Huge: Värvningsracet på går året runt, oavsett NHL-lockout eller inte. Samma olägenheter.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Javisst fan, my bad!
Spelar eg ingen roll vad han är eller hur han spelar, vi hade behövt honom vilket som!
sylf: Richard Gynge, elitseriedominanten och världsstjärnan, har 12 poäng på 19 matcher i KHL. Nicklas Bäckström, som inte får plats i Brynäs lagmaskin, har 11 poäng på 9 matcher.
Jag undrar hur matchen igår hade slutat med Bäckström i Brynäs? Hur många poäng har Karlsson och Bylund skänkt bort till motståndarna hittills?
Huge: "Är det ännu ett led i din tidigare uppmaning om att vi ska försöka ha en bra debattnivå härinne?"
Nej, men ditt beteende gagnar ju knappast debattnivån.
Du är inget annat än en besserwisser som kommer få svara upp för dina påhopp en vacker dag.
Det är knappast fråga om en formsvacka längre. Ser snarare ut som laget har stabiliserat sej på den här nivån. Sämst i ES räknat på de 10 senaste matcherna.
Jonsson måste stoppa blödningen snart annars blir det en riktigt jobbig vår. Laget ser just nu ut som Brynäs gjorde förra årtiondet när man alltid hittade sätt att förlora på, även när man spelade bra. Nyförvärven ser ut som ”average Joe´s” och brunkarna som gjorde sina livs säsong förra året håller knappt elitserieklass. 3-4 spelare håller Brynäs under armarna just nu. En av dom är Järnkrok som spelar nån annanstans nästa år. Ersätts han på samma sätt som Silfverberg då blir nästa säsong en rysare.
Gurra88: " ja och Bäckis kommer kosta stora summor"
Nä, det kommer han sannolikt inte att göra.
Det var ett hypotetiskt exempel för att visa på att man bör ändra ståndpunkt om förutsättningarna förändras.
Och jo: jag bryr mig fortfarande om juniorerna och tycker att det är synd om nån av dom får kliva åt sidan ifall Bäckis anländer.
Men om nu fördelen med Bäckis i laget överväger dom ev fördelar som det innebär att juniorerna får fortsatt speltid, att vi spar pengar och inte riskerar gruppdynamiken, så har jag inga problem med att ändra ståndpunkt.
Allt jag bryr mig om är att Brynäs agerar förnuftigt och att övriga lag så långt som möjligt håller sig till "avtalet". Så här långt verkar det ha funkat bra, inga lag har i nån större utsträckning brutit mot överenskommelsen, vilket måste betecknas som positivt om man nu är för att bojkotta lockoutare på korttid.
Sammanfattningsvis verkar allt du bryr dig om, att hårdnackat hålla fast vid en ståndpunkt även om förutsättningarna ändras.
Inte så smart.
TJ:"Det känns som om det inte bara är en poäng vi blir bestulna på utan två."
Jag såg ingen tjuv, bara ett korrekt bortdömt mål och två lag med 11 resp 3% skotteffektivitet
Vid någon match ska jag bemöda mig att räkna skott Brynäs skjuter rakt i magen...
Jag hoppas/utgår ifrån att TJ är mer orolig för effektiviteten än vad han ger sken av...ingen Bagdad-Bob...
Zzz:
Med Dennis åter, Cody förstått att skridskorna måste röra på sig, Djoos som 6:e och Löf på bänken tycker inte jag det ser alltför illa ut
Skulle vi behöva en back-typ skulle det vara modell Andersén...
Men har inget förslag mer än att Louma nytta/kostnad absolut inte är ett bra alternativ
70 Rodrigues:
Eftersom jag accepterat att jag är en naiv lallare så har jag ju oxå kunnat konstatera att det finns andra, mer adrenalinfyllda supportrar här på HS. Det får man leva med........ men jag reagerar när det dyker upp kommentarer att gamnackarna/gaphalsarna eller vad man nu skall kalla ickelallarna skulle vara i en stor majoritet bland skribenterna. Under match kan man ju lätt få den uppfattningen..... ivf om nån Brynäsare skulle slå nått felpass ibland.
