Vetgirig.nu

3612 inlägg · 31 ämnen

Lagtävlingen

« · 1114881 · » Till forumet

Sv: Lagtävlingen
Gidde: Sport!
Kommentera

Gidde: Strunt i tiden denna gången. Ta god tid på dig. Du fixar sportfrågorna där ni har 2 rätt var och sen vinner du på allmänkunskap.
Kommentera

Metal Guru:

Lyckades med nöd och näppe kvittera i våran match. Det var inte mer än en Hästpitt ifrån :)
Kommentera

mattias - 74:
Hade hästen badat i kallvatten?
Kommentera

mattias - 74: Bara en Leksing kan vinna en match med några decimeter.
Kommentera

Frisco:

Japp vi är unika på det sättet :)
Kommentera

Har jag räknat rätt så fuskarlaget The Islanders max nå upp i 39 poäng och resultat på 82. Vi har i nuläget 39 poäng och ett resultat på 80. För att säkra uppflyttning av egen kraft behöver vi vinna 3 av 14 kvarvarande delmatcher, men det ser ju onekligen fantastiskt bra ut. Om någon av oss vinner en match mot Blåvitt så är ju saken dessutom helt klar.
Kommentera

Wayne Gresky:

Vi har ju en delmatchvinst mot Göteborg.

Synd att du inte vann, jag hade behövt det innan min match mot pyssell... :-(
Kommentera

Wayne Gresky:

Nu är det klart då med andra ord?

Vi leder med 2-1 och endast jag mot pyssel är kvar...

Eller? :)
Kommentera

Gidde: jag gick in och segrade dubbelt alldeles nyss och det blev väl även dubbla segrar för laget?
Kommentera

Salle: Nja, jag klantade till det, men vem bryr sig? Div 1 here we come!!!
Kommentera

MoDo Hyndasmiskers
Kommentera

Gidde: 10 sekunder?! Den grabben måste sitta på samma LAN som vetgirig-servern kör på...
Kommentera

Snyggt jobbat Modosmiskers, grattis.

Förresten.....ni har väl inte missat att anmälningslistorna i t ex kategorimästerskapen visar upp spelarna i den ordning de anmält sig? Detta är mao ett ganska bra hjälpmedel om man vill leta dubbelnick. Inte helt oväntat står så klart vissa "kändisar" anmälda direkt efter varandra. Det som verkar lite skrämmande är ju att kvartetten Kudvig, handfast, cambridgekuren och MGuru står intill varandra. Är vi nåt stort på spåren här? :)

En annan nyhet (som också hamnar under fel tråd) är att vi nog inte behöver möta namnet Jocondra mer i de olika ligorna.

/T
Kommentera

Sch! Trusse:
Jag infilterar Björklöven, och arbetar under cover.

Kommentera

Finns det förrexten nån översiktsbild över vilka kategoritävlingar det finns, när nästa tävling drar igång samt ens egen anmälningsstatus?

Kommentera

Metal Guru: Jag tror inte det, jag lämnade ju ett litet förslag på forumet - som fick kalla handen.
Kommentera

Metal Guru: När det gäller kategorimästerskapen är nog länken nedan den mest kompletta sidan......fast den har ni säkert besökt redan.

Sen vill jag bara förtydliga för Wayne att det inte nödvändigtvis måste vara ett dubbelnick som står innan eller efter ett annat namn, så bli nu inte paranoid i dubbelnicksdjungeln. Och visst är det höga odds på fyra smålänningar i rad. :)

Och vad gäller Jocondra så kan det väl räcka med att namnet är borttaget från ligorna. Vi skippar de intrikata detaljerna.

/T
Kommentera

Trusse: Huruvida man själv är anmäld borde också stå med på den sidan.

Angående fyra smålänningar i rad så kanske det är teoretiskt möjligt. Men att det handlar om fyra smålänningar i rad som är lika bra kunskapsmässigt, de är bra på sport och usla i teknik & vetenskap, djur & natur samt mat & dryck. De ser jag som ett ganska signifikant mönster. De är dessutom inte bara anmälda i den ordningen på ett kategorimästerskap utan flera.
Kommentera

Wayne Gresky:

Lyckades dessutom klara oavgjort mot pyssel vilket får ses som en vinst! :-)

pyssell - AGF 3 - 3 (0:29 - 0:37)

Så matchen vann vi med 2-1, heja oss!!!
Kommentera

Gidde: Hurra! Nu ska vi vinna lagcupen också av bara farten. Tyvärr så ser det inte helt enkelt ut.
Kommentera

Wayne Gresky: Vilken grupp tillhör ni i cupen?
Kommentera

Stigsson:

Dom är i grupp uno = 1 :)
Kommentera

mattias - 74: Grupetto, i cykeltermer är ju det den grupp som bildas av dom som inte riktigt hänger med bland dom bättre. :-)
Kommentera

Stigsson: Aha, då är det där ni är med i Lagligan. :)
Kommentera

Metal Guru: Förlåt, jag var riktigt dålig i lagcupen nu när jag blev uttagen. Ett X och en torsk. :-(

Hoppas du räddar mig nu Gurun.
Kommentera

Stigsson:
Ja, det blir till att försöka betvinga fru Kerstin, för Mr100% är ju övermäktig redan från början för en 98%are som jag.
Kommentera

Metal Guru: Ja, det är väl lika bra att lämna wo mot Mr100 bara? En tuff lagkamp, hur som helst...:-/
Kommentera

K70:
Jag gjorde tvärt om, men det blev kryss ändå till slut. Och 17-17...

