Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Backfrågan 2010-11

« · 1245548 · » Till forumet

Backfrågan 2010-11
Ser bra ut för Nr: 11 och 10, det är enligt statistik de två bästa backarna. Vet inte om Sundlöv förlängt än med dessa två, hoppas verkligen det. Jonsson kommer säkert igång till nästa säsong annars är det tunnt. Det Brynäs behöver är ytterligare några backar som tänker före handling. Använd dessa två nu när slutspelet drar igång så kommer detta att bli riktigt bra. Heja Brynäs.
Kommentera

Sv: Backfrågan 2010-11
Åskådare: Hietanen är kontrakterad nästa säsong också..
Kommentera

Skitstöveln:

Sundlöv har ju varit ute efter Berglund förut så omöjligt är det inte att han fortfarande är intressant.
Vad gäller backsidan tills nästa säsong har vi följande på kontrakt:

Lasse Jonsson
Niclas Andersén
Juuso Hiteanen
Jörgen Sundqvist
Simon Bertilsson
Simon Löf
Sen viskas det om att en förlängning på Peter Nolander är nära.
Alexander Sundström lär väl skolas om till back.

Så det kanske inte blir några fler nyförvärv på backsidan.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: hoppas dom signar kokko tills nästa säsong.
Kommentera

Bissett19: Nä, backsidan ser riktigt bra ut inför nästa säsong.
En sån som Löf har ju tagit enorma kliv och där har vi en egen produkt som nu gör att juniorsatsningen kommer att bära ännu mer frukt, både sportsligt och ekonomiskt.
Undrar hur man tänkt sig med Kokko?
Tycker isf att det är bättre att signa Grönholm, som får komplettera Andersén som tung och fysisk back.
Kommentera

Bissett19: Tror inte heller på några nya backar utifrån. Däremot så är det dags att börja bereda väg för Kalle Johansson och Berglind. Sen hoppas jag att man är överens med Lindbäck. Det kommer ändå innebära ett avbräck försvarsmässigt om Markström drar. Känns lite oroväckande. Går vi långt i slutspelet kanske Sundlöv har råd att överaska oss.
Kommentera

Jajjen:

Tror också Daniel Grönlund kommer få chansen under försäsongen vilket han fick även inför denna säsong,men gick sönder under SCA-cupen och var borta länge.
Kalle Johansson har man tyvärr inte sett så mycket,men det ska vara en talang utöver det vanliga...
Kommentera

Jajjen:
Det mesta tyder på att Lindbäck drar över till NHL.
Kommentera

TIKbiff: I så fall blir det inget lätt val för Anders - Nashville eller Brynäs. Jag vet vad jag skulle välja.
Kommentera

Jajjen:
Haha :-)

Ja vi får väl se, men jag skulle bli mycket förvånad om han spelar i BIF nästa säsong.
Kommentera

TIKbiff: Kontrakt med Nashville och sen utlåning på direkten till Brynäs över nästa säsong.
Lagom till vi vaskat fram en ny Markan eller Lindbäck till säsongen därpå.
Hur svårt kan det vara?  ;-)
Kommentera

Huge:
Ja vem vet, men jag måste säga att jag skulle bli lite besviken om han inte valde Timrå då, det var ju i allafall vi som gav honom chansen ;-)
Kommentera

Huge:
Du tror inte att man låter honom få chansen då?
Dan Ellis kontrakt går ut,
Peka Rinne har kontrakt över 11/12 och är den som fått mest förtoende denna säsong.
Dan Ellis har dessutom en Cap hit på 1 750 000USD
Jag blir inte förvånad om han får kämpa om spaden i Nashville.
Kommentera

TIKbiff: Det där har jag dålig koll på så jag passar.
Vi har dock ett NHL-orakel härinne, även om han inte skriver så ofta : Warhawk.
Han kan säkert bringa lite klarhet, om han har lust....

Redigerad kommentar

Kommentera

TIKbiff: "det var ju i allafall vi som gav honom chansen ;-)"

Tämligen självklart val av Lindbäck att gå till TIK, betydligt bättre än att i Brynäs vara 2:a bakom ES bästa målvakt, vilket Lindbäck insåg.
Kommentera

Brynäs lät Lindbäck vara en av två målvakter trots att han hade varit borta från spel nästan hela andra halvan av föregående säsong och bara hade 18 allsvenska matcher på seniornivå. Timrå skulle aldrig våga satsa på en juniormålvakt så mycket. De borde skaffa en riktig målvaktstränare, då kanske de skulle få fram någon egen målvakt också.
Kommentera

Peja:

Känns som vi kan börja förbereda för kommande säsong,att vi ska brotta ner Djurgårn i bäst av sju känns som ren utopi efter gårdagen.

