Brynäs IF

730484 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2515428 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
mk: ”Svedman kom väl in i oktober -21.
Har inte haft mer än 1,5 år på sig att räta upp skutan.”

När Svedman kom in fanns det inte mycket att räta ut då sportchefer redan var signade av föregående styrelse,
Sen tog SHL laget steg under Johans ledning och klarade slutspel vilket var fan så mycket bättre än kval som föregående säsong och final med SDHL laget,

Så vad Svedman saknade var en spåkula och att förstå att han blev lurad av allt BS som Erika och Johan kräkte 🤮 ur sig.

Som jag skrev tidigare det är nu Svedman behöver visa att han har dom hårda nypor som behövs för att rensa ut ogräset.
Låst ämne

10242: ja jag vet det, niclas eriksson kan vi glömma
Låst ämne

Honken: Det håller jag däremot med om, Linköping är inget lag jag hoppas att Johan Larsson går till. Där är väl chansen till SM-Guld och landslagsspel=0 🤔😉
Låst ämne

mk:
”Jag tror inte att det är organisationen det är fel på som gör att Bosse slutar. Kan lika gärna vara att det är många kockar..”
??? Var gör skillnaden mellan organisationen och kockarna menar du? Ser inte skogen för tränsen liksom..

”Återigen, det gäller att få med sig hela styrelsen på att ändra riktning.
Är inte den med så kvittar det vad KD hittar på. ”
Fast det ör det som kallas ledarskap.. ..det är KD som bär det yttersta operativa ansvaret och som ska staka ut vägen och se till att den följs.,
Låst ämne

J-S: "Det är nu denna säsong Svedman får sitt elddop, Nu när har allt har gått åt skogen, Så då är frågan har han tillräckligt hårda nypor för att rensa bort ogräset i föreningen törs han stå emot det gamla gardet eller kommer Brynäs fortsätta i gamla fotspår.

Vågar han bygga något nytt, Alltså ut med sportcheferna ta in begåvade personer som har intelligensen att bygga något som tar oss tillbaka till finrummet SHL och nödvändigtvis inte har Brynäs kopplingar."

Jag tänker som du.
Svedman kom väl in i oktober -21.
Har inte haft mer än 1,5 år på sig att räta upp skutan.
Säger inte han är ofelbar.

Jag tror inte att det är organisationen det är fel på som gör att Bosse slutar. Kan lika gärna vara att det är många kockar..

Återigen, det gäller att få med sig hela styrelsen på att ändra riktning.
Är inte den med så kvittar det vad KD hittar på.

Men det blir ju klart till veckan vilken riktning Brynäs kommer gå..
Låst ämne

Depression: I finalen så var det tajt mot björklöven. Hv71 behövde domarens hjälp för att vinna
Låst ämne

Forsberg 1978: Förstår ditt hat,
Nu får se vilka spelare som har Brrynäshjärta och dom andra kan dra åt.....

Om man nu vill byta klubb gå utomlands visa lite stolthet annars dra åt....

Jag var förvånad över alla gamla Djurgårdare som som ställde upp den här säsongen för att ta tillbaka Djurgården till SHL imponerande.

Jag hoppas innerligen vi har spelare som känner att dom vill bidra till att spela upp Brynäs till SHL igen och i så fall vilka hjältar.
Låst ämne

Mötte en snubbe i dörren på macken som hade lövenmössa på sig ..vi ses i höst sa jag . Han sa nä vi ska till SHL . Glöm det sa jag 🙈han såg skitsur ut 😂. Dom får inte gå upp för det är närmast för mig att kunna se Brynäs live 😀
Låst ämne

Forsberg 1978: Precis. Han kommer hit för att hjälpa Brynäs men skickar ner dom istället.. DÅ får han väll fan ta ansvar och hjälpa upp dom igen? Han är ju inte ung.. Förstår när spelare som Ölund lämnar för att de har kvar potential för att spela för en topklubb i shl...
Låst ämne

