Brynäs IF

727635 inlägg · 7961 ämnen

Back

« · 1691841 · » Till forumet

Sv: Back
J F K: Dumt att vi kallar varandra saker oavsett. Vi får se hur det blir i vinter, Vi alla är nog lite extra positiva till våra egna lags värvningar omedvetet kanske.
Kommentera

Peja:

Bra uppslag

Men spelade ändå 3 finalmatcher för Chicago

Rätt usel i egen zon också va...?

Kommentera

tjugo8: Vetefan om jag skulle kalla Cumiskey usel i egen zon, kanske inte fantastisk där och gjorde misstag ibland, men å andra sidan spelade han enormt mycket också. Hans kvalitéer skulle nog passa in bra i Bulans sätt att spela, men som du säger kanske det inte är särskilt troligt att han dyker upp i Brynäströjan. 
Kommentera

BIF96: någon av de fem får det bli! Salmela eller cumiskey vet vi ju är säkra kort i SHL, så gärna någon av dem!
Kommentera

Vill vi ha en renodlad offensiv back? Jag tycker vi redan har offensiv kraft i Porsland, Pudas och Nörstebö (Zanetti?). Jag är mer orolig över att våra backar inte pallar trycket defensivt. Det blir en jäkla belastning på Bertilsson, Sunken och Kilström i det avseendet. Jag skulle gärna se en defensivt lagd back!
Kommentera

Skrubben: Tror de letar en tvåvägsback ala Noah welch ;)
Kommentera

Skrubben: med den forwardsuppättning vi har så vore en defensivt lagd ett bättre val.
Kommentera

Chris11: Cumiskey kan ni räkna bort.Han stannar i NHL.
Kommentera

modomille: Och Cumiskey är usel i egen zon. Chansar tokmycket och väldigt vek i defensiven. Offensivt är han en enorm tillgång då han troligen år den snabbaste som spelat i shl de senaste säsongerna, sweat inräknad.
Kommentera

J F K: Snabbast genom tiderna är ju Ove...
Kommentera

Bellman 6,0: Davydov var snabb när han hade vittring också.
Kommentera

J F K : Tvivlar på att Cumiskey är snabbare än Sweatt. 

Kommentera

Davey_22: det tror fan jag
Kommentera

Davey_22: Inte ens nära skulle jag säga.
Kommentera

Davey_22: Cumiskey är nog snabbast genom tiderna. Så äckligt snabb att det är löjligt. Sweat var snabb som bara den, men ett snäpp efter i alla fall.
Kommentera

J F K: Jag tror nog Sweatt är snabbast. 
Kommentera

Davey_22: om dom bara åker rakt fram så vinner nog Sweatt men Cumiskey helt annan nivå på skridskoåkning, NHL klass där.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Sweatt är snabbare framåt.
Kommentera

modomille: Det kan jag köpa.
Kommentera

Tränar brynäs på söndagar?
Kommentera

Chris11: Tveksamt. Skulle jag gissa så är det frivillig träning idag. Men jag är inte säker. Du kanske kan maila Bengtzén?
Kommentera

Är det någon som bengtzen borde värva så är det Stefan Elliot. Han lär vi ju ha råd med också då han tjänar runt 50 000 i månaden i AHL.

Tvåvägsback med bra poängskörd.

Kommentera

Två spelare vi kan glömma direkt är ju Salmela och Cumiskey då de är alldeles för dyra.
Kommentera

Chris11:Det har du nog tyvärr helt rätt i! Ingen som hört/ läst något nytt? Vilka sidor bör man hålla sig uppdaterad på för att se rykten förutom Mrmadhawk och Eliteprospects?
Kommentera

Tigerhjärta: Inga. Om det är ett trovärdigt rykte kommer Eliteprospects att posta det och ange källa i form av länk. 
Kommentera

Tigerhjärta:

Fått höra nu att det står mellan två backar som ligger i gränsvärlden till Nhl eller som "Försöker slå sig in i NHL"

Allt ska vara klart denna vecka eller absolut senast nästa vecka.

Gick ut i somras och sa att det ev skulle presenteras en ny back på nåndag..

Fått höra att Brynäs var nära Whitney men det sket sig i sluttampen.

