Brynäs IF

724882 inlägg · 7959 ämnen

AIK väntar...

« · 243654 Till forumet


Sv: AIK väntar...
Beezer66: Målvakten är halva laget.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
gordo: "Vi måste gilla läget"
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Beezer66:
"Första målet är viktigt..."
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Beezer66:

"Det är viktigt att de rutinerade killarna som Ove, Janne och Tommy kliver fram nu".
Kommentera

Sv: AIK väntar...
gordo: "Vi ska spela vårt eget spel....."
Kommentera

Sv: AIK väntar...
claesw:

"Vi måste ta en match i taget..."
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Clarence:
Jag citerar: "En seger däremot gör nog att BIF kan få rätt kick inför kommande matcher."

En klassisk floskel, jag håller med om att det är lättare inför kommande matcher om man vinner den första : )

Men, det enda vi kan göra nu är att häva ur oss floskler, jag testar:
Det är viktigt att grabbarna är på tå från start i serien och inte går in i det med fel inställning!
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Bright och Lilljanne: Jag jobbar for ett universitet har i Hong Kong i tva manader. Tangentbordet ar som det ar; inga svenska vokaler. Din kommentar om mina prickfria inlagg fortjanar juryns hedersomnamnande, Bright.

Tarvainen-historien ar ju bara typisk. Money talks--Sylfs Lag. Men gar han till LHC (dvs om de forsvarar sitt ES-kontrakt) och ansluter sig till legionen av hogbetalda knektar dar som kommer att ligga och harva langst ner i tabellen sa tror jag at kanske t o m han kommer att inse att pengar ar inte allt i livet.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Clarence: Nej, det är jag väl medveten om.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
boldten: Knappast nån lätt hemmamatch heller, skulle jag tro...
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Clarence: Och nu är även Skellefteå klara. Hm, det blir ingen lätt bortamatch för BIF. Usch, nu börjar kvalnervositeten komma...
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Bright:

Haha, sa dar brukar jag gora ibland ocksa - det ar bra for sjalvkanslan och viktigt for framtoningen att det ser ut som att man aker på spannande utlandsresor lite nu och da. Jompe skriver fran en IP-adress som ligger i Skovde - har de inte svenska tangentbord dar?
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Anneli S: Jag är lika orolig som du. Som jag ser det har alla sex lagen en realistisk chans att gå till elitserien. Det är hyperviktigt för Brynäs att vinna på onsdag. En förlust mot Linköping kan betyda att det låser sig helt i fortsättningen. Rena skräcken. En seger däremot gör nog att BIF kan få rätt kick inför kommande matcher.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Kingen: Javisst har ni det bra mot för oss Brynäsare! Ni har allt att vinna och kan gå in i kvalet avslappnade. Brynäs räknas som favoriter som kommer från ES och har ett jäkla tryck på sig. Min erfarehet är att Brynäs inte spelar bra då dom spelar under press. Titta på hur det gick i alla "måste matcher" i slutet av ES i år!! Så visst är det spänt och oroligt. Jag önskar i alla fall Rögle lycka till. Det är ju två lag som ska upp i ES, så varför inte Rögle? (jag vågar inte ens skriva att Brynäs blir det ena laget)
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Jompe: Vad är det för ett tangentbord du använder? Du är lika prickfri som du ibland är i dina synpunkter, om man säger så...
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Bright:
Om inte Brynäs klarar av att slå AIK så är det ingen risk att de slår Bajen. Bajen är mycket bättre än AIK. AIK o Mora håller samma klass så det lär inte bli lätt för er.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Lilljanne: Kan inte hålla med dej - den här gången. AIK borta klarar knappast Brynäs. Kanske inte Bajen heller. BIF har problem med Sthlm...
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Lilljanne: Vilken färg är det på himlen i Din värld??

3 poäng räcker inte för att gå till ES.
Man kan riktigt ta på paniken som finna hos BIF supportrar. Hos oss i Rögle är allt bara possitivt. Förväntan är stor. Om vi missar...so what! Då tar vi nya tag nästa år igen. Ingat att förlora, allt att vinna. Till skillnad från Brynäs och LHC.

Vi ses
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Jompe: aik blir seriens stryklag (om inte arboga skraller idag). Skeftea borta - där har ni seriens svaraste match. Vinner vi forsta hemma blir det elitseriespel nasta ar ocksa. (vad fn gor du i HK?)

