BIK Karlskoga

2224 inlägg · 470 ämnen

Forum

« · 1075987 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: 90-talstema i kvällens IDOL
Det här är ett hockey forum!!!! Här pratar vi hockey!!!!!
Kommentera

Sv: Nåt måste hända....
Bafucin:Nåt måste hända......
Skrev du i ditt förra inlägg och nu har det hänt , se länk .
Kommentera

Sv: 90-talstema i kvällens IDOL
Jag bänkar mig!

Idag ska Johan hem, orkar inte med honom längre.

Om inte en tjej vinner i år så är det skandal, dom flesta av dom är klasser bättre än bästa killen.
Kommentera

Sv: 9 poäng ner till KS-strecket
Vart fan ska jag ta vägen då???? Man går ju inte säker någonstans!!!!

Aaaaaaaah!

"Just because you´re paranoid, dont mean they´re not after you"

Kurt Cobain

;-)
Kommentera

Sitta i en eka? guppa!? krusningar!? Livsfarligt för fan! Spelar ingen roll hur jävla spegelblank en yta är förstår du väl ... har du inte hört talas om en blixt från klar himmel?? va? VAA?! Det är kört ... Hör du det? KÖÖÖRT!
Kommentera

Visst är supporterskapet underbart! Även om laget stormar fram som högklackade furirer (där kom det igen) i serietabellen, så kan man inte luta sig tillbaka och njuta. Alltid blicken fäst längre fram. Alltid tankarna på möjliga svackor som man helst ska ha skaffat sig en poängbuffert för i ett tidigare skede.

Jag hatar att vara supporter! Jag vill sitta i en eka och titta på ett korkflöte som sakta guppar upp och ned till sommarbrisens krusningar på den annars spegelblanka vattenytan istället. Jag vill ha ett liv! Faaaaan!!

;-)
Kommentera

Nåt måste hända....
Nu är det dax att det händer nåt. 0-2 borta mot AIK är väl inte så mycket att säga om men en knapp 4-3 seger efter straffar mot Nybro hemma.....? Inte mycket att yvas över. Bofors ligger på 14:de plats. Illa!!!!!!!!!!

Powerplay under all kritik. Har man gjort två mål i Powerplay så är det inte mer. Jag börjar allt mer tro på kritiken som Moringarna hade mot Arvedsson.

Nåt måste hända......
Kommentera

Sv: Bofors- Huddinge
Tack för det BIK, en välbehövlig seger. Nu fortsätter vi på den inslagna vägen...
Kommentera

Bofors- Huddinge
Matchdax igen. Nu bara MÅSTE det komma en seger. Huddinge på hemmaplan skall slås, så är det bara, men som säsongen börjat kan man inte vara säker på nånting:-(
Kommentera

Sv: Mariestad-Bofors
Pinsamt......2-0 förlust borta mot Mariestad som vinner skotten i de två första med 30-9.

Börjar se ut som att detta skall bli en riktig katastrofsäsong.
Kommentera

Mariestad-Bofors
Dax för fjärde matchen för säsongen. Mariestad borta. Efter att första segern kom mot Sundsvall i förra omgången så hoppas man på att detta är början på en lång svit utan förluster.

Laget verkar taggat och kan man spela tre perioder idag så skall det vara tre poäng.
Kommentera

Sv: Mora IK-Bofors IK
1-0 till Mora efter första. Ser matchen på s24.se. Synd att Bofors1-0 mål blev bortdömt, men det var rätt så jag skall inte protestera. Tycker att BIK hänger med bra. Nu vänder vi i andra...
Kommentera

Mora IK-Bofors IK
Kl 16 idag är det återigen dax för match mot Mora. Det var några år sedan.
Magnus Arvedsons återkomst till Mora. Han säger att tre Bofors poäng skulle sitta fint:-)
Två bussar med supportrar kommer upp och stöttar de våra, tyvärr inte jag:-(

Vi som inte kan följa matchen live kan se den på nätet. Se länk.
Kommentera

Premiär BIK-Löven
Surt med en förlust i premiären. Enligt rapport så spelade BIK bra men saknade förmågan att göra mål. När då bortalaget gör fler då förlorar man.

