Brynäs IF

727613 inlägg · 7961 ämnen

Boork in i frysboxen....?

« · 878688 · » Till forumet

Sv: Boork in i frysboxen....?
Huge: "Det konstiga är ju att media i dessa lägen nästan aldrig drar fram det mest troliga, nämligen att spelaren helt enkelt kanske inte anses platsa.
Det borde ju åtminstone varit ett fullt godtagbart alternativ till det gamla vanliga att tränaren är en despot som knäcker spelarna."

Visst kan det vara som du skriver. Men tycker du att tidningarna skall spekulera utanför ramarna med en viss vinkel som utgångspunkt, "Att Boork har agerat rätt" eller skall man förmedla det spelaren sagt vid intervjun?
Kommentera

Peja: Brutalt ärlig? Det måste i så fall endast gälla vissa spelare med tanke på förtroende andra spelare fått TROTS massor av misstag.

Vi vet inte vad som ligger bakom eller vad som gjorts och sagts men jag tycker att det är allvarligt.

Brynäs IF är fortfarande en arbetsgivare och alla former av mobbing på arbetsplatser är allvarliga saker.
Kommentera

GävleLasse: Det är väl ingen som har påstått att han hela tiden varit en sopa, nu när han inte längre finns kvar?
Det kanske inte är konstigare än att han successivt fått det tuffare att hålla sin plats, delvis kanske pga dålig form som kanske till viss del orsakats av just dom "mind games" han talar om.
Dessa mind games är väl sannolikt ett av Boorks försök att få igång spelare som han anser bör prestera lite mer. Det handlar väl mkt om samtal och genomgångar för att just väcka spelaren i fråga.
Ibland funkar det väl och ibland funkar det inte.
Lavins antyder ju i artikeln, när han säger att han kanske tar åt sig för mkt av kritiken, att det har skurit sig på det personliga planet.
I dom lägena är det alltid mkt svårt att få ngn rätsida på problemet.
Lavins har ju också känts lite som en främmande fågel i laget, vad jag förstått, och språkproblemen har ju varit en av stötestenarna.
Han är sannolikt en rätt så känslig person som är extra beroende av att de sociala utanför funkar.
Det är iaf min personliga uppfattning om läget och anledningen till att han nu uttalar sig som han gör.
Jag tror att Boork gjort det han kunnat för att få rätsida på saken, men när inget har hjälp och spelaren ifråga fortfarande inte anses ta en plats, ja då är det ju bara bänken som återstår.
Det konstiga är ju att media i dessa lägen nästan aldrig drar fram det mest troliga, nämligen att spelaren helt enkelt kanske inte anses platsa.
Det borde ju åtminstone varit ett fullt godtagbart alternativ till det gamla vanliga att tränaren är en despot som knäcker spelarna.
Man kan ju fundera på varför media oftast väljer att bortse från det första alternativet, till förmån för det mer säljande andra...
Kommentera

GävleLasse: Mm, frågan är om Lavins tycker att Boork manipulerar spelarna, eller om han "bara" är brutalt ärlig i sina samtal med spelarna.
Kommentera

Peja: "Mindgames" brukar man kunna associera med att man genom psykologisk mobbing får en person att tro saker som inte är sanna.
Kommentera

Är det någon som kan försöka sig på att vidareutveckla vad Lavins syftar på när han säger "mindgames"?
Kommentera

Huge: Ändå är det rätt intressant att Lavins plötsligt inte skulle hålla måttet för Brynäs, NU när han inte finns kvar längre så var han en sopa. När det gäller Hulkkonen som inte gjorde en bra förstasäsong alls så var på grund av hans skador. Men nu när det gäller Lavins så påverkar tydligen inte hans skada ett dugg.

Vi har båda sett och konstaterat att Lavins got och väl har kunnandet för att spela i ES. Det visade han under sin första säsong.

