Brynäs IF

723333 inlägg · 7956 ämnen

A propósito de nada

« · 2713460 · » Till forumet


Sv: A propósito de nada
Farsang: Du länkar alltså till ett inlägg skrivet av extremvänstern som gör narr av personer från extremhögern? Detta är inte ett forum för politik. Ta det i Café-boken istället.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: Brynäs och Leksand har fortfarande mest fans i Sverige som är utsprida över hela vårat avlånga land. Kolla bara på bortamatcherna från förra säsongen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Tror den stämmer ganska bra fortfarande. Men man bör ju tänka på att artikeln i fråga är ca 5 år gammal också.

Sen hade det varit intressant att göra en geografisk undersökning (nej, jag tänker inte göra det) för att se vilka lag som har flest supporters utspridda i landet. Att Göteborg bara(?) har ett hockeylag ökar ju intresset för de som är intresserade av hockeylaget där och de får genom det många fans. Men hur ser supporten för Frölunda ut i typ Stockholm? Härjedalen? Skåne? Ja ni förstår (bara exempel). Jag tror t.ex. att Brynäs ligger ganska bra till i utspriddheten sett till att vi har supporterklubbar från norr till söder (säger inte att vi är bäst på något sätt dock).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Ganska bra ändå!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: allt beror väl på hur man mäter så detta ska väl tas med en nypa salt.

www.svenskafans.com/hockeyzon/uppgifter-frolunda-har-flest-fans-i-sverige-607546

Enligt mätningarna som därför gjorts toppar Frölunda i antal fans. Frölunda HC ska enligt undersökningarna ha cirka 8 % av hockeyfansen. Undertecknads hypotes i detta är Frölundas storhet i Göteborg och västsverige som utgör en stadig grund med sympatisörer vilket föranleder till att Frölunda kan, med all rätt enligt mätningarna, stoltsera sig som laget med flest fans i Sverige. Tvåa kommer Brynäs IF på 6 % och bara någon decimal efter hamnar Djurgårdens IF.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: När de mötte Brynäs i november så var det den första matchen de hade sålt ut sedan januari 2020 om man inte räknar med Globen matcher.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
#33: Min son var med i mammas mage på sin första Brynäsmatch i Scandinavium för sisådär 23 år sedan. Brynäs vann (förstås) och grabben är alltså Brynäsare sen före födseln... 😂🤣 Kan det inte vara september snart, det är så j#€%la varmt...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Jag har för mig att DIF hockey har drygt 7000 medlemmar. Om det är mycket eller lite i jämförelse med andra föreningar vet jag inte. DIF fotboll har nog över 20k medlemmar.
AIK har jag ingen koll på men det verkar rätt tomt på läktarna när de spelar förutom när de möter oss då fyller de globen.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Glömde HV! Sen ja det är sant FBK är deras största rival.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: HV - ja, Skellefteå - nej. Väldigt svårt att bedöma supporterskarorna för Djurgården och AIK. De har ju förmodligen flest sympatisörer men frågan är hur många som bryr sig om hockeyn.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Bratwursten :
Det var nog mest en subjektiv lista?
Annars borde väl HV och Skellefteå iaf fått vara med på listan?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Jag tänkte mest vilka som är störst för Frölunda att möta. Du kanske har rätt i att det är Brynäs men jag tror att det är FBK. Det kommer kanske lite av att de normalt är bättre än alla andra lag på din lista, så det blir ju lite av ett toppmöte.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Modo känns för högt upp
Kommentera

Sv: A propósito de nada
DIFFEN: Ja. Skulle jag ranka Sveriges största lag i fans så skulle det nog se ut såhär:
1. Brynäs
2. Leksand
3. Djurgården
4. Frölunda
5. Modo
6. Färjestad
7. Luleå
8. AIK (bara i ishockey)
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Oskarshamn kommer säkert bli ett stabilt mittenlag i HA över tid, ungefär som de var innan de hade en lyckosäsong och gick upp i SHL. De har ungefär de förutsättningarna.

Tror Löven floppar. Ser enormt framtungt ut. Forsberg och Lillis är bra men framförallt spetskompetens i powerplay, i 5mot5 är de inte så märkvärdiga.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05:
Fast FBK är väl ”största” matcherna för Frölunda?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: "Eller är det så enkelt att ingen pratar om OIK för att ingen ärligt talat bryr sig om dem?"

