1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733232 inlägg · 7962 ämnen
« · 633238 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Har du något konkret att gå på angående Boorken? Är det en tillfällighet att Sandlin sagt upp sig i Norge, eller ligger det en hund begraven här?

Underverk för en vändning? Det räcker med några skitmål och en gnutta tur....;-)

GävleLasse: Det kommer att bli en mkt. tight tillställning! Jag tror definitivt inte att SSK-spelarna är i bättre psykisk form än Brynäsarna. Det är stukade självförtroenden över hela linjen.

Sv: Brynäs-Leksand 10/12 kl 1500
65selander: Å dessa borde säljas för 220:-/styck precis som Leksand ville ha betalt för våra biljetter senast i Ejendals...Det är väl 100 biljetter som brukar skickas och resterande går som fullpris...

Brynäs-Leksand 10/12 kl 1500
Pratade med en Ålänning igår på Globen och dom har en fullsatt buss med Brynäsare och Leksingar som kommer till Gävle.

Undrar vilka som blir gladast på den bussen på lördag?

Det är iaf så gott som fullsatt iaf, dom enda platserna som finns kvar är ståplats/borta.

Bissett19: Jo jag hörde det jag med.... Men Boork lär nog sitta rätt löst vid det här laget. Sanna mina ord...

JanT: Det intrycket fick jag inte när jag snackade med Molin och Dackell inne på ett fik här i Gävle för nån timme sedan... Jag såg även N.Andersson i bankomatkön, även han hängde med huvudet.

Nej det kommer att behövas ett underverk för att trenden skall vända. Tyvärr!

65selander: Boorken fick frågan av Canal Plus Niklas Holmgren innan matchen angående Micke Wahlberg:

Niklas Holmgen:Är det helt uteslutet att ta tillbaka Mikael Wahlberg till laget?
Boork:Ja,det är helt uteslutet!!

Over and out!!!

GävleLasse: Den idén tror jag aldrig Boork köper...Då får man nog hota honom med lämpligt tillhygge. Har precis kollat andra perioden mot TIK, det finns ju kämpaglöd i laget! Bara grabbarna blir ännu mer taggade efter den snöpliga förlusten mot DIF så skall vi bara slå SSK.

65selander: Jag såg Walle på stan för nån timme sedan, förkyld lär han inte bli med tanke på att han hade en enorm stickad luva på sig inomhus.

Jag tror att det endast är prestige som hindrar Boork från att ta Walle till nåder. Men som du säger, även Boork har en chef.

Man kan ju undra varför vår powerplayeffektivitet har dalat så markant efter att vi gjort oss av med två playmakers.. ;)

GävleLasse: Vem vet Walle kanske är livsfarlig nu som en skadeskjuten tiger.

Det skall nog vara mycket till om Leffe ändrar på något. Men även Leffe har en chef

Poffa: Vad betyder några poäng? Vi vill ju inte oroa er andra i onödan. Ni skall kunna känna en trygghet i att Brynäs IF för jämnan är fast förankrat i ES bottenträsk.

JanT: Lennart Ahlgren skrev en insändare i gårdagens (5/12) Arbetarblad... Vet inte om den har länkats till här innan men gör det nu iaf...

GävleLasse: Nu ser jag! Ett stöd till en motorcykel! Varför inte kryckor? :-))

Poffa: Nej, endast ett cykelstöd... då skulle allt lösa sig ;)

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......

Håller med, GävleLasse:

Sex rejäla backar, kanske Heineken, är helt o.k - men att bara antyda att ni behöver var sin cykelkedja när testosteronet går överstyr är bara för mycket. Skaffa en box-boll istället.

GävleLasse:

Åh, fan. Jag som trodde det var poäng ni behövde.

JanT: Ett stöd...

65selander: En enkel fråga; Vad är det för manick på dagens banner?

Lunkan: Försök att vara realist... att inte Brynäs håller måttet just nu är en sak men försök att hålla lite perspektiv på saker och ting.

GävleLasse: vad sägs om sex rejäla backar och 2 helt nya kedjor som vet var målet finns?

Huge: Nej att Boork skulle skicka iväg honom till Almtuna finns inte...

Att vi behöver förstärkningar är uppenbart. Vi skulle behöva minst en back till och helst två centrar till.

Sv: Tyler Arnason
DMartinssonBSKV: hehe

Huge: AJ vore den absoluta drömvärvningen i detta läge, men det kan man nog se i stjärnorna efter..

GävleLasse: "Nej du kära Huge SÅ bra backar har vi inte så att du kan påstå att Brynäs backar skulle vara så långt ifrån Almtuna man öht kan komma..."

Jag svarade på påståendet att Örat borde vara på väg till Almtuna pga strulet igår.
Finns inget som i dagsläget tyder på att Boorken skulle skicka tillbaka en av våra mest stabila backar. Oavsett om du jämför honom med Frölundas eller Almtunas. Bedömningen måste ju göras mot bakgrund vad han presterat hittills i Brynäs, som enligt dig tydligen har en backuppsättningen som bara håller AS-klass.
Bortsett från Ragnarsson så håller våra backar iaf högre klass än Almtunas.
Vi skulle behöva en riktig fältherre därbak, en Tuulolatyp.
Plus Andreas Johansson därframme. Lägg allt krut på Andreas, säger jag.
Han är väl en av de få klasspelare som verkar vara ledig för stunden.
Eller...?