Förstår att spelare kommer att fly klubben nu när dom dragit ner klubben i skiten men drar en sån spelare som Johan Larsson så kan han dra så långt åt helvete det bara går och hans insatser i guldet 2012 är bortglömt!
Låst ämne

#33: Så är det, men det borde finnas bättre lag som är intresserade än ät ägg.
Låst ämne

Brynäs forever 1912:" Hans wallson vore inte det en bra tränare för brynäs att värva"

Sen Lars(Lasse)Johansson som sportchef och tränare Hans wallson guldmakare ifrån Skellefteå tror det vore en bra kombo,

Tyvärr tror jag inte det kommer att hända då styrelsen är insnöade på gamla Brynäsare.

En input gällande Svedman och allt gnäll på honom han kom in när nuvarande sportchefer redan var på plats och påbörjat lagbygget alltså förra säsongen, och för båda SHL SDHL lagen gick det skapligt då SHL laget klarade slutspel (med nöd och näppe) SDHL laget gick till final,
Fanns inte mycket att ändra på då han med flera trodde Brynäs skulle ta ytterligare steg den här säsongen efter fiaskot med kvalspel 2021. Tyvärr svalde han Johans och Erikas BS,

Det är nu denna säsong Svedman får sitt elddop, Nu när har allt har gått åt skogen, Så då är frågan har han tillräckligt hårda nypor för att rensa bort ogräset i föreningen törs han stå emot det gamla gardet eller kommer Brynäs fortsätta i gamla fotspår.

Vågar han bygga något nytt, Alltså ut med sportcheferna ta in begåvade personer som har intelligensen att bygga något som tar oss tillbaka till finrummet SHL och nödvändigtvis inte har Brynäs kopplingar.
Låst ämne

Att förvänta oss att ”Brynäshjärta” ska hindra våra fd. spelare att välja andra lag i SHL är en utopi. Bara att gå till sig själv. Kom till oss i SHL, du får 250 000:-/mån och en chans att spela för SM-guld och/eller landslagsplatser eller 50 000:-/mån i HA med chans till ….. ja vadå, avancemang till SHL?

Vad hade ni valt själva???

Vi är ett lag på dekis i allsvenskan och kan hoppas att vi får ihop ett lag som kan ta oss upp igen, men våra bästa spelare kommer att välja lag efter erbjudanden, pengar och möjligheter till ”fame and glory”

Inget konstigt med det, jag önskar dem all lycka i framtiden.

Edit: De kanske kommer tillbaka när vi är tillbaka😉
Låst ämne

JohnnyBotox: Flygis in 👍
Låst ämne

Auchinleck:
Jag tror du är helt rätt ute och att det är därför Bosse-bank avgår!

Måste styrelsen in och detaljstyra i det dagliga operativa arbetet så påvisar det väl än mer att Svedman är fel man som klubbdirre.

Styrelsen ska ha kontinuerliga avrapporteringar från Svedman och den operativa ledningsgruppen så de kan stötta, kratta mattan å revidera vissa beslut för att få ett bättre utfall - men inte fan ska de göra Svedmans jobb.
Låst ämne

Spacebb: Hoppas att Silfverberg kommer och övertalar gotlänningen att stanna. Han borde stanna utan Silfverberg eftersom han underpresterade grovt denna säsong tillsammans med ett antal nyckelspelare. Men jag tror att Money talks. 😩
Låst ämne

BIF Kungen: det är hans bror.
Låst ämne

ellis: prins Daniel…???

Boxer-Robert, copy paste
Låst ämne

Lemp: jag tror Wallsson var en produkt av ett välfungerande SAIK än tvärtom. Samma med han före Wallsson, som gick till Modo och misslyckades. Så nej tack till Wallsson.

