Brynäs IF

730054 inlägg · 7961 ämnen

Alla Helvetes Kval

« · 2517699 · » Till forumet

Sv: Alla Helvetes Kval
Ove Myling:
Känns som att alla förutsättningar för en SHL-återkomst är kristallklara!

Nu trycker vi på SHL-knappen!
Låst ämne

Horace76c:
Det är lite roligt hur det svänger i acceptans.
För 3-4 veckor sedan så var Rödin, Berra,scott och Lindbäck m.m inte mycket värd i den här boken.
Nu blir dom hjältar igen när dom kritar på och bli kvar.. och ( 3 års kontrakt) ???
Man brukar oftast skriva 2 år i allsvenskan och sedan jobba på att förlänga när det har gått 1 år om det ser bra ut?
Men vi får hoppas att det blir bra,
Det var bara en liten fundering
Låst ämne

modomille:
Tror du läser ut lite vad du vill här.
Spelarvärvningarna hittils tror jag dom flesta här här är sjukt nöjda med..
Gubbar som i min mening med lätthet skulle kunna spela i elitserien eller utomlands (Läs nu för guds skull inte in det som jag menar att dom skulle dominera i elitserien).
Att Alcén är kvar (än) tror jag ingen är nöjd med.
Samma att Ove ryktas in....vi älska ove, men nytänk behövs i båset.
Låst ämne

Undrar om MoDo-boken är tråkig? Tänker eftersom att många verkar hänga här. Eller är det lika vanligt med Brynäsare i MoDo-boken?
Låst ämne

9682: Om ni inte tack vare nåt mirakel lyckas gå upp i år så kommer ni bli slaktade av oss nästa år hahahah
Låst ämne

Horace76c: För min del så tycker jag inte det är så konstigt, tror dom flesta härinne ser att detta kan bli nått riktigt bra.
Låst ämne

modomille: Flashbacks till en Monty Python film med en sjungande man på ett kors…
Låst ämne

Rödin1912: Nu blir jag nästan rädd...
Låst ämne

modomille: Att bygga nytt innebär ju inte att vi kan plocka ihop ett slagkraftigt lag enbart med spelare utifrån. Rödin, Kinnvall och Bertilsson är definitivt i toppskiktet på allsvensk nivå.
Säg det lag i allsvenskan som skulle tacka nej till deras underskrift?
Låst ämne

Tigerhjärta: Om man jämför med tidigare intervjuer med just Alcén så kanske den var lite bättre. Men fortfarande rätt dålig. Att Bertilsson är en av europas bästa backar, fortfarande.. visst defensivt är han inte dålig. Och att Kinnvall var en av SHLs bästa offensiva backar? Tvek. Får mer känslan av att det snea självbilden och övertro på våra spelare fortsätter.
Låst ämne

Back: Ni tror att ni är toppskikt. Sen sitter pucken i Kryllan bakom er.
Låst ämne

9682: Fina ove alltså, kungen😂
Låst ämne

9682: Alcen fortsätter hävda att att Bertilsson är en av Europas bästa backar, att Kinnvall är En av SHL: s bästa. Börjar ju likna Bagdad Bob
Låst ämne

Silly: Jadu man slutar aldrig att förvånas. Väldigt tydligt vilket håll det här barkar åt..
Låst ämne

Silly: i förhållande till rykten om Willian Ignberg Nilsson så känns Rödin som ett uppköp. Kontraktslängden håller jag med om men det kan lika gärna handla om signalvärde att även om vi inte går upp direkt så kämpar han på i HA till slutet.
Men ja, det är gamla hjulspår och ja, om Brynäs genom ett mirakel skulle studsa tillbaka så står vi på ruta 1 igen med potentiellt flera skadebenägna, past peak spelare som är svårplacerade i hierarkin (för dåliga för att bidra i en leading line och fel typ för checking line).
Låst ämne

Sportnisse: Respekterar alla lojala SHL-lirare som följer med er ner, men tro inte att det är en mysig liga. De kommer få slita hårt för poängen även här nere.
Låst ämne

9682: Vem hänger dit den? Mannberg? Pettersson? eller han Aalborg?
Låst ämne

9682: Spelar ni inomhus?
Låst ämne

Horace76c: Larsson, Ölund, Scott, Lindstein, Ljungkrantz…kanske Lindbäck… Sen scouta in några finfina utvecklingsbara spelare… Hur troligt det nu är att Alcén ska lyckas med det…
Låst ämne

Back: Undvik konkurs först. Visst har ni koll på ekonomin? Rödin kanske kan.
Låst ämne

Back: Kinnvall skulle såklart inget lag tacka nej till men Rödin? På ett treårskontrakt? Kan se flera lag tacka nej till det.
Låst ämne

9682: ”De kommer få slita hårt för poängen även här nere.”

