord att säga om den analysen, klockrent!
Kommentera

Om man tittar på Slovakiens lag så har de spelat ännu sämre fram tills matchen mot Sverige. Så varför skall man se det som givet att just vi skall få torsk.

Alla lags spelare, undantaget hemma nationen tycker baltika är den segaste av de oliak turneringarna. Men det hjälper inte. Utav de lag som är med i alla hockeyturneringarna är vi sämst. Finland, tjeckien och Ryssland är alla bättre än oss. Man kan gnälla på taktiken, coachningen, spelarna men gör man inte fler än två mål på fyra matcher så är det för dåligt. Finns liksom inget försvar för det. En sak till om man tittade på framför allt den två inledande matcherna så tycker jag man märker att våra spelare tappat närkampsspelet. de andra åker runt och tacklar medans vi inte kan detta. vet att vi har Europas fjolligaste domare i Sverige, men vafan spellarna måste ju kunna tackla liksom.

Fördelen med att vara så här totalt usla är att nedgången förhoppningsvis bryts. Folk inser på allvar att nu suger vi, nu måste vi komma på lite nya idéer och nya drag. Lära spelarna göra mål, lära dem spela i offensiv zon, få dem att kunna spela fysiskt och inte minst lära dem spela fler än en taktik. Inget ont om hardy, men funkar inte första taktiken, satsa på en ny hemvävd idé som spelarna spelar i elitserien.

Frölunda85, sveriges folkkäraste landslag my ass. Hallå det är fullsatt på Ullevi när fotbollslandslaget möter Azerbajdjan. Kan man ens tänka sig en mer ointressant match?
Det är däremot inte fullsatt när Sverige spelar ointressanta gruppspelsmatcher i VM i Scandinavium. Étt Scandinavium som tar de dryga 11 tusen.

Nåväl det gör inte så mycket att vara usla nu. Nästa riktiga turnering, World cup eller vad den heter är ju en bit bort. Vanliga VM däremot kan vi ju använda som exprimentverkstad eller nåt för det resultatet har totalt blivit devalverat och därmed inte intressant längre.
Kommentera

rådbjer: Efter ett tufft schema i ES före jul kommer Sverige med ett orutinerat landslag till Ryssland för att spela en redan på förhand illa omtyckt turnering, främst med tanke på tidpunkten.
Mycket få spelare har tidigare stiftat bekantskap med Hardy´s ideer vilket knappast underlättar det hela. Som sagt, efter tufft matchande i ES spelade man idag den 4:e matchen på 5 dagar, till råga på allt en match som inte gällde någonting.
Det är naturligtvis aldrig kul att få stryk, men vad hade du väntat dig idag med dessa förutsättningar? Maxtändning och fullt ös?
Undrar om inte Hardy själv idag hade varit en tillgång med skridskorna påsnörade.....
Kommentera

Sebbe: Undrar hur det kommer att gå i VM???vågar inte ens tänka på det nu
Kommentera

0 vinster o 1 poäng är inte precis det facit man hade hoppats på inför denna turnering, som kan anses som riktigt dålig. Visst fanns chanserna men effektiviteten var verkligen inte bra. 2 mål, 1 att Sundin o 1 av Rhodin.
Det enda som var bra, och det riktigt bra, var målvaktsspelet. Henrik gjorde en strålande match ida med många fina räddningar, trots att 2-1 målet kanske va lite billigt....nä, nu får 3kr ta nya tag!
Kommentera

Jaha, då har man sett ännu en fantastisk match med hög intensitet, mycket målchanser, böljande spel o en förträfflig torpedhockey.

Bäva månde nationer som Spanien, Rumänien, Liechenstein om denne förbundskapten får vara kvar!!!
Kommentera

Frölunda85: Det jag menar är att Hardy måste inse att de spelsystem som "Big Ice" eller "Torped hockey" eller vad han vill kalla det ej håller internationellt.
Vi hemma i svedala kan ju se att Djurgården inte heller behärskar de spelsystemet riktigt.

