Brynäs IF

730066 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2516735 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Tigerhjärta: ok vi får se om han har rätt eller inte vi lär väl få reda på det den här veckan
Låst ämne

Brynäs forever 1912: ”rogga_goal; ok är det en säker källa”

rogga_goal är ett helt färskt konto. Ta det inte på för stort allvar. Finns mängder av exempel på nystartade konton som kommit in här och påstått sig veta saker.
Låst ämne

Tigerhjärta: Ingen aning, jag borde ha skrivit att "Pelle hånberg har tydligen börjat följa brynäs på instagram" då jag läste det på twitter :D Så ta det med en nypa salt. Endast rykten
Låst ämne

JawKee: Är det verkligen den riktiga Hånberg?
Låst ämne

10272: Hånberg? Lol.

Brynäs nästa praktikant med andra ord.
Låst ämne

10272: går brynäs ut med det idag?
Låst ämne

10272: Intressant med tanke på att Janne nekar till att Brynäs ens varit i kontakt.
Låst ämne

Niklas gällstedt följer också brynäs på insta
Låst ämne

10272: ok är det en säker källa
Låst ämne

Brynäs forever 1912:
Tyvärr. Jag "outar" intr den källan.
Låst ämne

10272: vart har du hört det?
Låst ämne

Tror Ove fått vara med på ett hörn här.
Har tidigare haft ert bra samarbete med Hånberg.
Låst ämne

Det är klart vad jag kan höra,
Det blir såhär:
HC Per Hånberg
Ass Niklas Gällstedt
Ass Janne Larsson
Låst ämne

Mrassarson: Allt annat vore tjänstefel. En bevisad förstecenter i Hockeyallsvenskan SKA vi vara med och buda på.
Låst ämne

JawKee: Ännu en gång, Gällstedt är klar och ska ingå i ledarstaben.
Låst ämne

JawKee: Han är ju van att få sparken så varför inte?
Låst ämne

Vet inte om det tagits upp här, men Pelle Hånberg har börjat följa Brynäs på instagram. Ny HC? Med Janne som Ass?
Låst ämne

SuneMangs: Håller med.
Jag tvivlar inte på att Rödin och Berra skulle kunna göra det bra i HA. Hela anledningen till att jag gärna ser att dom söker sig vidare är att "resetta" maktbalansen. Vi har ju inga bevis på att det är Rödin m.fl som styr, även över tränare, men det finns indikationer på det. Därför ser jag gärna att dom försvinner. Annars är det mycket som talar för att de problem vi har haft kommer att fortsätta. Det spelar ingen direkt roll hur många tränare, styrelser eller sportchefer vi byter ut om det fortsätter nere i spelartruppen. Rensa nu. Kommer inte bli någon bättre chans att rensa ur än den chansen man har nu.
Rensa ur. Bygg upp en stabil stomme. Fortsätt bygg på det.
Låst ämne

Södertälje har lagt bud på Vesel, hoppas Brynäs är med där...
Låst ämne

10272: Fel och fel. Definitionsfråga. Vad är att ”outa” först?
Lemp skrev nämligen att Gällstedt var ”ett intressant namn” inför nästa säsong redan i november.
Pettis brukar vara rätt bra på att samla på sig sådant snack och sedan skjuta från höften och hoppas på att ett av alla tusen ”rykten” stämmer.
Förövrigt så är "brynas1912" helt klart Pettis. Det förstår alla.
Låst ämne

Tränartrojkatipset: Hånberg, Gällstedt och Lidström.
Låst ämne

Tigerhjärta: där hade du fel.
Det var den här dom outa det först. Tror det är pettisbifs 7231 användare. Men man kan inte beskylla grabben från att ha koll.
Låst ämne

Peja:
Ja, det är lite gulligt att vi vill betala för långsamma spelare för spel i virrvarr-Allsvenskan.
Låst ämne

JawKee: Ja, de flesta "Brynäsarna" som det spekuleras i kan bli kvar är äldre spelare som behöver omges av unga hungriga spelare med fart. Dessutom kommer man att behöva tuffa till laget för att kunna stå upp i fysiska slutspelsserier.

Tror rent allmänt att det vore viktigt att få in allsvensk rutin i laget också, och inte bara massa "Brynäsrutin". Kalle Johansson och Fröland skulle kunna vara bra spelare i den bemärkelsen, men det finns många kapabla allsvenska spelare som säkert skulle kunna tänka sig att spela i Brynäs.

Johan Persson skulle vara ett ruggigt bra nyförvärv, men kanske inte så troligt att han väljer Brynäs nu.
Låst ämne

SnowKing: Så positivt ;-)
Låst ämne

JawKee: Det hade jag också sett, även om Rödin, Berra och flera säkert är bra spelare i HA. Mest bara för att börja helt från början.

Men nu verkar det ju ändå som att vi får "dras" med dom ett tag till, så det var därför jag började spekulera.

Helt ombord på Blomqvist som kapten nästa säsong där Ölund tar över när Blomman lägger av. Kanske rentav ge Blomman ett A och Linus ett C, enbart som tack för att han stannar när han uppenbarligen är alldeles för bra för HA.

Men som någon tidigare skrev, det är dumt att spekulera, för just nu har vi inte en enda Brynäsare i A-lagstruppen till nästa säsong. Så det kan vara smart att invänta och se hur laget formeras först.
Låst ämne

SuneMangs: En del av mig hade gärna sett att man bröt med alla dessa gamla Brynäsare som har varit med sen Rödin kom tillbaka. På något sätt att rensa ur det. Scott stannar säkert inte, Sen Rödin och Berra. Berra skulle göra allra mest ont att tappa. Men på något sätt satsa på Brynäs 2.0. Ser hellre att man lägger pengarna på någon ny, utvecklingsbar spelare. Sen ledarmässigt satsa på Ölund och Blomqvist.

