Brynäs IF

730012 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2489486 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Malken: Västerås borta! Den matchen minns jag - känns som att det bara var Brynäsare i hela ladan - vilket jäkla tryck det var! Nervöst i början men sen körde vi över dem och vann med typ 7-1(?). Å klarade kontraktet, den gången...

Edit: Samsung - 30 pers?! Vi var ju flera hundra - kanske tusen Brynäsare. Sånt tryck vi hade där har det ALDRIG varit i Gavlerinken. Möjligtvis när vi vände mot MoDo hemma 1999 men knappt ens då.
Låst ämne

Samsung:
Fan höll han nollan? Man var väl för euforisk för att tänka på resultatet.
Vi gjorde 7 mål kanske?
Kändes som vi hade en hel kortsida som var full med brynäsare.
Matchens behållning minns jag i alla fall var att Brendl jobbade hem en gång....ett minne för livet 😁
Låst ämne

Malken: Den matchen var jag på med. Minns att Markström höll nollan väl?
Kommer ihåg att vid ena långsidan/hörnet var det ett dit rest kompisgäng från Gävle på typ 30pers som härja och heja så det lät som en klack på 1000pers.
Sånt där som etsat sig fast.
Brynäs borde gå ut nu med gratis biljetter bara för att fylla arenan och skapa ett magiskt tryck.
Låst ämne

På tal om Manner som usel matchcoach…. Jag var på Brynäs HV sist. När HV gjorde 4-3 så satt jag på fjärde raden bakom Spelarbåset å vrålade lungorna ur mig att han skulle ta timeout. 5 sek senare ser jag Manner gör tecknet han inte lyckats göra ridigare under säsongen i rätt tid. Jag menar hur svårt är de att se sånna självklara saker innan de är för sent.
Låst ämne

Huge:

Jag har lite frågor till dig som tydligen sitter på facit.

1. Vad skall Brynäs göra med Rödin?

2. Vad skall Brynäs göra med Manner?

3. Varför gnäller du på folk som såg detta komma med Brynäs? De verkar kunna mer än dig.

4. Hur skall Brynäs göra för att ta sig tillbaks snabbt " om " ni åker ur?

5. Skall JA vara kvar som sportchef?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Vad fan var det River Jump med Boumedienne gjorde om inte just det? Vem tog ansvaret att göra något av den rapporten? Brynäs kan bättre? Den ena värdelösa konstellationen efter den andra avlöser varandra, alla kör vidare med skygglappar på. Division 1 hockey om max två säsonger?
Låst ämne

ellis: Jag tänker i alla fall åka upp från Stockholm till Gävle och se Brynäs-Malmö på tisdag - och heja fram Brynäs allt vad jag orkar. Det kan dröja många, många år innan jag får den chansen igen - så jag tar den nu, precis som jag hejade fram Brynäs i kvalserien 2008 mot Västerås borta. "It ain't over till the fat lady sings".
Låst ämne

Malken: Men det är just medhårsstrykarmetoden som du nu vädjar om som inte är befrämjande för föreningens rehab Sanningens nakna vitöga måste prioriteras.
Låst ämne

Brynäsgubbe: "Jag vet inte om det är en tystnadskultur och lågt i tak men det är fan obegripligt hur Brynäs lyckas göra fel 18 av de 20 senaste åren och inte listat ut vägar som INTE fungerar."

Tycker att den här typen av resonemang är själva grunden till Brynäs problem. Föreningen lider fortfarande av att ha gått 23 miljoner back en säsong under Campese. Det var också full kubbning mellan Peter Andersson, Sundlöv och Campese. Plus den enorma goodwillförlusten på grund av "Berglund-gate" som "Stisse" Åberg på GD/Arbetarbladet hjälpte till att blåsa upp och göra känd över Sverige.

Man måste förstå att den säsongen fortfarande kastar en slagskugga över Brynäs och Brynäs ekonomi. Tror man på arvssynd kan man naturligtvis belasta ny styrelse, ny SC, ny tränare och nya spelare för det som varit - men det underlättar knappast när man vill rekrytera nya bra krafter till föreningen. HV, Luleå och Rögle kunde med stark ekonomisk stöttning utifrån köpa sig ur sina kriser under den gångna säsongen. Brynäs hade inte de musklerna.

Nu blir det kval och istället för att sabla ner allt och alla i föreningen måste vi stötta Brynäs genom att heja fram laget till en SHL-plats nästa säsong. Hade Brynäs spelat i HA hade vi jublat för chansen att kvala in till SHL. Låt oss se det på det sättet nu också - precis som "Jacke"!
Låst ämne

Brynäsgubbe: finns en gemensam nämnare, för dåligt byggt lag säsong efter säsong.

