Brynäs IF

728189 inlägg · 7961 ämnen

2003/2004

« · 261822 · » Till forumet

Sv: 2003/2004
70 Rodrigues: Du kanske har rätt.
Jim Engström kan också få ett try out kontrakt.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

70 Rodrigues: Ser inte alls pjåkigt ut, Mårtensson är han center?
Kommentera

Gust:Egentligen så är han högerforward men spelade center i ett gäng matcher i Brynäs innan han stack och gjorde det jävligt bra!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det där ser inte dumt ut.Viktigt att behålla Rönnkvist,Danielsson och Engström.Dom tror jag kan bli hur bra som helst om dom får förtroende.Till det där ska alltså läggas 4 nya backar och 1 forward......
Kommentera

Tja!

Tänkbara nyförvärv:

Jonathan Ericsson back i IK Hästen Hockey, född 84 i Karlskrona.
194 cm lång och väger 88 kg.

Tomas Skogs back i Mora IK, född 84 i Mora.
178 cm lång och väger 78 kg.

Johan Berggren back i Sunne IK, född 84 i Västra Ämtervik.
192 cm lång och väger 80 kg.

Marcus Jonasén forward i Hammarby IF , född 84 i Örebro.
193 cm och väger 100 kg.

Tobias Tscöp forward i AIK, född 84 i Stockholm.
186 cm lång och väger 89 kg.

Partric Blomdahl forward i AIK, född 84 i Stockholm.
185 cm lång och väger 100 kg.

Alla dessa sex grabbar är utagna till J-20 landslagstuneringen i St.Petrsburg.

Andreas Frisk back i AIK, född 84 i Stockholm.
186 cm lång och väger 78 kg.

Niklas Flodin forward i Huddinge IK, född 84 i Huddinge.
186 cm lång och väger 100 kg.

Robert Kimby forward i Hammarby IF , född 84 i Bålsta.
187 cm lång och väger 83 kg.

Ola Klackenberg forward i AIK, född 84 i Täby.
183 cm lång och väger 83 kg.

Kristofer Persson forward i Örnsköldsviks SK , född 84 i Umeå.
193 cm lång och väger 75 kg.

Resterade 5 grabbar är utagna som reserver till J-20 tuneringen i St.Petersburg.

Någon eller några av dessa namn är väl värda att värva, eller vad tycker ni?

M.V.H Tor!

Silly Season går vidare!
Kommentera

Tor Karlström: Tyvärr kan det gå så illa att Brynäs på nytt hamnar i kvalserien nästa säsong. Det är mycket större risk att det blir så än chansen att blanda sig i medaljdiskussionen.
Kommentera

Clarence: Har jag nämt något om medaljdiskussionen?
Nej,de har jag inte gjort.

Du måste antingen missförstått mig på något sätt eller blandat ihop mig med någon annan.

M.V.H Tor!
Kommentera

Tja!
Mycket händer nu!

Henrik Malmström i "stort sätt klar" enligt "Bäckis" inga papper är skrivna.

"Bäckis" slutar i Brynäs IF,men Henning vill ha kvar han i organistionen på nåt sett och sportchefen är klar.

Min personliga kommentar: Henrik Malmström, budgetvärvning?
grabbens poängskörd imponerar inte precis.
Men vi ska väl ge han en riktig chans innan han döms ut tycker jag.
Att "Bäckis" slutar, utrensningen fortsätter. Bra tycker jag.

M.V.H Tor!

Silly Season går vidare!
Kommentera

Tja!
"Sjödda" blir sportchef?

Presskonferansen är på måndag 17.00

Se länktips!

M.V.H Tor!

Silly Season går vidare!
Kommentera

Tor Karlström: Sjödda dementerar inte sportchefsryktena. Se länktips
Kommentera

Tor Karlström: Jävlar slagen med 19 sekunder :)
Kommentera

Gust: Jag vet!

