Brynäs IF

725453 inlägg · 7959 ämnen

BIF-SSK

« · 174707 · » Till forumet


Sv: BIF-SSK
Huge: Nog fick vi skitmål mot SSK allt. Det är det som är det positiva. Brynäs har kämpat i uppförsbacke länge nu och många gånger har det känts som att man fått slita oerhört för sina mål medan motståndarna gjort sina mycket enklare. Nu fick äntligen Brynäs skitmålen och vann på det. Lite flyt behövs också.
Skönt som sagt att gå förbi Linköping inför uppehållet. Det ger lite arbetsro tror jag, för nu är det Linköping som kommer att genomlysas i minsta detalj. Dessutom oerhört stärkande för moralen förstås.
Nu ska vi peta ner Malmö på den andra nedflyttningsplatsen och sen är jag nöjd. ;)
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Höstens stålbad har verkligen stärkt uppslutningen kring Brynäs.
Ledningen har ruskats om till den milda grad att en sportchef ska införskaffas, bra ! Brynäs vaknade ur törnrosasömnen fem i tolv och framtiden ser betydligt ljusare ut. Slutspel är ingen omöjlighet, det trodde jag inte för en månad sedan.

Men Brynäsledningen ska rida på vågen nu och moderna upp organisationen, skaffa sponsorer mm. Inga armar i kors utan ta efter de anställda (laget) och bygg ett slagkraftigt brynäs inför framtiden.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Det jag funderar på är varför Patrik Selander Det token fortfarande efter alla dessa år fortfarande går omkring i en sunkig Brynäs tröja nu när man ligger ända dä nere i tabellen. F-n nu när Timrå, helt vä'lförtjänt leder, kan han väl erkänna att till och med mitt lag, MALMÖ, är bättre och om inget annat coolare än Brynäs... Brynäs är inte det messmörets ursprung?? Messmör blir väl nörd butter på världsspråket??? ///Bosse bus
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Är bara att hålla med föregående talare. Lalla på bah ;)
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Man får gratulera! Vete fan om ni inte lyckas knapra er ända till slutspel trots allt. Imponerande!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Världsklass: Det var ju liksom det jag försökte säga, även om den tur vi förtjänat enligt min mening inte är en belöning för det vi åstadkom i början på säsongen, utan snarare det vi presterat efter tränarbytet. Den gamla klyschan "ett bra lag har tur" visar sig åter stämma ganska bra.....
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Huge: Visst var Brynäsmålen turliga men det är vi värda efter all otur i början på säsongen
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Efter att ha klagat på Skalmans rapporter om turliga mål idag, och sedan sett desamma på Hockeykväll, får man ju faktiskt hålla med karl´n en aning, åtminstone vad gäller själva MÅLEN. Men nu är det väl oftast så att ett lag som spelat bra en tid och som kämpar och aldrig ger upp, förr eller senare får de här lite turliga målen. Som den gamle golflegenden Ben Hogan svarade när han fick frågan om han inte haft flyt i sin karriär:
"Det är konstigt, ju mer jag tränar desto mer tur får jag"......
Brynäs har ju tydligen tränat mer och hårdare efter tränarbytet.
Enkel matematik....
Det enda orosmolnet just nu är väl isf Angers resa österut.
En skada på honom i detta läge vore lite av en katastrof.
Skönt att vi kunde klättra förbi LHC innan jul, måste vara otroligt stärkande för moralen hos killarna inför omstarten.
Efter att ha sett LHC:s match på 4:an kan man väl konstatera att dom verkar vara i det läge vi befann oss i ett tag. Man skapar ganska mycket men har svårt att sätta chanserna.
Nåja, det är som tur är deras problem just nu, inte vårt.
Facit efter uppehållet är minst sagt hyggligt och dagens match blev som jag trodde, om inte den svåraste så iaf en av de tuffare.
De 3 pinnarna idag var iaf den bästa julklapp vi Brynäsare kunde få, alla kategorier. Nu är det bara att gasa på mot slutspel. Första steget blir att som tack för hjälpen idag, dänga till Timrå efter julfirandet, ett firande som dessutom kommer att gå i positivismens och glädjens tecken........
Amen to that, som tysken sa. :-)))
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Måste bara kika in och säga att jag är imponerad över att ni tagit er i kragen och visat att ni är bättre än vad tabellen visar, trodde att ni skulle bli årets Timrå så att ni skulle ligga kvar i skiten men det kanske bli ändring på det då.

Lycka till i fortsättningen, och välkomna upp hit den 26/12!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
henrik: Inte mig emot....men först lär vi ju klappa ut söderlagen :) innan vi ger oss på varandra hehe
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Grattis alla brynäs fantaster.Fortsätt så här så får vi ha många fler trevlig matcher mellan oss. Eller vad tycker ni om ett slutspel mellan Brynäs och Timrå.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RST: Helt rätt,ner med söderlagen
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Vi norrlänning ska hålla ihop! Och ikväll hjälptes vi åt "TIMRÅ IK" och Bif att skicka LHC ner till jumboplats. Låt norrland regera och må Brynäs klättra i tabellen men dock inte på Timrå`s bekostnad.
Ni har så många framgångar och SM-titlar så låt nu "Lillebror TIMRÅ få chansen att kriga om SM-titeln.
Egentligen borde ni lämna över ett sm-Gulg till TIK med tanke på alla spelare ni tagit av TIK på 70-talet.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne:Jo men näsan strular väll ännu och var ju borta mot FBK och SSK
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Jag säger bara.. Uuuuuund uuuunderbart.... :-)
Kommentera