Hietanen med KHL-klausul lockas av KHL-stålars:- Han har sagt att han vill avvakta, säger Brynäs sportchef Michael Sundlöv till HockeyExpressen.se.

Mattias Ekholm "nära" Brynäs:
Och nu lutar det åt Brynäs?
- Familjen hejar på Brynäs. Farsan är ett riktigt fan och jag var på Brynäsmatcher när jag var liten, men jag har inga fördomar.
Kan du välja nåt annat elitserielag än Brynäs då?
- Jag tror de stödjer mig ändå.

Kommentera

Bissett19: Hoppas inte Ekholm är tilltänkt ersättare för Hietanen isf, det skulle däremot Granak vara :-)
Kommentera

Bissett19: Dixon är positiv till att stanna.....Då får han fan skärpa till sig, han har knappt synts till på 10-15 matcher.
Kommentera

sylf: Nej han har varit en besvikelse ett bra tag nu.

Signifikativt för Brynäs förstalinas instats igår var väl när Dackell skulle kontra men blev upphunnen i mittzonen. Seeeeeegt

Man måste ju PASSA fram pucken. igår så åkte man och det håller inte om man skall vara "defensivt smarta och vara giftiga i kontringarna"

Kommentera

GävleLasse: Den situationen var snudd på komisk, det syntes 10 min innan att han skulle bli upphunnen%2
Kommentera

Blev lite förvånad över Djurgårdens mer än vanliga höga tempo, och deras sätt att både sätta press o dra isär våra backar, som fort blev trötta o värre lär det bli. Att våra backar har fått slita ont under säsongen märktes med all tydlighet igår. 4:e linan var grymma igår, resten måste höja sig med 70% om vi överhuvudtaget ska vara med i matchen o ha en chans.
Kommentera

Satan vilken skillnad på stämning härinne mot igår! Jag såg inte matchen igår och lika bra verkar det. Men jag tycker inte vi ska räkna ut Brynäs än, vinner vi nästa match så är vi med på banan igen.
Kommentera

sylf: Vet flera som inte har gjort det som man ändå promt vill ge kontrakt.... Ska vi tro att det presenteras ett 2 års kontrat på NC favorit som hade en passning igår sen var lika oduglig som lusekoftan mfl.

Hoppas NC VÅGAR röra om lite, skulle ha bänkat 16 eller 24 igår å släpp in Sandin för sämre hade det då fan inte blivit... Men nej sosse hocky i kubik var receptet innans match å så skulle det vara. i 60 min oavsätt. Viss skillnad mot hur det såg ut i det andra båset. Gissa om Hardy kommer att matcha sina starka linor mot våra svagaste?!
Kommentera

Lindström: Ärligt Lindström, du vet att det inte kommer hända..Det finns inte att han bänkar lauritz eller hansen.. Tvärtom så kör man med dessa när det ska toppas och absolut måste in en puck.. Idioti
Kommentera

Lindström: Egentligen var väl inte dom sämre än några andra,jag tycker vi ska kritisera dom som ska bära det här laget:

Var var Dixon?Dackell?Eero?Sunken?Hietanen? etc...
Imorrn vill jag se blod på Hovet!!

Kommentera

Zzz: Ja, han vill väl ha chansen att vinna något?
Kommentera

Bissett19: Av dom du räkna upp så var det väl bara Dacke å Eero som var lika dåliga.
Sen så var det märkbart att Bif skulle propa allt å alla vilket dom inte är vana vid/klarar av. Så om Bif spelar sitt gnet spel så finns chansen annars så är det Good bye.
Men att toppa upp med dom han gjorde e ju nästan ett hån mot dom som var minst dåliga igår..
Kommentera

70 Rodrigues: Sant, jag dömmer ingen. Jävligt tråkigt att tappa spelare till konkurrenter dock. Men pengarna styr och det var väll för pengarna han valde oss före Skellefteå.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gurra88: äh va fan vi tar nästa match sen är vi tillbaka igen. Vi har Markan de har ett såll, skärper vi till defensiven och PP så har vi chans.

Jag tror på det här stenhårt.

Ove, Ove, Ove Molin!