- Tror att ingen förväntar sig något annat. Brynäs kan mycket väl blanda sig i kampen om avancemang som ett av 3-4 lag. Men därifrån så ska ju allt klaffa… Förstår att det kommer åkas på nitar i kalla islador runt om i landet. Det handlar om att hitta en nivå att ta tillräckligt med poäng över tid. Vet att Modo blev 12:a första året i HA så vi är förvarnade…
Låst ämne

bradberry: Precis satsa på utveckling, kolla i egna ledet där finns faktiskt viss potential.
Mv:Steinberg
B: Lindstein, Udd
FW : Nordh, Ohlsson
Låst ämne

Gillar inte Johan Alcens ord när han säger ”vi behöver få in lite Brynäsare som vi tycker om”

Kompetens före kompis SNÄLLA.
Låst ämne

Sportnisse: Om Alcen fortsätter att signa puckskickliga, duktiga taktiker som har problem med vindsnabba omställningar och hård forechecking så är vi dödsdömda i HA. Laget måste viktas väldigt annorlunda mot SHL.
Alla lag kommer vilja slå Brynäs så det måste finnas spelare som visar vägen i de intensiva kampmomenten om pucken. Det är inte Rödin.
Låst ämne

Farsang: sa han det I intervjun
Låst ämne

Attila: Lugnat ner sej med det sedan en målsman hämtade hem Axle San till Er igen.

Eftersom nedflyttningen fortfarande är ett trauma för mej efter 7 år , så har jag full respekt för ert lidande
Låst ämne

Det var inte den bästa intervjun men helt ok ändå för att vara alcen
Låst ämne

Brynäs forever 1912: yes och även så sa han åter en gång att ”Bertilsson är en av sverig..Europas bästa backar och det står jag för”😂
Låst ämne

Farsang: bertilsson är bra och jag gillar han men han är inte Europas bästa back, alcen han kan han haha😅
Låst ämne

Brynäs forever 1912: en av Europas bästa backar
Låst ämne

Brynäs forever 1912: Alcén var en av SHLs bästa forwards på sin tid, skulle vilja säga att han skulle gått in topp 10 i NHL också.
Låst ämne

bradberry: Det är där Masken kliver in…

Men målvaktssidan känns bra. Den är minst lika bra som den var långa perioder den här säsongen.
Låst ämne

Såg nyss en kommentar på Brynäs insta att någon ville att dem skulle signa Timashov härnäst 😂
Låst ämne

Silfver: Jag kollade Björklöven - Djurgården senaste matchen och kände direkt, de laget vi hade på isen denna säsong. Fy fan vad pisk vi hade åkt på. Är väl här Alcén borde sitta och kolla dessa matcher för att se hur laget måste byggas
Låst ämne

Farsang: Går ju inte att påstå att Bertilsson har varit en av SHL:s bästa backar ens, om man tittar på senaste två säsongerna. Han är en bra SHL-spelare och kommer hålla hög klass i Allsvenskan men han har ju tappat en del i rörligheten och spelet med puck, vilket alla utom Alcén tydligen kan se. Ska påståendet vara sant måste ju sådana som Lennström och Pudas vara två av världens bästa backar.

Man ska kanske inte hänga upp sig så mycket på ett citat men det här gör det inte precis lättare att lita på Alcéns omdöme.
Låst ämne

Mickesgolf:
Äh, va fan. Nu får Alcén ihop det. Kravställning och tydlighet. SHL-platsen klar.
Låst ämne

Mickesgolf:
Haha...tänkte exakt samma sak...
Löven var ju fan helt galna....ett par gånger som det var mer eller mindre överfall på Djurgårdarna....
Vi skulle ju fått halva laget skadade på 2 perioder...
Blir å lära upp sig nya domarnivån (som modoiterna påpekat här tidigare), o hoppas att löven går upp 🥵
Låst ämne

Horace76c: Undrar om det kan vara en sådan sak som faktiskt kan få Larsson att stanna. Att avsluta karriären med Silver när han kommer hem och om han är hel och kan avsluta karriären i Brynäs.

