Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Backar

« · 1542130 · » Till forumet

Sv: Backar
Take44: Absolut. Men att han skulle ha varit så oerhört avgörande för var guldet skulle hamna håller jag inte riktigt med om.
Som Peja säger: det var LAGET som vann, kryddat med några riktiga toppar.
Dessutom var det väl så att förhandstipsen baserades på att Ekholm hade försvunnit men att det skulle komma nåt likvärdigt istället, om jag inte minns helt fel.
Så den allmänna uppfattningen hos många var ändå att vår backsida var akilleshälen ifjol.
Kommentera

Take44:

Lasse Jonsson?

Kommentera

Huge:"Samma sak skrevs innan fjolårets säsong också...."

Och? Inte ens du kan tycka att backsidan ser stabil ut?

Kommentera

Huge:"Har väldigt svårt att se Sundlöv värva Styrman om det nu finns nåt som är ännu bättre."

Svårt o se någonting överhuvudtaget med skygglappar på :-)

Kommentera

Huge:Visst var backana/försvarspelet vår akilleshäl förra säsongen. det var bara tre lag som släppte in fler mål än oss. TVÅ av dem hamnade i KS.

Det som gav oss ett guld förra säsongen var fr,mst två faktorer.En het Slfverberg och en het Svedberg. Där har du tungan på vågen.

Kommentera

70 Rodrigues: Bagdad Bob tyckte ju att Ola Svanberg var en kanon värvning.
All heder åt Djoos han platsar i ES, Berglind gör det inte och Löf är inte ens lika bra som Berils susp..
Sen våran sk 1a back Lasse J är väck vilket gör att hans lön (många slantar) finns att spendera.
Kommentera

70 Rodrigues: Men nu har ju Huge talatt om för oss att Sundlöv har letat och Styrman var det bästa som fanns att uppbringa. Detta är det främsta beviset för att snart kommer något lagi ES att signa en etablerad back, Det har ju hänt förr och jag blir inte förvånad om det händer nu med.

Nej, jag vidhåller min tes om att Sundlöv är en skrälltippare...

Kommentera

70 Rodrigues:

Klart det fanns bättre alternativ. Men allt kommer med ett pris. Förmodligen passade väl inte prislappen klubbens plånbok. Med facit i hand var det ganska dumt att börja säsongen med sju backar. Måste ha varit lättare att hitta meriterande backar i juli än vad det är nu.
Kommentera

Johan Norrström:Med 28 mille på banken?
Kommentera

70 Rodrigues: " Inte ens du kan tycka att backsidan ser stabil ut?"

Samma sak frågade du mig förra säsongen också....

Kommentera

Huge:Var den stabil då?
Kommentera

Huge: enligt mig var Ekholm den sista pusselbiten. Han spelade väldigt mycket och gjorde det bra.
Kommentera

Nu har ju Slajsarn talat om för oss att Sundlöv medvetet har valt Styrman, trots att det finns bättre alternativ.
Visserligen VET Slajsarn inte vilka alternativen varit men han vet ändå att dom har varit bättre.
Imponerande....
Kommentera

Huge:Jag finner det som en omöjlighet att det inte finns ett bättre alternativ än SAIKs 9:e back.
Kommentera

Slajsarn: Tillräckligt stabilt för att ge våra anfallare det stöd som krävdes för att offensiven skulle funka så bra.
Ett bra anfallsspel börjar alltid med ett bra försvarsspel, det vet alla som kan nåt om hockey.
Kommentera

Huge: SÅ det var därför vi överlevde grundspelet på grund av vårt vassa PP..

Ja, det är ju lättare att försvara sig med en man mer på banan.

