Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.
- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.
- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.
- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.
Från ledningen har man sagt att laget måste "förstärkas på alla platser", samt att man velat ha en toppmålvakt.
Ngn toppmålvakt blev det inte, orsakerna kan man bara spekulera i. Honken missade vi tyvärr precis innan deadline för övergångar i NHL. Skulle man väntat till juli på en hemkomst, dessutom ytterst osäker? Knappast realistiskt...
Norrena har varit på tapeten men måste i så fall lösas ut från VF.
Även om vi haft pengarna att lösa Norrena med, så vad säger att han ändå vill komma hit? Många tycks tro att bara för att vi är intresserade av en målvakt typ Norrena, så skall han automatiskt acceptera att komma hit. Man kan bara spekulera i vad som ligger bakom hans beslut, det troligaste är väl att EK tyckte det blev för dyrt att lösa ut honom.
Vad finns då för övrigt att tillgå i målvaktsväg?
Har det varit några andra uppe till förslag, som dessutom verkat vara villiga till att flytta hit?
Innan man har hela bilden klar för sig är det svårt att bedöma om man gjort rätt eller fel.
Jag är ändå lite orolig vad gäller målvaktsbiten. Inte så mkt för Korhonen, men däremot för Lundström. Även om jag är övertygad om att Korhonen är bättre än Ram, så känns ändå konstellationen Ram/Asplund ngt säkrare än Korhonen/Lundström.
Bara en känsla, hoppas jag har fel.
Jämfört med ifjol har ändå laget blivit förbättrat.
Backsidan har fått mera tyngd, men ändå inte tappat mycket vad gäller "liret".
På forwardssidan ser det klart bättre ut än ifjol.
Soling måste man ju räkna som ett nyförvärv och tillsammans med sin egen kopia, Malmström, har vi 2 stora tekniska killar med målsinne, som går direkt på mål.
Med Anger kvar ser det dessutom ut att bli riktigt roligt på anfallsidan.
Jag hade utgått från att Nylander skulle stanna och att ytterligare 1 fw skulle införskaffas. Nu blir det tydligen Nylander som är denne
"ytterligare" fw, och inget mer. Kanhända att man är ute efter en liknande spelartyp som Nyllet, fast bättre. Bra isf, men hittar man inget bättre så är det ändå ingen katastrof.
Som micke sa tidigare, man har skurit rejält i lönekostnaderna, av förståeliga skäl. Med tanke på detta tycker jag ändå att truppen blivit starkare.
Tyvärr inte lika stark som de flesta nog hade hoppats på.
Har man tagit på sig "Bortsefråndenekonomiskasituationen"-glasögonen, då blir man självklart besviken.
Dags att ta av sig brillorna, kanske?