Jag tror det tyngsta tappet för IKO är Thomas Fröberg , han var mirakel mannen som hittade russinen i kakan och byggde IKO till ett mittenlag i SHL.
Jag tror att historien om IKO i SHL är över lite som Karlskrona och deras sejour i SHL.
Löven känns som dom som värvat bäst i HA och nya tränaren Björn Hellkvist går inte av för hackor.
Om jag var tvungen att betta min sista röding på vilket lag som vinner HA 24/25 så skulle jag lägga den lätt på Björklöven.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Petrov: Brukar vara så när Brynäs eller Leksand kommer till Scandinavium. Det är just de två klubbar som har fans i hela Sverige och många av dom lever i Göteborg.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kristoffer Öhrn: Någon skrev i GP för några år sedan att nu är det derbystämning i Scandinavium igen när Brynäs kommer på besök. Blev dock ganska snabbt borttaget av nån överordnad politruck. I GP får man bara hylla Frölunda (och absolut inte Brynäs då många retar sig på att vi är ganska många Brynäsfans som faktiskt har Västra Frölunda som postort).
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Kristoffer Öhrn: Jag bor i Frölundaland och uppskattar verkligen mötena mellan Frölunda och Brynäs i Scandinavium. (Speciellt när vi vinner 😉). Väldigt go stämning och glada miner, precis som det ska va. 😊👍
2:a november kommer jag igen (på min bröllopsdag😆).
Edit: Jag gifter mig inte, det är min 29:e bröllopsdag 😊och min fru håller på Frölunda.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Själv är jag nere på västkusten men norrlandsderbys slår det mesta!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg Örebro åker ur! Upp med Björklöven så har vi en norrlandskust i SHL!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Skulle adda också att Thoresen kommer ju troligtvis inte bli klar för Djurgården men tänkte om det skulle hända. Tror han faktiskt skulle klara sig på SHL nivå fortfarande med typ 30 poäng. Kanske Djurgården får låna pengar av fotbollen för att få igenom den värvningen kanske?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Johannes Hedberg: Tror att Sissons, Kelleher och några av de yngre spelarna som blivit ett år äldre, exempelvis mini-Fimpen och Linus Eriksson, kommer göra att Krüger & co inte behöver driva laget på samma sätt som tidigare. Men de behöver deinitivt få in en bra ersättare till Axel Andersson.

De hoppas nog att det ska bli lite som Brynäs 2012, fanns ju flera bra äldre spelare där, men framåt fick man bra utveckling på de yngre som var klart bäst i slutändan.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jag vette tusan med Djurgården. Kruger är extremt skadedrabbad och var dessutom inte lika bra förra säsongen.

Klasen och Axelsson är för gamla. De kommer inte orka med.

Backsidan är inget att jubla över Hellerup
Blomgren är bra och juniorerna kommer säkert växla upp.

Men jag ser Björklöven och AIK som starkare. Oskarshamn kommer också vara med där uppe.

Men det ska bli spännande att se vem som byter plats med Modo i SHL nästa år.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Gavve: Om jag har uppfattat saken rätt kommer Oskarshamn ha en spelarbudget på ungefär 20 miljoner. De använder fallskärmen i den här säsongens spelarbudget, annars hade de haft en spelarbudget i nivå med typ Nybros.

SHL-åren har gjort att Oskarshamn har ett eget kapital på 16 miljoner. Det är mycket i HA, men kommer käkas upp fort om de inte går upp. Deras omsättning sista SHL-året låg på 98 miljoner, alltså mindre än Brynäs hade i Hockeyallsvenskan, så de är ju i grund och botten en liten klubb.

IKO har också en ganska liten arena. Kommunen kollar på att bygga nytt, men det skulle gå på totalt 400-500 miljoner (även andra grejer än hockeyhallen inkluderade i det "paketet") och antagligen kommer det inte klubbas igenom. Så IKO står och stampar med en arena som begränsar intäkterna rejält.

Hur bra de blir 24/25 kommer bero mycket på alla ECHL-värvningarna, de är väl 5 ECHL-förvärv som ska spela högt upp, men har svårt att tro att de kommer topp 3. Det som talar till deras fördel är att deras egna kapital gör att de kommer kunna förstärka under säsongen om de vill, de kommer ha ett större ekonomiskt utrymme för det än många konkurrenter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Jugge:
PP, Juggen...
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja: Hur tror du (och ni andra som är mer insatta i HA än mig kommande säsong) att Oskarshamn kommer stå sig? Tycker i stort sett ingen pratar om dem som utmanare. Brynäs vann ju rätt överlägset efter att de åkte ur. Och andra lag som åker ur brukar ju också vara topplag säsongen efter i och med räddningsplankan och extra pengar osv.

