Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Andra vetgirig-tävlingar

« · 1049057 · » Till forumet

Sv: Andra vetgirig-tävlingar
Metal Guru: Gäst är kvar på deltagarlistan iaf...
Kommentera

Metal Guru: Gästs misstänkte bror har nu även gjort ett inlägg på forumet!
Kommentera

Men va fan..?
Denna månads ämne är ju mycket roligare...

--------------------
Grattis MGuru,
Du blev pristagare i förra månadens Topplista på www.vetgirig.nu
Priset denna månad är: Medlemskap i GuldKlubben, en månad!.

Mvh/vetgirig.nu

Kommentera

Frisco:Det ser intressant ut. Du är helt i händerna på hur de andra matcherna går. :-) Än så länge ligger du ju på uppflyttning men det kan ju ändra sig fort. Lycka till.
Kommentera

Frisco: En annan lyckades ju säkra nytt kontrakt i femman i näst sista omgången, men det är förbannat vad svårt det ska vara att vinna!

www.vetgirig.nu/qleague.php?div=50015&lid=1

Fyra rätt och seger på max 18 s mot den överlägsne seriesegraren, då är det div 4 nästa, dvs jag ser fram emot en ny säsong i femman.
Kommentera

Wayne Gresky: Och jag höll mig kvar.
Kommentera

Frisco:

Sverige tävlingen

Ämne : Södra dalarna

Ligger Falun i södra dalarna ??

Fick en fråga om vad korven heter som görs i dalarna och som är en rikskändis.

Falukorv är naturligtvis rätt svar vilket jag svarade men Södra dalarna ??

Nog vill jag placera Hedemora och Avesta där
Kommentera

mattias - 74: Har du glömt Ludvika och Grängesberg ??
Kommentera

Wayne Gresky:

Grattis, för mig är det obegripligt hur bra vissa är, varje gång jag möter honom i nån serie så är det bara en tanke som kommer opp i skallen och det är hur mycket jag skall förlora med. Finns det nåt ämna han inte behärskar??
Kommentera

mattias - 74: Övning ger färdighet! Somliga över väldigt mycket...
Kommentera

mattias - 74:
Han är definitivt inte odödlig. Jag har nog plus mot honom de senaste månaderna i olika Geografiligor.
Kommentera

Metal Guru: Visst sjutton, återstår att se hur illa det kommer gå för mig den kommande månaden. Kommer att jobba på annan ort, med förmodligen enbart datoraccess på arbetstid.
Kommentera

Metal Guru: Men det beror ju snarare på att du själv blivit odödlig på området. Du konstaterade själv att de bästa var bra för att de lärt sig frågorna, nu har du genom att vara med i en massa georgrafitävlingar blivet ett av monstren. De bästa är smarta, men inte exceptionellt smarta. Tränar man hårt så går de helt klart att rå på. Som jag tidigare sagt är det dock inte något som intresserar mig.

Istället har jag konstaterat att det faktiskt är inom mina sämsta områden det går att komma långt i cuperna. Folk har helt enkelt inte bemödat sig att plugga in svaren inom språk, litteratur och samhälle. Undantag för Eat på samhälle och där ser jag mig iofs även som rätt allmänbildad från början.

När jag väljer att vara med i en liga så kollar jag för övrigt att de bästa i den inte ligger över sisådär 85% rätt. Dessutom ska det finnas möjlighet att vinna på tid. Ligor där de bästa har ett fel på en hel säsong och där det inte går att vinna på tid känns helt meningslösa.
Kommentera

Wayne Gresky:
"Ligor där de bästa har ett fel på en hel säsong och där det inte går att vinna på tid känns helt meningslösa."

Det är ju kul ju.
Var en av två som nyligen trillade ur en geografiliga, efter att ha haft alla rätt och ungefär medel-snittid. Folk gjorde toppnoteringar mot mig i tio omgångar på raken...
Två vinster, två oavgjorda och sex förluster. Onekligen en form av VG-Masochism.
Kommentera

Så säger vi grattis till Alisandali

Hipp hipp hurra hurra hurra
Kommentera

mattias - 74:
Ja, grattis din gamle punkrockare!
Kommentera

Metal Guru: Grattis Ali.
Kommentera

Grattis Ali!

Det där är nog en tävling som jag kan garantera att jag inte kan svara på en enda fråga. Ser att Mattias - 74 är med i div 2 så det kliar i fingrarna att anmäla sig ändå.
Kommentera

Stigsson:

Klia inte ihjäl dig för jag kommer krossa dig .
Kommentera

Tre i rad, tre i rad, tre i raaaaad!
Kommentera

Stigsson: Nä, nu är du lite omöjlig tycker jag. Som första kvinna (?) i division 1 hade jag faktiskt tänkt att vinna, men det verkar stört omöjligt. Grattis!!! :-)
Kommentera

Stigsson:
Jag och Wayne hälsar dig välkommen till tre-i-rad-klubben.
Kommentera

Stigsson: Grattis Stigsson , ser bra ut för avslutningen i Lagligan .
Kommentera

Och så får jag väl tacka för uppmärksamheten att jag vann "Punk som fan", men en sån liga borde inte en 50-årig gubbe vinna .