Nya tag mot Mora!!
Kommentera

Försäsongen
Knappt en vinst alls på försäsongen. Ser lovande ut. Då kan vi slå ur underläge utan några som helst förväntningar på laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 08-09
Bafucin: Ser bra ut eller hur
Kommentera

Fredrik Eriksson skrev idag på för ett år. Fredrik som gick till Djurgården från Bofors där han spelat i två säsonger. Avslutade förra säsongen med 11 matcher i Österikiska Zell am Zee.
Välkommen tillbax!
Kommentera

Ispremiär
Den 4/8 18:30 går BIK på is. Just nu skapas is för fullt i Nobelhallen.
Kommentera

Svanru: Nu har Anton skrivit på.
Kommentera

fta fngrar
Bôttengäng
Kommentera

Bafucin: Helt ok vad skulle han i Frölunda å göra. Helt oberiplgt att vilja spela i ett bôttenäng :-)
Kommentera

Bengt-Åke Gustafssons son Anton lämnar Frölunda och kommer hem till Bofors.
Kommentera

Klart med ännu en back, Henrik Blomqvist har skrivit på för två år. Henrik kommer senast från Aalborg i danska ligan.
Kommentera

Linus Persson från Rögle har skrivit på ett tvåårskontrakt med BIK. Välkommen hem till Värmland.
Kommentera

Silly Season 08-09
Ser rätt så bra ut inför nästa säsong. Så här är läget just nu:

Tränare
1 Magnus Arvedson -NY Kontrakt till 2011
2 Sam Hallam - Blir kvar som assisterande tränare. Kontrakt till 2009

Målvakt
1 Fredrik "Grizzly" Eriksson - Gör sin andra säsong i BIK efter utflykten till Västerås. Kontrakt till 2009
2 Mikael Andersson - Väntas alternera med sin kollega som under den avverkade säsongen. Kontrakt till 2009

Forward
1 Mikael "Daggen" Eriksson Kontrakt till 2009
2 Fredrik Höggren Kontrakt till 2009
3 Andreas Sundin Kontrakt till 2009
4 Johan Bülow Kontrakt till 2009
5 Johan Nilsson Kontrakt till 2009
6 Emil Bejmo Lån FBK
7 Viktor Sjödin - Kom in under slutet av säsongen. Kontrakt till 2009
8 Johan Erkgärds -NY Lån FBK

Center
1 Tobias Thermell Kontrakt till 2009
2 Björn Kindahl - Har förlängt med två säsonger. Kontrakt till 2010
3 Björn Östlund - Förlängde sitt kontrakt med ett år. Kontrakt till 2009
4 Patrik Lundh -NY Kontrakt till 2010

Back
1 Emil Johansson - Har under säsongen varit utlånad, senast till Arboga. Kontrakt till 2009
2 Christian Carlsson Kontrakt till 2009
3 David Bräck Kontrakt till 2009
4 Per Johnsson -NY Lån FBK
5 Johan Magnusson - Har förlängt med klubben. Kontrakt till 2009
6 Peter Messa - Har förlängt. Kontrakt till 2009
7 David Lidström -NY Kontrakt till 2010

Senast klara är David Lidström från Västerås och PatricK Lundh från MIF. Så har ju även Peter Messa skrivit på för en förtsättning.

Som sagt, det ser bra ut.
Kommentera

Sv: Ny tränare klar.....
Hans starka sida är väl att han är en ganska lugn kille vilket oxå kan vara hans svaga sida. Speciellt i år känns det som det varit lite för mycket armarna i kors när det tuffat till sig och man förväntat sig coachning.
Jag önskar honom dock lycka till i Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Jag har dålig koll på Czarnecki men Bafucin har det säkert
Kommentera

Svanru:

Ett omdöme om Czarnecki.