Sen är det ju så att OM nu det Lavins säger så tycker jag att det är konstigt att Boork håller på med en massa "mindgames" och liknande. Enligt uppgift så har ju Tomas Ros väldigt bra kontakter innanför Brynäs rökridåer så det kanske finns mer belägg än vad man vill tro.
Kommentera

GävleLasse: "Nu är ju givetvis detta som Lavins säger någonting man absolut inte skall tro på för det är ju något negativt om Boork. I alla fall om man skall tro på en del här inne på HS."

Vad skulle det finnas för anledning att misstro Lavins?
Det enda som sagts är ju att han i vissa delar har svårt med Boorks ledarstil, vilket väl endast bevisar att tränare och spelare ibland inte drar riktigt jämnt.
Big deal och ngt som alla redan vet eller har vetat.
Han nämner dock inget om sin egen insats som spelare, vilket känns lite underligt. Inte för att det behöver betyda ngt, men spelare i dessa lägen brukar ju alltid framhålla att man iaf försökt kämpa på och göra sitt bästa osv osv.
Liknande tongångar förekommer väl i alla lag, bara det att alla spelare som är i Lavins kläder kanske inte väljer att gå ut med sin kritik på samma öppna sätt som letten gjort.
Jag ser öht inget speciellt kontroversiellt i hans uttalande, mer än att hans åsikter är ovanligt öppenhjärtiga och att han själv dessutom på ett modigt sätt kanske "erkänner" att han inte pallar för trycket hos en tuff och krävande tränare.

När sedan slutklämmen kommer, med den obligatoriska uppräkningen av Boorks alla frysboxfall, så känns ju artikeln än mer som enbart ett försök att slänga lite ved på brasan sas, för att få sälja fler lösnummer.
Det blir ju lätt tragikomiskt när Roos ex motiverar Molins petning med att denne skulle ha bjudit på ett baklängesmål, och att Almtorp fick vila pga att han gjort mål mot Luleå.
Kommentera

65selander: Ja vi var många som satt och undrade vad som tagit åt Lavins den här säsongen. Han var ju med god marginal godkänd under sin första säsong i Brynäs. Den här säsongen så fick han aldrig riktigt chansen att spela in sig i laget. Jag tittar att det kommer att bli samma visa med Hulkkonen den kommande säsongen. Han kommer att ligga efter rejält när han väl blir redo för spel rent skademässigt.
Kommentera

65selander: Jag satt och kollade lite om vad folk har skrivit den här säsongen om Lavins, rätt intressant...

Har inte så mkt koll på exakt hur mkt lavins varit bänkad i matcherna. Under en match så behöver ju en bänkning dessutom inte nödvändigtvis ha verkställts pga att en spelare varit dålig.
Det kan ju finnas andra skäl (toppning, man går ner på folk för att väcka spelarna etc). I stort tycker jag dock att lavins hittills gjort vad som förväntats.

Huge @ Enskede Gård 2006-12-11 23:19

------------------

Gusten är på sprudlande humör. Signa lavins på livstid, Spets går från klarhet till klarhet o s v
Fast gamla Gusten finns kvar "domarn var den sämste på länge" :-))

65selander @ Stockholm (Vemdalen) 2006-10-31 21:37

------------------

Gusten: Nästa år vill jag se lavins på ett "riktigt" kontrakt om det är möjligt ur skattesynpunkt.

rafalski @ Järfälla 2006-10-28 17:36

------------------

GävleLasse: Hoppas det är plustecken på dem första o inget annat otäckt?...:) Håller med dej,känns tryggt att ha lavins tebax.Hoppas vi får tillbaka Angell på Lördag,han tvekar ju inte på skjuta iaf.

Bissett19 @ Eskilstuna 2006-10-19 22:29
Kommentera

GävleLasse:Säkerligen så är både Cassel och Lavins besviken och varför det kommer ut i media är väl inte så svårt att förstå. Sverige möter ju dom ikväll så de har säkerligen jagat fatt på honom eller så är det gammalt som dom väljer att skriva om först nu.

Vad som är sant och inte sant vet ju bara Boorken och Lavins
Kommentera

65selander: Men han fick ju inte spela...

