Tre Kronor

Nationellt · 17813 inlägg · 807 ämnen

World Cup

« · 395929 · » Till forumet

Sv: World Cup
Icing-Ove: Weinhandl är från Småland. Right?

zoof: Nu förstår jag inte vad du pratar om. Du menar alltså att eftersom t ex Foppa är bäst i det svenska laget kan han inte spela med en mindre talangfull spelare som Näslund eftersom Foppa är bättre. Det är din logik.
Kommentera

Hawerchuk: när ska ironi börja funka i skriftform?!?! eller är det jag som inte förstår din nu eller?
Kommentera

zoof: Eftersom du förstår ironi på nätet utan att ge vinkar om det så kan du avgöra det själv.
Kommentera

Robert P: Det är väldigt många från övik som inte direkt tål oliktänkadet, men du måste nog hålla med om att Svarten och JJ är jämnbra... Sedin har blivit bättre och bättre så de ska nog inte be om ursäkt för sina platser, att sen påstå att det blir läktaren för dem är ju inte direkt objektivt. Då är man mer ute för att provocera.
Kommentera

Hawerchuk: det lämnar ju ganska mycket åt slumpen, om man nu tror på den
Kommentera

Robert P:

Tänk igenom allt du skrivit på SpS och HS så kanske du förstår vad jag menar. Så fort en MODO-it varit det minsta omnämnd så finner du alltid förtioelva spelare som är bättre.

"Debatten blir mer givande om folk skulle vara någorlunda objektiva."

Ja, men är du så säker på att du är det själv? Min högst personliga åsikt är att du INTE är det. Jag är själv säkert inte speciellt objektiv alla gånger, men nog tycker jag att Bröderna Sedin är givna i WC med tanke på att de haft sin bästa säsong med rätt så höga poäng och fina +/-.

Daniel Sedin 54 p 82 matcher och +18
Henrik Sedin 42 p 76 matcher och +23
Andreas Johansson 27p 47 matcher och -2
Nisse Ekman 55p 82 matcher och +30
P-J Axelsson 20 p 68 matcher och +2

Så nog står sig Sedinarna ordentligt bra i sin omgivning.

Vad det gäller Svartvadet så är han i konkurrens med Jönsson en av de två bästa centrarna i ES. Men det är klart, du som är så jätteobjektiv kanske ser det på ett annat sätt.
Kommentera

Spud: Måste hålla med Robert. Sedan hur kan man jämföra "Svarten" med JJ.?
Kommentera

Spud:

Nog finns det fog för att tro att Henrik och Daniel kommer få sitta på läktaren under World Cup.

Fprsberg, Alfredsson, Holmström, Jönsson, Modin, Näslund, Sundin, Zetterberg, Axelsson ser jag som helt givna att gå före sedinarna. Det ger tre platser ytterligare till att fylla upp kedjeplatserna. Och nog ser jag det inte som otänkbart att Påhlsson och Nilson skulle gå före, och vips är det en läktarplats som gäller.

Och nej, det påstår jag inte för att jag hatar Modo. Isåfall skulle väl Påhlsson, Näslund och Forsberg också räknas upp till läktaren?

Angående Jönsson-Svartvadet så har Svartvadet faktiskt aldrig varit bättre än Jönsson. Inte ens jämnbra. Inte vid de tillfällen Jönsson känner för att spela hockey. Hans toppnivå är överlägsen Svartvadets, åtminstone i mina objektiva ögon. Att dom inte är det i färgade frozistögon förstår jag. För där är ju allt som har med Modo att göra bäst och resten är skit.

Har heller aldrig påstått att sedinarna inte ska vara med i truppen. Däremot hade det inte varit speciellt märkligt om man hade valt att köra med Nylander och Peter Nordström, eller motsvarande, istället för dom. Det hade långt ifrån förvånat mig.
Kommentera

Robert P: Är man det minsta objektiv, alltså det ytterst lite objektiv, så har man upptäckt att Svarten är den bäste centern i Elitserien, möjligen tillsammans med Jörgen Jönsson. Det har ingenting med mina runkvanor att göra.
Kommentera

El Aka Ali: För att svarten är en komplett hockeyspelare som inte faller ner i svackor som JJ gör.
Om man ser en opartisk bedömmare som expressen så ledde Svarten getingligan förkrossande när han skadade sig.

Men det är möjligt att svarten hade ett nummer han ville ha men det redan var upptaget. JJ är ju väldigt noga med att påpeka att det bara finns en 21, ändå åker han runt med den så fort inte foppa kollar.
Kommentera

Poffa:
Det finns spelare som är bättre än vissa Modoiter. Så mkt är självklart. Det finns spelare som är bättre än vissa FBK-spelare. T o m spelare som är bättre än vissa spelare i vilket lag som helst.