Fel personer på sportchefsposter och fel tränare för truppen.

Taskig självbild från föreningen
Låst ämne

Något som jag känner saknats är någon typ av analys eller utvärdering av f.d tränare och beslutstagare varför de tror att deras lag misslyckats, sedan Bulan lämnade åtminstone. Det är såklart inte rimligt att intervjua före detta anställda men jag lovar att en eller flera gemensamma nämnare skulle hittas om man utvärderade mer ingående varför alla tränare från Melin, till Sundquist, till Manner misslyckas så totalt. Trots fina meriter på vissa.

Jag vet inte om det är en tystnadskultur och lågt i tak men det är fan obegripligt hur Brynäs lyckas göra fel 18 av de 20 senaste åren och inte listat ut vägar som INTE fungerar.
Låst ämne

Bulten: Det är väl den här kontinuiteten som vissa här inne eftersträvar. Att prestera sämre och sämre resultat tills vi trillar ur.
Under den resans gång så ska vi sitta still i båten och inte rubba den fina gruppdynamiken med nyförvärv. Vi ska låta tränaren spela ut hela sitt obefintliga register tills vi en vacker dag drömmer erotiska drömmar om säsongen då vi kom på 13:e plats i SHL. Vi var inte sämst.
Den nya Brynäsandan är född.
Låst ämne

Bulten: Och där kom det 21:a tjatinlägget där du återigen inte kunde hålla dig från att påtala nåt vi redan vet om vad du vill ha sagt: vilket fiasko det har varit med Alcen, Manner och Honken.
Den enda variationen är väl att du nämner dom i lite olika ordning.
Alltid nåt….
Låst ämne

Bulten: Så fort Brynäs vinner så dyker Huge upp. Så fort Brynäs förlorar dyker Bulten, Jockster och Munkas upp.
Låst ämne

Huge: Ja det är väl ganska rimligt att du varit tyst. Du som pratat om Alcéns, Manners, Honkens, Lindbäcks m.fö kompetens och yrkeskunnighet. Nu när det visat sig bli totalt jävla fiasko.

Du vet vilket tjat jag syftar på. Så fort du skriver något här inne. Så det var väldigt komiskt att det kom från just dig.
Låst ämne

Bulten: Ja jävlar vad jag har tjatat sen slutsignalen mot Timrå. 2 inlägg från min sida sen dess härinne.

Själv har du under samma tid presterat 20 inlägg och samtliga handlar om samma gnäll på samma saker:
Alcen, Honken och Manner.

Var det självinsikt du sa?
Låst ämne

Bulten: Något som ni båda verkar ha gemensamt :)
Låst ämne

Huge: Ajaj. Känns lite för sjukt att just du ifrågasätter upprepande inlägg med ditt eviga tjat dagarna i ända. Den obefintliga självinsikten skojar man inte bort
Låst ämne

Huge: Ska vi bygga vidare på Brynäs fina trend i kvalet också tycker du?
Du hade väl nån lång utläggning om att spelet fick ett lyft efter spelarmötet…
En 13:e plats och kval måste väl ändå ses som en klart godkänd säsong va?
Låst ämne

Bulten: Det patetiska är ju att du sågar och kommenterar exakt samma saker i 99 av 100 inlägg:
Alcen, Honken och Manner.
Samma tjat dag ut och dag in. Jag tror att vi andra fattar nu att du vill byta ut alla tre.
Nu är du iofs inte ensam om att tjata om samma saker dagarna i ända, om det nu är nån tröst för dig…
Låst ämne

Bulten: Läst artikeln,
Som jag skrev byta tränare mitt under en säsong kan lyckas om du hittar rätt tränare och har ett bra spelar material( som Färjestad förra säsongen) annars finns åtskilliga exempel när det gått åt skogen,
Men nu inför ett kval så behövs det en ny röst i båset för att väcka laget och jag ser gärna Nils Ekman där antingen som headcoach om han orkar eller asscoach om det känns bättre för honom.
Men definitivt en ny röst i båset,
Sen en utrensning efter säsongen Sportchef tränare spelare mm en total ombyggnation.
Jag har stöttat mitt lag hela säsongen men det har gått åt helvete IGEN.
Tråkigt jag hoppades verkligen att Brynäs var på väg mot något positivt med tionde platsen förra säsongen och bättre den här säsongen.
Tydligen inte så ännu en nagelbitare och kval,
Låst ämne

Bulten: Nej. Snarare det att jag nog aldrig sett dig skriva ett positivt inlägg
Låst ämne

J-S: Läs artikeln. Ganska många exempel när det gett effekt, och du vill chansa på att låta bli? För Mikkos skull? Psykosen kring Mikko måste ta slut. Han är en superhärliga person, men begränsad huvudtränare, och ännu mer begränsad som matchcoach där han känns mer eller mindre handlingsförlamad
Låst ämne

