Brynäs IF

730055 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2517576 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Makita: Inget om Ölund? Trodde han skulle va en av de första eller i samband med de andra Brynäsfostrade att förlänga.
Låst ämne

Ove Myling:
"Tror att alla dessa 3 ganska enkelt kunnat spela vidare i shl om dom velat. Därav tycker jag det visar på ett stort ansvarstagande och stora brynäshjärtan. All heder till Rödin, Bertilsson och Kinnvall."

Fallskärmen Brynäs får år 1 från uppflyttat lag är därmed strax förbrukad.
Nu blir det intressant att se djupet i laget.
Låst ämne

9682: varför ska vi behöva diskutera utanför våran bubbla? Vi skriver väl på vårat lags tråd av en anledning 🤡
Låst ämne

Malken:
"Precis vad jag vill höra! Då verkar medvetenheten finnas att insatsen under den gångna säsongen inte var perfekt. ...Och beslutsamheten att prestera på en högre nivå är på plats!"

Inlagd i klippboken inför säsongen, avd Malkens famous words. 😃
Låst ämne

SuneMangs: Kanske Karin som tog med sig artikeln när hon lämnade BIF? 🙂
Låst ämne

kexxet:
"Då stommen kanske blir kvar, så hoppas man ju att dom får spela som dom vill, så det inte blir samma pannkaka av spelsystemet som många av de gångna åren."

Det är lugnt. Först spelarna. Sen tränarna. Undrar varför Brynäs sparkar tränare... 😃
Låst ämne

SuneMangs: Enligt Höken så kommer troligtvis Scott bli kvar,Larsson funderar starkt på att bli kvar.Mycket talar för att Kvist och Lindstein blir kvar.
Molin blir nog kvar i Finland och Wännström har fått kontrakt förslag om förlängning i Tyskland men har haft kontakt med Brynäs.
Svennson ser det inte som omöjligt att ungefär hälften stannar kvar i Brynäs.
Låst ämne

SuneMangs: Timrå lägger väl snart ut "Vi välkomnar Kinnvall!".
Låst ämne

pjåtor:
Fruktansvärt beklagar sorgen, allt stöd ta hand om dig! 😓😓
Låst ämne

SuneMangs: på g med en ny förlängning...? :D
Låst ämne

Nisse34: Märkligt! På facebook ligger den kvar iaf.
Låst ämne

Sigge: Det hjälper nog inte. Vi lämnar Brynäs ifred nu. De kan hockey!
Låst ämne

9682: Man kanske skulle bytta namn till Sunken eller Masken. Blir man mer välkomnad då Ove?
Låst ämne

SuneMangs: Kinnvalls artikel om att han stannar kvar har tagits bort från hemsidan..
Låst ämne

SuneMangs: Hoppas på Sklenicka hehehehe.. vore en fin dröm det..
Låst ämne

kexxet: Säga vad man vill om Rödda, Berra och Kinnvalls säsonger i år, men vilket jävla klubbhjärta dom visar genom att förlänga! Snacka om att gå i bräschen och försöka få med sig fler på tåget.

Nu hoppas vi att dom kan reparera sina trasiga kroppar, för dessa spelare, utvilade och friska i HA, det blir grejer det!

Nu hoppas vi lite smått halvgalet på Ölund väl? Gärna följt av Lindstein och önskedrömmen Larsson.
Låst ämne

Sigge: Hur vågar du gå in hit? Jag heter ju i alla fall Ove.
Låst ämne

brynäs08: Tänkte du värva halva Modo eller? Halloran är för övrigt klar för Liiga nästa år
Låst ämne

Back: Om inte HV trillat ned då…
Låst ämne

9682: Inte var bitter nu, ni får en ny chans att gå upp 25/26.
Låst ämne

9682: såja smit iväg och ta din medicin nu
Låst ämne

9682: Tror i o f s att vi åkte buss redan denna säsong ibland både till Malmö och Skellefteå…
Och ibland var våra backar uppe på läktarn och köpte korv i defensiven så vi är vana vid det mesta.
Låst ämne

Back: Då stommen kanske blir kvar, så hoppas man ju att dom får spela som dom vill, så det inte blir samma pannkaka av spelsystemet som många av de gångna åren.
Låst ämne

Back: Rödin måste åka buss jättelångt och sen försöka göra mål.
Låst ämne

9682:
Jag vet...därför jag flikade in med "inte alltid"
Låst ämne

9682: självklart är detta 3st fina värvningar för oss. 3st herrar som var tippade att bli toppspelare inför året av diverse sk experter mm.

Kinnvall och Rödin har spelat skadade mer än halva säsongen och behöver rehab, de är något osäkra men båda har tillhört toppen av SHL för bara ett par år sen, Bertilsson? Han är en grym defensiv back, och har varit hela denna säsongen med.

