Brynäs IF

724906 inlägg · 7958 ämnen

BIF- HV

« · 54303 · » Till forumet


Sv: BIF- HV
härligt BIF!! att få se att viljan lönar sig, att det höll hela vägen denna gång!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
STARKT av ett lag som är helt sågat!! Va fan är AIK när vi slår ett topplag?
Kommentera

Sv: BIF- HV
vet nån när vi sköt 39 skott senast?? 1993? ; )
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lite tråkigt att Luleå slog Timrå med 4-1, fast vi får ett försprång från SSK, AIK och LHC
Kommentera

Sv: BIF- HV
undrar hur många bissett sköt av dom 39?..*skrattar*...då kan man sova gott i natt...men hur går det dif-ssk?
Kommentera

Sv: BIF- HV
DIF SSK 4-4 inte slut än
Kommentera

Sv: BIF- HV
Underbart Brynäs!!! Tommy Sjödin är så jävla cool så jag inte vet var jag skall bli av. Jag såg bilden på hans ansikte i Gefle Dagblad, att lira med det ögat är fanimej stort. Aik torsk idag, ja då slipper man genomlida någon kvalserie i alla fall. Nu är jag säker på att Brynäs grejar slutspel. Är det någon som vet i fall Ove Molin är i en svacka eller något??. Varför har Melin satt Janne Larsson som back?? Kostar inte det lite målproduktion??. Hoppas att inte Melin funderar över att använda Janne som målvakt. Men som sagt var TOMMY SJÖDIN är min nya favvis!!!.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Ja, va fan är det med Ove? Men det är ju bra nästan-SNACKA om sparkapital till slutspelet om HAN får upp speden lagom mot MoDo (eller vilka det nu blir) i kvarten...
Kommentera

Sv: BIF- HV
krobbesupport! janne har varit skadad, men jag håller med : som back gör han ingen nytta
Kommentera

Sv: BIF- HV
..haha..janne som målis...där e nog aspen vassare i alla fall...*hoppas*...tycker nog dom kan flytta fram herr larsson som center nu o spela med andersson eller östling som back..om viljan o flytet håller i sig..o en eloge till sjödda som sagt!
Kommentera

Sv: BIF- HV
E det nån som vet vem stod mellan stolparna Asplund eller Petterson?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Pettersson
Kommentera

Sv: BIF- HV
Pettersson
Kommentera

Sv: BIF- HV
Jag som har varit så jävla förbannad på Mattias Pettersson....Hoppsan, Man kanske skall skämmas för allt man vräkt ur sig??? Är det första gången som Mattias har nollat?? Vem har blivit skadad idag då? Tommy Sjödin gör att jag kommer att var på mycket bra humör i morgon. Visst är det underbart att vara Brynäsare!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Tack!
Kommentera

Sv: BIF- HV
DIF-SSK 5-4 slut efter straffar!
Kommentera

Sv: BIF- HV
krobbesupport !!!!! lart som f*n man är stolt att vara Brynäsare
Kommentera

Sv: BIF- HV
lysande!! bara en pinne till kringlorna alltså...idag var det ju riktigt skojigt..*ler*
Kommentera

Sv: BIF- HV
Det enda deppiga resultat idag är luleå timrå
Kommentera

Sv: BIF- HV
HAHA, ja nu är tongångarna uppåt-hoppas eventuella medgångssupportrar känner sig träffade :!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Djurgården , Djurgården , Djurgården !!!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
När börjar sporten så man kan se bilder på tv?
Kommentera

Sv: BIF- HV
hade varit en "BIF" (mot AIK) om DIF ´hade torskat mot Tälje....
Kommentera

Sv: BIF- HV
Krobbesupport blev äntligen medlem i Brynäs när laget låg i allsvenskan -94 , så någon medgångssupporter är inte jag i alla fall!! Fan vad jag är glad!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
När börjar sporten så man kan se bilder från matchen
Kommentera

Sv: BIF- HV
tio i tio
Kommentera

Sv: BIF- HV
Bra Krobbe! Men det var 95-96 i allsvenskan, men ändå! ;
Kommentera

Sv: BIF- HV
Vem bor i sthlm?
Kommentera

Sv: BIF- HV
jag bor i sthlm..eller strax utanför då...
Kommentera

Sv: BIF- HV
poptompa! hur gammal e du
Kommentera

Sv: BIF- HV
en gammal brynäsräv..35...(ooops)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Ja det stämmar det ja!! Sm Guld 93, finaltorsk mot HV 94 och allsvenskan 95 förlåt mig claesw!! Det måste vara segerruset ha ha. Men jag undrar fortfarande vad det är med Ove Molin?? Snart är det äntligen dax för Brynäs att komma till Malmö! Som jag har längtat efter att se Brynäs live!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Ja då ska vi spöa Malmö,men det brukar vara svårt där nere...Men Ove kanske fixar det!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Krobbe:

Finaltorsk-95 och allsvenskan-96 var det väl!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
krobbesupport! Nästa match e ju mot Modo hockey
Kommentera

Sv: BIF- HV
Fan va skönt, äntligen nåt positivt. Nu är det bortaspelet som saknas bara. Wahlman är förresten den hårdaste Brynäskritikern av alla. Efter ett antal år vid sportradion har jag aldrig hört honom säga att Brynäs spelar bra, det är möjligen motståndarna som spelar dåligt eller är ineffektiva. Antagligen nåt personligt...
Kommentera

Sv: BIF- HV
oj nu var det visst inte lika hårda ord här längre, tänk vad en vinst kan ändra på mycket men blir det förlust nästa match så är det väll tillbaka till det gammla vanliga gnället igen.
Kommentera

Sv: BIF- HV
jag var o såg matchen.. å d stämmer som ni säger att Hrder var kung ute på isen. Han fullkomligt strålade av självförtoende.

Men jag har alldrig sett HV blekare än idag.. man spelade som Brynäs gjorde mot AIK borta senast. Har väl svårt att motivera sig när man befinner sig mitt i ingenmansland.

D var faktist rätt hyffsad stämning i Gavlerinken ida.. Man hade lite svårt o känna igen sig faktist =)

*satt förresten bredvid Djoos på läktarn. Han såg pigg ut iaf*
Kommentera

Sv: BIF- HV
Äntligen visade Brynäs rejäl vilja att vinna, dessutom var mål-P väldigt bra ikväll inte några onödiga returer alls. Det som annars brukar vara våra målisars signum denna säsong. Två råd i all vänskaplighet till Brynäs ledning: Se genast till att få kontrakt till nästa säsong med Brynäs två största ledargestalter på plan Sjödda o Harder! (nej jag har inte glömt Janne Larsson).
Till Djoos : Snälla kom tillbaka, Ove och vi saknar dina djupledspassningar!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Prosten: Jag håller med dig vi behöver killar som Sjödin Larsson och Harder nu när läget är som det är. Om vi visar upp samma fighteranda i resterande matcher så ska vi nog kunna fixa en plats bland de åtta främsta.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Skönt!! Äntligen roligt att gå på hockey! Bra stämming i Gavlerinken! Livet blir så mycket enklare. Går runt med ett leende på läpparna idag!

Tack BRYNÄS!!
Tack publiken i Gavlerinken (Vad har det tagit åt er? ;-)
Tack Pettersson (Suverän match!)
Tack Harder (Dina dragningar i andra var värt hela biljettpriset!)
Tack Rudslätt (Skjut mer!)
Tack Sjödda (Rätt inställning!)
Kommentera

Sv: BIF- HV
Nu är hotet från det nedre strecket borta även rent teoretiskt.... Skönt för en som alltid förväntar sig det värsta (men hoppas på det bästa...) Brynäs-Leksand i kvalserien hade inte varit min medicin för långvarig hälsa.

Dags att sätta bom och lås på slutspelsplatsen! 3 veckor att ta igen dålig grundträning (jag är övertygad om att Brynäs inte längre är det hårdast grundtränande laget i Elitserien; långt därifrån. Kanske den gemensamma nämnaren man sökt som förklaring till alla olika skador i år, och att man ständigt "oförklarligt" rasar ihop i sista perioden? Skulle vara intressant att se en serietabell som bara grundar sig på tredjeperioder). Också läge att få hela laget på plats. Jag tillhör dem som tror att truppen totalt sett håller god klass, om den är vältränad, frisk och motiverad. Tycker det har brustit på alla dessa punkter i år...
Kommentera

Sv: BIF- HV
lyck

Håller med helt och hållet vad du säger. Skulle till och med vilja
påstå att truppen håller högsta klass.
Med en dåres envishet framhärdar jag: roten till allt det onda är
helt enkelt alla skador vi haft i år (hittills!). I de flesta fall dessutom på nyckelspelare. Nu har vi helt plötsligt alla centrar tillbaka och det ser genast mkt ljusare ut. Mentalt sett var nog alla
inställda på en härlig säsong med offensivt spel och topplacering
i serien med tanke på alla intressanta nyförvärv. När skadorna
började komma fick man i stället hela tiden jobba i motvind och
laborera med laget. Svårare än så behöver det inte vara när det
gäller att hitta förklaringar till varför det gått som det gått.
Bra träning och vila under uppehållet kommer nog att göra susen
för våra krigare. Motståndet efter uppehållet tror jag passar Brynäs
då samtliga lag är spelande och troligen inte har så mkt att spela
för heller. Förresten, blir det ngn träningsmatch i Sthlm, ngn som vet??
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lycken:

Tycker också att det verkar som om de flesta andra lagen är snabbare och uthålligare, framför allt i sista perioden. När det varit täta matcher efter varandra så blir det lågt tempo direkt.
Något måste vara fel i sommarträningen eller träningen under säsongen!

