Sitta i en eka? guppa!? krusningar!? Livsfarligt för fan! Spelar ingen roll hur jävla spegelblank en yta är förstår du väl ... har du inte hört talas om en blixt från klar himmel?? va? VAA?! Det är kört ... Hör du det? KÖÖÖRT!
Visst är supporterskapet underbart! Även om laget stormar fram som högklackade furirer (där kom det igen) i serietabellen, så kan man inte luta sig tillbaka och njuta. Alltid blicken fäst längre fram. Alltid tankarna på möjliga svackor som man helst ska ha skaffat sig en poängbuffert för i ett tidigare skede.
Jag hatar att vara supporter! Jag vill sitta i en eka och titta på ett korkflöte som sakta guppar upp och ned till sommarbrisens krusningar på den annars spegelblanka vattenytan istället. Jag vill ha ett liv! Faaaaan!!
Nu är det dax att det händer nåt. 0-2 borta mot AIK är väl inte så mycket att säga om men en knapp 4-3 seger efter straffar mot Nybro hemma.....? Inte mycket att yvas över. Bofors ligger på 14:de plats. Illa!!!!!!!!!!
Powerplay under all kritik. Har man gjort två mål i Powerplay så är det inte mer. Jag börjar allt mer tro på kritiken som Moringarna hade mot Arvedsson.
Matchdax igen. Nu bara MÅSTE det komma en seger. Huddinge på hemmaplan skall slås, så är det bara, men som säsongen börjat kan man inte vara säker på nånting:-(
Dax för fjärde matchen för säsongen. Mariestad borta. Efter att första segern kom mot Sundsvall i förra omgången så hoppas man på att detta är början på en lång svit utan förluster.
Laget verkar taggat och kan man spela tre perioder idag så skall det vara tre poäng.
1-0 till Mora efter första. Ser matchen på s24.se. Synd att Bofors1-0 mål blev bortdömt, men det var rätt så jag skall inte protestera. Tycker att BIK hänger med bra. Nu vänder vi i andra...
Kl 16 idag är det återigen dax för match mot Mora. Det var några år sedan. Magnus Arvedsons återkomst till Mora. Han säger att tre Bofors poäng skulle sitta fint:-) Två bussar med supportrar kommer upp och stöttar de våra, tyvärr inte jag:-(
Vi som inte kan följa matchen live kan se den på nätet. Se länk.
Fredrik Eriksson skrev idag på för ett år. Fredrik som gick till Djurgården från Bofors där han spelat i två säsonger. Avslutade förra säsongen med 11 matcher i Österikiska Zell am Zee. Välkommen tillbax!
Ser rätt så bra ut inför nästa säsong. Så här är läget just nu:
Tränare 1 Magnus Arvedson -NY Kontrakt till 2011 2 Sam Hallam - Blir kvar som assisterande tränare. Kontrakt till 2009
Målvakt 1 Fredrik "Grizzly" Eriksson - Gör sin andra säsong i BIK efter utflykten till Västerås. Kontrakt till 2009 2 Mikael Andersson - Väntas alternera med sin kollega som under den avverkade säsongen. Kontrakt till 2009
Forward 1 Mikael "Daggen" Eriksson Kontrakt till 2009 2 Fredrik Höggren Kontrakt till 2009 3 Andreas Sundin Kontrakt till 2009 4 Johan Bülow Kontrakt till 2009 5 Johan Nilsson Kontrakt till 2009 6 Emil Bejmo Lån FBK 7 Viktor Sjödin - Kom in under slutet av säsongen. Kontrakt till 2009 8 Johan Erkgärds -NY Lån FBK
Center 1 Tobias Thermell Kontrakt till 2009 2 Björn Kindahl - Har förlängt med två säsonger. Kontrakt till 2010 3 Björn Östlund - Förlängde sitt kontrakt med ett år. Kontrakt till 2009 4 Patrik Lundh -NY Kontrakt till 2010
Back 1 Emil Johansson - Har under säsongen varit utlånad, senast till Arboga. Kontrakt till 2009 2 Christian Carlsson Kontrakt till 2009 3 David Bräck Kontrakt till 2009 4 Per Johnsson -NY Lån FBK 5 Johan Magnusson - Har förlängt med klubben. Kontrakt till 2009 6 Peter Messa - Har förlängt. Kontrakt till 2009 7 David Lidström -NY Kontrakt till 2010
Senast klara är David Lidström från Västerås och PatricK Lundh från MIF. Så har ju även Peter Messa skrivit på för en förtsättning.
Hans starka sida är väl att han är en ganska lugn kille vilket oxå kan vara hans svaga sida. Speciellt i år känns det som det varit lite för mycket armarna i kors när det tuffat till sig och man förväntat sig coachning. Jag önskar honom dock lycka till i Brynäs.
En av de allra största i Bofors IK, Kristoffer Näslund har gjort sin sista säsong. En knäskada stoppar honom från en fortsättning. Efter tio säsonger är en epok slut. Lycka till i framtiden, "Näsa".
horcoff: Jag har ingen direkt uppfattning om hur han är som tränare och kan inte tycka vare sig bra eller dåligt, framtiden får utvisa om det är bra.....om det nu blir han.
horcoff: Ja, så verkar det vara. Fast det år otroligt att man kickar André. Han blev ju i alla fall fyra i den interna poängligan. Dessutom lär inte Niklas bli kvar som tränare även om han fått en förfrågan. Fyra år räcker. Nytt blod behövs och jag tror personligen inte att han vill stanna längre.
Idag avgörs allt.........Skall BIK ta en play-off plats eller inte? Skall man det krävs seger mot Sundsvall, en nog så svår uppgift om man ser till den senaste tidens spel. Samtidigt krävs att Borås förlorar mot Almtuna som ine har nåt att spela för. Sen vore det perfekt om IKO och AIK kunde dela på poängen. Om detta slår in så är det klart:-) Vinner Bofors, Borås förlorar och AIK eller IKO vinner så blir det en målskillnads affär. Bofors har tre plusmål på IKO och 14 plusmål på AIK.
Fast jag tror att Borås som ligger två pinnar före grejar tre pinnar och avgör på egen hand. Tyvärr har BIK inte visat stabilitet de senaste matcherna.
Men hoppet är det sista som lämnar människan. Lyckas Borås bara ta en pinne och Bofors vinner så blir det bra då Bofors har mycket bättre målskillnad.
horcoff: Kan ha varit så och då låter det att han är för dålig, jag vet faktiskt inte riktigt. årdagsmatchen var inte mycket att hurra för. Förlust 0-3 och det enda positiva igår var att Malmö vände mot IKO så vi står kvar i samma läge som innan. 4 pinnar ner till Borås och 5 ner till IKO. Detta skall gå!!