Angående att fans kommer bli se besvikna, det var ju när Svedman sa att han fått 50 Mail varav 25 var från folk som sa ”sparka allt och alla” och 25 som sa ”behåll allt för kontinuitet”. Därav kommer ca hälften bli besvikna oavsett vad som sker. Jag parafraserar men det var så jag tolkade det han menade.
Låst ämne

Fantasier gott folk , kom ner på jorden och se sanningen i vitögat.
Walsson ....LOL.
Vi är i HA nu och fantasidrömmar kan folk ha.
1:a kedjan är väl Ljungkranz-Birgersson-kvist , Så stort förtroende har jag för Brynäs just nu.
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Wallson är svår, misslyckades i Löven trots goda förutsättningar. Inte övertygad om att han är den bästa lösningen.
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Han är klar som sportchef i Örebro till nästa säsong.. Han är typ som Bulan.. Varför skulle de lämna sina respektive topklubbar för att gå till Brynäs i HA lol
Låst ämne

10242: ja det vore ju drömmen att ha han, men tror wallson också skulle göra det bra!
Låst ämne

mikenomad: Björklöven hade ett stolpskott ifrån en sista avgörande i Jönköping.... Gissar att HV lirarna hade hållit hårt i klubban i en avgörande sjunde match... Så, så klart var det nog inte.
Allsvenskan är ett ruskigt getingbo. Risken är nog att vi blir kvar där allt för länge.
Låst ämne

SuneMangs:
Utgångspunkten är vad man har för bild av rollen Ordförande. Är det en över-VD (en arbetande ordförande) som skall lägga 50 timmar i veckan då reser det frågor om vad vi har för VD i verksamheten och hur VD fördelar sin tid.
De massiva problemen (sörjan) som Bosse B säger sig se vet vi inget om.
Det verkar rimligt att det är Brynäs VD som tillsammans med sin ledningsgrupp behöver sanera upp sörjan? Är det där problemen ligger? Svag ledningsgrupp som kräver mycket coaching från ordförande och resten av styrelsen? Tid eller kompetens som de inte har? Är det styrelsen som inte klarar av att styra och följa upp verksamheten via VD?
Är det valberedningen som inte har klarat av att rusta styrelsen med rätt människor och erfarenheter för att lyfta verksamheten?
Den helt avgörande frågan om den sportsliga utvecklingen och sportkompetensen i Brynäs har Brynäs styrelse inte klarat av att lösa sedan Grahm och Alcén fick ansvaret.
I samband med medlemsmötet 19 april kan man hoppas att det lyfts lite svar från ansvariga i styrelse, ledning och valberedning.
Låst ämne

Fan att inte vi har Niclas Eriksson då..
Låst ämne

Hans wallson vore inte det en bra tränare för brynäs att värva
Låst ämne

Honken: ja varför då är det ju bara för pengar för vem fan vill gå till linköping annars
Låst ämne

Farsang: nu har dom lagt upp om Larsson på hockeysverige också väljer han linköping då vet jag inte vad jag ska säga
Låst ämne

9566: Framförallt, varför i hela friden skulle han välja LHC….
Låst ämne

ellis: ja de är bröder.
Låst ämne

Zappaholic: Ja inte varSkellefte bättre i 20 min inte som pladdret Wikegård tyckte. En grej till om Örebro ... visst är Niklas Eriksson otroligt lik prins Daniel...!
Låst ämne

Mickesgolf: Som jag skrivit förut: Larsson kan väl aldrig lämna för ett annat lag i SHL. Utomlands ok, men Larsson har väl ett äkta Brynäs hjärta eller?
Låst ämne

Rodrigo: Det har du rätt i, samtidig läcker det mer när gamla Brynäsare är aktuella. De har bekanta i stan och blir igenkända på ett annat sätt. Men det finns ju ärligt talat ingen anledning att tro att scoutingen blir bättre om samma personer sitter bakom spakarna. Alcén och Grahm verkar ju inte ha en aning om vad som krävs kring den biten och klubben verkar inte ha en aning om vilka krav som är rimliga att ställa på sportchefer.