Jag undrar om Casselståhl delar Lavins åsikter. Cassel ville ju inte gå in på varför han lämnade Brynäs.

Nu är ju givetvis detta som Lavins säger någonting man absolut inte skall tro på för det är ju något negativt om Boork. I alla fall om man skall tro på en del här inne på HS.

Personligen så tycker jag att det är allvarligt att det ens kommer fram sånt här i media.
Kommentera

Bissett19: Varför är han en crybaby?
Kommentera

Bissett19: Som man spelar får man ligga ;-)
Kommentera

Stigsson: Crybaby.
Kommentera

Den berömda frysboxen är på tal i media igen.
Kommentera

70 Rodrigues: Senaste om Boork i dagens Expressen
Kommentera

Flynt: Tror att det är LHC som har pratat med Keenan!
Kommentera

P: ..eller så har vi Boorkens ersättare här, då lär alla frysboxar i världen inte räcka till!
Kommentera

P: Det vore mumma...

Hoppas dock att Lauritzenryktet stannar just vid ett rykte. På backsidan tar jag gärna in ytterliggare en allsvensk spelare (utöver en back i landslagsklass), men i anfallsväg räcker det nog med en klasspelare. Är inte "spelare-med-potentialkvoten" redan fylld..?
Kommentera

Kanske ett år till vore bra?
Kommentera

GävleLasse:
Ursäkta men visst hade väl sundlöv även kontaktat Kenta Jhansson agent oxå...vet dock inte vilken prioritering han hade på listan...
Kommentera

GävleLasse: hm... vad är det för postgång från Gävle, här damp det inte ner något magasin.

Tror det blir Strumpan som ny tränare. Då kan jag lova att det skall klagas :-))
Kommentera

mattiaskarlgren: AHL är inte bättre än Elitserien. Dessutom så kanske han passar bättre på små rinkar, vem vet? Lika bra att ta chansen.
Kommentera

GävleLasse: herregud. vad ska Almen göra i AHL/NHL? Alltså nån jävla självinsikt måste ju folk kunna ha och fatta att man inte platsar i NHL och hur kul är det att harva runt i AHL när man inte ens är "bra" i ES? :)
Kommentera

Huge: Detta om Almtorp kommer från Brynäsmagasinet som damp ned i brevlådan idag.

Saxat från Brynäsmagasinet:
"Till hösten ska jag tillbaka till Edmonton och tanken är då att klubben ska ha ett farmarlag, vilket gör att jag stannar i Nordamerika oavsett hur det går, avslutar Almtorp"

Detta visar bara att Almtorp är villig att nöta i AHL för att kunna ta chansen till spel i NHL när/om den ges.
Kommentera

GävleLasse: Nä, Ros kan mkt väl vara rätt ute, det är inte det jag hänger upp mig på när det gäller honom.
Det är väl mer att han så tvärsäkert började hela spekulationskedjan med att Brynäs redan från start skulle har varit osäkra på ifall man ville ha Boork kvar eller inte, och att man sedan ändrade taktik sas, när nya fakta kom i dagen.

Ang Almtorp så kan det nog ligga ngt i det du säger, men det beror nog rätt mkt på vilka andra som inte får förlängt, för jag tror inte att alla som ska omförhandla sina kontrakt kanske vill stanna eller alternativ får ngn ny chans.
Att Edmonton skulle vilja ha honom tillbaka ser jag som mer eller mindre uteslutet.
Kommentera

Huge: Nja, min teori/spekulation kan ju vara precis lika god som någon annan. Med tanke på att Boork var Sunlövs tredjeval så kan det gott vara så nu med.

Sist det begav sig så var det ju
1. Harald Lückner
2. Wayne Flemming
3. Leif Boork

Det har ju gått rykten om att Sundlöv haft kontakt med Lückner så det kan ju vara så. Men det är ju precis som du säger, rena spekulationer.

Det jag besvarade var din "kritik" mot Roos & co där du verkade vilja få det till att de var helt fel ute...