Lite annat roligt med är att Brynäs och Sundlöv hade Broc Little helt klar i våras i fjol sånär på en underskrift, men där hade Hans göran karlsson gått in och sagt nej..

Sen skrev han på för Linköping och alla vet ju vad han prestera där :)

En av orsakerna till att Sundlöv sa upp sig..

Obs väldigt säker källa.

Trevlig dag!

Kommentera

Samsung: så sa du förut också.. var det inte du som skapade tråden "imorgon presenteras ett nyförvärv"? Kan man lita på din källa undrar jag? Om ja så låter det här otroligt bra
Kommentera

Samsung:"Fått höra nu att det står mellan två backar som ligger i gränsvärlden till Nhl eller som "Försöker slå sig in i NHL"

Allt ska vara klart denna vecka eller absolut senast nästa vecka."

Med Klart får man ju förmoda att det då menas att det blir klart om någon av dessa skriver på för Brynäs eller inte. Det kan ju knappast vara så att båda är villiga att skriva på för Brynäs men att BZ skall fundera till nästa vecka opå vem han ska välja.

Kommentera

Chris11:

Yes och då var det Whitney det gällde som sket sig i sista stund.

Kommentera

Samsung: Har de andra lagen värvat klart på backsidan snart så vi slipper en massa "det sket" sig i sista stund?
Kommentera

maddog1970:

Inte fan vet väl jag men kanske kan vara intressant att höra lite info från en bra källa????? 

Kommentera

Samsung: har du inte hört något namn då? Fiska mer isåfall ;)
Kommentera

Chris11:

Nej men rent spontant så känns ju Cumiskey som någon som går under den kategorin?

Faller ju bättre in än Salmela på beskrivningen iaf :)

Kommentera

Samsung: ja cumiskey skulle ju vara guldvärd :) Men frågan är ju om bengtzén kan slanta upp runt 300k i månaden för honom.. :/
Kommentera

Samsung: just nu så tjänar han ju $400 000 per år i AHL, vilket motsvarar 3 323 400kr med dagens valuta. Det blir ungefär 276 000kr i månaden, frågan är ju om det finns pengar till det ;) Men ingen skulle bli gladare än jag om han kom till brynäs!
Kommentera

Chris11:

Andersen lär ha legat däromkring så svar ja det tror jag.. Det blir en kanon det är jag säker på ..

Kommentera

Samsung: tack så mycket, roligt att höra!
Kommentera

Samsung: Cumiskey kan ni räkna bort han har sagt att han ska till Modo om det blir SHL men tror att han kommer stanna i Nordamerika och försöka slå sig in i NHL.Han var ju nästan ordinarie i slutspelet på slutet har jag för mig.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Tror inte vi ska räkna bort någonting i detta läge. Konstigare värvningar har skett förr. Det är ju trots allt silly season.
Kommentera

modomille: lugn nu.. Om det inte finns plats i NHL eller Modo då? Vart tar han vägen då? Är det över för hans karriär då om han inte fär spela i Modo? 😂
Kommentera

Samsung: Sköj med lite rykten mer sånt👍🏻😄
Kommentera

Chris11: han karriär är inte över om han inte får spela för Modo...men tror att han kommer börja i AHL och sen kriga till sig en plats i nåt mindre bra NHL lag.
Kommentera

modomille: I och med skador så konkurrerade han ut Rundblad om den sista backplatsen i Chicago. Jag tror inte Modo har råd med honom om han skulle välja att skippa NHL, även om Modo säkert har förstatjing.

Sedan vet jag inte om jag vill ha honom till Modo. Han är så kopiöst bedrövlig defensivt, även om han är grym offensivt och särkerligen den bästa skridskoåkaren i SHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

HV 71 har drabbats av skada på back. Letar ersättare. Ajajaj...
Kommentera

bradberry: Pilut kan inte ha varit tänkt som en toppback (likt Andersen). Rimligen letar ni inte i samma segment...
Kommentera

bradberry:
Djoos? 😉
Kommentera

Tänkte att jag skulle göra en lista med backar som verkar bra med hänsyn till ålder, längd/vikt och poängskörd. Här har vi några från AHL som jag hoppas på och som inte alls är allt för omöjliga skulle jag gissa:
Kommentera

« · 1691841 · »