Klart att det är fina värvningar ner i HA? Nu ska det in 22-23till, vi får se vad det blir.
Låst ämne

9682: Ok men fortsätt med det då....skriv så vi kan diskutera inte provocera...och Hoppas Modo går upp så möts vi nästa år förhoppningsvis...
Låst ämne

Horace76c: Jag har skrivit mycket som är sant och bra också.
Låst ämne

9682: När ni åkte ur...skulle ni ju snabbt tillbaka...Sundström...svartvadet kom hem....och ni skulle upp....gick ju sådär...sen har ni ju testat annat under massa år..och det har inte fungerat så bra det heller...
Så det hänger nog inte på det eller hur...Om du nu vill diskutera hockey eller bara vara jobbig...
Låst ämne

Ove Myling: Riktigt bra signaler inför det fortsatta lagbygget. Dessa ska vara spetsspelare i HA och man ska inte underskatta revanschlust som morot.
Låst ämne

Stefan R 63:
Inte direkt första gången Ove är inne och trollar här va....ni vet väl hur det brukar låta (inte alltid).
Bara å scrolla förbi..
Låst ämne

Stefan R 63: 48 år. Bott på Brynäs. Gillar Brända Bocken.
Låst ämne

9682: Får man reda på vilken ålder du har?
Låst ämne

9682: Vi föredrar Brynäsare i Brynäs.
Låst ämne

Saxat från GD/Arbetarbladet: "Jag har en enorm revanschlusta, säger Rödin till klubbens hemsida."

Precis vad jag vill höra! Då verkar medvetenheten finnas att insatsen under den gångna säsongen inte var perfekt. ...Och beslutsamheten att prestera på en högre nivå är på plats!
Låst ämne

Tigerhjärta: Bara Brynäsare alltså. OK. Det speglar nog det mesta.
Låst ämne

Back: Tror att alla dessa 3 ganska enkelt kunnat spela vidare i shl om dom velat. Därav tycker jag det visar på ett stort ansvarstagande och stora brynäshjärtan. All heder till Rödin, Bertilsson och Kinnvall.

Att dom gjorde skitsäsonger förra året hoppas jag ska vara riktiga morötter för dom under kommande säsong. Hoppas revanschlusten är stor och insikten om att man måste göra saker annorlunda för att lyckas finns där.
Låst ämne

Farsang: sluta häng upp dig på modoiter och njut istället av deras tre senaste värvningar 😂
Låst ämne

9682: ” Nu får du lära dig att diskutera hockey utanför er bubbla.”

Men på riktigt, kryp iväg. Du tillför noll och ingenting i vårt forum. Ingen vill se dig här, inse det och låt oss vara glada.
Låst ämne

Back: Låt dessa 3 bestämma hur ni ska spela då så blir allt perfekt i nya ligan.
Låst ämne

9682: Uppblåsta tror jag inte men glada att dessa 3 väljer Brynäs istället för större pengar någon annanstans värmer.
Låst ämne

Farsang: Nu får du lära dig att diskutera hockey utanför er bubbla.
Låst ämne

9682: gå och göm dig under en sten istället för att vara otrevlig.

”Passion oavsett division” borde ju ändå vara något du vet mycket om, kan man tycka.
Låst ämne

9682: men du....Man ska alltid hylla hjältar oavsett vilket lag de än spelar i...
Era hjältar som Foppa...Näslund Thomas Gradin osv...En gång hjältar alltid hjältar....Molin...Rödin Bisset .Salming...
Det är inte alla som spelar och är levande legender som t ex Joel I frölunda och kan leverera....
jag hoppas att inte Brynäs får en lika lång ökenvandring som ni har fått I HA utan kommer snabbare tillbaka....
Låst ämne

Back: Där kom Kinnvall :)
Låst ämne

Back:
Ååååå där kom Kinnvall :)
Låst ämne

Hur tolkar ni andra skillnaden mellan dessa uttryck:

Rödin
"Anton Rödin har bestämt sig för att förlänga sitt kontrakt och skriver därmed på för tre nya år med Brynäs IF."

Bertilsson
"Brynäs IF är stolta över att meddela att Simon Bertilsson har valt att skriva ett nytt tre års kontrakt med klubben och kommer att spela säsongen 23/24 i HockeyAllsvenskan"

Betoning på HA gällande Bertilsson men inte när det gäller Rödin. Känns som Bertilssons kontrakt gäller ett år i HA sedan resterande två år i SHL, eller?
Låst ämne

Back: Härligt att ni fortsätter vara uppblåsta och hylla era hjältar. Kul att ni äntligen får möjligheten att spela i Hockeyallsvenskan! Full fart och underhållande spel!
Låst ämne

Back:
HOPPAS att vi får möta MODO nästa säsong...hade vi slagit MIF hade jag sagt samma ord.
Nu tror jag jag håller på att Björklöven eller Mora går upp faktiskt.
Låst ämne

Jag är tänligen pvertygad om att Anton kommer vara en toppspelare i HA. Mkt bra signat! Högt signalvärde och se för fan till att göra din rehab i sommar Anton. Välkommen tillbaka capten fantastic! ❤️💛🖤
Låst ämne

« · 2517576 · »