Sv: BIF-SSK
rafalski: Ja snälla tomte jag ska vara snäll med ;)
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Nä, han seplade nått byte mot djurgår´n föraa veckan.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Har i TV och Tidningar messt sett experter som räknat ut BIF möjligen inte nån i de lokala tidningarna...Luovi verkar ju dras med problem och låter ju nu enligt rykten vara tveksamt om han kommer kunna spela mera
Kommentera

Sv: BIF-SSK
MÅSTE TYVÄRR GÅ UR NU MEN VI SES SNART IGEN GOTT FOLK!! GOD JUL PÅ ER ALLA!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Konservera formen och få tillbaka lite skadade spelare så kan det här räcka långt. Snälla tomten, lägg Luovi i antibiotikamarinad och laga Solings knä så ska jag vara snäll hela nästa år.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
observant: Ja, så har jag också sagt... Och glöm inte orden: Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge. Men nu tycker jag att det gick lite för lång tid innan det goda kom...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Tabellen är som följer(Luleå-Leksand pågår):

1.Frölunda 61 P

2.Timrå 59 P

3.Färjestad 51 P

4.HV71 51 P

5.Djurgården 42 P

6.Leksand 41 P

7.MoDo 40 P

8.Södertälje 38 P
--------------------
9.Luleå 37 P

10.MIF Redhawks 36 P
---------------------------
11. BRYNÄS IF

12.Linköping 31 P
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Ja Asplund gjorde en avgörande räddning i mitten av tredje då en södertälje spelare fick komma fri när dom var en utvisad...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Av alla ska vi inte säga men många... OCh dom har nog fått så dom tigit efter Brynäs fina form vändning... OCh snart6 kommer Luovi och Wågström förhoppningsvis tillbaka...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
observant: GOD JUL SKA det vara o inget annat ha ha
Kommentera

Sv: BIF-SSK
ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!
Äntligen slipper vi jumboplatsen.
Härligt Nylander som avgör än en gång.
Bra Asplund, fortsätt så här.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Gävligt roligt är det i varje fall nu när vi lämnar jumboplatsen o förhoppningsvis för alltid o att vi klättrar uppåt åt nya höjder,BIF kan klättra till 7,e 8,e plats o det räcker ju för en mycket trevligare vår än denna skithöst!!!GOG JUL PÅ ER!!HYVÄÄ JOULUA JA ONNELLISTA UUTTA VUOTTA!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Ja, då passade ju den fint...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Nä bra vore de ju om vi låg 1a men efter att ha varit uträknade av alla experter så känns de skönt att vi kommer klätra och knäppa dem på näsan
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Målkameran kom till användning 2 ggr ikväll...Satt bakom mål högt upp och ingen av dem va då inne..Brynäs puck va in lite mer än södertäljes
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Visst ser det bättre ut men fortfarande är det långt ifrån bra... Men spelar man som man gör nu kommer vi förhoppningsvis till slutspel igen.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Nu kan man ju sitta och stirra på tabellen i evigheter...ser hur bra ut som hellst ju....Hoppas formen håller i sig nu bara
Kommentera

Sv: BIF-SSK
70 Rodrigues: Jag tycker absolut att du ska se timråmatchen.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Oden: Vet ej, var inte där ikväll... Hade träning själv.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Huge: SNÄLLA? Det kan jag väl få som en sen julklapp? Jag är övertygad om att Tony förbannelsen är bruten och att vi slår Timrå med 4-2 när jag är på plats....!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: JO, jag vet... har varit där många gånger som Furuviks bo såklart...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Ja, liket lever.. Hur var ur Timråiten
Sjödin i kväll?
Kommentera

Sv: BIF-SSK
70 Rodrigues: Vet ej vem de va men skadad såg han ej ut att bli
Kommentera

Sv: BIF-SSK
70 Rodrigues: Nä, jag hörde att det hänt men har inte hört några detaljer. Får se på hockeykväll om de inte säger något på sportradion
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Japp tar ca 3-4min att gå
Kommentera

Sv: BIF-SSK
RavenLord: Redan hemma?... Bor du på Sätra eller?? Gick snabbt iaf.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Är det någon som vet vilken Brynässpelare det var som blev slashad av Zetterberg och som renderade i matchstraff för "Z", och om BIFspelaren blev skadad?
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Bissett: ...visst är det så! Och betänk att denna vändning har skett
utan Soling, Djoos, Rehnberg (två senaste matcherna), Wågström
och Luovi. De tre förstnämnda var faktiskt medlemmar av första femman på försäsongen. Plocka bort tre spelare från första femman i vilket annat lag som helst och se hur DE klarar sig!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Bissett: Ja, det verkar som om tränden har vänt. Sover gott inatt igen.
Kommentera

Sv: BIF-SSK
70 Rodrigues: Kommer aldrig på fråga. Du stannar hemma, och det tror jag inte jag är ensam om att anse här på sidan.
Lyd nu Huge för en gångs skull.... ;-))
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Så va man hemma igen efter en 3poängare i Gavlerinken....Jäklar va de va nervöst innan slutsingnalen äntligen ljöd...
Kommentera

Sv: BIF-SSK
BrynasDanne: Nyår firar vi sen som ett slutspelslag!!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
Är det fem raka i Gavlerinken nu???Maskinen är igång!!!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
rafalski: Hör av dig om du ångrar dig, det finns plats i bilen!
Kommentera

Sv: BIF-SSK
UNDERBART TIMRÅ!!! Sätt en till så åker vi på mer plus mål också!!
Kommentera

« · 174707 · »