Brynäs IF

724793 inlägg · 7958 ämnen

Backrykten

« · 423177 · » Till forumet


Sv: Backrykten
Gusten: Då tokmessar vi honom va???
Kommentera

Sv: Backrykten
Som ni ser, ring inte Sundlöv för faan.
Han har nog häcken full ändå.... :-)
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Men det är väl inte ens budgetterat för slutspel?
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Håller med. Alternativt vänta till november då stålar förhoppningsvis kommit in. Vi sitter ju inte i sjön (ännu)....

Följande saxat från Hockeymagasinets forum.
Ta det för vad det är:

"Enligt säkra källor, vila jag inte kan avslöja, jobbar Sundlöv för fullt med kontrakten. Flera spelare vill till klubben, vilket jag tycker är positivt.Det handlar bara om en back, alltså inte två spelare.
Problemet nu är att få tag på killarna och få kontrakten påskrivna före tolv.
Låt oss hoppas att alla faxar funkar på rinken fram till 12, och att spelarna kommer hem nån gång och inte sitter och pimplar öl med nån yppig blondin"
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19: Tutar nog upptaget till 24.00
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19:

073-633 33 47
Kommentera

Sv: Backrykten
p j davydjoos: Jag går fan inte o lägger mej förrän ettt besked kommer,äre ingen som har Sundlövs mobilnr??
Kommentera

Sv: Backrykten
Huge: Nej, men diskussionen gällde om vi inte hade råd. Ska vi ändå chansa?

Finns det pengar: Värva på för f*n!!!

Saknas pengar: Kör med det lag vi har och riskera inte klubbens framtid!
Kommentera

Sv: Backrykten
Bissett19: Härligt då har vi Kaffe, smörgåsar, whisky och 8 plattor bärs...fan Kalle det är väl inga problem att hålla sig vaken hela natten :)
Kommentera

Sv: Backrykten
Kalle K: Officiellt ja, men nog fasen sipprar det ut, och ryktet att nån är klar är i omlopp...
Kommentera

Sv: Backrykten
Huge:
Ja har du någonsin tvivlat eller ? ;->
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Jag har 8 plattor bärs i gararget............
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Isånafall är det ingen fara. Hela diskussionen var.
Om inte pengarna finns: Ska vi värva en back för att chansa att vi går till slutspel eller bli tvångsnedflyttad pga ekonomin. Eller ännu värre, gå samma öde till mötes som VIK.


Mitt svar är ett tveklöst NEJ! Man riskerar inte ekonomin för att värva en back - som i mina ögon är lååååååååångt ifrån en försäkran för att nå plats 1-8. Snarare att undvika de två sista platserna. Men att komma 9-10 är ännu värre för BIF som jag ser det. Publikintäkterna i en kvalserie kanske t.om skulle kunna rädda ekonomin isånafall...
Kommentera

Sv: Backrykten
Huge: Vad är det för skillnad mellan en NHL-back och en elitserieback?

Jag menar, innehåller en NHL-back fler flaskort öl/läsk än en från elitserien? Eller är den mer rejäl och stadig i hantagen...
Hö Hö Hö... förlåt det är sent och jag ha dålig humor :)
Kommentera

Sv: Backrykten
Kalle K:
Det är ju precis därför det kallas för en vaka.

Hmm borde inte Micke komma med kaffet nu?
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Synd att jag ska jobba då när det vankas whisky.

Är det nån som vet vad vi har räknat med för publigsnitt i år?
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten:
hmm.seriöst, hur stor är chansen att man släpper nyheten 22.30 en fredagskväll? ni lär nog inte få höra förrän i morgon isåfall..
Kommentera

Sv: Backrykten
micke:
Kalle Koskinen och Rajamäki har varit borta länge så där är det grönt,,, vet faktiskt inte hur det är löst med försäkringar, mest troligt sponsorerna som bidragit
Kommentera

Sv: Backrykten
WarhawK: Bra talat. Du kan ju om du vill.... ;-)
Kommentera

Sv: Backrykten
Just nu är vi 22 inloggade Brynäsare som deltar i värvar-vakan :)
Vi kanske skulle fixa ett knytis. Om Micke sätter på kaffe, aphac fixar smörgåsar så tar jag fram whiskyn. Kom igen var inte blyga ;)
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Naturligtvis är 1 back ingen livlina men det behövs ändå en ersättare till Björck. Juniorerna kommer att få det tungt framöver och övriga backar kommer också att få slita ont.
Gamblingsnacket håller ju inte, förutsatt att man fixar sponsorspaketen.
En bra NHL-back höjer dessutom moralen i laget, för att inte tala om moralen hos många griniga supportrar....
Kommentera

