Tre Kronor

Nationellt · 17776 inlägg · 807 ämnen

World Cup

« · 413109 · » Till forumet

Sv: World Cup
Härligt att se att Hardy vaskade om i backparen, men varför återgick man i slutet till det gamla oerhört dugliga paret Lidas/Johsson?
Kommentera

WarhawK:

Utan att på något sätt använda allt för stora blå ögon så måste jag säga att Foppa känns som planens bäste svensk så här långt.

Iofs säger det inte så mycket...
Kommentera

WarhawK: Hoppas dom sparkar hårt då =)
Kommentera

Boråsindian:
frågan är väll om hardy avgår , dom måste nog sparka han för han ska försvinna
Kommentera

aphac: Det sa jag inte, men han om någon måste visa sin omtalade storhet!
Kommentera

De är någ bara att börja tacka för denna tunering, det ser oroligt mörkt ut. Men hoppet och tänker jag inte ge upp, hjärtat säger fortfarande seger, men hjärnan övertygar den mer och mer mot förlust, tyvärr. Men vi måste börja kämpa mer, Sverige tappar för mycket puck, skapar chanser för Tjeckien, t.ex. 2 mot 1 läget sådan får inte hända! Sverige läger för myckt på den där domaren som dömer något fruktansvärt. Lägg mer tid och energi på pucken som ska in bakom Tjeckiens målvakt! Hoppas att Sverige verkligen trycker på bättre i tredje perido, de skapde bättre chanser i andra än i första.

KÄMPA SVERIGE!
Kommentera

Ambroo: Han kan ju inte göra allt jämt och ständigt!
Kommentera

Poffa: Jag håller med dej, Hardy skulle varit borta för länge sedan. ÄNTLIGEN försvinner han.
Kommentera

aphac: Han om någon måste kliva fram och visa att han verkligen är den stora ledaren och härföraren som alla förväntar att han ska vara!
Kommentera

Boråsindian: För det är ju verkligen tabbar av Tellan som gör att vi ligger under med 3-0? Sverige är sämst, och har värdelöst/bedrövligt/uselt(välj det du tycker passar bäst) försvar. Skulle kunna spela med konor i tekningscirklarna istället för dessa sopor.
Kommentera

Alla:

Jag ser det hela positivt. Om ungefär 50 minuter är Hårde Hardy historia. Synd att det behövt ta Svenska Hockeyförbundet 3 år att inse det resten av hockeysverige vetat om länge.
Kommentera

Ambroo: tom Sudden försvann sista 10 min.
Kommentera

65Selander: Vad gör tellan när tjeckerna kommer 2 mot 1?? varför gåt han ner på knä?? Det är juh bara att lyfta upp pucken då... Nu är det kört, man kan inte ha 2 osäkra målvakter i en landslagstrupp....
Kommentera

65Selander:För f-n! Så långsamt får man bara inte spela. Tur inte sånt skit ger utdelning. Gå-hockey! Backarna, framförallt Kim J. är skitdåliga
Kommentera

65Selander: Helt rätt.. Och skjut när chansen finns, lägg in puckarna på mål istället för att snurra i hörnen!
Kommentera

Ambroo: Nä nu är det inte långt kvar innan min bägare rinner över!

Nära 4-0 alldeles nyss. Skjut in pucken och störta efter
Kommentera

65Selander: Ja orkar inte och inte Tre Kronor heller som det ser ut..
Kommentera

Ambroo: Heja Sverige, friskt humör! Men det är långt kvar!

Sluta käfta börja kämpa!
Kommentera

Tack Öhlund! Vi hörs när elitserien börjar alla..

Hej då!
Kommentera

Ambroo: Ridå...
Kommentera

65Selander: Ironi..
Kommentera

Ambroo: Kinch sitter väl på andra sidan pölen och sköter matcherna där.
Kommentera

Dream Team: Vart är Kinch?
Kommentera

Ambroo: "Då blåser domaren!!!"