Kommentera

Metal Guru: Tuff lagkamp, sa Bull...
Kommentera

Frisco:

Härlig vinst Frisco!!! :-)
Kommentera

Gidde: Vackert!

Den riktiga dramatiken hittar vi dock längre ned i tabellen. Jag vet dock inte riktigt om vi ska hålla tummarna för att vårt bogeyteam också ska lyckas ta steget upp.... Äh va 17, lycka till kllar i jakten på en kvalplats!
Kommentera

Wayne Gresky:

Japp, jag följer streckdramatiken i Lagligan nästan lika noggrant som dito i ES...
Kommentera

Gidde: Tack så mycket.
Kommentera

Gidde: Köpelaget "Dynamo Dibrylutimo" segar sig sakta men säkert mot toppen.
Klara för kval till div2, i kavaj!!!
Snart väntar derbyn mot masar och nolaskogsare...

Bra jobbat säger jag till Portello (JimmyJoe) Poffa (Poffa) och undertecknad (PAW).
Fast laget är en aning rumphugget och borde kanske döpas om, då vi har skador på vår Timråit och Djurgårdare.
Tunnisar... ;-)
Kommentera

Huge:
Nolaskogarna har tyvärr sugit i sig helium, för att kunna svara roligare på svaren.
Lätt uppblåsta har de därför direktstigit upp en level, så OM ni skulle klara kvalet får ni vänta ytterligare en säsong på att (tidigast) försöka pulvrisera dem.
Kommentera

Metal Guru: Jag har fortfarande inte lyckats klura ut hur dom där kvalen går till. Är det någon av er andra som har fått grepp på det?
Kommentera

Stigsson:
Utan att kolla tror jag de hamnar på plats 4-6 i sin Div 3.
Om nu serierna innehåller 16 lag får de möta ett av lagen på plats 11-13 i vår serie Div 2 i en direkt avgörande match. Segraren spelar i den högre divisionen, förloraren gör det inte.
Kommentera

Metal Guru: Så det ska bli en "kvalmatch" alltså. Jag tycker att jag har hamnat på kvalplats i andra ligor och kan då inte minnas att jag har fått spela någon extramatch för det.
Därför jag misstänkte att man gick efter inspalde poäng mellan kvallagen eller nåt sånt för att avgöra vem som ska få gå upp.

Som sagt har jag aldrig riktigt fått klart för mig hur det är tänkt att kvalen ska fungera.
Kommentera

Stigsson:
Om man bara spelar märker man inte att det plötsligt är en viktig kvalmatch...
Kommentera

Nya spelare till Köpelaget Dynamo Dibrylutimo sökes!

Tyvärr har dock pengarna tagit slut så ni får bara äran att spela med mig, Poffa och Huge. Vi ligger för tillfället i div 2 där vi bla möter den oheliga alliansen Mora Leksand United.

Är ni sugna att gå med i laget så skriv en rad här i gb:n.
Kommentera

Portello:

Om ett oprövat kort duger så kan jag tänka mig att börja på en lagkarriär.
Kommentera

Portello:

Vem har ni tradat iväg?
Kommentera

Gidde: difzi och El Maco finns inte längre ibland oss.
Kommentera

knaskamilla: För mig är det helt ok med en knaskamilla i laget. Om inte Huge eller Poffa har något emot det så är du med!
Kommentera

Portello: Näää fyy faa... Visst, knaskamilla blir bra. Hoppas vi får mängder av frågor om svenska språket, nu när vi har en svensklärarinna i laget.
Kommentera

Poffa: Det får vi hoppas. Nu lägger jag till dig knas.

Alltså, fortfarande en plats öppen.
Kommentera

Portello: Klart att knas ska med i laget.
Alltid trevligt med lite kvinnlig fägring.
Så utöver språkfrågor hoppas vi förstås på många frågor om matlagning och krukväxter... ;-)

Som sagt: en plats återstår.
Tag chansen nu att bli lagmästare i köpelaget nr 1.
Bara chansen att få trycka dit masarna med Gurun i spetsen, borde väl vara nog motivation? :-)
Kommentera

Huge: Kamillas statistik visar att hon är 100%-ig på spel & fritid men att hon suger på litteratur och kultur. Det där med bokläsande är säkert bara en vit lögn hon drar när hon i själva verket sitter hemma och spelar WoW och Drakar & demoner. :)
Kommentera

Huge, Portello, Poffa:

Ni kanske hade velat se formkurvan först...? Sprakfragor verkar vara hyfsat. Litteratur - not so much (en aning oväntat?).
Kommentera

« · 1114881 · »