Jag vill tro att lallarna tröttnat på att lägga in kommentarer när det ser ut som det gör...... men det får ju inte hindra ert fortsatta supportande, Brynäs behöver säkert alla fantaster de kan få.
Hälsningar lallare 1
Berka:
Är du helt säker på att om en del av skenan är över målgårslinjen
räknas som att stå i målgården?
När man räknar om pucken är i mål, så ska ju hela pucken vara över
mål linjen. Då räcker det att en del av pucken snuddar mållinjen,
så är pucken inte i mål.
Likadant vid offside. Om en del av skridskon fortfarande nuddar blålinjen,
när hela pucken är inne i zonen, så räknas det ju inte som offside.
Så just för målgården så har man alltså en helt egen tolkning på
vad som räknas "som inne"?
Att döma bort målet för att målvakten i teorin kan tänkas vilja
åka ut för att göra sig stor kan ju inte stämma.
Målet kan ju bara ha dömts bort för att det räknas som att störa
målvakten, om man skymmer sikten.
Annars kan ju målvakten alltid hävda att den blir störd, för att han
i teorin hindrades att göra alla möjliga olika saker.
När jag läste om regeländringen inför säsongen, och det sades
att det skulle dömas mål, så länge man inte störde målvakten.
Då tolkade jag det som att så länge spelaren inte knuffar målvakten,
eller står så nära att målvakten inte kan utföra en rörelse för att rädda skottet, så har man inte stört målvakten.
Men så här går det när man bygger in i reglerna att domarna ska
tolka en massa saker. Förenkla reglerna. Så att domarna behöver
tänka så lite som möjligt.
Alltid när en skridsko är i målgården: Inget mål.
Alltid när pucken träffar en skridsko och går i mål: Inget mål.
Enkelt att videogranska. Inga tolkningar hit och dit behövs.
Skräckexemplet på regler där domarna ska utföra någon slags
tolkning, är ju fotbollens handsregel i straffområdet. Där verkar
det som att domarna ska vara tankeläsare, för att dömma rätt.
Där blir samma typ av sitution bedömd på olika sätt hela tiden.
Allt som oftast kan inte ens experter säga om ett domslut är rätt
eller fel, fastän tv-bilder klart visar att en boll tagit på en spelares
hand.
Redigerad kommentar
Gurra88: Såhär fick jag höra igårkväll. Om en spelare står med en del av skriskon (alltså inte nödvändigtvis hela skenan eller båda utan bara en del) så räknas detta som "att stå i målgården) och i detta fallet så rör han inte målvakten, MEN det räknas ändå som att störa målvakten eftersom kroken skuter framför lindholm (är det väl som skymmer målvakten?) och då kan inte målvakten glida ut och "göra sig stor" vilket då direkt oxå räknas som att störa målvakten.
Så att döma bort målet kan verka väldigt hårt, men tyvärr är det helt rätt
tjugo8: Tror Louma utan problem skulle tillföra väldigt mycket i Brynäs, men nu får han ju speltid igen så vi kan lägga det åt sidan.
Har du något bättre förslag på en "icke lockoutad" back som är ledig eller kan bli det?
Zzz:
Håller inte med om ditt förslag att lägga mycket pengar på en dyr, trög, defensivt svagare föredetting...
Jag tror att det kommer att lösa sig på naturlig väg sas, iom att det måste komma ett beslut runt nyår.
Tror heller inte att det isf skulle vara för sent att hitta nåt bra och att det man hittar inte skulle hinna acklimatisera sig till vårt spel.
Jag menar, så länge inga lag bryter överenskommelsen så har ingen förändring i styrkeförhållandena mellan lagen heller skett.
Om man nu ska se det ur ett rättviseperspektiv sas.
Tycker ändå att vi i nuläget börjar komma till en punkt där framförallt defensiven behöver förstärkas och då kan man gott hänvisa till skador på viktiga spelare. Vi har trots allt i princip saknat 2 ordinarie backar sen serien startade, vilket gott och väl motiverar att man skrider till handling och försöker hitta nån lockoutare.
Rankar den åtgärden som mer viktig än att få hem Bäckis så fort som möjligt. Han kommer ändå förr eller senare, om säsongen nu blir avblåst.