Skönt med vinst, nu är det bara att fortsätta rada upp segrar!
Lite kul att Dacke tippade 5-2 vinst i intervjun inför matchen på BrynäsTV =)
Redigerad kommentar
Peja: "Eh, Larssons gubbe? Hur en forward någonsin kunna forechecka om han är ansvarig för både backar och forwards i andra laget? Det var ju flera andra spelare (framförallt Clarke) som gjorde bort sig vid det målet, inte Larsson."
Jg vet att du är en juniorkramare av stora mått och hatar när nån av dina älsklingar gör bort sig.
Men Larsson är ansvarig toppgubbe i den forechecking som föregår kvitteringen.
Han tokrusar mot puckföraren, blir enkelt överspelad och hinner sen inte med att ta markering på nämnde puckförare som efter att ha spelat bort Larsson blir sopren på sin kant och därefter kan sätta kvitteringen.
Hade Larsson istället checkat lite mer med förstånd så hade han samtidigt kunnat hålla sin markering på den blivande målskytten ända nerifrån deras zon.
Klart som fan att Clarke får problem när Larsson allför billigt blir överspelad högt upp i banan, så skyll inte på Clarke i det här fallet.
Peja: " Men det är ju helt "unreal" att du försöker lägga hela skulden för det baklängesmålet på Larsson. Men jag tänker inte älta det längre, eftersom situationen redan är inaktuell."
Jag lägger inte alls hela skulden på Larsson.
Det hade du märkt om du läst mitt senaste inlägg där jag utvecklar det hela med att låta framförallt Nordan få en släng av sleven.
Det var Zzz som rent allmänt försökte peka på att junisarna i vissa lägen fortfarande har lite att lära, framförallt när det gäller det defensiva arbetet.
Och då tog jag Larssons tokcheckande innan AIK:s kvittering som ett litet men dock konkret exempel, eftersom det är hans agerande i det läget som jag anser vara upprinnelsen till det som i slutändan leder till ett baklängesmål.
Svårare var det inte.
Någon som vet hur det går med Khana elle?