Sv: Backrykten
Kalle K: Tja, det är klart. Är kontrakten bara på 1,5 månad så har ni råd. När det gäller långtidsskadade så kickar inte försäkringen in förren om 90 dagar, dessutom tror jag ca 80-90% av spelarens lön täcks av den. Har TIK många spelare som inte kunnat gått till jobbet på över tre månader? Annars betalar klubben fortfarande deras löner...

Hur är det med lockoutspelarnas försäkringar då? Pröjsar TIK dessa? Isånafall verkar det dyrt man tanke på 1,5 månadskontrakt.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke:
Rätt spelare kan ha en grym betydelse särskilt i jämna matcher , och det kan vara skillnad mellan slutspel / ingenmansland / kval
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Det sägs att det blir en back i alla fall. Om man bara säljer de öronmärkta sponsorpaketen så lär det va lugnt med ekonomin.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke:
I TIK:s fall så tror jag det handlar lite om att vi har en del som är långtidsskadade och försäkringar täcker deras lön, då finns det utrymme för dessa kontrakt med spelare som vi skrivit till mitten på nov när de andra beräknas komma tillbaka
Kommentera

Sv: Backrykten
Lilljanne: Inte ens en Chara skulle vara en säker livlina för BIF som jag ser det, det skulle vara en chansning för att undvika kvalserien. Men sedan då? Att komma 9-10 är ju ännu sämre än kvalserien för BIF, har man dessutom värvat över våra tillgångar så är det den absoluta dödsdomen.
Men som du säger, allt beror på det bistande sponsorstödet. Eller kanske hellre, bristen på kompetens inom BIF för att bearbeta sponsorer.

aphac: På ett 20-års perspektiv så har BIF:s publiksnitt inte påverkats så jäkla mycket av tabellplacering eller intressanta spelare. Inte så pass mycket att det påverkat ekonomin till såpass att det finansierat en NHL-back (med vissa undantag). BIF har dessutom alltid budgeterat med ett ganska högt publiksnitt så det finns inte mycket armbågsutrymme. Så publiksnittet tror inte jag påverkas ett jota om vi värvar en världsstjärna och hamnar 9 eller struntar i det och hamnar sist i serien. Det kommer runt 4500 vilket fall som helst.

En annan femma är det om man plötsligt skulle budgetera att laget tar sig till slutspel. Men är värvningen av en back värd det när man vet att klubbens existens väger i andra vågskålen? Jag tror inte en lockoutback kan påverka klubbens placering sååå mycket....
Kommentera

Sv: Backrykten
aphac: Man verkar vänta till november :-(
Kommentera

Sv: Backrykten
Makkan: Nån som tror att det kommer nått ev. pressmeddelande ikväll eller väntar man till imorron?
Kommentera

Sv: Backrykten
2 hours left, and still counting......
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Vet inte, men det är ju helt klart att en NHL-back gör ingen hockeyvinter. Iallafall inte som andra klubbar värvar på.Tyvärr skulle det behövas kanske 2 forwards åxå.Alla skulle spela gratis förstås!
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Jo, om man har kompetent personal. Sponsorfrågan är annars för sent att tänka på nu, när det gäller sponsorintäkter får vi satsa på nästa säsong.
Kommentera

Sv: Backrykten
Bara det inte blir en Back!

www.sodertaljesk.se/
Kommentera

Sv: Backrykten
aphac: Men dom där sponsorpaketen då. Går dom inte att sälja eller?
Kommentera

Sv: Backrykten
Lilljanne: Ok att hela resonemanget gör att man biter sig själv i svansen.Men om man inte försöker göra nått nu och lockouten håller på hela säsongen,då tror jag att publiken kommer att svika BIF åxå på hemmamatcherna. Då har vi ju en lika dålig ekonomi i slutändan.På nått sätt är det att välja mellan pest och kolera för vi har inte råd med en vacination så att vi klarar oss helskinnade ur detta.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Visst är det så! Ska laget förstärkas märkbart måste värvningen vara i världsklass, typ Koivu, och det skulle förmodligen rädda laget kvar i Elitserien men sabba ekonomin vilket leder rakt ner i Allsvenskan. Moment 22 kallas det, va? Men allt leder tillbaka till ruta 1 som handlar om det bristande sponsorstödet. Fixar vi inte det problemet spelar det andra ingen roll. T.o.m. rögle hade en buffert!
Kommentera