Sv: Tyler Arnason
freddie77: Om MAX stänger så kan han vara intressant.

Tyler Arnason
NEW YORK POST: Larry Brooks reports the Chicago Blackhawks are "advertising the availability" of centre Tyler Arnason.

något för Brynäs? nja. :-/

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
70 Rodrigues:

"3-4 nyförvärv av rang är den enda räddningen!!"

Instämmer fullt ut, det är sista chansen att undvika kvalserien.
Annars godnatt.

Huge: Kommer aldrig mer att lita på dig! Du lovade 3 pinnar igår:-)

Huge: "Tycker inte att man kan jämföra dessa båda fall och dra slutsatsen du gör.
Örat har varit en av våra bästa och stabilaste backar. Han är så långt från Almtuna som man öht kan komma."

Hade Öhrstedt spelat i HV eller i Frölunda och haft en plats bland topp 4 så hade jag kunnat hålla med dig. Tyvärr så håller inte våra backar mycket högre kvalité än Almtunas backar. Att en back kan komma in från Almtuna och vara så pass tongivande som han varit bland Brynäs backar tycker jag mer pekar på att vi har ruggigt dåliga backar. Att slå ifrån sig i panik klarar de flesta. Men hur många av våra backar fixar resten? Säkra uppspel? distinkta förstapass? Bra backskott? Nej du kära Huge SÅ bra backar har vi inte så att du kan påstå att Brynäs backar skulle vara så långt ifrån Almtuna man öht kan komma...

Huss: "Sen är frågan hur Boork kommer behandla Öhrstedt med tanke på hans sågning av Boyle förra säsongen. Baserat på Boorks tidigare konsekventa agerande och raka linjer så lär Örat hamna i Almtuna."

Boyle var en välavlönad NHL-back som emellanåt tillät sig lite divalater, enligt Boorken. Slappt och nonchalant spel blandades med bra insatser.
Det var väl mest det (inställningen) som retade Boorken, skulle jag tro.

Tycker inte att man kan jämföra dessa båda fall och dra slutsatsen du gör.
Örat har varit en av våra bästa och stabilaste backar. Han är så långt från Almtuna som man öht kan komma.
Ett enstaka olyckligt ingripande tror jag knappast ändrar på detta faktum.

claesw:

Jag tror inte du skulle kalla den nivå jag
varit aktiv på att syssla med sport. :-)

rafalski: Bilinbrott?
Går det inga pendeltåg från Järfälla, eller....? ;-))

Ja, jag led verkligen med spelarna igår.
Både sylf och jag skrek som skogstokiga när vi tog ledningen med 3-2 och jag sa att det här släpper vi ALDRIG.
Tyvärr så åker vi på ett riktigt skitmål rent ut sagt.
Örat säger visserligen att han borde ha rensat i rundeln men det stämmer isf inte med hans åksätt och agerande strax innan han får tag på pucken bakom målet.
Dels så tappar han balansen en aning och kommer därmed i ett sådant läge att en rensning via rundeln inte hade gått att genomföra på ett bra och resolut sätt.
På bilderna ser det iaf ut som att han redan bestämt sig för att rensa mellan deras backar.
I övrigt håller jag med: tomten får gärna komma med 6 pinnar i säcken.
Det är det enda jag begär av denna jul....

Huss: Tycker också att Pucken går alldeles för långt i sin kritik av Öhrstedt.
Sen är frågan hur Boork kommer behandla Öhrstedt med tanke på hans sågning av Boyle förra säsongen. Baserat på Boorks tidigare konsekventa agerande och raka linjer så lär Örat hamna i Almtuna. Tror emellertid inte han vågar gå så långt denna gång.
Kul att det går så bra för Månsson och att Molin åker skridskor som i fornstora dagar.

70 Rodrigues: Jag förstår inte riktigt varför du är så upprörd. Om jag kommer ihåg rätt tippade du den här matchen till 4-1 till Djurgården, så torsk med 4-3 efter sudden måste väl i så fall tyckas vara ett både överaskande och positivt resultat. Eller?

Huge: Kunde tyvärr inte se matchen live igår, bilinbrott, men följde den på PPV. Tycker Brynäs gör en riktigt bra match, framförallt sista halvan. Att sen allt raseras sista minuten känns ju riktigt blytungt. Jag lovar att både hund och fru flydde när Djurgården kvitterade.

Annars känns det som om bortaspelet förnärvarande är bättre än hemmaspelet. Nu krävs segrar mot både SSK och LIF om det ska bli någon julfrid för laget och familjen. Men som sagt gårdagens förlust var den klart tyngsta denna säsong. Hoppas laget kan mobilisera kraft nog att avsluta bra inför juluppehållet.

Huss: Nu skulle vi vara positiva. ;-)))

JanT: Och ökat avståndet mot DIF uppåt....