M.V.H Tor!
Kommentera

Gust: Men din länk funkar iaf, Tors är tyvärr felaktig ;)
Kommentera

Argh glömde skriva-

Undror om dom då också släpper några nya spelarnamn o s v
Kommentera

Nu kanske alla skeptiker tror på vad jag skrev igår, nämligen att det är Sjödin som blir den nye sportchefen och att presskonferensen är på måndag.Sjödin kommer att spela ut sitt kontrakt o under tiden så är det en grupp personer med bl.a Willy Lindström att sköta värvningar m.m.
Kommentera

70 Rodrigues: Så kan vi då räkna in vårt första nyförvärv.Henrik Malmström,en kille som inte platsar i ett lag som är snudd på sämre än Brynäs.Men va fan,vi får väl ge honom en chans att visa vad han går för.
Kommentera

Sylf: Daniel Johansson o Peter Nylander väntas också skriva på nya kontrakt! Det är helt otroligt, nu är det bara att ställa in sig på kvalserien igen.Tänk att Brynäs IF aldrig kan överaska positivt, nu är det bara att ställa in sig på kvalserien igen då.....:-)
Kommentera

65 Selander: Det är inte alltid bra att vara snabbast :)
Kommentera

70 Rodrigues: Var är alla landslagsbackar vi behöver ?
Kommentera

Sylf: Johansson har ju spelat i landslaget för läääääänge sedan!
Kommentera

70 Rodrigues: Fast han är ju inget nyförvärv.
Kommentera

Sylf: Det vet jag väl! Fattar inte hur SK med "Bäckis" i spetsen resonerar när man erbjuder Johansson ett nytt kontrakt? Karln har ju inte rosat marknaden direkt!
Kommentera

70 Rodrigues: Det blir bättre på måndag när Sjödda tar över.
Kommentera

Sylf: Vi får väl hoppas på det!
Kommentera

70 Rodrigues: Johansson är bra bara Sjödin och VPL är bättre av backarna i dagens trupp anser jag. D.J är dessutom right skytt vilket är bra.

Vad det gäller Malmström finns det potential det gäller bara att plocka fram den han har ju trots allt provat på spel i 3kr. Blommar han ut kan han bli riktigt bra men gör han det inte är det lite Berka varning dvs löftet som aldrig blev nåt.

Superprio nr måste vara en målvakt av klass Norrena skulle verkligen sitta fint. Det som talar för är att alla målvakter vill spela och det lär han ju få göra i BIF. Sen har jag för mig att han är polare med Miettinen. Med en målvakt av klass då kan vi se på framtiden med lite optimism!
Kommentera

Här kommer lite statistik på Malmström, 40 matcher i MIF o 9 i HV/71: 3 mål o 4 ass -3 i +/- och 8 utv min!
Kommentera

Tor Karlström:Håller med dig ang "Bäckis", så jävla skönt att den tomten försvinner!
Kommentera

Lunkan:Jag tycker inte Johansson är bra och att han är rightskytt har ju inte hjälpt honom! Brynäs behöver 4 nya backar varav 3 är av högklass!
Kommentera

70 Rodrigues: Då var det klart med 3 nyförvärv då, Malmström, Lind o Casselståhl! Lind är ett bra nyförvärv men jag är ytterst tveksam till Malmström o Casselståhl, men som alla säger, vi får väl ge dom en chans!
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker att man ska tänka på att denna "tomte" har offrat sin fritid och antagligen (åtminstone försökt) göra mer för Brynäs än 99% av alla i detta forum. Det vi behöver nu är inte folk som kastar skit på dom som försöker göra något bra istället ska ni fundera på hur ni ska hjälpa Brynäs.
Kommentera

andersp: Det är din åsikt!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Helt rätt,en sån som Pavlikovsky skulle vi ha.Men vi plockar bråten som blir över.Nån sa har att vi har 3 fjärde linor,stämmer till 100 %
Kommentera