Sv: Backrykten
micke:

Mycket väl skrivet micke.
Det stämmer j-----t bra.
Kommentera

Sv: Backrykten
70Igor: Gambla kan man göra om man har fem miljoner på bankkontot, då riskerar man inte elitlicensen. BIF har 0 kr, en ekonomisk baksmälla dödar BIF som klubb. En back mer eller mindre gör heller ingen skillnad för BIF:s serieplacering i stort, det kommer ungefär lika mycket folk totalt om BIF kommer 11:a eller 9:a i serien. Inte f*n kommer laget slåss om topp-4 platserna bara för att vi värvar en halvmedioker lockout-back.

Det är rent idiotiskt att riskera klubbens framtid för en NHL-backs skull.

De andra klubbarna har som fastnat i transferhysterin kan gambla för dom har välfyllda bankkonton, dom riskerar ingenting. Det kan inte Brynäs, det handlar om liv och död.

Hoppas Sundlöf&Co. har förstått det.
Kommentera

Sv: Backrykten
Jag tycker det känns som det inte kommer att bli någon backförstärkning. Skulle det bli en ny slulle jag bli oerhört förvånad. Hoppas att jag har fel.
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Samtidigt, om laget inte alls kan matcha dom andra lagen och publiken börjar svika, då klarar vi inte licensen heller. Måste gambla lite.
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Undrar verkligen om LHF, TIK och SSK har levt efter den principen hitttils? Eller BIF för den delen, jag har fortfarande inte klart för mig hur man fick råd till Honken...
Kommentera

Sv: Backrykten
micke: Håller med. Regel ett: Om du inte har råd, köp inte! Det har man ju privat levt efter i 30 år ;)

Fan kan inte lockouten blåsas av nu, jävlar vad snopna vissa skulle bli :)
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Isånafall får vi vänta tills i november när transferfönstret öppnas igen. Det innebar alltså att BIF (återigen) totalt misslyckats med sina sponsorkontakter. För jag hoppas verkligen inte vi plockar in killar vi inte har finanserna för, det vore den absolut mest idiotiska lösningen...
Kommentera

Sv: Backrykten
micke:
Ähh här sitter vi och biter på naglarna och svettas. Skulle inte förvåna mig om Sundlöf sitter i mysfotöljen hemma och käkar ostbågar och kollar på Farmen-veckofinalen
Kommentera

Sv: Backrykten
Gusten: Ingen fara. Kan tänka mig att agenterna skickar ut sina kunders CV till alla europeiska klubbar, de (spelarna) vill såklart ha något att göra under hösten. Som Sundlöf sa, "mitt skrivbord är belamrat med fax från spelaragenter" (eller ngt sånt). Problemet är självklart pengar. Ska vi riskera vår elitlicens till våren eller värva ngn som godtar våra kaffepengar...
Kommentera

Sv: Backrykten
Makkan: Förmodligen har Sundlöf missat allihopa :(
Kommentera

Sv: Backrykten
Falken: Schultz gick väl till Kassel?
Kommentera

Sv: Backrykten
Makkan:
"Rykte:Anders Eriksson Deitroit förhandlar med Brynäs.
51 Roger Idag kl. 18:31"

Var 51 Roger fått det ifrån har jag ingen susning. Rafalski har det väl aldrig riktigt ryktats om, det var en tidningsanka. Tuulola är knappast tänkbar med tanke på att han har kontrakt, vantrivs kärringen är det bara för henne att flytta hem ett år. Ragnarsson har deklarerat att det är DIF efter jul som gäller. Souray gick till FBK. Återstår alltså bara Staios antar jag. Eriksson nämns väl pga att han är ifrån Bollnäs...
Kommentera

Sv: Backrykten
Makkan: Du glömde Nick Schultz
Kommentera

Sv: Backrykten
Dom här backarna har det ryktas om dom senaste dagarna......

Brian Rafalski
Markus Ragnarsson
Sheldon Souray
Steve Staios
Marko Tuulola
Anders Eriksson

Är det någon jag har missat ?
Kommentera

Sv: Backrykten
bradberry: Okej då...inte VEM som helst. :)
Kommentera

« · 423177 · »