Inte minst fysiska spelare som är bra i ”slutspelshockey” brukar Brynäs sällan skola och där kommer man att behöva hitta ett antal spelare utifrån, likaså duktiga unga spelare som tex Valdemar Johansson.
Låst ämne

Nisse34: Jag tycker alla namn som varit uppe på bordet (Wännström, Rohdin, Molin och Fröland) skulle vara bra allsvenska värvningar, så det är ju inget att klaga på egentligen. Däremot är det ju lite oroande att alla är gamla Brynäsare, vilket tyder på att det där med scouting inte är vidare förbättrat.
Låst ämne

Mickesgolf: Inte fan går Larsson till ät ägg, det är ju en icke-klubb..
Låst ämne

Mickesgolf: En sak är säker. Väljer Larsson LHC framför Brynäs. Är han aldrig välkommen tillbaka enligt mig. Bevis på att pengarna styr då.
Låst ämne

Farsang: Att LHC har kontakt med hans agent. Men att Larsson inte vet vad han vill ännu ungefär
Låst ämne

SuneMangs: Får känslan av att "inre makter" fått honom att lämna, likt Kangas. Hoppas givetvis så inte är fallet.
Det är såklart extremt mycket arbete framför oss och Alner pratar om det i sin podd (lyssnar otroligt sällan på deras podd då de framstår som okunniga sofftyckare i mångt och mycket, senaste avsnittet var dock väldigt bra). Exempelvis att Brynäs varit sämst i SHL på att scouta spelare, man lutade sig helt och hållet på Mikko Manners kontaktnät och kompisvärvningar. Tvivlar på att man förbättrat det området senaste veckorna..

Se till att ni alla blir medlemmar i föreningen nu så vi inte bara hänger läpp här på forumet utan också kan få uttrycka oss i ett mer offentligt sammanhang där man kan göra skillnad!
Låst ämne

Auchinleck: Såklart inte, men det jobbiga pendlandet kanske har börja tagit ut sin rätt på Bosses psyke/kropp?

Jag har själv pendlat långa avstånd (10 timmar tur och retur) varje vecka och det tär på kroppen och psyket mer än man tror, så jag har full förståelse om han inte orkar mer.

Till råga på allt har väl Bosse, efter en säsong, insett vilken jävla sörja det är han ska reda ut och det i kombination med resandet blev väl helt enkelt för mycket?
Låst ämne

Zappaholic: Sägs var 5 eller 6 personer i Örebros mäktiga bortafölje, semifinal en lördag. Tunga papper.
Låst ämne

Peja: jag håller med dig om nästintill alla spelare förutom Rhodin. Han tyckte jag tyvärr var urdålig den sista säsongen han gjorde i Brynäs och har svårt och se att han är bättre nu. Sen kan jag såklart tänka mig honom som en 3/4 kedje spelare men då måste han också tjäna som en sådan och det kan inte vara så mycket i HA för jag tror inte vi kan förvänta oss några poäng från honom.
Låst ämne

Luddf: Vart har du läst det?
Låst ämne

En spelare jag gärna sett i Brynäs kommande säsong, dessvärre verkar han redan gjort klart med BIK.

www.eliteprospects.com/player/290469/theodor-pistek
Låst ämne

Nästan patetiskt hur Wikegård hyllar SAIK i matchinledningen och knappt nämner Örebro vid namn.

Tre skott på mål efter tolv minuter är väl lite sisådär…
Låst ämne

Silly: Extrapris...🤣
Låst ämne

Henrik_Tikare: Nöd å näppe vet jag inte, de var överlägsna hela säsongen. Från start till mål.
Låst ämne

Ska bli intressant att se vad som händer nästa vecka. Det lät väl som om det var "klart" med tränarfrågan? Hoppas att tränaren har bra koll på presumtiva värvningar, kanske rent av "tar med sig" någon intressant spelare från föregående lag. Fast det är ju kortvecka så saker kanske inte hinner gå i lås...
Låst ämne

Någon som kan läsa vad som står om Johan Larsson?
Låst ämne

« · 2515428 · »