Inte är det så att Tre kronor kommer att spela på ett helt annat sätt i VM. Grundspelet ändrar man ju inte på över en match till en annan.
Kommentera

Frölunda85: Vi hade inte alla de namnen i Salt Lake City. Vi saknade den bäste. Men jag vill som sagt gärna skippa en diskution om den matchen. Vill bara glömma.
Kommentera

Amb-41: Det tror jag ändå inte. tror att Tre Kronor spelar på ett helt annat sätt i VM, det måste de ju göra. Dessutom är det ju extra kul att VM går i Finland. Det vore helt underbart att vinna VM på Finlands hemmaplan
Kommentera

Jimmy: Vi hade alla de namnen i Salt lake city, men det gick ju inte i alla fall, spelarna saknade hjärta
Kommentera

Jimmy:

angående lönerna i Finland vs Sverige så stod det att läsa i nån artikel nånstans att för Svenska spelare är lönerna i Finland högre än i Sverige och vice versa för Finska spelarna...
Kommentera

Igor: Självklart kan många av de yngre jag räknat upp bli nyckelspelare i NHL. Men av de jag räknat upp så var det bara Johan Hedberg son fick börja i farmarlaget, han åkte ju dessutom över så sent 1998. När Sudden debiterade fanns exemplvis bara 21 lag i NHL, nu finns 30 vilket borde ge fler svenska talanger möjlighet att ta en plats. Tycker personligen många åker över för tidigt men de etablerade vi har var faktiskt just inge äldre då då de åkte över.

Jag kan inte svara på om 1-3-1 var mer positivt än negativt eller inte. Jag kan bara spekulera. Kankse är resultatet av 1-3-1 vi ser nu med alla förluster i A- och juniorlandslagen? Eller var 1-3-1 ett underskattat system som ledde till framgångar? Eller hade vi så pass bra spelare i landslaget då så vi hade vunnit hur än vi spelat nästan? Men som sagt bara spekulationer.

Jo, Peter Larsson vann poängligan tom i Finland något år om jag inte är ute och cyklar. Men det var under den period svensk hockey var jämbördig finsk. Är lönerna i Finland sämre? Det visste jag faktiskt inte, det kan ju isf bero på det då. Men samtidigt så känns det som den ligan håller högre kvalité än våran ES.

Frölunda85: Titta på laget Curre Lundmark hade och göra med i OS 94. I Svendk Hockeyhistoria har vi nog aldrig haft ett namnstarkare lag någonsin i en turnering där NHL-proffs inte varit tillåtna. Jämnför de laget med de lag Hardy Nilsson kan få ihop utan NHL-proffs nu.
Kommentera

danoj: Han kan dubblera:)
Kommentera

liepins: Det blir det säkerligen, men honom vill jag har kvar i frölunda :)
Kommentera

Släng in en gubbe som Evensson så blir det nog ordning och reda!
Kommentera

Jobbigt att inse.... men vi är inte bättre. Måste sluta med sk "Big Ice" eller "Torped Hockey". Tänk tanken om Tre Kornor (1.25 kronor) skulle få smisk av de så kallade B-nationerna i VM..!
Kommentera

observant: Kan förstå att du är upprörd efter matchen idag, men lugna ner dig lite. Tycker att du går lite för långt.
Om Sverige är lika dåliga i Sweden hockey games, då kan vi snacka om det, och då är det illa inför VM.
Föredrar Tre Kronor framför tre ören
Kommentera

Klinth: Som jag sa häromdan i BIFS HS att det gick bra med THE BIG ICE tills dom kom på ett bra recept mot torpedhockeyn och att det sen var div2 gubbar ifrån Vitryssland i OS o en del av dom lirar i div2 sverige mot alla dom bästa svenskarna i NHL.Det var ta mig faan den värsta skandalen i svensk hockey någonsin.Ett stort ärr i svensk hockey så länge vi har Hardy o torpedhockey!!!!Sen att vi vann Sweden hockey games för drygt 1år sen var mer frukten av Zätas framfart än torpedhockeyn.Zäta vann det åt oss,hade inte han varit med hade Finland vunnit!! Även idag hade tre ören svårt o hänga med sen att dom tog en pinne var att Lunkan var bra i mål o tur att tjeckernas avslutningar var så klena.Ok sve hade stolpskott o ett ribbskott men faan vad tråkig hockey det var BLÄÄÄÄ skala 0-5 så var det 0 i betyg!! Lägg ner "THE BIG BAJS" för alltid!!
Kommentera

Klinth: Håller med dig, bort med Hardy, vad har karln gjort i Tre Kronor förutom konststycket att torska mot Vitryssland?
Kommentera

Jimmy: Att det inte är så många svenskar i finska ligan kan ju också bero på att lönerna är sämre och att det inte är de större svenska stjärnorna som vill lira där. Peter Larsson var ju rätt dominerande där ett tag - sedan har han inte alls varit lika bra i ES.