Hoppas den nya Brynäs-regimen plockar in Micke Lindman i sin ledningsgrupp när han nu tydligen ska flytta tillbaks till Gävle. Det är en bra kraft med gedigen hockeykunskap att nyttja.
Kommentera

Clarence: Håller helt med dig C! Mycket kompetens där!
Kommentera

Clarence: Håller helt med dej. Som tredje man i båset skulle han kunna göra mycket bra. Jag skrev tidigare i ett inlägg här på HS att Brynäs borde skaffa sig en backtränare och det står jag fast vid. Det skulle vara en höjdare. Då skulle Micke S. kunna koncetrera sig på målvakterna, Gunnar åt offensiven (och spelet i helhet) och Lindman åt backarna.
Kommentera

Marko Tuulola, Anders Eriksson, Fredrik Norrena, Tony Mårtensson och Andreas Dackell. Dessa vill jag se i Brynäs till hösten. Då är vi garanterat på övre tabellhalvan igen!
Kommentera

Lars Molin tillfällig sportchef under nästa säsong?

Se länktips!

Skellefteå-matchen, LHCs Bendelin skriker om Skandalmatch och vanära av hockey. Vad ska man säga?
Jag säger en skitmatch som inte betyder någonting för Brynäs och Torgny "HÅLL KÄFTEN!!!" ni är åndå klara för ES!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Tor Karlström: Allvarligt Tor, vad tror du vi hade skrivit om vi hade varit i LHC's sits!
Kommentera

Casselståhl är en rolig jävel.

"Att Casselståhl och Lind hamnar i samma lag är också en fördel enligt Lind.
- Jag vet inte om jag skulle klara mig utan hans snack i omklädningsrummet, skrattar Micke."
Kommentera

Joakim Lundström har idag förlängt sitt kontrakt med Brynäs ytterligare 1 år och Micke sundlöv med 1+1 år! Undrar verklighen om det blir någon ny målis, det verkar som om dom tänker köra med Asplund o Lundström nästa säsong?
Kommentera

70 Rodrigues: Asplund har väl inget kontrakt ?
Kommentera

Sylf: Jag vet det, men dom kommer nog förlänga med honom!
Kommentera

70 Rodrigues: Hoppas inte,vi behöver en RIKTIG keeper,ingen bajsnödig talang som aldrig blir nåt.
Kommentera

Sylf: Lugn pojkar, Norrena kommer!
Kommentera

65 Selander: Han kommer säkert,på lördagarna med sin fru,men till Brynäs....NÄ !!!
Kommentera

Tor Karlström: Har du nånsin kollat dina egna länktips? Jag är lite trött på att komma till arbetarbladets förstasida om man säger så...

En riktig supporter stöttar laget i med- och motgång. Visst. Men en riktig supporter är engagerad och blir förbannad när laget skämmer ut sig.
Kommentera

Ford Prefect: En del har inte fattat det,att bli förbannad när laget skämmer ut sig eller förlorar är bara naturligt,Säger som Tigern Johansson,en god förlorare är ingen bra vinnare.
Kommentera

Kan någon förklara för mig varför man förlängde kontraktet med Björn Danielsson? Visst, han har kämpat på och han har spelat upp sig, men han uträttar inte mycket ändå och ska Brynäs nånsin nå toppen igen så måste Stora Kvasten fram. Just när jag började tro att det skulle bli rejäla förändringar till nästa år så hittar man en fotnot i arbetarbladet, nästan som att ab skäms å brynäs vägnar att de fegar och skriver nytt med en sån spelare.
Kommentera

Ford Prefect: Ang Danielsson så tror jag att det har med ekonomin att göra, han vill spela och Brynäs tar med han som utfyllnad.

Jag hoppas att Björne växer till den spelare han var värvad som till Brynäs, fast nu har det gått någon säsong till utan att han har blommat upp.
Kommentera

« · 261822 · »