Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

Tre Kronors SHOW

« · 57797 Till forumet

Tre Kronors SHOW
Ja, vad säger man?

Fullkomligt lysande hockeshow!!!!
Jag har aldrig sett Kanada blivit så förnedrat på en hockeyrink nån gång av Sverige.
Det måste vara den största triumfen mot ett Kanadensikt landslag o dessutom deras ABSOLUT bästa spelare på isen.

Sundin är en världspelare, Nylander, Alfredsson, Kim Jonsson, you name it, snacka om lir.

Att sen Z går in o gör en helt respektlös insats mot dessa NHL proffs o levande legender, är ju helt sanslöst!

Nä, nu suger man på den här godbiten ett långt tag, sen om vi tar medlaj eller inte, det får vi se!
Men att vi är bland dom bästa o dessutom förnedrar det bästa laget som Kanada kan presentera är ju helt osannolikt!!

Efter nattens skrik så vet nog hela Ångermanland vad som hände om inte hela Sverige.
Vi var med om Svensk Hockeyhistoria i natt!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Tre Kronors SHOW
Sverige vinner mot Kanada med 5-2!Snacka om att hela laget var bra igår.Zäta är faktist riktigt bra.Bättre en vad jag trodde iaf.

Jag tycker även Salo visade vilken bra målvakt han är.

Tjeckien lär också bli riktigt farliga.Jag såg deras första period igår och efter en period stog det iaf 3-0 till Tjeckien och dom var riktigt bra.
Kommentera

Vad härligt det är idag, det blir bättre på måndag. När man kommer till jobbet lär det vara ganska tyst =), Det är nämligen mycket finnar på mitt jobb. Efter att USA kört över finland med 6-0 så är det nog många som stannar hemma på måndag (inte jag).
Sverige spelade bländande i 2:a perioden i natt, det var otroligt.
Canada hängde inte med alls=). Hoppas att det går lika bra mot tjeckerna på natten till måndag.
HEJA SVERIGE...
Kommentera

UNDERBART!! Att jämföra laget med "the big red machine" som CNBC´s kommentatorer gjorde, det är ju inget dåligt smicker!! Man vågar knappt drömma vad laget hade varit med Peter Forsberg!! En final mellan USA och Sverige är väldigt troligt, dom andra semifinal-lagen blir Kanada och Tjeckien ska ni se.. Kanada kniper bronset efter en stor uppryckning!!
Kommentera

rådbjer

Inget fel i att jubla över en klar svensk seger men att det skulle vara den "största triumfen mot ett kanadensiskt landslag" var väl
ändå att ta i lite i överkant.
Syntes att Kanada hade jätteproblem med red line offside och den
stora rinken i början. Den sedvanliga aggressiviteten var också som bortblåst. Man var helt enkelt rädda att gå bort sig hela tiden.
Tror också att den egna pressen hade blåst upp laget lite väl
mycket och samtidigt baissat det svenska.
Det var nog bra att vi fick Kanada i den första matchen, dom
kommer nog ut som ett helt nytt lag nästa gång.
I ett läge med kort förberedelse, nya förutsättningar (redline+ stor
rink) tror jag att svenskarna gynnas pga mer spelintelligens i
laget samt bättre lagspel.
Härlig match, underbart spel och tidvis utskåpning - javisst,
men ärligt talat, motståndet var inte alltid det man brukar
vänta sig från kanadensarna.....
Kommentera

Sammanfattas med ett ord- imponerande.
Tack för uppvisningen, vilket tempo det började i.
Salo, Nyllet, Sudden, Näslund, Zäta, Lidas, stor rink som utnyttjades, ingen red line mm listan kan göras lika lång som listan på alla inblandade parter.
Det blir sena nätter framöver, men vilket nöje!
Kommentera

Sveriges match....ja, vad säger man?!
Fattar ni vilket sanslöst tempo det var i den matchen??!!
Att passningarna sitter som gjutet i det tempot...ja...imponerande..verkligen!
Tycker bara det e lite synd....synd att man inte befinner sig i Canada i dagsläget! Haha...Gissa rubrikerna i tidningarna! Ojojoj...

Kan bidra med en liten rubrik jag har läst!
----Sweden shocks Canada in men’s hockey
’We got our asses kicked in this one,’ says CBC analyst Don Cherry-----
Jodå! :oD
Kommentera

Huge: Jaha då har vi den suveräna svenska mentaliteten här i GB:n som ett brev på posten.

Motståndet var inte bra osv osv blättanblättan, jag orkar inte citera allt löst prat som du skriver.

Sverige lirade ut Kanada efter noter, Sverige har ALDRIG tidigare i historien slagit Kanada med sitt bästa landslag på isen.
Sen om inte motståndet var som man hade trott, säger du, nä så klart du hade väl trott att vi skulle få dyngstryk.
O om sen Sverige gör kanada dåligt då tar du bort glädjen i det hela.
Är det svårt att inse att Sverige var bättre än Kanada i allt?Att Sverige gjorde Kanada dåligt?

Jaa, Huge, Du är svenska jantelagen personifierad!!!!
Kommentera

rådbjer: Ingen tar ifrån Sverige segern, men slog vi världens bästa lag i går? Inte enligt mig. Nog måste även du ha sett Kanadas svårigheter. Nog kommer det att vara ett annat lag när vi möter dom nästa gång, det är då vi får se var vi står. En soldag gör ingen sommar. Att vara realist har inget med jantelagen att göra.
Kommentera

rådbjer:

Utan att ta någon ställning i bäst-genom-tiderna funderingarna kan jag inte låta bli att hugga på det där om "ALDRIG tidigare..."

(scrolla ner till 6:e september på länktipset)
Kommentera

Snyggare länktips så här kanske?
Kommentera

rådbjer

Du hade i alla fall ett rätt i ditt inlägg nämligen att Sverige var
bättre än Kanada i allt och gjorde dem dåliga. I övrigt är det nog
du som får stå för det lösa pratet.
Att dra ner proportionerna på vinsten i relation till motståndet
en smula gick tydligen inte hem överallt....
Behöver egentligen inte säga mer, NuMountain tog orden ur min
mun, tack för det NuM!

PS Trodde faktiskt på vinst, ej dyngstryk DS ;-)
Kommentera

Sverige vinner mot Kanada med 5-2!Snacka om att hela laget var bra igår.Zäta är faktist riktigt bra.Bättre en vad jag trodde iaf.
Jag tycker även Salo visade vilken bra målvakt han är.
Tjeckien lär också bli riktigt farliga.Jag såg deras första period igår och efter en period stog det iaf 3-0 till Tjeckien och dom var riktigt bra.
Nike89 från Sundsvall
--------------------------

Nu har vinden vänt även i Övik. Ja men denna verkar komma från Finlandshållet.

//Frisco
Kommentera

« · 57797