Brynäs IF

725392 inlägg · 7959 ämnen

Beklagligt Brynäs!

« · 123739 · » Till forumet


Sv: Beklagligt Brynäs!
Jaha här viner det pajer från alla håll, ta och tagga ner er lite och berörda skicka ett mail till Brynäs så skall du se att det ordnar upp sig.

[email protected]
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke: Så om jag snor från min arbetsgivare under arbetstid så torskar chefen? Brottsbalken § ?
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Näe. men det är din arbetsgivares ansvar att se till du får ett lämpligt straff från deras sida ex varning, löneavdrag eller t.om sparken..
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke: Ähh, värmlänningen vet ju inte ens vilken dag det är!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
BJ: Inom sin tid? menar du " i sinom tid" (eller är det J Jönsson som översatt från engelskan?) ;-)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Vilken dag det är? Nu hänger jag inte med riktigt, du får förklara för en trött gammal gubbe :)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke: Ja, jag menar inte att det är du som inte vet vilken dag det är. Du är ju brynäsare! Men snubben som påstår att det är Brynäs fel när nå´t klantarsel i clowndräkt gör bort sej.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Ok, jag uppfattade det som att BJ menade att arbetsgivaren har ett ansvar för vad de anställda gör under arbetstid. Skulle jag missköta mig på jobbet och bete mig som ett svin mot folk jag handhar i tjänsten är det självklart min arbetsgivare som får ta smällen och jag får sedan leva med konsekvenserna av mitt handlande. Jag tror det brukar fungera så de flesta företag/föreningar/osv.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Jag var närvarande i går. Jag stod i bortaklacken. _Tyvärr_ missade jag att ta kort på tigerskrället då incidenten inträffade, men nog pekade stollen finger åt oss alltid... moget. Bara sekunder senare gick tigern och gjorde high-five med en tioåring i publiken. Bra förebild? Jojo... och ni som inte tycker det är ett problem bör nog ta er en funderare.

Tordan 100 >> Jag kan garantera dig att de 50 personer som befann sig på bortasektionen lät. Mycket. Fråga "oberoende" sittplatsare om du inte tror mig, men skitsnacket om att vi inte lät nåt kan du lägga ner. Vid ställningen 4-1 i andra perioden varade "Kom igen cluben" i uppemot tio minuter.

Kom igen med kritik när ni fått en klack värd namnet...
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: På tal om att kasta sten i glashus. Kom igen med kritik när ni fått en klack värd namnet... White Lions har väl gjort sig väldigt impopulära i supportersverige genom rasistiska ramsor, bråk och taskigt ölsinne? Läste man Linköpings forum tidigare så var det ofta debatt om just detta där flera rasister och t.om nazister i supporterföreningen försvarade sin ställning, t.om folk i styrelsen skötte sig väl inte helt klanderfritt efter vad man kunde läsa. Nu är jag iofs inte insatt i Brooklyn Tigers, andra supporterföreningar eller klacken för fem öre men jag hoppas att ni har rensat ut dylika otrevliga element innan du kommer hit och förfärar dig över ett eventuellt finger från ett två meter högt gula gosedjur. För nog är väl nazze-hälsningar och rasistramsor 78 ggr värre?

Jag satt f.ö precis mittemellan klackarna och hörde bägge. Mest och högst lät Brynäs men ni gjorde väl ett bra jobb oxå. Lite taskig variation å dålig fantasi i ramsorna bara...
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke:

Du har förstått vad jag försökte få fram.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke: Jag tar direkt avstånd från all rasism och övrig skit som har förekommit i White Lions historia. Dock är det knappast det som dagens supportrar förknippas med, utan får leva med "gamla synder". Visst förekommer det idiotiska ramsor från vissa håll och somliga har minst sagt tvivelaktiga åsikter, men de senare håller jag utanför hockeyn. De har inget med White Lions eller LHC att göra, utan är ett samhällsproblem som har smittat av sig...