Ditt problem är att du är en storfrozare och bara ser när folk skriver "negativt" om ditt lag och missar när det görs det lika ofta om spelare i andra lag. För då tänker du inte på det, för det är ju rätt i dina storfrozarögon.
Kommentera

Robert P:

Om jag inte missminner mig så var Svartvadet i topp på Expressens getingliga innan han blev skadad. Inte helt omöjligt att han ledde Aftonbladets plusliga också men där är jag mer osäker. Men det är klart, de är ju inte lika objektiva som dig.
Kommentera

Spud: Snacka om enögt från Ö-vik. Väx upp!
Kommentera

Spud:

Att vara jämnast är inte det samma som att vara bäst i och för sig.
Kommentera

El Aka Ali: Du kommer med väldigt bra kritik. Synd att jag bor i stockholm.

vad är det du inte klarar av? Att Svarten blev utnämnd som en bättre spelare än JJ av Expressen? ATT JJ sprang till tidningen och gnällde över sina lagkamrater när det blåste lite?
Kommentera

Poffa:
Du kan ju vända på det...så fort en Fd/eller nuvarande Modospelare har fått kritik härinne på Sps så kommer bla du med en frenetisk "sluta snacka skit om Modospelare" kampanj...

så det kanske inte är så konstigt att folk tycker mindre bra om er...
Själv så tycker jag mindre bra om Modo och många av era supportrar

Dock så finns det bra supportrar även hos er..men dom är lätträknade..
Kommentera

Spud: All cred till Sedinarna för vad dom gjorde för MoDo´s räkning i elitserien. Sen gjorde sig ju MoDo i vanlig ordning allt för beroende av enstaka spelare, så det finns nog ett och annat att påpeka ifall det var orättvist att Brynäs var bäst när det gällde, det året.

Förväntningarna på dom innan dom kom till NHL var helt omänskliga, så sett till de kraven så har de varit mer än godkända! Frågan nu är väl vad som händer med t.ex speltid och såna saker (i Vancouver) när det vankas coachbyte...

Det är uppenbart enklare att anlända till ett VM, sent i turneringen, från Vancouver och förstärka (om än inte SÅ succéartat) ett Tre Kronor som inte alla år haft en direkt mördande konkurrens, vare sig om platser i det egna laget, eller som motståndare. Nu väntar alltså World Cup...

Ja, dom kan säkert att tillföra en del till laget, frågan är väl hur mycket speltid det kan bli tal om?
I truppen på 15 forwards, går det att räkna upp 10-11 spelare, som går in före Sedinarna. Men det är väl kanske helt enligt deras mått, ja, mätt med konkurrensen i övrigt?
Kommentera

Robert P: Ne men det är väldigt få personer som inte kan se att Svarten håller en jävligt hög lägsta nivå. En nivå som JJ inte alls kommer i närheten av.
Kommentera

Robert P: Jo, om man som Svarten har en ruskigt hög lägsta nivå.
Kommentera

Lumber Jack: Nja. Inte vet jag om Svartvadet är bäste center i elitserien, men top 3 iaf.
Kommentera

Spud:

Jag vet inte om ni vet vilka det är som sätter betyg i tidningarna. Men det är i många fall rätt lokalt baserade journalister.

På Modos matcher är det väl i AB exempelvis deras egen pressansvarige som sätter betygen? Säger väl det mesta om objektiviteten i medias betygsättning från elitseriematcherna väl?
Kommentera

gud: Kasta inte glas i glashus. Om det är några fans här på forumen som är omogna så är det Timråiter.
Kommentera

Lumber Jack:
20 poäng på 35 matcher och 0 i plus/minus. Borde lyckas bättre om man är en KOMPLETT spelare med RUSKIGT hög lägstanivå.
Kommentera

Robert P: ja men så är inte fallet med expressen. dessutom om det nu är så att det är väldigt lokalinfluerad press. Varför får inte JJ sina höga betyg då om han nu är så bra?

Är det en bojkott från andra journalister mot JJ?
Kommentera

Spud:
JJ spelar i ett lag där det finns andra bra spelare.
Kommentera

Robert P: Poängen är väl iofs rätt irrelavant när man kollar på målskörden fram till att han blev skadad. Man hade då vid den tiden gjort minst antal mål av samtliga lag i elitserien. Och det går ju lätt att hänvisa till Pirrohockey.
Kommentera

AudibleGiraffe:

Ja, är det inte dåligt att göra minst mål av alla lag med Elitseriens bäste center i laget?
Kommentera

AudibleGiraffe och Lumber Jack..
Allt är relativt..Skönt att se att ni tog åt er allafall..
Kommentera

Robert P: Det borde ju göra Svartens insats mer värd, att han trots att han spelar med ett gäng oduglingar hålla en så hög nivå och inte låta sig dras ner av dem. JJ gnällde ju över att hans lagkamrater var dålig och därför inte fick ut nåt av hans spel.
Kommentera

Spud:

Minns jag inte helt fel så gnällde även Svarten och Salle under säsongen.
Kommentera

Robert P: Det kan ju diskuteras iofs. Laget var ju sämre än sämst. Men som sagt, jag tycker inte att han är bäst i elitserien heller. Däremot en av de bästa är han ju, där är det inget snack.