Eller är det så enkelt att ingen pratar om OIK för att ingen ärligt talat bryr sig om dem?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Peja:
Oskar lär dessutom få det svårt att försvara Elitplatsen. Det vet övriga lag om. Nåt lag som smyger i vassen? Det är ett öppnare race den här säsongen. Karlskoga?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: Byt plats på Linus Eriksson och Rensfeldt.

Ja, Djurgården börjar se bra ut. Tror de kommer vinna ganska enkelt om de lyckas undvika massa skador. Tror inte de kommer ha några större problem med Björklöven när allt drar ihop sig.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
LW: Klasen C: Kruger RW: Kelleher
LW: Axelsson C: Rensfeldt RW: Thoresen
LW: Blomgren C: Weigel RW: Brodin
LW: Eklund C: Costmar RW: Grewe
Extra: Eriksson

Ganska bra forwardsuppsättning eller? Iaf på papper.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Alvin : Benn och en powerforward måste in om jag skall känna mig lite trygg helt klart. Hoppas verkligen vi kan landa det!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Blir inte Benn kvar så måste vi fortfarande värva en till defensiv back för att jag ska känna mig någorlunda trygg med baksidan .

Jag tror inte att Bertilson kommer kunna vara den där chefen i defensiven längre , han kommer vara stabil med tyvär tror jag hans tid börjar passera . Med det säger jag inte att han kommer vara dålig utan att han inte kommer kunna leda defensiven själv längre .

Lär väl gå att kunna hitta någon hyfsad i Ahl kanske .
Men hoppas såklart på Benn .
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: slut som artist…
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Erat:
Skills.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Dick axelsson klar för Djurgården 😂
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Ser fram emot säsongen enbart pga truppens Brynäshistoria. Tror detta kan skapa intresse och locka publik. Känns som det var längesen det fanns så många Brynäsprofiler i en och samma laguppställning.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Johannesson löser dom med att en junior är åttonde back. Både Johannesson och Ohlsson kommer ju kunna kallas hem vid behov. Dessutom har ju Jonathan Karlsson ett sommarkontrakt och mycket tyder väl på att han tar Ohlssons plats. För att vi ska börja hoppas på ännu fler förstärkningar än en målvakt och en forward så krävs det nog att Larsen och Lejon/Lindblom jr lånas ut. Sen har nog Alcén öppet för att ta in en defensiv lagd back i oktober/november.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Hujeda mej!
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62: Nytt barn. Inga problem - jag kan hjälpa till med blöjbyten och sitta barnvakt. Vill se Benn på isen i vårt lag.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Jag hoppas verkligen på Benn. Exakt vad vi behöver komplettera med och en stor favorit. Verkar vara en grym kille utanför isen också.
Som en extra Berra.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Brynäsaren05: bara Johannesson och Ohlsson än så
Länge. Fyller man dem två tomma rutorna så blir det 13 forwards och 7 backar. Vilket är antalet dem ska ha.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Farsang: Några spelare kommer att bli utlånade.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: jag räknar till 2 tomma rutor. Men det kanske bara är jag?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
In med en defensiv back som Benn eller Strålman och en rutinerad andra målvakt sen en till spetsvärvning typ Luuto och sen en fysik forward som typ Wagner.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
J-S: Minst tre positioner kvar att fylla, en målis till och en tung power forward,
Sen lever hoppet om Benn 🤞🏻
Uppladdat:

450x300-img0395.jpegimg0395.jpeg

Kommentera

Sv: A propósito de nada
Svensson_62:
Jim Ratcliffe får feeling och blir den första ägaren till ett NHL-lag i Europa med placering i Gävle?
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: "Föreningslivet i USA och i Sverige är väldigt olika. Bara det att man flyttar lag kors och tvärs. Det är väl Dalkurd och AFC Eskilstuna i fotbollen som varit flyttfåglar, annars är det ovanligt?"

Finns inget föreningsliv i USA.
Allt är business dollar i USA. så om ett lag går dåligt flyttar man till nästa stad (Stat),
Sen har vi undantaget i NHL the original six.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: De nordamerikanska proffsklubbarna är ju inte föreningar som vi ser på föreningar, det är snarare företag med ett representationslag. Man får väl bara acceptera att saker och ting är helt annorlunda där borta än här hemma. Det är antagligen bra för vår hockey också att det finns en så rik och prestigefull liga att sträva efter.
Kommentera

Sv: A propósito de nada
Auchinleck: Kommer nog hit också vad det lider. Uppsala får plötsligt slut på trottoarkanter, lägger ett monsterbud på en lantsortsklubb - vips så spelar Gränby Blue and White Knätofs Stars i SHL. Knäckebrödsreklam första åren - därefter högstbjudande för minimal plats på reklampusslet på dräkterna.
Kommentera

« · 2713460 · »