1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446515 inlägg · 7962 ämnen
« · 633744 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Brynäs-Södertälje.
JanT: "Jag väljer en snubblande Spets alla dar i veckan framför Wahlberg på en skridsko....."

Med all respekt, Du missar poängen. Varför ska vi behöva välja? Varför kan vi inte lyfta ut lågpresterande primadonnor OCH höja arbetsmoralen i laget OCH ersätta primadonnorna med hårt arbetande elitseriemässiga spelare?

Jompe: Det man kan fråga sig är om det sett väldigt mycket bättre ut med de sparkade spelarna, som ej följde Boorks direktiv. Vi hade säkerligen haft mer poäng än vad vi har just nu, men hela skiten hade kanske klappat ihop efter jul istället? Precis vad som hände ifjol när laget uppenbarligen spelade på spelarnas villkor.

Willy konstaterar ju "Jag minns att det fanns spelare som inte tog så allvarligt på uppgiften. Därför förlorade vi så mycket." Det gäller knappast i nuläget.

Glömmer fortfarande inte hur förbannat jag blev på Walle i KS; Tappar pucken på offensiva blå, slappnar av, petar upp hjälmen i nacken och glider därefter i en båge ner i anfallszon utan minsta ansats att jobba bakåt.....Det blev även det sista han gjorde i KS för sin kära moderklubb.

Jag väljer en snubblande Spets alla dar i veckan framför Wahlberg på en skridsko.....

Jompe: Exakt, om Sundlöv fortsätter att hälla vatten i vår single malt Glenrothes (eller Oban som no 70 tycktes föredra såg jag) så kommer vi få en smak- och färglös sörja. Inget bett eller kraft alls.
Vår bäste keeper skadad, vår bäste back borta (Sulku) och tre av våra bästa poängplockare sparkade. Det är förutsättningarna, nu får vi se om herrarna Boork och Sundlöv kan trolla.

JanT: Jag tror att just den poängen Du menar att Willy har måste lyftas fram, eftersom det finns all anledning att misstänka att de enda nytillskott som kommer att komma under nästa transferfönster är allsvenska spelare. Man kan inte lyfta ut tre etablerade elitseriespelare, ersätta dem med Arboga-talanger och tro att laget ska vara lika starkt som tidigare. Boork har gjort en enormt viktig insats med att stärka lagmoral, arbetsmoral och spelsystem, men utan spelarna att leverera det spelet lär det inte hjälpa så mycket över en hel säsong.

Självklart kommer vi inte att fortsätta att förlora i all evighet, i varje fall inte i elitserien :-/ Vi vinner imorgon och förhoppningsvis kan det lösa upp en del nervknutar.

Även Willy förvånad
Läste i dagens GD om hur Willy ser på dagens situation i BIF. Jag håller fullständigt med...

Jompe: Typiskt BIF, gamla spelare tycker till om både det ena och det andra. Visst har Willy en poäng i att nya spelare måste till. Men att sitta och tro att vi skall fortsätta och förlora i all evinnerlighet känns minst sagt tveksamt.

Willy Lindström i dagens GD apropå sparkningen av Wahlberg, Viitakoski och Miettinen: - Jag kan inte förstå hur man kan göra det utan att ha några spelare som kommer in och ersätter. Det känns märkligt att styrelsen går ut och säger att man har förtroende för tränaren.
- Skickar man i väg spelare måste man också vara förberedd och ha nya spelare som kommer in.

Möjligen skulle man kunna säga att det är OK att lyfta ut spelare ur truppen om man värvar jämnbördiga spelare vid nästa transferfönster. Gör man inte det finns det bara en väg i tabellen.

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: "Jag såg även N.Andersson i bankomatkön, även han hängde med huvudet."

Pengarna var väl slut på kontot......

AD - HF 483,000,000 results - 17,200,000 results

Gusten: Vi får nog försöka sköta våra kort själv så gott det går,Djurgårn klappar väl säkert dit Frölunda på Torsdag,göteborgarna ställer ju en 17-åring i buren..........vafan har Göran Högosta slutat eller:??.........:-)

Gusten: ja färjestad har inte varit bra iår så det förvånar mig inte att dom får stryk av tex timrå ja nu blev det ännu tuffare för oss

90Steen_: Hoppas kan man ju alltid....

Gusten: Då var vi 5 p från slutspel!!!