Unger har stenkoll...
Kommentera

Kanadensiska domare..
Kommentera

Salle: ÄNTLIGEN!
Kommentera

Yippie efter 10 perioder lyckades dom få ihop dom backpar jag vill ha
Kommentera

Ambroo: Påhlson, Z och Foppa. Jönsson Holmström Och Näslund.

Detr har vaskats lite
Kommentera

Salle:
Slakta den heliga kon, Näslund, och låt han sitta på bänken resten av matchen.
Kommentera

Salle: Precis!
Kommentera

65Selander: Hehe liknar mycket Djoos..
Kommentera

Ambroo: ÄNTLIGEN splittar dom Johnsson & Lidström.
Kommentera

Äntligen!
Kommentera

Ambroo: Nejdå!

Men man kan tro att det är Brynäsbackar som lever runt på isen idag också! ;-)
Kommentera

Ambroo: haha, gammelgädda var ju väldigt träffande ;)
Kommentera

65Selander: Hörru du din gammelgädda ;) Sviktande minne från gärdepuben i fredags månne?
Kommentera

Poffa: Ja är det inte fantastiskt..
Kommentera

aphac:

Södergren? En av få som verkligen kan hockey, slänger de ut honom så skulle vi ju ha bara Wikegård och stolpskott kvar.
Kommentera

Poffa: Den var ju klockren men sitter man och glor på publiken så missar man mycket!

Nä mer j-ranamma och bättre passningsspel och inga indianare rätt i gapet på hungriga tjecker
Kommentera

Poffa: TV3:s hockeybemanning är ju bara skit. Den ene är värre än den andre. Släng ut Unger och Södergren. den senare har väl varit med sen TV3 startade!
Kommentera

mangan: ja, de snackar ju så mycket om att åka skridskor hit o dit. Men ikväll är det ingen fart på skridskorna alls!
Kommentera

Ambroo:

Svårt att missa dagens yraste höna.

Sedan är det ju fullständigt underbart att Bergkvist kommentera. När Tärnström blir ordentligt tacklad i egen zon så utbrister han "Bra Tärnström! Med sånt spel vänder vi matchen."

Runt den här TV:n var det tre fågelholkar som tittade på varandra och ruskade lite lätt leende på huvudet.
Kommentera

Danne_L: Haha. Så himla klockrent Danne:-)
Kommentera

Danne_L: Sverige tillbringar för mycket tid i egen zon. Har man pucken ska den ut i mittzon på två röda, direkt ner djupt i Tjeckisk zon och så ner och jobba där istället. Hela aktionen ska inte ta mer än tre sek. Nu tar det nästan 10. Då är det inte konstigt att det blir som det blir.
Kommentera

slashpuppie: Jag far till Luleå den 20:e istället..
Kommentera

Poffa: Själv är jag så upprörd att jag inte lagt märke till hans otroliga insats..
Kommentera

Danne_L: förmodligen har du rätt. Jag verkligen längtar till den 21/9
Kommentera

slashpuppie:

Scandinavium om två veckor, idag blir det inget av det.
Kommentera

Ambroo: satt och gäspade mig igenom första perioden. Nu vill jag se lite kul hockey, kämparglöd och några mål hade inte suttit fel...
Kommentera

Ambroo:

Sveriges klart sämsta back så här långt är Ragnarsson. På 1-0 försökte han tackla i mittzon men missade tjecken och drog med sig en av de backcheckande svenskarna istället vilket gav tjeckieskt fyra mot två.

På 2-0 har han pucken under kontroll men får inte ut pucken ur zon utan passar till en tjeck som rinner igenom och gör mål. Sedan är det med bara någon minut kvar av perioden återigen dags för en jättetavla då han skall försöka stoppa pucken på egen blå men missar och som tur är skjuter den tjeckiske spelaren över/utanför.

Förutom det har han försökt passa pucken åtta gånger. Sju gånger har det gått till en tjeckisk spelare, den åttonde blev det icing.
Kommentera

« · 413109 · »