Men som det verkar så är vi ganska överens ändå. Det får visa sig vart han hamnar.

En sak verkar dock vara klar. Att Almtorp försvinner efter den här säsongen. Det som skulle kunna "rädda" honom kvar är om Edmonton inte skaffar sig ett farmarlag.
Kommentera

Jompe: "Mitt tips är att Boork stannar hos den gamla damen."

Är böjd att hålla med dig i det antagandet.
Eftersom Boork tydligt visat att det är resorna och boendet som känns tyngst, så kan man kanske utgå ifrån att det främst är saker som kan underlätta för ett större umgänge med familjen, som kan tänkas vara ett av de krav som Boork har ställt för att skriva på för ytterligare minst en säsong. Och då kan det ju tänkas att hans åtaganden vid sidan av själva tränarjobbet, är det som man kan inrikta sig på.
Dagens tränare har ju en betydligt tyngre situation än bara för ett par år sedan iom att dom ska vara tillgängliga för media och sponsorer på ett helt annat sätt och framförallt i en betydligt större utsträckning än tidigare.
Kan ju vara så att det är den här biten som måste lösas från Brynäs sida, dvs att man måste hitta ngn som avlastar Leffe i jobbet vid sidan av tränandet.
Om detta nu skulle vara en av stötestenarna i förhandlingarna så kanske det går att lösa ifall man då hittar ngn lämplig avlastare.
Detta i kombination med ett rejält lönelyft kanske kan vara det som avgör, ifall man nu är så angelägen att hålla honom kvar.
Kommentera

GävleLasse: " Som vanligt är du påläst och vet hur saker och ting förhåller sig..."

Behöver man vara speciellt påläst för att tolka Boorks egna uttalanden om att det främst är resandet och boendet som verkar vara den svåraste biten med att träna Brynäs, om man ser till det rent sociala?
Min poäng är ju att om Boorken nu tackar nej till fortsatt engagemang i föreningen så beror det sannolikt mest på att han tycker att resorna och den många gånger långa bortavaron från familjen blir för jobbigt att hantera i längden, och mindre på lön eller andra förmåner. Detta är det enda jag själv spekulerat i, men själv spekulerar du hejvilt om ev tilltänkta ersättare som ev tackat nej.
Men du kanske är mer påläst än vad jag är i det fallet, även om jag självklart håller med om att det alternativet är fullt tänkbart.
Det var ju liksom min poäng med att påstå att det ändå verkar vara en rätt öppen fråga, var han hamnar nästa säsong.
Kommentera

GävleLasse:

Den som lever få se, Vem köper ny frysbox till Leffe då??
Kommentera

mattias - 74: Nja, det kan ju lika gärna bli Mora... Det är ju i alla fall ett lag i ES nästa säsong... Men det är klart. Kanske Boork vill slippa högsta serien nästa säsong ;)
Kommentera

Lunkan:

Det förutsätter jag annars får han väl ro ??
Kommentera

mattias - 74: Är det asfalterat?
Kommentera

GävleLasse:

Sollerön - Leksand en resa på lite drygt 7 - 8 mil =) Klart som korvspad vart han hamnar nästa säsong =)
Kommentera

Ambroo: Det skulle förvåna mig högeligen. Om han nu tycker att det är jobbigt med resorna till Gävle från Sollerön så blir väl inte resorna mindre påfrestande till Linköping...

Som jag ser det så står det mellan tre lag. Brynäs, Leksand och Mora...
Kommentera

GävleLasse: Det blir LHC för Boorken.
Kommentera

Huge: Som vanligt är du påläst och vet hur saker och ting förhåller sig...

Boork är försiktig med sina uttalanden där han visar sin respekt för alla intressenter.

Kanske har Brynäs fått ett nej ifrån en tilltänkt ersättare och gått tillbaka till andravalet, en förlängning med Boork.

