Brynäs IF

727966 inlägg · 7962 ämnen

Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?

« · 869743 · » Till forumet

Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?
Jag är ganska tveksam till det faktiskt, nu är det ju så att han har ett treårskontrakt med klubben, men om jag hade fått välja, så hade man skaffat en annan sportchef. En sportchef som hade större ambitioner än att bli ett medelmåttigt lag, som vill att laget ska vara med och kriga om guldet. Jag får känslan av att Mucke Sundlöv inte är den sortens sportchef.
Kommentera

Sv: Är Sundlöv rätt man att vara sportchef?
Jonte321: Han verkar duktig tycker jag. Sundlöfs ambition är nog guld precis som alla andras.
Kommentera

arnio: Om det nu var hans ambition så skulle det synas på dem värvningar han gör... och dem han gör är väl inget som motståndarna darrar direkt över:p Eller hur?
Kommentera

Jonte321:

- Brynäs har blivit bättre och bättre sedan Sundlöf blev sportchef.

Sundlöf har jobbat efter de något strama ekonomiska ramar som han haft och har gjort det mycket bra, Högre krav kan givetvis ställas om det nu visar sig vara så att Brynäs verkligen gör den stora vinst som det ryktas om.

Att klaga på värvningarna inför nästa säsong är i dagsläget bara helt galet då ingen än så länge har värvats.

Kanske Sundlöf har signat tre landslagsmän innan pucken släpps igen, vem vet.

Om Brynäs kommande värvningar floppar och Brynäs uppåtgående trend vänder nedåt så kan hans plats som sportchef enligt mig ifrågasättas, men knappast i dagsläget.
Kommentera

arnio: Jo, det är iof sant, men när man hör att värvningar som Kankaanperä, Andersen och Sundström är på G, så är det spelare som är LÅNGT från landslagsklass, Värva fler än dessa går ju knappast heller, då truppen inte kan vara hur stor som helst...
Kommentera

Jonte321: Precis som jag konstaterat.

Men vi får se. Kanske är det som oraklet Huge menar. Att så länge man förnekar så kan inget ont hända, och händer det så beror det på otur. ;)
Kommentera

Jonte321: Kan bara tolka tystnaden som att Boorkmeister och Mormor har något stort på "G". Timrå värvar, HV värvar, FBK värvar, m.fl., m.fl. medans det är knäpptyst i Brynäsleden. Tror inte vi skall oroa oss alltför mycket. Vi har ju varit i situationen förr om man säger så. Sågningar på ganska låg nivå av vår käre sportchef medans "HS-drevet" genast slår om likt en kameleont och arrangerar hyllningskör när det trots allt börjar ramla in lite justa kap.....

Sen tror jag att jag talar för flera när jag uttrycker en viss trötthet över vissas (läs: G-lasse+Huge) ständiga ordväxling härinne. Ni grabbar borde ta en fika och prata ut. Krama varandra och kanske försonas :-)
Kommentera

bradberry: "Sågningar på ganska låg nivå av vår käre sportchef medans "HS-drevet" genast slår om likt en kameleont och arrangerar hyllningskör när det trots allt börjar ramla in lite justa kap....."

Det kanske är din käre sportchef och den åsikten får du mer än gärna ha, men det finns andra som är av en helt annan åsikt och den måste vi få ha. Att Sundlöv ibland hittar ett hyfsat nyförvärv gör honom inte till en bra sportchef.

Vad gällande GävleLasse och Huges ordväxlingar så tycker jag att det är bra, hur skulle det annars se ut i den här GB:n, tysta intetsägande skribenter som på sin höjd skriver 1-2 inlägg per månad och då kritiserar dom som verkligen skriver och har åsikter.
Kommentera

70 Rodrigues: Känns bara som vissas konflikter ligger på personnivå och inte på saknivå. Spelar ibland ingen roll vad någon har skrivit. Bara det faktum att det är en viss person som skrivit det gör att det skall tyckas tvärtemot.....
Kommentera

bradberry: "Känns bara som vissas konflikter ligger på personnivå och inte på saknivå. Spelar ibland ingen roll vad någon har skrivit. Bara det faktum att det är en viss person som skrivit det gör att det skall tyckas tvärtemot....."