Foppa, Sudden, Näslund, Lidström m.fl, d.v.s de stora svenska stjärnorna kom väl alla fram under 1-3-1-systemets storhetstid, eller?

Av de spelare som du räknar upp var väl långt ifrån alla nyckelspelare när de var yngre. Det var väl Foppa, Sudden och några till möjligtvis. Många fler än du räknar upp bland de yngre kommer nog bli nyckelspelare i NHL så småningom. Vi vet bara inte om det än.
Kommentera

Klinth:

En hit är det inte. Hardy tänker säkert om det hela att ändra lite men när spelarna inte håller önskad kvalité så är det svårt. Men jag minns vilket gnäll det var på 1-3-1 under våra framgångsrika år på 90-talet. Det var så tråkigt att titta på men då var dessa turneringar under säsongen intressanta. Tre Kronor var mycket populärare. Då vann vi och var ledande i Europa, då ville alla spelare vara med och spela också.

Men det är svårt att jämföra, spelarna var bättre på den tiden. Dessutom är det kanske 1-3-1 systemets fel att vi inte fått fram fler stjärnor på senare år. Man kan bara spekulera.

Nä nu ska jag sätta mig i soffan och beskåda en ny pinsam förlust för 1.25 Kronor. *suck*

Hur ska vi lösa detta? Är detta ett tillfälligt problem eller är vi på väg att bli B-nation? Sömnlös av detta blir jag.
Kommentera

Jimmy: Så du menar att Hardy och hans "big ice" är en hit, och att det är spelarna som är kass, eller i alla fall inte tillräckligt bra.

Nä du, det är nog 50-50. Spelsystem-Spelarkvalitet.

Nivån i ES är för mjäkig vilket resulterar i mjäkiga spelare, därför sämre spelarexport och spelarkvalitet!!!

Bort med Hardy och ändra regelverket, NU!!!!
Kommentera

Jimmy: Redogörelse: Jörgen Jönsson är inte en nyckelspelare i ett NHL-lag men han hamnar där pga att vanligtvis är är en given figur i landslaget, även med alla de bästa med. Även om denna höst inte varit någon hit för hans del.
Kommentera

Klinth: Säg inte det! Santos de la Jumenez åker på insidan lädret, gör en sväng àla Waltin o fjuppar iväg pucken från def. blå. klockrent via tre svenskar förbi svenske målvakten, som just håller på att göra åkarbrasa för att hålla värmen, in mellan benen mitt i målet med knapp styrfart! 1-0 till Ecuador!

Sen blir det däng mot Kamikze Nippon o Korea, dom är så små så dom åker mellan benen på svenskarna.

Hardy på livstid som förbundskapten!
Kommentera

Igor: Så du tror om vi bytte spelsystem så skulle detta lösa sig och vi skulle börja vinna igèn?

Problemet är betydligt djupare än så. Det är lätt att skylla på Hardy Nilsson men vad har han att jobba med då? Det var längesen vi hade så dålig klass på landslaget som nu. Att sedan internationellt erfarna spelare tackar nej gör ju inte saken bättre för detta orutinerade landslag.

Men nej-sägarna är inte heller sanningen bakom detta. Den största anledningen är nog att vi tappat mot de övriga länderna på senare år. Vi hade en otrolig tillväxt på världsspelare födda 70-75, men sedan hände något. Från 76 och framåt har de avtagit kraftigt på toppspelare.

Exempel på spelare födda 70-75 (alla dessa är nyckelspelare i sina NHL-lag):
Nicklas Lidström
Mats Sundin
Tommy Salo
Magnus Arvedson
Marcus Ragnarsson
Mikael Renberg
Michael Nylander
Daniel Alfredsson
Jörgen Jönsson
Peter Forsberg
Markus Näslund
Tomas Holmström
Johan Hedberg
Kenny Jönsson
Fredrik Modin
Niklas Sundström

Födda 76-80
Mattias Öhlund - nyckelspelare
Dick Tärnström - nyckelspelare
Kim Johnson - nyckelspelare
Kristian Huselius - nyckelspelare
Marcus Nilson - svårt att platsa
Johan Holmqvist - Farmarligan
Henrik Tallinder - svårt att platsa
Mikael Tellqvist - Farmarligan
Daniel Sedin - platsar
Henrik Sedin - nyckelspelare
Henrik Zetterberg - rookiesuccé. kommande nyckelspelare
Jimmie Ölvestad - platsar
Christian Berglund - Upp o ner från farmarligan
Mattias Weinhandl - svårt att platsa, varit i farmarligan
Rickard Wallin - svårt att platsa, varit i farmarligan

