Tre Kronor

17483 inlägg · 806 ämnen

WORLD CUP!!!!!

« · 288972 Till forumet

Sv: WORLD CUP!!!!!
hmm... vinnarfajs?

Om jag inte minns helt fel så förlorade väl Mats Sundin & Tre Kronor finalen mot Kanada? :)

hihi :D
Kommentera

Aija: Nu var det ju inte finalmatchen som var huvudämnet i den nämnda disskutionen.
Kommentera

Aija: Finalen ja. men bilden är tagen från Finlandsmatchen. Sen att vi förlorade finalen är en annan sak.
Kommentera

DIForever: VM finalen -95 var aldrig en plågsam hockeyförlust. Matchen var välspelad och jämn och hade kunnat gå åt båda hållen. Finland vann och var bättre den gången, det är väl i stort sett det man minns från det tillfället.
Kommentera

Wilja: Jämn... hmm... speciellt jämn var den inte, i början i alla fall när Finland avgjorde med sina 3 mål. Kom inte och säg att den inte var plågsam för er svenskar för det var den garanterat.
Kommentera

DIForever: den var plågsam. de är inte varje dag som Finland vinner mot Sverige. Och definitivt inte i en VM final.
Kommentera

DIForever: Men snälla nån, att älta en match som spelades för 8 år sen?
Då kan ju jag tex dra upp en viss match i World Cup 96, där foppa och sudden hade lekstuga med finska lejon.
För att inte tala om en viss match som spelades bara för någon månad sen, har för mig att finland ledde med 5-1.
Kommentera

DIForever: För stunden var den det, men det var inte så mycket att sörja, vi har ju vunnit så många VM samt OS ändå...
Kommentera

Wilja: Ja Finland har 1 guld. Vi har väl 7 tror jag. Det är det som gör oss till en bättre hockeynation.
Kommentera

Sudden ska hårdare än någonsin inför den kommande säsongen...

Lycka Till Sudden..
Kommentera

« · 288972