JawKee: är det negativ energi att vilja byta ut Manner? Är det negativ energi att såga Alcén vid fotknölarna efter årets säsong? Jag tycker du är hård
Låst ämne

Bulten: Du skulle inte ens klara en med din negativa energi, vem försöker du lura xD
Låst ämne

Wasp77: Mitt i prick!!!
Låst ämne

{Bulten" Intressant artikel, framförallt till de förståsigpåare, tror det var LarsGöran bland annat, som hävdade att ett tränarbyte inte skulle ha någon effekt. Vi räddade iallafall goa, underbara, bästigaste Manner. "

Att byta tränare är som att spela på Lotto någon enstaka gång så slår det väl ut,
Så det är något du gör när det inte finns någon annan utväg och du har hamnat i ett kval.

Sen är det inte bara Mikkos fel att vi är situationen som vi är i.
Underpresterande välbetalda spelare en Sportchef som lovade ett tillskott av toppspelare innan man förlängde med Mikko men ett löfte som som aldrig infriades.

Trots allt så är det spelarna som måste prestera och ännu mer så om fallet är att det är dom som förespråkade en mer offensiv hockey, vilket inte föll väl ut.

Så jag förespråkar en ny (ass)tränare nu inför en kvalserie för att få in energi i truppen.
Sen vare sig vi ramlar ur eller spelar kvar i SHL en ny sportchef som rensar i truppen helt och hållet,
Alla spelare som var med förra gången vi hamnade i kvalspel ska väck, förlorare hela bunten.
En gång är ingen gång, två gånger är en vana.

Mina tankar som en förståsigpåare.
Låst ämne

JawKee: Ja då inga förkunskaper verkar krävas i organisationen, så visst skulle jag lösa ett par kvalmatcher :)
Låst ämne

mattias - 74:
Hoppas... Men det måste vara jäkligt nära nu att vi bränt våra 9 liv...
Låst ämne

Lakim1912: Sportsliga ledningen lämnar en hel del övrigt att önska. Den "administrativa" ledningen har väl ändå gjort det bra sett till framförallt publiksnitt..men tyvärr går de I otakt
Låst ämne

Bulten: Måste vara för att han inte har ditt nummer
Låst ämne

Wasp77: Alla stenar som kan väcka laget ska man vända på. Finns väl dock en risk att surmurveln ballar ur om man plockar C:er från honom. Är ju inte riktigt det man vill skapa inför en kvalserie.
Mannner verkar fortsatt vara tilltänkt tränare för kvalserien? Är det för att Alcén inte känner någon han kan ringa?
Låst ämne

lapad:
Nej nu är det för sent att dutta med c . Det skulle man gjort för länge sedan. Nu blir det intressant att se vem som ryter i båset.
Ska Brynäs ha en chans som förenar måste svågerpolitiken bort. Ut med fd Brynäsare och in med nytt. Den som kanske kan få vara kvar är Ove.
Låst ämne

Lakim1912: Man saknar verkligen killar som Granström som kunde gå in och grisa och köra hårt. Målgörare som Tom Bissett och ett hjärta som Pär Gjoos. Vilken av killarna i denna trupp kan vara nöjda över denna säsong?

Hade dom haft ett vanligt jobb så hade dom aldrig fått komma tillbaka efter varje misslyckade. Dom är att likna med ett gäng snorungar som sitter och kollar på mobilen hela dagen och funderar på om dom kan få gå hem lite tidigare från jobbet.

På riktigt så är dessa löss skyldig att se till så vi blir kvar i shl och sen kan dom städa ur sina skåp och aldrig mer återvända.
Låst ämne

Stefan R 63: Mikko är säkert jättesnäll och har viljan att göra något bra med laget men det går inte när dom inte krigar där ute. Vi har ett återigen ett jävla skitlag med efternamn som var heta för 10-15 år sedan. Alla har nästan haft sin toppform och glansdagarna är slut. Vilken jävla super idiot har satt ihop detta dryga fiasko team.