Då tycker jag att du inte verkar ha speciellt mkt på fötterna.
Det är ju trots allt just sakfrågor som vi debatterar, även om dom ofta blir långa och utdragna och där ingen vill ge sig, sas.
Att tonläget höjs ibland är väl inget att bråka om, så länge det inte går över gränsen.
Håller helt med Tony och det är väl isf alla andra som mer eller mindre sitter och moltiger, som du borde kritisera lite mer.
Det debatteras många sakfrågor och det gäller bara att kunna se det, mitt i allt käbbel.

Visst kan det uppfattas som att man svarar enbart pga att det är en viss antagonist som skrivit ngt, men det är kanske inte så konstigt heller.
Har du två läger: ett nästan uteslutande positivt och ett nästan uteslutande negativt, så får du ju automatiskt en polarisering av svarsinläggen, sas.

Summa summarum: in med fler skribenter som förhoppningsvis då också har intressanta saker att säga så blir ju boken också livligare och kanske även mer intressant. För påståendet att det nu känns ointressant borde väl innebära att samma kritiker anser sig själva kunna tillföra debatten ngt mer substaniellt och intressant än ex "trätorna" härinne?
Eller?
Vill man förändra så gäller det att delta i debatten och inte tro att det automatiskt löser sig bara man sitter framför datorn, knyter näven i byxfixan och svär över att "nu är Huge, Tony och Gävlelasse igång igen..."

Typ....
Kommentera

bradberry: "Sen tror jag att jag talar för flera när jag uttrycker en viss trötthet över vissas (läs: G-lasse+Huge) ständiga ordväxling härinne. Ni grabbar borde ta en fika och prata ut. Krama varandra och kanske försonas :-)"

Det är ganska intressant att du tar upp detta. Jag och Huge hade ett "uppehåll" under påskhelgen. Det har varit många inloggade under den tiden men diskussionen har legat på dekis hela påsken. Nivån har varit sporadiska fylleinlägg från Selander som han i ett inlägg ångrar.. ;)

hur som helst. Det ligger ALLA fritt att skriva och föra diskussion med varandra, att jag ochHuge har våra trätor är en sak och absolut inget som hindrar andra att delta.
Kommentera

bradberry: "Känns bara som vissas konflikter ligger på personnivå och inte på saknivå. Spelar ibland ingen roll vad någon har skrivit. Bara det faktum att det är en viss person som skrivit det gör att det skall tyckas tvärtemot....."

Där har du däremot Huge i ett nötskal. Han har en skara skribenter som han ständigt sätter epitet på, ibland mindre genomtänkta. I de fallen så håller jag med dig om att det är skribenten och inte åsikten som debatteras.
Kommentera

GävleLasse: EN fara med er debatt är ju faktiskt att inläggen är så låååånga och ofta är det ett virrvarr av citat och återkopplingar som nog enbart ni kan hålla reda på (om ens det ;))

Andra inlägg har en tendens att försvinna mellan de långa inläggen. T.ex mitt inlägg för knappa halvtimmen sedan. Det var en länk till en viktig händelse för vårt lagbygge...nån som sett det? :)
Kommentera

Huge: Kanske uppnår jag en del av syftet med mitt inlägg i alla fall? Nämligen att svetsa samman er för en gång skull... ;-)
Kommentera

GävleLasse: "Där har du däremot Huge i ett nötskal. Han har en skara skribenter som han ständigt sätter epitet på, ibland mindre genomtänkta. I de fallen så håller jag med dig om att det är skribenten och inte åsikten som debatteras."

Har du glömt den skara skribenter som ofta sätter ett epitet på just mig?
Eller räknas inte dom, bara för att du själv ibland ingår i den skaran?
Kommentera

GävleLasse:
Jag samtalade med en medlem i BSKV häromdagen som enbart läser debattsidorna. Han skriver aldrig.
Han påpekade att många skriver på tok för långa debattinlägg o i mitt eget fall stämmer det bra.
Jag hoppas kunna korta ner mina inlägg till en nivå som är lagom.
Andra bör måhända också ta åt sig av kritiken.

Jag är inte riktigt överrens med dig GävleLasse att du o Huge alltid skall skriva på HS. Ibland kunde Ni kanske slå varandra en signal.

Var det någon från orsa som skrev att en del bra inlägg försvinner i mängden?
Jag håller med.
Kommentera

Är det möjligt att först bara få 1-2 NAMN innan allt dravel börjar...? Om nu inte MS är rätt man...