Nu tror jag inte Silver kommer hem till hösten, men man ska aldrig säga aldrig att dem inte köper ut honom sista året oxå.
Låst ämne

Horace76c: Ja de spelade ruskigt fult faktiskt, men dommarna släppte otroligt mycket. Visst Rödin är snabb, Berra är tung. Så de klarar nog av HA. Men vi behöver bygga laget utifrån det man kan se nu, hur tufft slutspelet är i HA! Man behöver både snabba spelare men oxå tunga som kan smälla på.
Låst ämne

Rodrigo: Ja, det är ju helt otroligt att Alcén fortsätter att snacka om att Bertilsson är en av Europas bästa backar. Svårt att ta honom seriöst när han säger en sån sak som uppenbarligen inte stämmer.
Låst ämne

Rodrigo: Tycker det är vettiga förlängningar , stommen behöver läggas, spetsen får värvas in senare

För mer spets kommer behövas om målet är avancemang, det som skulle oroa om jag höll på Brynäs är om JA anser att spetsen är säkrad nu, och att bredden är kvar att sajna
Låst ämne

Auchinleck: Ja, enligt egen utsago kommer Alcén att ha mycket större tydlighet vad gäller krav och förväntningar på laget. Vad har klubbledningen för krav och förväntningar på honom?
Låst ämne

Sportnisse: Nattsvart att han säger att Berra är en av Europas bästa backar år 2023. Visar väl ungefär vilken koll han har på allt utanför Gävle kommun.

Bertilsson är, på en bra dag, en man för andra backpar i en SHL-klubb.
Bertilsson är oftast nu för tiden en man för tredje backpar på SHL-nivå.
Bertilsson är, i Hockeyallsvenskan, en back för första backpar. Utan tvekan.

Kinnvall och Berra i första backpar i HA känns tryggt. Modo var kanske med och högg på alla tre spelare? Det kanske är därför det är en massa ledsna modoiter härinne och trollar? (puffe undantagen, alltid klass på honom)

Förstår dock deras oro, för det finns inte en chans att Modo är bättre än Löven över sju matcher i HA-finalen, så dom kommer möta oss nästa säsong.

Och hur ska dom klara sig utan Bernhardt och Dickinson (jodå, han hittar vi nog också i SHL nästa år), som står för typ 80% (överdrift, men ni fattar) av poängproduktionen däruppe? Märktes ju direkt när Dickinson gick sönder hur mycket han betyder för Modo. Och vad Bernhardt betyder kan vi alla se i det här slutspelet, så Timrå får in en bra back där.
Låst ämne

SuneMangs: Jag tror att Modo har en god chans i finalspelet. Tänk på att Björklöven eller Djurgården - vilket av lagen de än blir - antagligen kommer att gå en helt galet stenhårt 7-matchersserie medan Modo kanske rent av kommer gå rent och vinna med 4-0 i matcher mot Mora.

Med andra ord kommer Modo att gå in i finalspelet mer utvilade och förmodligen ha färre skador.

Bland nyförvärven hoppas jag att någon allsvensk toppcenter (typ Vesel eller Vigneault) kan vara på väg in, likaså Kalle Johansson och naturligtvis Johan Persson.

Tränare Hedberg och massa spelare lämnar ju Mora, så Brynäs kanske kan locka Persson, trots allt.

I Björklövens lag kanske Bengtsson och retstickan Hutchings skulle kunna vara intressanta för Brynäs.
Låst ämne

Peja: Såklart dom har en chans, men jag måste väl få retas tillbaka lite med? Dock tror jag stenhårt på Löven, men det blir säkert en jämn batalj. Det känns bara som att det är Lövens tur i år, jag vet inte varför.
Låst ämne

Peja: Tror också Modo har chans, bara att titta historiskt i finaler shl eller ha, sällan ett lag är chanslöst
Modo vann de facto ligan och matchbilden behöver inte alls bli som löven vill ha den med grisigt fulspel
Låst ämne

Back: Löven.. Ingen av dem är american :-)
Låst ämne

370: Vi spöade er med 10-3 hemma! Nu kommer vi!
Låst ämne

370: Tror det kommer handla mycket om Woods och Dickinson är 100% och i form. De är alltid bäst på isen när jag ser Modo, möjligtvis i konkurrens med Bernhardt när han har en bra dag. Tror Modo behöver de spetsspelarna i toppslag för att kunna spöa Löven/DIF.
Låst ämne

« · 2517699 · »