Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

VM 2003

240141 · » Till forumet

Sv: VM 2003
Hej alla hockeymänniskor jag tycker att Henrik Lundqvist ska med till VM och alla mästerskap han har ju varit strålande under säsongen och visat stort prov på aggresivitet i sitt spel!!!!
Något som inte Salo, Liv eller Hedberg har. Han har också stor rutin för att vara 22 år! Han har en annorlunda spelstil. Men ta chansen nu annars kanske han nobbar TRE Kronor när han kommer till NHL för dit kommer han.

Tack för Mig Fredrik Janlind
Kommentera

Skidrow:Jag hittade det nu men angående det inlägget skrev jag det med 100 procent ren ilska.Jag menar det inte men jag kan stå för att jag hoppas att Timrå åker ur så fort som möjligt.
Kommentera

Nike89: i ditt inlägg om kvalserien i Sundsvalls gästbok ...men nu gräver vi ner stridsyxan tycker jag.
Kommentera

Skidrow:I sökningen Timrå har inget i högsta serien att göra kom bara ditt inlägg fram...Kan du visa mig när jag skrivit så blir jag tacksam.
Kommentera

Nike89: ok inte för at du skrev det innan september men men ..nu lägger vi ner denna diskussion
Kommentera

Skidrow:Du jag står inte för nåt av inläggen från mitt nickname före September 2002.

250 Kg Kärlek:I typ 5 års åldern tog min far med mig först på en Sundsvallsmatch och sen en Timrå match så man hade makt att välja själv.
Kommentera

Skidrow: Samtidigt förstår jag Nike89. Det är ett satans gnäll på Salos jättetavla. Ingen hockeykunning kommer eller kan glömma det som hände. Men låt det hela få ett slut!
Det här har tagit såna oerhörda proportioner att man nästa blir rädd.

Vidare har Nike89 alltid haft ett horn i sidan mot Timrå IK. Lärd av fel far, eller något sådant. Det troliga är nog avundsjukan.

Jag är övertygad om att du, vid seriens början, hakade på Nike89 i hans åsikter. Det är få personer som placerat Timrå i toppen av serien. Jag är en av de som är ruskigt imponerad av vad firman Kenta och Eldebrink åstadkommit. Men om du hade högre förväntningar, och i så fall varför, så får du gärna berätta det för mig och en jävla massa andra Tikare.
Kommentera

Nike89: Har jag nånsin skrivit nått om hans syskon barn? Du bry dig om dina egna åsikter först...Jag tycker du imponerar starkt i ditt gamla inlägg där du skriver: "Timrå har inget i högsta serien att göra" ...Bra skrivet.
Kommentera

Nike89: Lugna ner dig nu. Bara för att man här på HS är lite sarkastisk angående Salos praktmiss i OS, så är man för den delen inte en syskon-barns-mobbare... Sen tycker inte jag heller att Salo ska behöva stå mot de sämre länderna. Tror Henke Lundqvist kommer dominera i VM, har ju redan dominerat stort i inline-VM ;=)
Kommentera

Skidrow:Det var över ett år sedan det hände för fan!Men till saken så du tycker att om man inte råka rädda rätt puck så ska ens syskon barn bli mobbade för det i plugget?

Angående Hedström så verkar det ju gå lysande för han i farmalaget men jag tvivlar att en från farmaligan ska vara med i VM.Det var ju bara han som är Svensk som var med i farmaligans allstarmatch.
Kommentera

klm: jo Hartwall Arena tillsammans med Elysée Arena i Åbo och Tampere Ice Hall.
Kommentera

Är det för övrigt fantastiska Hartwall Arena som står som värd för en del av VM-matcherna? Missa inte chansen att åka dit ni som har möjlighet! Bara en sån sak som 40 meter långa isbaren gör den värd ett besök!
Kommentera

Nike89: Alltid dessa kärnfulla kommentarer från Ögossen...

Visst ska vi låta Henrik Lundqvist eller Daniel Henriksson stå så mycket som möjligt mot de så kallade "sämre nationerna". Tror att risken för underskattning är betydligt mindre med unga, jävligt taggade spelare. Sen är det klart att OS-debaclet inte vilar på Salos axlar - hans miss var frukten av en fullständig genomklappning från Hardy Nilssons Tre Kronor. När jag tänker på det har jag svårt att se att samma sak skulle kunnat hända om en riktig coach - ser Hardy mer som en brilliant spelare - hade stått i båset. Har fått möjligheten att samtala med Tommy Sandlin vid flertalet tillfällen, och där har vi en riktig hockeytänkare som kan få det mesta ur sina grabbar...
Kommentera

Nike89: vad är det nu då?? får man inte håna en stjärna som tjänar miljon belopp efter det att han gjort en sån grov miss? visst kan man glömma och förlåta men lite får han väl tåla?
Kommentera

Skidrow:Skärp dig för fan!
Kommentera

Nike89: nej mot vitryssland får han gärna stå i stället för Salo
Kommentera

Frölunda85:Precis.Mot lite sämre motstånd skadar det väl inte att köra med Henke i alla fall.
Kommentera

radiosaigon: ja det tycker jag...när sakic är med verkar inte foppa ta samma ansvar och dessutom får han mindre speltid...
Kommentera

Skidrow:
Spelar Foppa sämre om Sakic är tillbaka?
Kommentera

Frölunda85: jo men med tanke på vilken super kedja dom har i Foppa,Tanguay och Hejduk + att Sakic har kommit tillbax även om jag tror att det gör att foppa spelar sämre nu under grundserien...men i slutspelet höjer dom sig tror jag.
Kommentera