Vilken (NAMN!) sportchef i ES har gjort ett bättre resultat (tänk brett, tjänsten omfattar inte bara a-lag) med motsvarande förutsättningar som MS haft de senaste 3-5 åren?

Vilket NAMN vill Ni se istället?

Kommentera

tjugo8: Rodrigues:-)
Kommentera

tjugo8:

Gurra eller slajsarn verkar ju meriterade nog. De verkar ju veta vad som är fel åtminstone.

Kommentera

tjugo8: "Vilken (NAMN!) sportchef i ES har gjort ett bättre resultat (tänk brett, tjänsten omfattar inte bara a-lag) med motsvarande förutsättningar som MS haft de senaste 3-5 åren?"

Inte för att de e nån personlig favorit, men, Fredrik Stillman i HV.

Sen kan ju alla tycka vad de vill om Håkan Loob men Färjestad har ju även

de varit rätt ok på att få fram lokala förmågor, inte minst på backsidan.

Kommentera

Sheena Punkrocker:

Tack, intressant!

Och du tycker även de gjort bättre i relation till den sannolika skillnaden i ekonomiska styrka mellan FBK, HV, Brynäs?

Brynäs gått igenom stålbad, HV FBK rikast i Sverige...

Kommentera

Sheena Punkrocker: Marcus Näslund har börjat få fart på Modo nu och då gäller det både dam, herr, J-20, J-18 och Same-serien. De ligger väl före Brynäs i samtliga serier denna säsong?
Kommentera

tjugo8:

man blir inte rik om man inte vinner, vilket både HV å FBK gjort 4ggr vardera de här

millenniet. FBK har ju dessutom inte missat ett slutspel sen, gud vet när.

Nu vet ja ju dock inte hur mycket pengar båda har jämfört med Brynäs,

men om man har både Läkerol och Gevalia bakom sig kan man inte ligga

sååå långt efter?

Kommentera

Zappaholic: Det blev alltså gratis arbetskraft med andra ord. Inte helt fel för Brynäs ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Sheena Punkrocker:

Vi vet ju alla att Brynäs gått igenom ett stålbad medan klubbarna du nämner hör till de rikaste i Sverige...

Nå?

Inga fler namn?

Gurra?

Kommentera

tjugo8: "Vi vet ju alla att Brynäs gått igenom ett stålbad medan klubbarna du nämner hör till de rikaste i Sverige..."

jovisst, men som sagt, man blir rik genom att VINNA!

man har trots allt vaskat fram en del bra spelare genom åren och man har förvaltat

sina kronor väl. kan väl knappast vara en slump att de 2 som gjort

mest poäng i ES(inkl. slutspel) totalt kommit från de båda klubbarna?!

Kommentera

tjugo8: Inget jag har anledning att dela med mig av för tillfället. Några har fått det bubblat
Kommentera

Gurra88:

Ok, och varför har du inte det då...? Är det en hemlis?

Att säga att något är dåligt utan jämförelse eller egna förslag ger knappast trovärdighetspoäng

Kommentera

Med ett färskt SM-guld i fickan finns det nog bara ett svar. Jämför man med de självspelande pianona som sportcheferna i FBK och HV har att styra, så har Sundlöv utfört mirakel.

Ett piano, flera pianon. Pianona.

Nån som vet om alla andra europeiska hockeyländer sitter å snackar regelverk för hela slanten just nu? Annars har Hockeyligan på ett unikt sätt lyckats flytta fokus från ishockey till juridik. Hockeyligan kan vara den mest sorgliga samlingen lobbyister som världen skådat. Bara genom att skrota grupperingen skulle publiksiffrorna öka med 20%.

Kommentera

Steenm:En del vill få det till att Sundlöv har jobbat prickfritt och ser honom som detenda alternativet.

Sedan Brynäs var ett krislag på ruinens brant så har i princip hela organisationen bytts ut så när som på Sundlöv. och efter förra säsongens guld så har han i princip helgonförklarats.

FÖR:

Rutinen Han är inarbetad i organisationen och har bra koll på vad som kommer underifrån från våra egna led. Han har varit med på hela resan och lär inte chansa med miljonförluster som följd. Detta har redan gjorts och han har känt på konsekvenserna.

