Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Anger och Walle kommer hem!

« · 50898 Till forumet

Sv: Anger och Walle kommer hem!
huge:

Ja, det lär väl visa sig hur rotade de är när förhandlingarna påbörjas under våren...
Plånboken brukar ju inte rota sig i första taget.

Har inte så där jättekoll på Leksand, men de förmedlar en rätt tydlig satsning på att "når vi inte Elitserien i år kan vi lägga ner verksamheten". Kan tänka mig att det börjar kännas lite kallt om kårarna...
En femma på läktaren? Det verkar onödigt.
Har inte tittat på statistiken från förra året, men det verkar som om ynglingarna där inte riktigt får den istid de hade förra året.
De matchar Karlberg-kedjan rätt hårt för att spela upp sig i Eliten igen.
Kommentera

claesw:

Bissetts styrka har varit att nypa direktskott i slottet. Vet inte hur många puckar han tryckte in på det viset -99. Att åka in med pucken kan andra bättre (Ove m fl).
Övriga sysslor skall han lämna till andra bättre kvalificerade lagmedlemmar. Eftersom han är den enda som har riktigt krut i bössan så är det kapitalförstöring att låta honom agera som en laglojal grovjobbare. Brynäs är väl inte inställt på att förlora matcherna på förhand?
Bissett får vara hur trevlig som helst, har han inte torrt krut i kanonen så skall någon annan med kanon (tex Soling) placeras i slottet för att bombardera målet. Han hinner dessutom hem för att deltaga i försvarsspelet.
Peppa Bissett att lossa direktkanonen i slottet oftare så kommer målen...
Låt andra vara laglojala och spela fram...
Kommentera

gordo

Kanske har uttryckt mig lite oklart vad gäller Danielsson.
Stomspelare tror jag inte heller på men däremot en viktig kugge med sin snabbhet och en spelare som också passar bra in i vår
spelstil. Ang närkampsspelet så vore ju idealet en stark sargbökare
med snabbhet och målsinne men då är vi ju uppe på
Foppanivå och en sån spelare är nog inte lätt att hitta i brådrasket.
Ja, tänk om vi kunde få fram en ny Sandström!! Minns en match
mot DIF på Hovet när S med galler dundrade in ett slagskott
från röda och Riddar´n inte hann blinka innan pucken studsade
ut igen bakom honom.....
Kommentera

gordo

ang Bissetts styrka..

Du nämner "kapitalförstöring" och jag tycker du har rätt där i
princip. Det kan ju också var kapitalförstöring att enbart ha honom
som målspruta. En sådan lyx kan man nog inte unna sig i dagens
moderna hockey där alla i femman måste jobba hårt för att
det skall ge ngt resultat. Fast visst vore det härligt om han
blev serverad feta "mackor" hela tiden av Janne och Ove....
Kommentera

"Eftersom han är den enda som har riktigt krut i bössan "-Om Bisset.
Vad har Då Tommt Sjödin,Sveriges hårdaste skott-152km/h,är inte det krut så vet inte jag:-)

Brynäs vinner med 4-1 ikväll
Kommentera

Om alla undrar vem Tommt Sjödin är,så kan jag meddela att han heter TOMMY SJÖDIN :-)
Kommentera

Nästan alla på de här hockeysnacket pratar om hur bra Bissett var 99. Det var D-Å!!!!! Nu är han INTE bra, fatta de!!!
Kommentera

En spelare kunde avgöra hur många matcher som helst med ett fantastiskt skott.
Men trots det vore det bästa om Bisset lade klubban på hyllan efter denna säsong.
Anledning är enkel, hur mycket kan Bisset 36 tillföra nästa säsong när vi står inför en generationsväxling ? Visst kan han säkerligen få fansen att jubla med några fullträffar men han kommer aldrig att kunna bli bättre !
Om vi satsar på en annan spelare som Bergqvist eller Mårtensson så kommer det ge en större kontinuetet i laget.
Visst, han har inte kunnat visa sig i rollen som skyttekung och lojalt tagit på sig en roll som grovjobbare. Han är en hjälte och kommer alltid att vara det liksom Tuulola men
för lagets bästa vore det bra om vi för den lön han uppbådar kunde få en riktigt bra spelare som kan lyfta upp Brynäs i ytterligare 3-4 år.
Kommentera

« · 50898