Kommentera

Slajsarn:

Jag skrev inte att det inte har råd. Av någon anledning verkar de rädd om pengarna. Värvningen av Rahm och att man hyr Styrman tyder ju på att man hellre sitter på pengarna och inväntar sämre tider. De sviktande publiksiffrorna tär nog också på klubbkassan.
Kommentera

Johan Norrström:Ja visst gör de det. Fast man lär ju knappast höja intresset med Styrmanvärvningar heller.
Kommentera

Slajsarn:

Knappast :)

I Lördags var det fest, men snart ekar det halvtomt i tablettasken igen.
Kommentera

Johan Norrström: Ja, av hävd så brukar ju december och januari vara dåliga månader för Brynäs. Det brukar ju komma en del erbjudanden så här års. Typ köp 3 biljetter få två extra biljetter till ett par utvalda matcher.
Kommentera

Slajsarn: Kan du isf ge mig en bra anledning till varför Sundlöv väljer en 9:e back om det enligt dig finns bättre alternativ?
Tror du att han medvetet vill jävlas?
Jag får inte ihop det logiska i ditt resonemang.
Att hitta en ledig landslagsback på kort varsel mitt i säsongen och som dessutom ska välja just Brynäs bland en mängd övriga sannolika intressenter, ser jag som om inte omöjligt så iaf rätt svårt.
Kommentera

Huge:Så det är antingen en landslagsback eller Styrman menar du? Du tror inte att det finns backar som ligger nånstans där emellan.

Du vet mycket väl att Sundlöv gillar att gambla. han verkar ha ett slags behov att bevisa för hockeysverige att man minsann kan ta över ratade spelare och få dem till etablerade spelare. Han har lyckats några gånger men han har misslyckats precis lika många gånger. Brynäs i det närmsta akuta läge är inte rätt läge för Sundlöv att köra med sina 50/50 värvningar.

Sen att DU köper den med hull och hår förvånar INGEN. Men det gör inte värvningen ett dugg bättre. Så kom du med dina försök till nedvärderanden och liknande.

Styrman förblir en dålig värvning oavsett hur många "gilla" du får på dina inlägg här.

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Under Sundlöv har Brynäs gått från att vara ett skämt som ständig kvalseriekandidat till att vara respekterade svenska mästare och svensk juniorhockeys plantskola. Från usel ekonomi till en av de bästa klubbkassorna i Sverige. Men du tycker att Sundlövs strategi är fel?
Kommentera

Jajjen: Det är en sanning med modifikation. Brynäs fina juniorsatsning stavas nog snarare Thomas Thelin än Micke Sundlöv. Sen får an väl inte glömma alla tränare som lägger ner massor med jobb på träningar och matcher.

När det gäller ekonomin så bidrog väl knappast herr Sundlöv till den under sitt försök till 450 manna trupp ihop med Boork. Han grävde istället ett stort hål i den som fick rejäla konsekvenser.

Så man kan lugnt säga att han har varit 50/50 där med.

Kommentera

laaaagg!

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Så sportchefen, sportsligt ansvarig för verksamheten och en av få som varit med på hela resan, har inget med i Brynäs fantastiska framgångar att göra? Du, och några få till här, är nog ganska ensamma om den slutsatsen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Om han är en bra eller dålig värvning vet vi ju inte än, eller?

Jag är inte heller nöjd med den på papperet, hade väntat mig ett starkare namn. Men att säga att han är en dålig värvning innan han ens gjort en träningspass är väl att ta i.

Kommentera

Jajjen:Jag skrev ju 50/50 vilket jag tolkar som att han har varit med och bidragit.

Jag vet inte hur du tolkar det.