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Visar det sig att Hietanen ligger i förhandlingar eller har signat med HV/KHL så kan han dra direkt!
Han är dessutom inte oersättlig till nästa säsong, en sån som Kokko är fan så mycket bättre.
Kommentera

arnio: Dream on!
Kommentera

sylf: Tror nog att fler spelare ligger i förhandlingar. Lauritzen har garanterat gjort klart med Timrå, han sitter nog inte i en sits där han kan vänta för länge med att ge svar. Dixon kanske gjorde klart med en KHL klubb under OS, kanske därför han har varit sämre på slutet.
Tycker du underskattar Hietanen när du säger att vi kan ersätta honom lätt, det ska i så fall vara en spelskicklig rightback som är bra nog att styra i powerplay, dom växer inte på träd direkt.

Det blir inte kul nästa år om vi tappar Markström, Hietanen och Dixon.
Kommentera

sylf: Självklart så ska jag drömma och hoppas istället för att ge upp och sitta och gnälla.
Kommentera

Zzz: Granak kan ersätta Hietanen.
Kommentera

Zzz:

Samtidigt iom Järnkroks inträde den senaste tiden gör att om Dixie försvinner inte kommer kännas lika mycket.
Jag ser Calle som en förstecenter nästa säsong.Klart det vore viktigt att behålla Hieta,högerfattade,offensiva,spelskickliga backar växer inte på träd direkt.
Annars känns ju tendensen igen,Angell skulle ju ersätta Åkerman i HV och det gick ju sådär,tror även att Hietanen inte riktigt kan fylla upp Petraseks kostym riktigt.

Kommentera

70 Rodrigues: Inte rakt av eftersom han inte är rightare. Vi måste ha en spelskicklig rightare att använda i powerplay.
Kommentera

Bissett19: Även om Järnkrok skulle kunna ersätta Dixon så måste han ändå ersättas med en riktigt bra center, annars så blir det med all säkerhet sämre.

Järnkrok
Nordqvist
Granström
Hansen

Är inget man får skrämselhicka av.
Kommentera

70 Rodrigues:

Nej men vilket lag har det?

Järnkrok (kommer vara ännu bättre nästa säsong)
Nordqvist (får en hel försäsong,kommer säkert innebära att han blir bättre)
Granis (Trivs ju bäst och vill helst spela center)
Hansen (måste höja sej 3000% procent tills nästa säsong för att ta plats)
Kommentera

Zzz: Sant, Josh MacNevin i Växjö kanske vore något samt att man även värvar Granak, det är verkligen en spelare som jag vill se i Brynäs?
Kommentera

Bissett19: Täknte samma sak, och det frigör garanterat pengar för att stärka upp back eller forwardssidan. Om vi lyckas behålla samtliga centrar blir Järnkrok svårplacerad nästa år. Du nämner Angell, kanske kan han vara en ersättare för Hietanen?
Kommentera

Bissett19: Blod på Hovet,? jag kan skalla dig... ;-)
De får fan inte låta Gårdarna in på mål så jävla lätt.
Kan man hoppas på magsjuka för DIF?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag har inte sett honom så mycket men han verkar ju ha gjort en ritkigt bra säsong i Växjö. Men jag hoppas verkligen att Hietanen stannar.
Kommentera

Zzz: Angell hade funkat, hans kontrakt med Franfurt Lions går ut nu....
Kommentera

70 Rodrigues: Då säger vi det, skickar du ut pressmeddelandet? =)
Kommentera

Bissett19:
Tråkigt så klart om Hietanen går men vi får ju tillbaka Jonsson som ju var borta hela säsongen.Vill dessutom Kokko va kvar så ser det väl inte så nattsvart ut på backsidan.
Markström vet vi sen länge att han skall gå o Dixon har väl inte direkt övertygat det senaste.
Brynäs nästa säsong måste ju framstå som attraktivare för ev. nyförvärv än som det varit de senaste åren så det finns ingen anledning o kasta varken yxor eller klubbor i sjön.
Kommentera

Tväst: Helt seriöst, varför skulle Brynäs ha kvar en gammal skadedrabbad spelare som har varit extremt ojämn under hela sin karriär när det finns andra backar på marknaden?
Kommentera

Zzz: Klart :-)
Kommentera

Peja:
Nej, jag menar inte att vi måste ha kvar nån av de skadedrabbade. Ny säsong o nya spelare kommer o går.
Om Brynäs lyckades balansera 09/10 med alla dessa skador så tror jag bestämt att vi kan hoppas det löser sig till nästa säsong åxå.
Kommentera

« · 1245548 · »