Jajjen:"Jag tror Brynäs får 50 miljoner för att dom har bannern. Mina källor säger det. Samma källor som sa att Arell skulle bli klar för Brynäs idag och som också visste att Sundlöv skulle neka att han var klar."
Detta häcklande från dig igår.
Slajsarn: Alla lag gör chansvärvningar, t.o.m. i NHL.
Att en värvningsgrupp finns, juniorverksamhetens duktiga ledare och alla andra tecken på att den sportsliga organisationen fungerar är ett klassiskt exempel på hur en bra chef jobbar - han omger sej med skickliga medarbetare.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jajjen:Jag skrev ju 50/50 vilket jag tolkar som att han har varit med och bidragit.
Jag vet inte hur du tolkar det.
Slajsarn: Om han är en bra eller dålig värvning vet vi ju inte än, eller?
Jag är inte heller nöjd med den på papperet, hade väntat mig ett starkare namn. Men att säga att han är en dålig värvning innan han ens gjort en träningspass är väl att ta i.
Redigerad kommentar
Jajjen: Det är en sanning med modifikation. Brynäs fina juniorsatsning stavas nog snarare Thomas Thelin än Micke Sundlöv. Sen får an väl inte glömma alla tränare som lägger ner massor med jobb på träningar och matcher.
När det gäller ekonomin så bidrog väl knappast herr Sundlöv till den under sitt försök till 450 manna trupp ihop med Boork. Han grävde istället ett stort hål i den som fick rejäla konsekvenser.
Så man kan lugnt säga att han har varit 50/50 där med.
Huge:Så det är antingen en landslagsback eller Styrman menar du? Du tror inte att det finns backar som ligger nånstans där emellan.
Du vet mycket väl att Sundlöv gillar att gambla. han verkar ha ett slags behov att bevisa för hockeysverige att man minsann kan ta över ratade spelare och få dem till etablerade spelare. Han har lyckats några gånger men han har misslyckats precis lika många gånger. Brynäs i det närmsta akuta läge är inte rätt läge för Sundlöv att köra med sina 50/50 värvningar.
Sen att DU köper den med hull och hår förvånar INGEN. Men det gör inte värvningen ett dugg bättre. Så kom du med dina försök till nedvärderanden och liknande.
Styrman förblir en dålig värvning oavsett hur många "gilla" du får på dina inlägg här.
Redigerad kommentar
Huge: SÅ det var därför vi överlevde grundspelet på grund av vårt vassa PP..
Ja, det är ju lättare att försvara sig med en man mer på banan.
70 Rodrigues: " Inte ens du kan tycka att backsidan ser stabil ut?"
Samma sak frågade du mig förra säsongen också....
70 Rodrigues: Men nu har ju Huge talatt om för oss att Sundlöv har letat och Styrman var det bästa som fanns att uppbringa. Detta är det främsta beviset för att snart kommer något lagi ES att signa en etablerad back, Det har ju hänt förr och jag blir inte förvånad om det händer nu med.
Nej, jag vidhåller min tes om att Sundlöv är en skrälltippare...
Huge:Visst var backana/försvarspelet vår akilleshäl förra säsongen. det var bara tre lag som släppte in fler mål än oss. TVÅ av dem hamnade i KS.
Det som gav oss ett guld förra säsongen var fr,mst två faktorer.En het Slfverberg och en het Svedberg. Där har du tungan på vågen.
Huge:"Har väldigt svårt att se Sundlöv värva Styrman om det nu finns nåt som är ännu bättre."
Svårt o se någonting överhuvudtaget med skygglappar på :-)
Huge:"Samma sak skrevs innan fjolårets säsong också...."
Och? Inte ens du kan tycka att backsidan ser stabil ut?