Kommentera

sylf: Missförstå mig rätt. Jag säger inte att han är en dålig värvning men jag hävdar att det känns som en chansning att ta över en back som ratats från ett lag i samma serie. Jag tror det finns bättre alternativ på marknaden helt enkelt.
Kommentera

Slajsarn: Han har alltså halva delen i Brynäs SM-guld och övriga framgångar och ändå är du så misstänksam och kritisk till hans värvningar? Ologiskt.
Kommentera

Slajsarn: Det finns ju inte en enda sportchef som drar en hel förening ensam. Inte Sundlöv heller. Han har ett gäng, värvningsgrupp, U-ansvarig, klubbdirre och allt möjligt runt omkring sig. Allt arbete gör dom mer eller mindre tillsammans och det fina resultatet skall naturligtvis ära allihopa. Därmed inte sagt att Sundlöv är en surmulen träskalle och uppträder som ett barn ibland, och borde avgått efter senaste KS. Men tydligen har det kommit nåt gott ur 8-9 års arbete. Tycker värvningarna faktiskt blivit bättre med åren, Pekkala, Skoog och Huttenvärvningar ser vi ju inte mycket av now days. Om det sen beror på Värvningsgruppen eller nåt har jag ingen aning om.
Kommentera

sylf: Värvningarna blir bättre i takt med ekonomin. Som alla andra sportchefer måste han ha pengar att konkurrera med. Nu gäller det att ta nästa steg och ha råd att sno spelare som HV och FBK vill ha.
Kommentera

sylf:Det ligger mycket i vad du säger och visst är det stor chans att det är värvningsgruppen som gjort det bättre. Förbättringen kom ju i samband med att den bildades. Sen finns det ju en orsak till att man bildade den med ;-)
Kommentera

Jajjen:

De ska tydligen ha 29 miljoner i eget kapital. Vi får med andra ord hoppas att de fortsätter att gå plus. Ja så att de slipper hyra spelare i fortsättningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Slajsarn: Visst är det så!
Kommentera

sylf:En annan chansning var ju Rahm som backup till en väldigt skadebenägn Honken. Så visst chansas det fortfarande.
Kommentera

Slajsarn: Alla lag gör chansvärvningar, t.o.m. i NHL.

Att en värvningsgrupp finns, juniorverksamhetens duktiga ledare och alla andra tecken på att den sportsliga organisationen fungerar är ett klassiskt exempel på hur en bra chef jobbar - han omger sej med skickliga medarbetare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jajjen:Absolut. Sundlöv har vuxit som SCinte tu tal om det. Men det betyder inte att han har gjort sina chansningar, även till den här säsongen Det finns det många exempel på. Och jag tror att även denna är en chansning.
Kommentera

Johan Norrström: En förutsättning för ekonomiska överskott är att sportchefen inte börjar köpa dyrt och kortsiktigt. Skulle Sundlöv värva varje gång nån här bestämde och med samma krav på kvalitet då hade Brynäs konkat för länge sen.
Kommentera

Jajjen: Det man kan önska är väl att värvningarna som görs motsvarar de mål man satt upp för säsongen. Det gäller ju att skapa sig förutsättningar.
Kommentera

Fortfarande tyst från Huge, Tompa och Jajjan om mina källor som visade sig vara äkta.. Förstår att det svider.
Kommentera

Gurra88:Tjöta...du kommer aldrig att få något erkännande så varför lägga ner energi på det?
Kommentera

Slajsarn: Om värvningarna motsvarar ett SM-guld vet man först efter säsongen. Det är största anledningen till att man aldrig, aldrig toksågar en värvning i förväg.
Kommentera

Gurra88: Pratar du med mej?
Kommentera

Jajjen: Det har du så rätt i,men åter igen... sannolikheten,
Kommentera

Jajjen: Ja dig. Du häcklar som vanligt, men när du är fel ute så blir du tyst som graven. allt är som vanligt med andra ord
Kommentera

Gurra88: Vad gaggar du om?
Kommentera

Jajjen:"Jag tror Brynäs får 50 miljoner för att dom har bannern. Mina källor säger det. Samma källor som sa att Arell skulle bli klar för Brynäs idag och som också visste att Sundlöv skulle neka att han var klar."

Detta häcklande från dig igår.

Kommentera

Gurra88: Mår du dåligt?
Kommentera

Jajjen: Absolut inte, tvärtom. Härligt att tysta dig och Huge!
Kommentera

« · 1542130 · »