I dagsläget tar WL(styrelsen) givetvis också avstånd från dylika saker. Jag trivialiserar på intet sätt hitlerhälsningen i Södertälje, det tragiska i det fallet är att det var "fel" kille som åkte dit på det.... På dig låter det som att jag personligen ska rensa ut folk ur föreningen och ska veta vad folk har för åsikter.

Som sagt, jag försvarar inga av dessa idiotier som nämnts. Likväl skulle jag som ev. Brynäsare tycka att maskoten betett sig illa och se det som ett problem.

Tack för "ljudliga" bekräftelsen, och ja, jag håller med dig om den dåliga variationen i går... men jag undrar hur många som stod i hemmaklacken, det lär ha varit mer än 50? ;)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
lucky luke:

Nej, jag menar "Inom sin tid". "Sinom" är synonym med "sin".
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
BJ: Hehe, ja man behöver väl inte vara Einstein direkt för att förstå det självklara i ditt resonemang. Varje GB har som sagt sina egna tomtar, Brynäs GB är inget undantag (tyvärr).... ;-)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Kom igen när ni får ett hockeylag värt namnet!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
BJ: Njaaaäääee... "Sinom" skulle jag tro snarast är en förvanskning av ordet "småningom". Det korrekta uttrycket är nog som lucky luke påstår "i sinom tid" dvs så småningom.
"Inom sin tid" kanske är ngn dialektal värmländsk variant, eller..?
(Ni är ju lite halvbaggar därborta) ;-)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Jag är tillbaka.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Jag har varit här hela tiden!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Du bad mig komma tillbaka när vi har ett lag värt namnet, så då kom jag tillbaka. :)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Och jag har fortfarande varit här hela tiden!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Huge:

Då måste det stå fel i min ordlista. Där hänvisas man om man slår upp "sinom" till "sin". Med en sökning på frasen "Inom sin tid" kan man se att många använder den, bland annat statliga verk. Så dialekt är det då rakt inte. :-)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
BJ: Jaha, där ser man. Nåja, det där med dialekt var väl kanske inte så allvarligt menat. Mitt språköra protesterar iaf högt.
Har aldrig hört uttrycket "inom sin tid", åtminstone inte i detta sammanhang. Tycker isf att det borde heta "inom DIN tid".
Nåja, det stämmer säkert det du säger. Att statliga verk använder
uttrycket borde ju borga för att det inte är så känt. Dom brukar ju vara experter på att uttrycka sig så att folk inte orkar läsa det dom vill ha sagt..... :-/
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
BJ: I min ordlista "Svenska akademins ordlista över svenska språket" från 1965 så hänvisas man mycket riktigt till "sin" och får uttrycket "i sinom tid" givet - men ordboken är ju gammal liksom jag så kanslisvenskan kanske har hunnit ombilda uttrycket. Egentligen är ju detta tugg bara "bullshit" (erkännes) - jag ger dig fullständigt rätt i arbetsgivaransvarsfrågan!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
lucky luke & Huge:

Det verkar gå lika bra med båda. Så länge man förstår så brukar det funka. :-)
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne:

Jag kan mycket väl sklija på ett finger och en svans.Ditt resonemang är befängt!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lingonben86:

Kan inte du sluta ta till strid när du inte har en aning om vad som hänt?

Försvara inte någon/något som du inte känner dig vid!

Tror du att detta är något jag kokat ihop?
En officiell maskot och förebild för barnen måste föregå med gott exempel!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Men du, tigrar har inte fingrar. Var det inte svansen så var det en tass. Och jag har aldrig sett en tiger kunna peka tass. Ergo: du är befängd.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Är det någon mer än jag som tycker att denna diskutionen börjar bli lite väl tjatig?
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Loooser: Tjatig - ja, men mest för att vissa vägrar inse att det som hände verkligen hände och att det är ett problem.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Hur löser vi problemet med att tjata o, det här?
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Loooser: Ehrm.. nu förstod jag inte vad du menade.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Det jag menade var att visst det var dumt gjort av maskotten men vi kan inte lösa problemet här det är nått för BIF ledningen att ta hand om
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Loooser: Ok, tack för förtydligandet! :)

Lycka till i morgon, ni lär få det tufft i Scandinavium...
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
bobbe: Scandinavium är alltid tufft. Men en pinne, minst, ska vi ha!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne:

Ok, lill Arne Weise.
Jag vet mycket väl att tigrar har tassar.