Samtidigt handlar ju centerpositionen om mer än poäng...
Kommentera

Spud:

Hur som helst kan vi lugnt konstatera att Jönsson har en toppnivå som är ett par dimensioner högre än Svartvadet nånsin har eller kommer kunna komma upp i.
Därför är Jönsson given i ett svenskt WC-lag. Därför hade Svarten inte varit aktuell ens om han varit skadefri.
Kommentera

Cred till Hardy, gillar hans laguttagningar. Känns som om det var länge sedan Tre Kronor hade så bra coachning som under VM senast med Ulf-Hardy. Nu när Hardy har tjurat klart med big-ice-tramset.

Efter World Cup är det dags för ny coach verkar det som?
Kommentera

Robert P: Du minns fel, modoiter gnäller ALDRIG.
Kommentera

gud: Misinterpretation på hög nivå här. Du får gärna tro det om det boostar på ditt ego. Kjamizar.
Kommentera

Spud:

Nej, självklart inte. Hur kunde jag tro nåt sånt?
Kommentera

Robert P: MODOiter "klagar" inte. Dom "överklagar" dumma åsikter.
Kommentera

Robert P: Du kan nog lugnt konstatera att jag inte håller med dig för fem öre. Fick jag välja Svarten eller grin#21Olle från karlstad så väljer jag svarten 100 gånger av 100. jag kan inte se en grejj JJ är bättre på. Och sen som lagkapten är nog svarten den bästa.
Kommentera

Robert P: Du kan konstatera vad du vill, men tala i så fall inte i vi-form, det är en stor förolämpning mot oss seriösa hockeyfans.
Kommentera

snackar vi world cup härinne eller vem som gnäller mest av alla supportrar. Det sistnämnda är jag inte ett dugg intresserad av.

Det ska iaf bli kul att se proffsen spela...
Kommentera

Lumber Jack:

Det är en stor förolämpning mot seriösa storfrozare möjligen. Mot seriösa hockeyfans, som i ett hockeyfan som uppskattar hockeyn som sådan, är det ingen föroläpning.

Du gillar inte hockey som sådan, du gillar Modo. En jävla skillnad.
Du skulle sluta bry sig om hockey om Modo slutade existera. Ett riktigt hockeyfan skulle skita fullständigt i om diverse lag slutade existera så länge sporten fanns kvar.
Kommentera

zoof: Men kom in i matchen, att MODO är sveriges ja världens bästa lag. Det lär vi väl knappast måste dryfta här. Jag talar nog för samtliga hockeyfans när jag säger att det inte råder någon tvekan på den punkten. MODO är Världens bästa hockeylag.
Kommentera

Spud: alltså.. jag hade ingen åsikt. jag håller ju givetvis med! självklart!
Kommentera

Robert P: Jaså, och denna visdom om mitt hockeyintresse bygger du på?
Kommentera

Lumber Jack:

Det går ganska lätt att dra den slutsatsen genom att ha läst vad du skrivit. Råder ju ingen som helst tvekan om att allt utanför Modo, som inte spelat i Modo, är skit och inte värt nåt.
Kommentera

Men snälla! Kan ni inte ta denna gnälldisskussionen privat! Eller gå in på café och gnäll, här hör det iaf inte hemma.
Kommentera

Robert P: Till skillnad från dig som strör berömm omkring dig.. du kan säkert sträcka dig till att "foppa" är hyffsad emellanåt men att svarten skulle kunna konkurera med JJ det skulle du inte ens tänka en tanke på.
Kommentera

slashpuppie:

Ja, jag skiter i att diskutera på den här sidan mer nu. Finns ingen som helst anledning att sitta här och skriva när det blir ett jäkla liv bara för att man inte skriver att alla från Modo är väl värda platser i ett världslag och blir anklagad för att vara Modo-hatare bara för att man anser att det finns 10-11 spelare som är bättre än Henrik och Daniel Sedin.

Får leta upp nåt ställe där tokfrozarna inte håller till och man kan få ut nåt av en debatt.
Kommentera

Spud:

Foppa och Näslund är världsklasspelare och foppa slår Loobs poängrekord om han kommer hem och spelar i Elitserien nästa säsong och får spela någorlunda sånär alla matcher i Elitserien.

Tommy Salo är däremot en sopa. Det är väl bäst att nämna det redan innan han dyker upp i Modo.
Kommentera

Robert P: Tack, vi andra försöker föra en seriös debatt.
Kommentera

« · 395929 · »