Jahaja tack ännu en gång Färjestad!

prosten: Ser att fler har problem att fatta reglerna :p

HF: HF-MP 17,200,000-71,500,000 ;-)

65selander: Då får du byta namn till www om du ska vara med i tävlingen. Härligt med lite meningslösa inlägg förresten som lättar upp domedagsstämningen =)

HF - 65Selander 1,700 - 17,200,000

iofs imponerande antal träffar på dig ;)

HF: Löjligt. Jag har bytt namn till "www"

www-hf 9,100,000,000-17,200,000

Gusten: Patetiskt! :)

HF - Gusten 17,200,000 - 999,000

Gusten: Jag anar en konspiration där........:-)

Bissett19:

Gusten - Bissett19 999000 - 242

Googlefight Brynäs/Södertälje...........se länk!!

Bissett19: Jag hörde inte vad man sa där, så du kan givetvis ha rätt. Min dåliga uppmärksamhet tarvade alltså ett besök hos swehockey där man då anger en annan siffra än hos C+.

Dream Team: tyckte dem sa 13-4 på Canal plus..........men kan ha hört fel!!

Bissett19: 11-6 i skott, allt enligt swehockey. Eller har du rapportör på plats? ;-)

Heino har varit bra, skottet var han chanslös på, då han inte alls såg skottet från Sanny komma. Allt eftersom har väl FBK kunnat styra ut Timråspelarna mer mot sargen, och har också kunnat ta bort samma klara lägen som uppstod i matchens början. Timrå nog värda en par mål till. Men målskyttet är ju som bekant inte världens bäst väloljade moment som det sett ut.

munkas: Jo jag ser oxå matchen o FBK har kommit undan med blotta förskräckelsen........13-4 i skott!!

Heino i buren spelar bra för FBK,vi får hoppas att dem rycker upp sej i andra o hjälper oss litegrann!!!

Kollar just nu på Timrå-Färjestad. Timrå leder med 1-0 efter 8 min. Dom spelar bländande ishockey och leder skotten just nu med 9-1. Fbk har inte varit inne i anfallszonen ännu.

JanT: ni som drömmer om smarta värvningar är värkligen optimister blir förmodlig junisar å alsvenska spelare isof boorken gilla ju dom mera

Sv: Patetiske Puckot Pucken Pucklar på.......
GävleLasse: Varför ska jag försöka vara realist? Det blir alldeles för tufft i vår. Nej jag sitter här på mitt feta arsel och drömmer om riktiga förstärkningar! När dom uteblir får jag drömma vidare till nästa fönster snälla väck mig inte.

Nu ska jag luta mig tillbaka och drömma om 93 spelade inte BIF lite mer underhållande då !?

Larsson, Peter, Gozzi, Anders, Ove Molin
Lindman, Mikael,
ZZZZzzzzzzzzzZZZZZZzzzzzzzZZZZ
Melkersson, Tommy
Olsson Christer
Scerban, Bedrich,

Bissett Tom, Huss Anders, Larsson Jan
Dackell Andreas, Jonas Johnsson, Tallberg Thomas
Gällstedt, Niklas,

BIF-MIF 8-0 BIF-MIF 5-0 semifinal
Väck mig INTE

Jag tycker det verkar som om Boork har lite svårt att bestämma sig för vilka backar han skall spela med.
I matchen mot Mora kändes det som om Niklas A spelades flitigt i både powerplay och boxplay, med blandat resultat. I gårdagens match spelade han väl nästan ingenting?

En sak som oroar mig inför kommande fönster är Boorkens envishet och Sundlövs oduglighet.
Om Leif Boork har fått för sig att det är kollektivet som måste fungera för att vinna matcher så kommer nog inte några förstärkningar att prioriteras, möjligtvis nån spelare för att bredda truppen.
Om det mot förmodan skulle vara så att leffe önskar sig hårda paket i julklapp, typ en duktig center + back, kan det nog bli problem för nissen som ska slå in klapparna. Saknas presentpapper, snöre, tejp och sax blir det troligtvis ett paket direkt från träslöjden.
Förra årets julklapp från sportchefen var, om jag inte minns fel, ett 4-pack Hejkostrumpor till tränaren och en spottloska till fansen. Det var vid den tidpunkten vår bästa back (någonsin?) tackade för sig och for hem till Finland, samtidigt som en annan finsk back i brynäströja ådrog sig den mest komplicerade handledsskada som någonsin skådats.
På julaftonskvällen satt alla barnen inne på forumet och grät. Det var tomt under granen!

Allt annat än 3p på Torsdag är KATASTROF. Då finns det inget annat än kval .. men tror verkligen på killarna ! 5 - 1 smäller vi till med :) hehe

Ett bra resonemang från wikegårds webbkrönika ;)

där det står: Wikegård imponerad av Leif Boork

Huss:
Öhrstedt har spelat som högst i allasvenskan i hela sitt liv, så vad kan man begära av honom?