Skidrow: ja, tyvärr, men det såg ju inte bra ut för Colorado ibörjan..man kan ju alltid hoppas att det går riktigt dåligt för dom, så vi får hem Foppa
Kommentera

Frölunda85: jo det är väl möjligt att Toronto,VAncover och Edmonton åker direkt...men Colorado klarar sig nog.
Kommentera

Skidrow: he he, själv hoppas jag på Foppa, Sudden, Salo och Näslund.
Kommentera

Frölunda85: Ja dom som man kan hoppas på nu som håller hyfsad kvalitet är Huselius,Tärnström,Niklas Wallin,Mattias Norström och Mathias Johansson...inga jättestjärnor direkt.
Kommentera

Skidrow: Ja, Ryssland var ju ruggigt bra, de kommer bli farliga, även Finland med tanke på att de har hemmaplan.
Jag tycker att vi måste få in många proffs om vi ska ha någon chans..
Kommentera

Frölunda85: ja Sverige har ju inte det starkaste laget om man säger så. Jag tror Ryssland blir farliga i år.
Kommentera

Skidrow: Jag vet faktiskt inte. För några år sedan förväntade man sig att tre kronor skulle vinna vm guld varje gång. Men nu har det ändrats..man hoppas självklart på guld, men ska man vara realistisk kommer det bli väldigt svårt, med tanke på hur det ser ut.
Kommentera

Frölunda85: ok hehe jag förstår...vad tror du om Sveriges chanser då?
Kommentera

Skidrow: Jag förstår vad du menar, men jag skulle inte kunna klara mig då, att inte se tre kronor på så länge
Kommentera

Frölunda85: jo visst kan det bli kul men min åsikt är att världsmästerskap som spelas varje år blir inte alls lika intressant som t.ex. fotbolls-vm som spelas vart fjärde år...när dessutom inte de bästa spelarna är med tycker jag inte att det är konstigt om ingen bryr sig.
Kommentera

Skidrow: Där håller jag inte med, gör inte allt så negativt, själv tycker jag att det ska bli riktigt kul att se på VM i finland
Kommentera

blutten: jag tycker att man skulle lägga ner vm turneringen som den är nu och satsa på ett vm varannat år där alla NHL spelare kunde vara med...
Kommentera

Det kommer bli mörka dagar när Tre Kronor spelar VM, så som dom har spelat sista tiden så tycker man ju inte att det kommer bli nån större lockelse atr se VM.. men man kan ju hoppas att Sverige gör bra ifrån sig, men som sagt, HOPPAS...
Kommentera

Frölunda85: jepp Lundqvist som andra keeper låter bra...
Kommentera

Nike89: Salo förstamålvakt. Henke andra målvakt
Kommentera

heart:Jag gillar iofs Lundqvist men jag föredrar ändå en NHL målvakt med rutin som tex Salo.Edmonton ligger ju åtta just nu och har ju fem poäng till godo på Nashville.Därimot ligger ju Pittsburgh på 12:e plats och man borde fråga Johan Hedberg.
Dom frågade ju han innan förra VM också men då tackade han nej.
Om det inte blir nån NHL målvakt tycker jag att Lundqvist först och främst ska stå.
Kommentera

radiosaigon: Liv är dock inte het numer...
Kommentera

heart:
Visst finns det enormt bra målvakter i elitserien. men det är väl glasklart att de är en fruktansvärd skillnad att va dominant i NHL än i elitserien.
Kommentera

Predator:Om inte jag minns helt fel så hade dom i alla fall frågat Marcus Nilsson men han tackade tydligen nej.
Kommentera

Deas: jag tycker att lundqvist ska få chansen som första målis i landslaget.....sen får du säga vad du vill..
Kommentera

Får vi Salo känns det tryggt och bra men det finns nog andra som kan ta efter honom.........efter Pekka så kändes det väl lite likadant.......
Kommentera

heart: Du vill inte ha våran bästa målvakt eftersom vi har hyfsade målvakter i elitserien? Genomtänkt...
Kommentera

radiosaigon: jag vill inte ha honom i laget....vi har så bra målvakter i elitserien så vi klarar oss utmärkt utan honom..
Kommentera

radiosaigon:
Kommentera

Men herregud vem vill INTE ha Salo i tre kronor??
De finns ingen anledning i världen att inte vilja ha honom i landslaget.
Kommentera

tommy salo: Jag vill också ha Salo i tre kronor
Kommentera

FredrikM:

Lina: Jag älskar Tommy salo och jag vill ha med honom i tre kronor. Vill du det?
Kommentera

Predator:
Visste inte att han kallades Sami, men det stämmer säkert. Men det måste ju va en miss att han heter så på NHL2003. Dom har ju aldrig skrivit in nåt smeknamn annars.
Kommentera

HasseT: ingen fara hörru :), jag kan gärna informera om det 30ggr till :))) ha ett gott slutspel då! :)
Kommentera

Nike89: han fick smeknamnet Sami när han kom till Boston. Smidigare, snabbare att säga för de lata amerikanerna kanske :-)

Jag har inga problem med att folk på andra sidan pölen säger Sami men däremot när det skriver och säger Zetterburg... grrr va fult :-)

Jag hoppas stenhårt på Mackan Nilsson i VM... han har väl inte fått chansen tidigare och tycker han är underskattad... en fysik, lite ful, trashtalker i vm-truppen hade inte varit fel. Vad jag har förstått så har även Mackan förbättrat hans tidigare mycket mediokra skridskoåkning.
Kommentera

240141 · »