Enaranger: Nä, inga matcher kommer att spelas om, även om man ibland skulle vilja spola tillbaka vissa sekvenser.
Sista 2 minuterna igår, t.ex.... :-)

"Sviten på 11 matcher utan seger är den sämsta på 10 säsonger,"

Möjligt, men vi har iaf tagit poäng under denna svit.
Man kan ju undra vilket som isf är bäst:
en svit utan segrar men lite poäng här och där eller en svit med 1 eller 2 vinster och resten förluster.
Om poängen man lyckats skrapa ihop är lika hög i båda fallen, hur betecknar du då insatsen?
Kan bli lite svårt att bevisa ditt svar med siffror i detta fall.
Men du lyckas säkert på ett eller annat sätt.... :-)

Enaranger:
Har du själv sysslat med sport??

Enaranger:
Det är väl ingen som hyllar Boork förbehållningslöst? Däremot sågar du helt utan vett och sans!

Huge: Nu är det dags för lite positivt tänkande!

Tänk om TIK torskar mot FBK idag? (inte helt omöjligt) Då har vi plötsligt tagit in 1 poäng på sista slutspelslag och behållit avståndet nedåt!

bradberry: Ja, vår puckade tomte går inte av för hackor.
Så här svarar han på ett inlägg i sin blogg, där ngn kritiserat honom för att inte stötta laget:

"Pucken svarar:
Rätt påpekat, att vara supprter handlar om att stötta laget och driva på.
Men, vill påpeka att jag inte är någon supporter. Min uppgift som journalist är att kritiskt granska föreningens alla delar och med blåslampa tända de felaktigheter som uppenbarar sig."

Ingen har begärt att han som journalist ska stötta laget.
Att "kritiskt granska" verkar vår tomte iaf ha tolkat rejält bokstavligt:
kritisera så mkt som möjligt.
Att seriöst kritisera innebär att ta hänsyn till omständigheterna kring det som kritiseras, och därefter komma med ev kritik: negativ, positiv eller lite av båda.
I fallet med Örat så nedlåter vår krönikör sig tyvärr till att agera exakt som en besviken supporter.
Trots att han påpekar att han inte är ngn supporter, utan en kritiskt granskande journalist.
Att Örat tar på sig hela skiten vittnar om storhet som spelare och att han tar sitt ansvar.
Pucken har helt tappat proportionerna och i besvikelsen och frustrationen över att det var så nära 3 pinnar, så får han verkligen det som Rodrigues felaktigt anklagar Örat för att ha fått: ett hjärnsläpp.
Man kan ju göra jämförelsen med vårt kvitteringsmål senast mot Mora.
Sjödins mål i slutsekunderna såg ju inte helt otagbart ut för deras keeper.
Konstigt att inte Pucken sågar Vehanen lika mkt som han nu sågar Örat?
Det var ju isf två "tabbar" som resultatmässigt var lika försmädliga för respektive lag.

Nä, låt oss vara glada. Det finns inga problem i Brynäs.
Boork är ofelbar och har aldrig tagit ett felaktigt
beslut i hela sitt liv. Jag tycker vi startar en insamling
till en staty över Boork. Den kan ju avtäckas till nästa
säsongs allsvenska premiär i Läkerol Arena.

Leksand hade också 11 matcher utan seger denna säsong.
Jag vill minnas att "Pirro" hyllades förbehållslöst av alla
Leksandsanhängare och de satt helt nöjda och glada.

claesw: Vad säger du om matchen? Hade 3-3 målet inte sett ut som det gjorde så skulle i alla fall jag varit nöjd med en pinne på bortaplan.

Enaranger:
Vi gör ju mer och mer mål, alltid något att glädjas över- du ska se att vi spöar LIF och SSK härnäst.

Gnäll är bra, men med måtta kanske? Annars kan du ju hålla på HV, de är bra nu!

Enaranger: Just precis vad jag antydde.....Det var väl kul att du fick tillfälle att skriva ännu ett inlägg om vår förlustsvit....

Huge:

Sviten på 11 matcher utan seger är den sämsta på 10 säsonger,
så om nu inte några av dessa matcher kommer att spelas om
så kan jag nog fastslå detta.

JanT:

Ja hade Brynäs vunnit matchen så hade jag ju
knappast kunnat påstå att Boork lett laget
till 11 matcher utan seger. Men nu är det
ju så att han faktiskt gjort det.

Enaranger:

Och du för som vanligt ditt korståg mot Boorken med lite siffror blandat med vanligt gnäll och vinklingar.

"Han är i alla fall den tränare som lyckats sämst
på de 10 senaste säsongerna."

Du avkunnar dessutom domen efter halva serien, vilket knappast är seriöst.
Med samma logik så skulle man ju kunna säga att Boorken tillhör en av topptränarna i ES, eftersom vi efter 6-7 omgångar låg i toppen av tabellen.

Enaranger: Hade du skrivit detta om Öhrstedt inte hade fått hjärnsläpp? Knappast troligt......

Vi får som sagt se var detta slutar...

« · 633238 · »