Vad ska du lösa med boendefrågan? Eller HUR ska den lösas då det är Boorks egna önskemål att bo på Scandic när han är i Gävle..
Kommentera

GävleLasse: "Så det vore Sundlöv och Co's fel om Boorken känner att han vill kunna pendla till jobbet istället för att bo i kappsäck på Scandic?"

Hörrudu!!
Härinne är det Sundlövs fel ifall börsen rasar och stormen Gudrun kommer tillabaka igen...
Kommentera

Gusten: Nej spelarna vill spela i ES nästa säsong... Leksand kommer inte att gå upp i år...
Kommentera

Jompe: Om Boorken ska stanna kvar så känns det mer som att det handlar om sociala bitar som måste stämma bättre, och då framförallt boendefrågan. Lön och andra förmåner tror jag är sekundära saker för honom i det här fallet, och isf så ligger väl Leksand eller Mora närmast till hands när man spekulerar i vilka andra klubbar som är intresserade.
Men öht så känns det som en mkt öppen fråga vad gäller hans tränande nästa säsong.
Annars så blir det lätt komiskt när man läser Sportbladet och Tomas Ros och dennes tvärsäkra "profetior".
Först slår man sig för bröstet över att man själv var de som avslöjade att Brynäs inte var säkra ifall man ville ha Boork kvar, när detta i själva verket bara var en ren gissning eftersom det bara handlade om en första sondering från parternas sida.
Nu när Boork fått ett konkret förslag från Brynäs, ja då får man det genast till att Brynäs nu minsann insett hur otroligt bra Boorken ändå är (underförstått: man har fått kalla fötter pga att Boorken kanske är på väg bort).
Sen avslutar man med att det helt plötsligt nu är Boork själv som är osäker om han vill stanna eller inte.
Ja, tacka fan för att han kanske tar sig en ny funderare när andra intressenter kommit in i bilden, vilket man ju själva också skriver i nästa mening.
Snacka om snurriga scoopjägare som gör allt för att vinkla till det hela och skapa lite spänning och oro...
Kommentera

Känns faktiskt lite som att Boork kommer röra på sig, frågan är bara vart.. Tråkigt att det är ett tag tills vi får veta bara.. :D
Kommentera

GävleLasse: Blir det leksand så kanske 82:orna Herman och Widing hänger på... Spetsen svassar nog efter också. Herman känns solklar med sitt leksandshjärta. Synd att Sunken redan skrivit på ett tvåårskontrakt ;)
Kommentera

BFG: Så det vore Sundlöv och Co's fel om Boorken känner att han vill kunna pendla till jobbet istället för att bo i kappsäck på Scandic?

Jag har på känn att ett dalalag får en ny tränare till nästa säsong.
Kommentera

Tappar vi Boorken nu är det så jävla dåligt gjort av Sundlöv & co...
Kommentera

70 Rodrigues:
"Resultatet av omröstningen gällande önskemål om ev ny tränare:
Om Brynäs får en ny tränare, vem vill du då helst se?"

Hehehe, jag undrar vem fan den andra stollen var som röstade på Pelle Mårts. :)
Kommentera

Resultatet av omröstningen gällande önskemål om ev ny tränare:
Om Brynäs får en ny tränare, vem vill du då helst se?

Wayne Flemming

17 röster (16%)

Harald Luckner

4 röster (3.8%)

Per Mårts

2 röster (1.9%)

"Osten" Bergström

5 röster (4.7%)

Kari Eloranta

3 röster (2.8%)

Bobo Simensen

7 röster (6.6%)

Johan Tornberg

11 röster (10.4%)

Niklas Wikegård

37 röster (34.9%)

Torgny Bendelin

3 röster (2.8%)

Någon annan

17 röster (16%)
Kommentera

70 Rodrigues:
Svårt det där med Boork. Kanske har han gjort det jobb han är bäst på redan? Själva upprensningen...

När det kommer till finlir och det som behövs för att fightas om guldet, kanske vi behöver någon annan till nästa säsong?
Kommentera

Jompe: Frågan är om han orkar bo i kappsäck en säsong till??
Kommentera

« · 878688 · »