Huss & Peja:
Klart en VD/KD har hela organisationen budgetansvar
Men varje effektiv org delegerar ansvar/budget
Eller tror Ni att Sundlöv vid varje kontraktskrivning/-justering måste gå till Hansa o fråga i still med att;
"- Du, nu tänkte jag höja förslaget till den andra tvillingen med 3000/mån + halverad leasingkostnad för bilen och dessutom skicka med 50 lunchkuponger på Pigalle. Får jag göra det?"
Min poäng var att Stillman säkert hade en jobbig situation där han skulle ansvara för lagbygget, inkl förhandlingar, men det var ngn annan som slutligen alltid skulle säga bu/bä om varje spendering...
Ska man tro Dag Larsson så har ju GM sumpat en hel del spelaraffärer då GM satt sig på tvären...
Föredömlig klubb(-ledare)
Modern, kommunikativ, informerande, öppen...
Carl Lejonkräk:Ja nog låter det konstigt. Sundlöv har ju visat att han vill ta med sig Brynäs ned i graven ;-)
Fast jag gör som många här och byter ut "hoppas" mot "Jag tror" och säger att jag tror att ryktet är sant. ;-)
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: "Brynäs har ingen som helst anledning att kommentera ett rykte från ett anonymt twitterkonto."
- He, he... Med de orden konstaterar jag bara att du verkar helt vara ute och cykla vad gäller kunskap om dagens mediaflöde. Är man det minsta mediatränad bemöter man sånt här på studs. Allra helst när lokalpressen gör en artikel. Har en känsla av att de baserar detta på mer än ett anonymt twitterkonto. Varför skulle annars både Hägerborn och Åberg stå som författare av en sån liten artikel? -För att båda dessa journalister läst samma twitterkonto? - Knappast! Kanske twitterkontot är grundkällan men tror denna tweet fått dessa båda herrar att gräva lite och att de då råkat på uppgifter som motiverat denna artikel.
Peja:"Tänk om lokaltidningar som Manchester Evening News och Liverpool Echo hade skrivit artiklar baserade på annonymt twitterskvaller om Manchester United, City, Liverpool och Everton. Då hade det blivit ca 10 000 artiklar om dagen :)"
Det går inte att jämföra. Just på grund av att de tidningarna skriver spaltmeter om sina klubbar och har järnkoll på vad som händer kring laget. Givetvis så kollar de även upp rykten från tex twitter även om det mesta sållas bort som ogrundade rykten. Det är ju liksom det som är journalistik.
Peja:Många klubbar i England vet hur viktig dialogen med fansen äroch använder gärna pressen som forum för den dialogen.
Det gick en dokumentär om QPR på TV för ett tag sedan där det fanns många exempel på just detta.
Sundlöv kommer med kommentarer som "Det kan bli min mormor", en stöddig översittarattityd som inte klingar bra rent medialt.
Om han är rätt man måste han bevaka denne herre. Perfekt ersättare till Gunde!
Huss: Chans att Ekholm hamnar i BIF 14/15....?
- 0,5%....