Sen då? 81- (de som spelat i A-landslaget)
Niklas Kronwall
Björn Melin
Jari Tolsa
Mattias Wennerberg
Joel Lundqvist
Henrik Lundqvist
Pär Bäcker
Jens Karlsson

(Har säkert glömt någon spelare i hasten)

Som sagt så har vi stangerat i fostrandet av storstjärnor på senare år. Vad det beror på är svårt att svara på. Detta måste vara en svår nöt för utvecklingsansvarige Tommy Boustedt. Dessutom när våra bästa etablerade spelare utanför NHL hela tiden säger nej som kommer vi få svårt att hävda oss.

En annan intressant iaktagelse är att vi får fram alldeles för lite backar. Kim Johnson, Dick Tärnström och Mattias Öhlund är alla födda 76. Sen då? Niklas Kronwall har stangerat på grund av skador. Vad hände med Magnus Hedlund och Lars Jonsson?

Backar som Gerger Artursson, Magnus Johansson, Thomas Johansson och Thomas Rhodin känns för veka internationellt. Martin Lindman är en internationellt välpassad back men i ES blir han utvisad i parti och minut, kommer han också förstöras av nolltoleransen? Ska vi ha kvar nolltoleransen? I NHL dömer de hårdare nu, framförallt mot spelförstörande moment som hakningar etc. I den internationella Hockeyn tillåts hakningar betydligt mer än här och i NHL.

På juniorsidan blir killar som Alexander Steen, Tobias Enström och Robert Nilsson oerhört viktig för vår framtid. De måste bli riktigt bra för att visa att det fortfarande kommer fram spelare av absolut högsta världsklass.

Tycker trots allt Hardy Nilsson är en utmärkt landslagscoach. De 3 officiella turneringar han varit ansvarig så har vi åkt ut mot blivande världsmästarna på straffar efter att ha dominerat själva maychen båda gångerna och sedemera tagit brons. I OS spelade vi lysnade i gruppspelet sedan sås tod vi för tidernas fiasko mot Vitryssland i en match de hade all tur med sig och vi all emot oss. Jaja den matchen glömmer vi, vill inte ta upp diskutionen om vad som hände då.

Sammanfattningsvis så tycker jag man kan säga att Hardy gör ett bra jobb med tanke på vad han har för material att jobba med. Vi är sämre än förut. I Elitserien kliver finnar som inte ens är nära deras landslag fram och dominerar här. Vi har inte en enda stjärna i finska ligan. Det är fakta.
Kommentera

rådbjer: Det enda positiva med det vore väl att vi skulle ha en shans att vinna någon enstaka match ;-)
Kommentera

I dagens Tre Kronor har i stort sett alla mindre än 10 A-kamper som rutin.
I gårdagens förlust match så säger man att våra 20-åringar inte hängde med i det "internationella" tempot, men om man tittar på det ryska laget, hur många av dom har vi nånsin hört talas om?

Det var ju en mängd nya sen förra gången vi möttes i Karjala Cup, varifrån fick dom sitt "internationella" tempo ifrån??
Dom körde ju sönder svenskarna totalt, håller med Klinth i det han säger med vår "nollvision" + att Hardys "Big Ice Hockey" mer är en RIKTIG STORFLOPP!!!!!

Många faktorer o vi måste rätta till dom annars är vi som sagt i B-VM med Japan o Korea o Ecuador!
Kommentera

NuMountain: Spelsystemet är fel, det håller jag med om! Tyvärr så är det nog inte enbart spelsystemet som gör att resultaten saknas. Tuffheten och det direkta spelet beivras i sverige, och har så gjort i ett flertal år. Den sk "nollvisionen" gör att vi får för "mesiga" spelare, vilket gör att man inte hävdar sig internationellt. Av de "yngre" spelarna så är det ju i princip bara Z som är tuff nog, sedan så är ju iofs Husse och bröderna Sedin inte dåliga, men de saknar onekligen "tuffhet". Sedan får man hoppas att detta utvecklas nu i NHL.