Men vet du om att Brynäs-tigern är fiktiv? Ledsen att behöva säga detta men tigern är i själva verket en utklädd människa och människor kan peka finger, om det inte är något fel på dem.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Spännande diskussion. Har vi uttömt ämnet innan våren?
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
westerlind:

Jag vill enbart försäkra mig om att gärningen kommer att beivras. Det måste tas krafttag mot detta betéende!

Att som seriös kritiker sedan få mothugg som inte innehåller sakliga argument för fem öre gör att man ibland sjunker ner till deras nivå för att få dem att förstå en gång för alla.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Skriv ett brev, skicka ett mail eller ring då för i hel**te till Brynäs IF istället för att hålla på och gaffla om det här i all evighet...
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion:
Måste säga att diskussionen börjar bli lite långrandig, och håller med Micke!
Om du är en sån seriös kritiker kan du väl skicka dina klagomål till "en högre instans" eller vad man ska säga..
Du kan ju inte kalla dej själv för särskilt seriös när du sitter o tjatar om det i en gästbok som inte har allt för mycket med föreningen att göra egentligen!

Det är ingen här som har ork, lust eller befogenhet att sparka den lilla tigern för sitt hetsiga beteende.. Så snälla älta inte detta igen!!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Sabba inte detta forum ´va???snacka om att älta!!!LÄGG NER!!!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Håller med alla de andra. Du har framfört ett klagomål. Ingen här har varit av annan åsikt än Du än att det var dumt. Folk här har bett om ursäkt. Vilken del av alla dessa meddelanden har Du inte förstått? Dessutom har Du, som flera påpekat, en del städarbete att göra i LHC-klacken, som inte nöjer sig med ett finger.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
KentaK:

Jag har vänt mig till erat kansli och där blivit bemött av ett skratt när jag beskrev incidenten. Är det proffsigt?

Jag tycker dessutom att motargumenten som framförts till mig har varit riktiga bottennapp. Jag är även av den uppfattningen att något måste göras för att stävja detta betéende så att det inte inträffar något hemskt vid nästa tillfälle.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: hahaha
Vadå, ska du spöa våran Tiger????? =) Eller vad menar du med hemskt..

Jag förstår inte varför du beskriver dina begär om att "nåt måste göras" här... GÖR NÅT ÅT DET ISTÄLLET DÅ!!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Kan ingen ta bort dej härifrån!!!!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: gäsp... *pekar finger åt LHC e religion*
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Moderatorn (moderaten?) är jäkligt snabb med att plocka bort sakliga brynäsinlägg. Plocka bort prästen från Linköping nu´rå!
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: Vilka regler skulle han ha brutit emot då? Möjligtvis "Använda gästböckerna för kommentarer som saknar intresse för övriga." och "onödigt ointressanta tjatregeln" , om det ni finns ngn sådan...
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
micke: Han är inte brynäsare. Räcker inte det?
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
LHC e religion: Jag tycker du har helt rätt om det här med fingret. Själv har jag haft svårt att sova på nätterna efter att ha läst vad du skrivit. Lyckas jag somna kommer dessa hemska mardrömmar direkt om BIFs pyjamasbeklädda tiger som jagar mig med långfingret upp i skyn. Någonting måste definitivt göras åt den elaka tigeruslingen. Har du provat med HD? Vågar numer inte gå på hockey om detta skulle hända igen kanske jag aldrig mer kan somna. Hade tänkt se DIF-TIK i kväll men tänk om DIFs Pajaspeter är lika dum som BIFs tiger huuu hemska tanke.
Kommentera

Sv: Beklagligt Brynäs!
Lilljanne: :)
Kommentera

« · 123739 · »