Vad är hans starka sidor resp svaga?
Kommentera

Bafucin: Bättre kan det inte bli. Magus är en hyvens kille.
Kommentera

Ny tränare klar.....
Magnus Arvedsson har skrivit på ett treårskontrakt med Bofors. Får väl hoppas på att det blir bra.
Kommentera

"Näsa" har gjort sitt
En av de allra största i Bofors IK, Kristoffer Näslund har gjort sin sista säsong. En knäskada stoppar honom från en fortsättning. Efter tio säsonger är en epok slut.
Lycka till i framtiden, "Näsa".
Kommentera

Sv: Niklas till Brynäs....enligt AB
horcoff: Jag har ingen direkt uppfattning om hur han är som tränare och kan inte tycka vare sig bra eller dåligt, framtiden får utvisa om det är bra.....om det nu blir han.
Kommentera

Sv: Bröder till Bofors
Det är ju inte första gången som bröderna Hult bråkar med tränaren om man säger så.
Kommentera

Sv: Bröder till Bofors
horcoff: Ja, så verkar det vara. Fast det år otroligt att man kickar André. Han blev ju i alla fall fyra i den interna poängligan. Dessutom lär inte Niklas bli kvar som tränare även om han fått en förfrågan. Fyra år räcker. Nytt blod behövs och jag tror personligen inte att han vill stanna längre.
Kommentera

Sv: Sundsvall-Bofors idag gäller det.....
Bafucin: Tyvärr är det snart slut för de våre även i ES . Höppes det går bättre näste säsong
Kommentera

Svanru: Ja, och nu är den slut för våran del. BIK gjorde i alla fall vad som krävdes ikväll men vem kan glädja sig åt det.....

Nåja, bryta ihop och komma igen nästa säsong och då jävlar.....
Kommentera

Skitsäsong hitentills för de Wermländske
Kommentera

Bafucin:

Sundsvall borta är sannerligen ingen lätt uppgift. Dom brukar spela bra mot bra lag. Men nu är det Bofors så då vinner ni :-)
Kommentera

Sundsvall-Bofors idag gäller det.....
Idag avgörs allt.........Skall BIK ta en play-off plats eller inte? Skall man det krävs seger mot Sundsvall, en nog så svår uppgift om man ser till den senaste tidens spel.
Samtidigt krävs att Borås förlorar mot Almtuna som ine har nåt att spela för.
Sen vore det perfekt om IKO och AIK kunde dela på poängen. Om detta slår in så är det klart:-)
Vinner Bofors, Borås förlorar och AIK eller IKO vinner så blir det en målskillnads affär. Bofors har tre plusmål på IKO och 14 plusmål på AIK.

Fast jag tror att Borås som ligger två pinnar före grejar tre pinnar och avgör på egen hand. Tyvärr har BIK inte visat stabilitet de senaste matcherna.

Men hoppet är det sista som lämnar människan. Lyckas Borås bara ta en pinne och Bofors vinner så blir det bra då Bofors har mycket bättre målskillnad.

Runt 21:30 vet vi......
Kommentera

BIK-Borås
Nu finns det inget att tveka om längre. Ikväll är det bara SEGER som räknas!!
Och det tror jag det blir.

Tips: 5-2
Kommentera

Sv: Nyköping-Bofors
horcoff: Det kan så vara.....jag skulle nog vara lite nervös om jag var leksing...
Kommentera

Sv: Nyköping-Bofors
Bafucin: Läggmatch ? Det kanske är Leksands formkurva inför KS ;-)
Kommentera

Nyköping-Bofors
Bara att konstatera att BIK gjort ännu en plattmatch. Mycket trist. Det var ju nu som play-off platsen i stort sett skulle bli klar.

Trist är också Leksands "läggmatch" mot Borås......
Kommentera

Sv: BIK-Växjö
horcoff: Ingen vidare match, men det skall gå!!
Kommentera

Bafucin: Stå på er, jag såg matchen på TV igår.
Kommentera

horcoff: Kan ha varit så och då låter det att han är för dålig, jag vet faktiskt inte riktigt.
årdagsmatchen var inte mycket att hurra för. Förlust 0-3 och det enda positiva igår var att Malmö vände mot IKO så vi står kvar i samma läge som innan. 4 pinnar ner till Borås och 5 ner till IKO.
Detta skall gå!!
Kommentera

Bafucin: Ja, nu är Hult i 1:a linan, har han blivit så mycket bättre nu?
Tyckte det viskades om att han var osams med tränarna tidigare.
Kommentera

« · 1075987 · »