Sen får man gärna värva gamla Brynäsare, men då ska det vara för att dom är Brynäsare OCH skickliga spelare. Om vi snackar Silfverberg, Järnkrok, osv. Men jag ser helst att det är spelare som inte varit med om förfallet sen 2017. Men se till att rensa ur nu.
Låst ämne

SuneMangs:
"Nu spekulerar jag bara i månadslönen, men dom måste väl ändå rätta munnen efter matsäcken nu när vi lirar i HA."

Det är lugnt, vi har en GM från IKEA som förhandlar ner lönerna på Älmhultsnivå.
Då ingår ett pass kundvagnsdragning på Köpis per vecka för att få ut de sista procenten.
Man bara älskar prestationslön!
Låst ämne

Luddf: Fast nu när jag tänker efter så blir det väl ändå en form av besparing. Rödin i SHL tjänade väl säkert mellan 250-300k i månaden. En Rödda eller en Berra på 50k i månaden i tre år om vi skulle gå upp i SHL är väl ändå hanterbart?

Nu spekulerar jag bara i månadslönen, men dom måste väl ändå rätta munnen efter matsäcken nu när vi lirar i HA.

Det vore ju dock förödande om en slags procentuell löneökning på en hög procentsats skulle bakas in i kontrakten om vi mot all förmodan skulle gå upp nästa säsong. Gubbarna blir ju inte yngre direkt, det måste väl till och med dom inse?
Låst ämne

Blindpass: Nej. Egentligen bryts inte anställningar automatiskt vid nedflyttning utan det är något som klubbarna skriver in i alla anställningsavtal.

De flesta spelare vill spela i SHL så de går inte gärna med på avtal som inte gäller i ligan ovanför.
Låst ämne

Blindpass: spontant nej. De spelare i HV som hade kontrakt följde med upp. De flesta som skriver på för Brynäs kommer vilja ha kontrakt som är längre än 1 år..
Låst ämne

Bryts alla kontrakt om man går upp i SHL på samma/liknande sätt som när man åker ur SHL?
Låst ämne

Peja: För både Brynäs och spelarnas bästa (gällande kritik från fans och experter, om dom skulle åldras dåligt t.ex) vore ett ettårskonrakt rätt väg att gå till en början. Så vi inte blir fast med Berra, Rödda, med flera, på flerårskontrakt sett till vad dom presterade i SHL den här säsongen.

Sannolikheten att dom vill ha två eller fler år på kontraktet känns ju visserligen som rätt hög, typ: "Nu stannar vi med er i HA, då är ett treårskontrakt det minsta ni kan ge mig som tack"
Låst ämne

Peja:
Och så har vi prislappen...
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Självklart vill man ha kvar Bertilsson mfl i Hockeyallsvenskan. Det kommer vara omöjligt att värva SHL-mässiga svenska spelare utifrån till HA.

Om Lindbäck, Bertilsson, Lindstein, Kinnvall, Ölund, Blomqvist, Ljungkrantz, Rödin, Scott, Wännström, Molin, Nordh och Fröland skriver på så har Brynäs redan en bra stomme. Nu låter det nog lite för bra att alla dessa herrar skulle signa, men det är 13 spelare med lite olika egenskaper som säkert skulle kunna tillföra mycket i HA.

Nu snackar vi verkligen om långskott, men jag skulle även gärna ha kvar Eklind och Niemelä. Det kommer att behövas fysik i ett Hockeyallsvenskt slutspel, det ser man inte minst i matchserien mellan Löven och Djurgården nu. Niemelä kom undan med hedern i behåll i kvalet och Eklind vet vi håller hög nivå i HA.
Låst ämne

Farsang: Kollar man historiken så var ”Lemp” först med att nämna Gällstedt
Låst ämne

10272: pettisBif
Låst ämne

Det surrades väl om Gällstedt för några veckor sedan.
Vem var först att droppa honom?
Låst ämne

Peja: ja håller ändå med han har ju inte gjort så många landskamper men han har definitivt varit en topplack i shl, tror han skulle vara riktigt bra i hockeyallsvenskan
Låst ämne

Förstacenter: ryktas att timashow ät klar för växjö
Låst ämne

Förstacenter: Luleå kanske? Dom gillar ju den spelartypen 😜
Låst ämne

Chanzone: Intressant!
Är det någon som hört något annat?
Vilket lag spelar Timashov i nästa säsong?
Låst ämne

Blindpass: dem kanske har bra kommunikation med varandra?
Låst ämne

Rodrigo:
LHC är farligt nära strecket nu ett par år i följd, sannolikt hade de kvalat om det inte vart för Högberg.
Låst ämne

lapad: Det kan man ju undra.. vi får fråga styrelsen som vart avsatta samma dag som dom skrev kontraktet..😒
Låst ämne

JohnnyBotox: Persson kanske passar bättre i Allsvenskan, men LHC är verkligen det SHL-lag som senaste åren hårdast konkurrerat med Brynäs i kategorin ”tröttast lagbygge”. Att man gladeligen tog över John Nybergs överbetalda Sundlöv-kontrakt säger väl det mesta.
Låst ämne

Peja:
"Karin Johansson lämnar kommunikationsavdelningen."

Det var väl den mest givna på Sätraåsen med tanke på anställningstiden.
Låst ämne

Davey85: Bra eller dåligt att dom inte svarar på samma mail?
Låst ämne

Tigerhjärta: Jag håller med dig. Är verkligen glad att han är klar för AIK så inte Svedman och övriga i Brynäs sonderade den terrängen.
Låst ämne

« · 2516735 · »