Efter Altmeister så rankar jag Rodrigo som våran andreback följd av Daniel Johansson, Sundqvist och därefter kommer Örat...

JanT: Slutspel har jag slagit ur hågen... Nu är det överlevnad som gäller.

GävleLasse: Nej sämre hade det nog inte kunnat gå....

På sikt tror jag fortfarande på utrensningen om laget förstärks i nästa fönster! Med rätt förstärkningar kommer vi att kunna vara med och slåss om en slutspelsplats. (luckan är inte stor och TIK/DIF har inte imponerat så här långt). Annars återstår en stenhård kamp för att undvika KS.

JanT: Det är så sant, det är endast hypotetiskt som man kan se det. En sak är dock säker. Det hade ju inte kunnat gå mycket sämre i alla fall.

Jag är övertygad om att det hade gått bättre.

GävleLasse: Om inspirationen infinner sig skall jag göra en detaljerad genomgång av PP-spelet från omgång 20 och framåt.

Men man behöver inte vara raketforskare för att inse att sparkningarna fått spelet att rasa ihop fullständigt. Den intressanta frågan som man aldrig får svar på är om spelet hade rasat även om M&W varit kvar.

JanT: som jag trodde då.. men nu är ju dessa 15% över samtliga matcher och då räknas ju även den tiden med M och W in i den.

GävleLasse: Jag har inga exakta noteringar. men den låg runt 20% när W&M försvann. Nu är den nere på 15%.

JanT: Förresten du som är statistikfreak...

Kan du kolla upp hur det ser ut med powerplay effektiviteten sedan Wahlberg och Miettinen fick foten... Det känns som att den har sjunkit rejält sedan dess...

JanT: Precis vad jag har gått och funderat på. Almtorp är fortfarande ung och formbar. Han har ett bra skott även fast han skulle behöva träna mer på direktskott (som de flesta i Brynäs). Men han skulle nog komma mer till sin rätt som ytterforward tror jag. Han har ju inte fått teka så mycket heller den senaste tiden å det är ju ett tecken det med.

GävleLasse: japp det skulle inte heller vara fel

GävleLasse: Almtorp tycker jag skulle kunna passa lika bra som ytterforward efter vad jag sett så här långt (7 matcher). Han är väl inte direkt en spelfördelare av rang....

bif 90: Frågan är om det är en målskytt vi behöver? Jag tror att en eller två BRA centrar skulle göra mer nytta. Brynäs har enorma problem med att komma in i motståndarnas zon under ordnade former. Kommer vi in så är det oftast dålig fart och vi hamnar stillastående nere i hörnen. Vi behöver centrar som kan ge mer kreativitet i anfallen.

Sv: Tommy Sandlin
Avdelningen rykten: tyst som i graven en vecka innan fönstret öppnar.
Frågan är om det finns en plan B i det fall vi inte skulle få några förstärkningar? Ja, bortsett från Daniel Hermansson då (som å andra sidan inte är någon förstärkning utan snarast utfyllnad)

GävleLasse: ja jag hoppas att det kommer en målskytt men jag hoppas väl förgäves

GävleLasse: Sandlin kanske gör comeback i LIF? ;-)))

För att kunna fira en någorlunda fröjdefull jul krävs det minst 3 poäng på de 2 kommande matcherna. Då kommer vi fortfarande att vara med i racet. Tror det blir svårt med 2 raka segrar!

Under julvilan måste laget återsamlas och några riktigt bra nyförvärv till om vi vill till slutspel/undvika KS.

bif 90: Nja...att det kommer EN från Arboga vet vi. Men jag tror att det kommer nån från utlandet. Troligen blir det nån mindre namnkunnig spelare från nåt av "blåbärslagen" i VM's A-grupp...Typ en Lett eller nåt i den stilen.

De som går runt och hoppas på A.J hoppas nog förgäves tror jag...

GävleLasse: ja men sundlöv lär väl bara köpa dåliga spelare ifrån allsvenskan

JanT: Att Sandlin skulle komma till Brynäs? *skratt* nej du den killen kommer inte att stå i vårat bås nåt mer...

Något konkret om Boork, nej... förutom en del information i från vissa håll att det kan vara förändringar på gång. Frågan är vilka. Personligen så tror jag att mycket hänger på hur det går i de två kommande matcherna. Efter det så kommer det att hänga mycket på vilka nyförvärv som mormor presenterar.

« · 633744 · »