EMOT:

Förnyesle  Precis som Tränare, Klubbdirektörer, Styrelseledamöter byts ut för att hela tiden utvecklas genom ny energi, idéer och visioner så måste även rollen som sportchef bytas ut bland. Brrynäs har sett Sundlövs brister när det gäller att hitta rätt, speciellt när det kommer till LEDANDE spelartyper, och tillsatt en värvningsgrupp. Men Sundlöv verkar har eget mandat när det gäller hur man skall värva. På gott och ont.

Årets trupp Han har misslyckats med årets spelartrupp och satt för mycket tilltro till gamla spelare som inte visat mycketde senaste säsongerna. Dessa skulle ersätta de tunga namnensom helt klart grundlade Guldet. "Gamla meriter" väger tungt hos Sundlöv som helt kan botse vad spelaren presterar idag eller säsongen före.

Miljonförlusten.Där både Klubbdirektör och Tränare fick sparken. men Sundlöv som ytterst ansvarit sjukskriver sig och sitter kvar. Hur går det ihop?

Värvningsflopparna. Hutten, Rahm, Vas, Wanvig mfl...

Summa sumarum. Jag tror att Brynäs skulle må bra av en ny sportchef. När det gäller kollen på juniorerna så har vi Thomas Thelin.

Kommentera

70 Rodrigues: Sundlöv verkar ju vara en kille med full koll. Eller inte kanske man ska säga:

Kommentera

J F K: Elakt att kolla upp fakta så där, men det är säkert fel i statistiken för Sveriges bästa sportchef har alltid rätt!
Kommentera

Kan nån hjälpa mig? Jag försöker förstå hur Leksand, med 151 milj i skulder, där skattebetalarna står för en del av spelarlönerna, är under rekonstruktion, kan lägga bud på Alsenfeldt?
Kommentera

sylf: Man hyr i sådana fall honom. Jag kan inte tänka mig att det är så att man kan köpa loss honom.
Kommentera

sylf: När Malmö genomgick rekonstruktion blev alla spelare fria att lämna, dom som ville stanna fick reducerad lön. Leksand däremot kan skita i att betala sina skulder samtidigt som man drar på sig nya kostnader och satsar mot elitserien. Rekonstruktören måste vara från dalarna.. 

Kommentera

J F K: Hyr honom för vilka pengar? Om dom äger en krona, så ska den tammfan gå till skattebetalarna, eller de som klubben är skyldig pengar!
Kommentera

Zzz: Sjukt daltande, ÖSK och AIK blev nedflyttade för en bråkdel av vad Leksand pysslar med!
Kommentera

sylf: En läsvärd länk angående Leksands rekonstruktion.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: :-) du trodde nog inget annat heller...

Han har ju "missat" alla chanser hittills....

Kommentera

micke63:

Nya kontraktet gäller till och med säsongen 14/15

Gurra88:

Är det fortfarande din lilla hemlis vilka du anser har gjort bästa/bättre jobb i ES med motsvarande medel till förfogande från klubbdirektör/styrelse?

Och seriösa skribenter förstår ju att sportchefen måste få kred för juniorverksamheten och att han inte bara sitter o värvar spelare...

Kommentera

tjugo8: Alla. Finns ingen sportchef med så många extremt misslyckade värvningar..

Sundlöv ska snarare vara tacksam för sin juniorverksamhet så han slapp ge sig ut efter ännu fler misslyckade nyförvärv. Vad kommer här näst? En trött 35årig forward som gjorde 25 mål säsongen 00/01 i AHL

Kommentera

Gurra88:

Kul att du inte tröttnat på att sia in i framtiden..... ett litet tips.... orden alltid, aldrig, bäst eller sämst bör man va försiktig med när man inte har en aning.

Kommentera

Gurra88: ni inser att Sundlöv inte komma avgå bara därför ni sitter och skriver hur kass han är, det inser ni va? Kanske vore bättre om ni la tid på något annat istället. För efter den dagliga "hata Sundlöv" kommentaren, känns det verkligen som ni tillförde någonting?
Kommentera

Tväst: Vart hittade du orden alltid , aldrig, bäst eller sämst i min text?
Kommentera

Linus Wickman:Det har jag förlängesedan insett , vilket jag också skrev. Sundlöv kommer aldrig att lämna. Det tar dock inte bort faktum att jag tycker att han tillhör botten av sportchefer.
Kommentera

Gurra88: Man måste tycka att och alla inom Brynäs IF alltid är bäst och ofelbara, för annars så blir man kallad för "medgångssupporter" av JA-sägarna :-)
Kommentera

« · 869743 · »