R.I.P Brynäs. Laget och föreningen har körts i botten av folk som är helt inkompetenta.
Låst ämne

lapad:

Ni är inte där än, ni spelar i SHL nästa säsong
Låst ämne

lapad: Håller med...Det de ska göra nu...Göra en gameplan..träna pp..läka skador...o vara jävligt fokuserade i ca 2 veckor...
Låst ämne

Stefan R 63: Dom kan lotta om vem som vill vara kapten för vi har haft en som kommer igång någon enstaka gång när det redan är försent. Brynäs är så otroligt genuint dåligt i alla led så det borde lägga ner skiten.
Låst ämne

JawKee: Jag tror inte att laget presterar bättre bara för att man byter lagkapten, min åsikt
Låst ämne

lapad: Vi som diskuterar det bryr oss. Passar det inte så går det bra att scrolla vidare :)
Annars håller jag med, med modifikation. En extra röst i båset.
Jag var av åsikten att det hade kunnat vara något bra med en omstart i HA, men jag har ändrat mig totalt. Vore katastrof och finns inte mycket som talar för att vi skulle gå upp så snabbt i SHL igen.
Låst ämne

roger_sundsvall: Men laget kämpar ngn enstaka gång och är sjukt trötta och dryga. Hur fan ska vi kunna vinna mot Malmö när formen är som att spela på lotto.
Låst ämne

mattias - 74: att 1 min efter slutsignal...sticka upp en mick ...Han har själv fått gått av före matchen..De är nere i kval..igen ..efter en misslyckad säsong...Nä då tycker inte jag det är så konstigt att man är off och less...skadad o inte kunnat vara med o hjälpa laget..
Han är min kapten alla dagar i veckan i detta gäng!!
Blomman har varit kapten..o han såg ut som en ledsen hund efter alla förluster..
Berra ser alltid ut som han vill därifrån så fort som möjligt...
Låst ämne

Många inlägg och kommentarer om C hit och dit. Vem bryr sig i nuläget, vi behöver mobilisera allt som går och enligt min åsikt hitta en ny röst i båset. Vi ligger väldigt nära något som kan vara slut för elithockey i Gävle. Många åsikter om att det vore bra med en ny start men vad är det som säger att vi kommer tillbaks? Jag är väldigt orolig
Låst ämne

JawKee: Så otroligt besviken på ledningen som är helt ansvariga för denna misär. Laget är så otroligt likgiltiga och trötta inför deras uppgift. Dom borde ha fått sparken en efter en under säsongen. Glida runt på en skridsko och tro att dom är bättre än vad dom är. Riktigt dryga divor som slutat bry sig på jobbet dom kan dra åt helvete.
Låst ämne

knyt nävarna
ge inte upp
matcherna mot mif
ska spelas oxå
allt kan hända i kvalet
Låst ämne

Lakim1912: Tidigare ledning flera år tillbaka har banat vägen för detta. Självransakan borde ha gjorts för flera år sen, helt enig.
Låst ämne

Brynäsgubbe: självrannsakan borde gjorts för flera år sedan. Dom överbetalda har underpresterat över hela säsongen åter igen. Jävla pajas förening och vi kommer gå i konkurs pga dom. Tack för erat engagemang ni är sämst i shl
Låst ämne

Peja: Fördelen som Timrå hade när dom åkte ur var att de hade Nubben som hade stenkoll på ligan. Hult gjorde det bra när det stod klart att HV skulle åka ut, samtidigt fanns det ett stort kapital. Brynäs går in med skakig ekonomi och en sportslig ledning som inte har någon koll.
Låst ämne

mattias - 74: Blomman kommer säkert ha ett C på sin tröja i HA
Låst ämne

Brynäsgubbe: ” Självrannsakan borde skett efter omgång 10. Jag kan sträcka mig till omgång 20, som längst.”
Har man satt ett mål för säsongen och det går sämre än det borde utifrån det satta målet så har man två val:
1.Hoppas att det löser sig.
2. Börja agera för att få till förändring så man når målet (tom oavsett pris). Det inkluderar att ha en handlingsplan och riskanalys på plats så man vet vad som kan gå fel, hur man förebygger det och vad man ska göra om det gör det.
Ex på risk: Skada på nyckelspelare som Johan Larsson.
Handlingsplansexempel: ha en andracenter som kan kliva in i första linan och bidra och ändå ha centrar kvar för de andra linorna o bidra där.
Ha ett lag som kan spela in en poängmarginal så man har råd att förlora några matcher medan man agerar på skadan osv men inte fan vet jag.
Men att bara ha 12 forwards o dessutom veta att man måste ha in en spetsforward från start för man har inte full kvalitet i dem man har säger ju att man absolut inte har minsta proffesionella mindsetet.
Fan det ska vara skitsamma om en ”spetsspelare” blir för dyr. Man ska ha in honom ändå. Dels breddar den laget o förhoppningsvis lyfter en femma o dels hindrar man konkurrenterna från att bli bättre så man kommer än mer efter under pågående säsong.
Det är bara personer som huge o Brynäsledare som behöver rannsaka sig. Andra förstår att man måste agera så man inte behöver rannsaka sig själv då säsongen är över utan istället kunna summera vad som gick bra och vad som gick mindre bra mot plan.
Låst ämne

« · 2489486 · »