Kolla på "Dragkedjan". Dom är ruskigt bra i ES, men plockas lätt bort nu i Karjala och Baltica cup. I ES räknas Sundin, Jensa och Hannula som tuffa spelare, som får sin beskärda del av utvisningar, i går mot Ryssland räckte inte ens de till... Det kan man inte beskylla spelsystemet...
Kommentera

Igor: Det var ungefär så jag menade. Om han spelar efter sitt system så tvingas för bra spelare att låta bli att använda hela sitt register, vilket man inte vill eller kan. Spelsystemet blir lidande om man har för bra och kompletta spelare eller om man har för dåliga rollspelare.
Kommentera

NuMountain:

Stora problemet för Hardy tycker jag är: 1. att han har ett system som han tycker är grymt bra. 2. han har tillgång till spelare som nog ändå håller rätt hyfsad klass (dom verkar duga i NHL i alla fall). 3. han har fortfarande inga resultat efter rätt många försök. Om systemet vore nåt så bra skulle väl dom kunna vinna nåt i alla fall.

Ett system som kräver halvtaskiga rollspelare och inte utnyttjar den resurs av spel och passningsskickliga spelare som faktiskt finns i sverige är väl inget bra system, eller? Hitta istället en coach som kan utnyttja resurserna hos de duktiga hockeyspelare vi har.
Kommentera

Igor: Jag också faktiskt :))
Finns säkert dom som har större koll på detta härinne än jag, jag går bara efter vad som stod i AB angående yngre spelare i Finska lag.

Men jag tycker nåt måste göras i vilket fall som helst!
Sen om Hardy inte är rätt man, det verkar ju ganska självklart i o med att det inte funkar spec. bra men å andra sidan kanske vi inte är bättre än så här oavsett vem som är förbundskapten o då måste vi ju djuploda ännu mer, vilket jag försöker få fram trots min okunskap :)))
Kommentera

rådbjer: Jag har dålig koll på finsk hockey. Tipsa gärna om några bra ungtuppar! De har förresten fler utländska spelare i sin liga än det finns i ES.
Kommentera

Igor: Hardys största problem är att han i högre grad tvingas ta ut bra spelare än rollspelare. Samtidigt är det strävan efter rollspelare som gör att han inte tar ut vissa lirare som de flesta hellre ser i landslaget. Det blir varken hackat eller malet. Värsta scenariot blir nog när han tvingas ta med för många bra, som under OS. Torpedhockeyn kan inte annat än komma på skam då när spelarna regerar. Det blir varken hackat eller malet. Som sagt.
Kommentera

Igor: Kan inte det ha att göra med alla utlänningar i ES?? Starka lag??

Det jag snackar nu är SVENSK hockey i form av svenskar som spelar i landslaget.
Hur ska vi få fram bra hockeyspelare om vi inte låter juniorerna utvecklas i ES?

Nä, kvotera ES-Lagen: Lika många utlänningar lika många juniorer!
Maxgräns 4 st utländska spelare.

Nånstans måste vi börja, Finland har gjort det i flera år nu o se vilka bra ungtuppar dom har!
Kommentera

Hardy och diverse journalister hävdar att anledningen till 3 kr:s dåliga spel är den låga klassen på ES. Hur kommer det sig då att elitserielagen hävdade sig mycket väl mot andra europeiska lag på försäsongen? Hur länge ska Hardy få skylla ifrån sig oemotsagd?
Hardys spel funkar inte. Det har varit lyckosamt under en säsong i ES. Internationellt har det bara gått utför. Ska vi hamna i B-VM innan det händer nåt?
Kommentera

rådbjer: tror du seriöst att svensk hockey kommer självdö??
hmm det tror inta jag att den kommer göra iallafall....
punktslut
Kommentera

rådbjer: Det sade du inte i studion igår.... :)
Kommentera

rådbjer: 1.25 kr?, borde väl bli 1.50kr i alla fall ;-)

Näe, där fick man läsa ungefär det samma som man själv med ett antal andra skrivit här... SUCK!

Hoppas att förbundet oxå har fattat.......
Kommentera

Här är länken om Bluffen Tre Kronor
Kommentera

Tre Kronor=1.25 Kronor
Tre Kronor devalveras hela tiden, hur kul är det på en skala 1-5 att sitta o se Tråk Kronor, loosa hela tiden.
Ingen spänning, inget engagemang, absolut ingenting!!!

Vi är riktigt devalverade i hockeyns finrum o om inget görs OMGÅENDE kommer svensk hockey att självdö!

Vi satsar inte tillräckligt på utveckling av våra egna juniorer, klubbarna ser kortsiktigt o inte på lång sikt, pengarna styr o det blir förödande i längden.
Något måste göras NU innan vi har skitit i det blå skåpet!!

Mycket träffande krönika i AB idag om svensk hockeys undergång!
Kommentera

178301 · »