Så jag ser ju gärna att det kommer till några yngre härifrån som kan ta över den HSdominans som jag och Metal Guru haft dom senaste tre säsongerna i den ligan .

Kommentera

Hörru Alisandali:
Inseminera nu inte att jag är en gubbe, jag har mycket kortare skägg än du!
Kommentera

Lägger till att jag tycker frågospannet är betydligt bredare än vad jag klassar som punk.

Kommentera

Ouch.
Inte bara HS som snyggar till skruden mitt i höst-oredan...

Kommentera

Metal Guru: Ouch, var rätt ord. Det där såg inte bra ut ;-)
Kommentera

Stigsson: Ser ut som ut som ett gallanfall. Jag hade hellre sett att de lagt tid på alla buggar.
Kommentera

Wayne Gresky:

Du som brukar tillbringa lite tid i deras forum, har de flaggat nånting för att VG skulle ömsa skinn?

Kommentera

Metal Guru:

Kanske inte var så snyggt, men jag upplever faktiskt att siten går snabbare nu..
Kommentera

Metal Guru: Kan inte påstå att det direkt har flaggats om att det var designbyte på gång. Under fliken Vetgirig.nu på forumet har det dock diskuterats lite om designbytet på den engelska sidan. Allting sker ju först där, alla nya tävlingar eller nymodigheter testas nästan alltid först där innan Svenne Svensson får ta del av dem. Kan inte säga att jag är nån flitig typ på QM men jag har väl ändå vant mig lite vid den nya looken. Min realismpessimism säger mig dock att vi får uppleva en hel del "barnsjukdomar" den närmaste veckan i o m den nya layouten.

/T (som oxå vann alla matcher i diversehandeln, hehe)
Kommentera

Wayne Gresky: Om layouten är tänkt att bli som i den där quiz4fun.com som dom hänvisar till i forumet så är det väl OK men den svenska sidan ser ju inte ut att vara i närheten av det just nu.
Kommentera

Trusse:

Jamen du, i dom där lägre divisionerna är det ju inte så svårt att vinna alla matcher..

Hmm... ;-)
Kommentera

Gidde: Vetgirig i min Maxthon är inte snyggt direkt. Jag ska nog överge det.
Kommentera

Gidde:

Jag upplever VG som segare.
Kanske ska fråga hur de hanterar sina .png-bilder... :o/

Kommentera

Metal Guru:

Jag gör det också!

Sedan kommer det nåt jävla skit om att jag skall installera insticksmoduler ?? Vad fan är det ?
Kommentera

mattias - 74:
Nu höll jag på att be dig fråga Huokko, men det är bäst jag håller klaffen. :0/

Något sån't har jag inte sett till, VG funkar som förväntat utan trassel - förutom att det går fetsegt. Jag har avbrutit min uppladdning inför Raketen, och har nu bytt ISP.
Få se om det går bättre.

Kommentera

Metal Guru:
Det var lika segt med två olika ISP:er.
Men nu är Raketen avklarad i varje fall.

Kommentera

Metal Guru: Segt är bara mellannamnet, på minuten borde ändra namn till "runt en kvart". Jag hann bara med 4-5 frågor.
Kommentera

Gusten: Intressant, upptäcker att Hotmail tydligen gjort om utseendet radikalt idag. Och också, i varje fall för mig, omöjliggjort möjligheten att köra tävlingen genom att klicka på länken. I varje fall så är det enda jag får upp en helvit svarsruta med alternativen "svara" och "avbryt"
Kommentera

Paddan: Inga problem att starta matcher med MSN-länkklick för mig. Visst har även Aftonbladet.se ändrat sin layout? Ser lite annorlunda ut. Varför lanseras alla ändringar just nu??

Kommentera

Paddan:
Det verkar vara en farsot som går just nu.
cdon.com har också en ny skrud.
Kommentera

Paddan:

Hmm. Hotmail? Det var väl ändå ganska länge sen de gjorde om sitt utseende? Om det är Windows Live-layouten du drabbats av helt plötsligt, i alla fall. Mitt Hotmail ser ut som det gjort ett bra tag.
Kommentera

Någon annan som testat pristävlingen?
Kommentera

Jepp, jag har testat den. Hittade den f ö nyss, har inte hört nåt om den tidigare. Spela-så-många-gånger-du-vill-upplägget är väl ganska bra eftersom det plockar bort race-problemet där frågornas svårighetsgrad avgör. Sen finns det säkert spelare som kommer att spela väldigt många ggr.....men det är ju deras problem. :)
Kommentera

Trusse: Tävlingsformen är extremt gynnsam för de som sett frågorna tidigare. Att hinna läsa en lång fråga och skriva ett långt namn är i stort sett omöjligt. Att tänka ut ett svar är en ren förlustaffär. Snabb uppkoppling är ett måste. Hur som helst så är det ett otroligt snabbt sätt att plugga in frågorna jämfört med att spela dueller eller matcher. Jag vet inte riktigt vad jag svarar på, men undan går det! :)
Kommentera

« · 1049057 · »