Håller med dig om att det brister på flera områden den här säsongen. Över huvudtaget signalerar uppträdandet i år att det behövs nya röster i och vid sidan av laget till nästa säsong...

Som tur är klarar inte Linköpings och Södertäljes förstafemmor av att ensamma bära lagen till slutspel. Resten av femmorna är för klena. Tack för det!
I Brynäs finns det två femmor som kan lyfta laget till slutspel.
Så blir det!
Färjestad eller Modo? Utmaning...
Kommentera

Sv: BIF- HV
Hej! Var det inte du som sa att BIF inte hade i slutspelet att göra? Bara för att de nu vunnit en!!!! match efter katastrofen mot AIK, så vad talar för Brynäs nu?Heja Timrå.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Min tes är alltså: Roten till det onda (ingen kan väl vara riktigt nöjd med årets säsong hitills?)är dålig motivation, dålig grundträning, och skador. Det hänger ihop: Dålig motivation, leder till slöare grundträning (nedåtgående trend 2-3 år nu??), leder till sämre fysisk status, leder till skador, leder till ännu mer nerslitning av truppen, leder till ännu fler skador, leder till för hård belastning av nyckelspelare, leder till genomklappning i slutet av matcherna, leder till dåligt självförtroende,leder till lägre tempo, leder till passivitet, leder till fel in-i-situationer, leder till skador etc etc.

Vad är lösningen då? Visste jag det skulle jag vara hockeytränare förmodar jag. En teori: Ju äldre man blir, desto hårdare måste man träna för att hänga med och stå emot de unga. De unga som kommer in måste få chansen att sätta press på gamlingarna, med ungdomlig energi och vilja att utvecklas. Jag skulle vilja vända på det klassiska resonemanget, att de rutinerade i alla lägen ska leda laget. Ge möjlighet att utvecklas för de som vill uppåt; släpp fram energi, ungdomlig entusiasm och vilja att ta över taktpinnen, vilket motiverar och drar med de gamla mot stenhård långsiktig träning, Brynäs adelsmärke genom tiderna. Viljan och strävandet framåt måste komma underifrån, inte från de som redan "gjort, sett, hört allt" och har sitt på det torra. Detta löser inget på kort sikt, där gäller bara TRÄNA, VILA, TRÄNA, VILA, TRÄNA; FÅ TILLBAKS ALLA GUBBAR, GÅ IHOP I FÖRENINGEN OCH KÖR JÄRNET MOT SLUTSPEL MED PUBLIKENS HJÄLP. DAGS ATT RULLA UPP SKJORTÄRMARNA NU, HELA BRYNÄS IF!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: BIF- HV
Lycken:

Håller med dig, men det måste finnas någon som sätter igång det arbete som du beskriver också, Lycken.
Vem har den mentala hårdheten att bryta mönster och bryta med dem som inte vill bryta gamla vanor och rutiner. Precis som du säger har det varit Brynäs adelsmärke tidigare. Att se framåt...
Men det är det som är lite av grundproblemet. Det är mycket som "har varit" Brynäs adelsmärke. Frågan är vad som kommer att vara Brynäs adelsmärke framöver. Vem är/blir den verbala Tigern som rullar upp skjortärmarna och bryter den nedåtgående trenden?
Kommentera

Sv: BIF- HV
Gordo och Lycken

Håller med. Det verkar som om Du redan vet svaret på Dina frågor, Gordo; det behövs en ny ledargestalt som inte känner av eller bryr sig om gamla mönster. Jag hoppas att Brynäs' adelsmärke vad gäller stil framöver kommer att vara rätt mycket vad det alltid varit--hög fart, speed snarare än tyngd. Men vi kommer att behöva ett par kaminer också, typ Rehnberg.
Kommentera

Sv: BIF- HV
Jompe:

Right on, try harder..
Kommentera

Sv: BIF- HV
Kan vi inte få Hertz att sponsra en flagga med "Mike try Harder"?
Kommentera

« · 54303 · »