KAMPA BRYNAS!
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Anneli S: Haller ocksa med. Minns att vi hade flera forluster med dem, bade hemma och borta. Det vill till att laget ar riktigt ordentligt taggat infor KS! Det ar otroligt mycket som star pa spel, bade ekonomiskt och med tanke pa vilka spelare vi kan behalla och hoppas kunna forstarka med.
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Hussen: Håller med dig om att det känns oroligt med AIK. Sista säsongen de var med i ES hade Brynäs skit svårt mot just AIK. Jag tror att de gjorde sina allra sämsta matcher mot dem. Jag var ned till Stockholm och såg två möten och åkte inte hem med ett glatt leende på läpparna kan jag säga!! Hoppas att dom har intagit för mycket av AS seien och glömt av hur det är att möta ett ES lag, då kan det gå vägen. Jag är riktigt orolig!!
Kommentera

Sv: AIK väntar...
Hussen: Noterar med glädje att det börjat snackas om att ta på Hugekepsar lite här och där. Mera sån´t......... :-)

Din analys av hur vi skall spela mot bl.a Gnaget, stämmer bra överens med mina egna intryck från deras match mot Hammarby i SA. När Hammarby kommit in i matchen och börjat sätta press på deras backar, blev det hönsgård direkt.
Nu blev det AIK i stället för Löven och det är ju iaf roligare, främst för oss Brynässtockholmare. Nu verkar iofs Löven ha tappat en del pga påstådda interna problem (Edmonds akuta hemresa) samt skador på flera nyckelspelare. Med tanke på detta hade nog Löven varit att föredra i dagsläget, men samtidigt tycker jag att AIK är ett mer spelande lag, inte lika oberäkneligt och lynnigt i sitt spelsätt. Därför trots allt, hellre Gnaget......

3-2 mot Mora ser som sagt inte helt övertygande ut, men träningsmatch är träningsmatch och ngt helt annat än allvar.
Tror dessutom att Mora inte är ngn "pushover", som många tycks tro. Dom daskade bl.a Gnaget borta samt slog väl en del andra topplag i SA. GP verkade ju iaf nöjd med motståndet, och matchen blev nog mkt mer lik en "riktig" match jämfört med SSK-fighten.
Sista 10 visade man segervilja och det bådar gott.

Det som slår en annars är att KS i år verkar vara ruskigt jämn på papperet. Tidigare år har det alltid varit ett eller flera blåbärslag, känns det som. Eller är det bara så att KS-nervositeten, som börjar komma smygande, gör att det känns på detta sätt??

Jag vet inte, men prio ett är som Lill-janne säger:
Alla till Gavlerinken (som kan) och för ett djävla liv, med eller utan Leksandsfans.....
Kommentera

AIK väntar...
Var igår och Löven ta sig an AIK i den andra Play Off-matchen lagen emellan. Trodde på förhand att Löven skulle spela till sig en avgörande match på söndag, men så blev inte fallet.

Det blir alltså AIK som blir en av Brynäs motståndare i Kvalserien. Måste säga att jag är orolig - naturligtvis. Men samtidigt, jag tror faktiskt Brynäs har större chans mot AIK i ett halvfullt Hovet än mot Löven i en välfylld Umeå Arena. Dels för att publiktrycket är större i Umeå, men också för att AIK också spelat betydligt bättre borta än hemma (men i Gavlerinken s k a det inte bli några poäng!).
Så... spelmässigt. Många duktiga skridskoåkare i "Gnaget". Jag tänker närmast på Beck, Hagos, Bornhammar, Jämtin m.fl. Rutin i "Myran" Gustavsson och gamle hjälten Gozzi - som forfarande vinner 80 procent av tekningarna. Jocke Persson i målet är jävligt bra. Men AIK:s backar tillhör inte de snabbaste. Möllerstedt har sett sina bästa dagar och många är osäkra med puck. Hård press på backarna och enkelt spel i egen zon är ett måste. Mycket skott och fullt ös på mål. AIK är hungriga, men förhoppningsvis är respekten stor för Brynäs. För stor.

3-2 mot Mora imponerar inte. Måtte vi klara det här!
Kommentera

« · 243654