Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 620671 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
Ove Myling:

Spelar väl ingen roll om man gör sin 1:a lr 7:e elitsäsong lr om man har 100000 i månaden lr 50000 , det beror väl på hur mycket man jobbar och sliter och månsson jobbar, sliter och visar hjärta i varje match . Men jag hoppas att tommi och micke är tillbaka i laget till kvällens match för dom gör iaf mer nytta på isen än på läktaren ..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Nog för att det är illa, men så jävla illa är det inte :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Det man vidare kan förundras över är det faktum att Miettinen gått in till sin Chef, Sundlöv och vädrat hur han känner, troligen gjordes detta mellan fyra ögon och i förtroende.

På nåt sätt läcker detta ut till både Boork och sportif's blogg...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen:

Nej jag skulle inte vilja det.. Undra om dom får dricka läsk för honom nu för tiden det fick man inte för honom när han var i Mora...
Han är lite väl diktatorisk!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ove Myling: Jag måste ställa en fråga till Munkas och dig. Skulle ni vilja ha en chef som boorken?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten:

Hoppas att dom är med och lirar idag .
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Enligt Gävlelasse så såg Miettinen pigg ut på träningen. Väntar spänt på en utförlig träningsanalys följt av en laguppställning.

För övrigt fick Gävlelasse ett löfte från en av spelarna...nog med cliffhangers nu. ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
munkas: Om nu dessa två herrar är så grymma, varför märks det inte i spelet eller i poängligan. Tex Månsson gör sin första elitseriesäsong och har presterat bättre än dessa herrar. Pinsamt för Miettinen och Wahlberg som säkert lyfter tre ggr så mycket i lön.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Enaranger:

Håller med dig !!!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ja, det kanske är dax för Miettinen och Wahlberg att byta ut dumstrutarna mot hockeyhjälmar igen...
Jag måste dock erkänna att jag inte saknat dom speciellt mycket, tror inte att brynäs hade tagit fler poäng i de senaste matcherna med dessa herrar på isen istället för i kylen. Det säger ganska mycket om den grå massa som brynäs utgör.
Man kan i princip bänka vem som helst utan att det påverkar spelet särskilt mycket.
Laget består till hälften av duktiga allsvenska spelare och resten dugliga i elitserien. Man kan vända och vrida hur man vill, utan ett stabilt och bra spelarmaterial kommer brynäs fortsätta sjunka i träsket.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
norrland: Alla som har ett par grillor o kan skjuta en höjdare platsar i Leksand:-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mattias - 74: Tycker att dom har haft rätt mycket tid på sig att "spela in sig" men inte blir det bättre för det. Jag såg matchen i lördags mot DIF. Hur kass som helst. Finns ju inte någon som kan ta avslut eller böka framför målet, killarna är för små, ärtbössor gör inte några mål.

Kanske kan det finnas någon finne som kan vara något att ha, men det finns ju andra lag som kanske kikar över sundet efter nya killar.

Varför skulle inte Wahlberg göra en bra insatts i LIF? kanske inte matar in massa poäng, men har rutin och kanske kan dra på sig folk och därmed få utrymme för andra i laget...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19:

Va ??? Nu fattar jag inte...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mattias - 74: O bilen går bra?...........
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
norrland:

Wahlberg skall int spela i leksand... Han är inte den spelare vi behöver utan vi behöver en klasspelare som gör massa p...

Bättre att åta grabarna spela in sig och att Masken kolla vad som finns i Finland tex nu när vissa lag där snart har spelat klart.... Finska toppspelare i de sämre lagen i Finland håller oftast högre klass än tex Mietinnen och Wahlberg..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tjena. Har verkligen Meittinen och Wahlberg varit så dåliga? Kanske Wahlberg vore något för Leksand. Han kanske är sugen på att spela där i stället för Brynäs om det här håller i sig. Tror att kan göra nytta för LIF. All hjälp vi kan vå är välkommen :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Är det någon som tror att Brynäs blir ett
bättre lag av att sparka iväg de skickligaste
spelarna för att ersätta dem med kämpande
allsvenska spelare?

Jag kan fortfarnade inte se hur Wahlberg skulle ha
varit så genomusel och ojämn under denna säsong.
Han har väl inte varit så mycket sämre än någon annan.
Han har t.ex. bra mycket bättre plusminus-statisitk än Lind
och de flesta spelarna i Brynäs. Han är hittills den effektivaste
målskytten. Han har gjort mål på knappt var tredje skott.

Så under den kanske viktigaste perioden på hela säsongen
(sett till spelprogrammet) så väljer Boork att ställa över 4:an
och 5:an i den interna poängligan. Eller kanske mer allvarligt
2:an och 3:an i den interna målligan.

Det här måste lösas snabbt.
Annars finns bara en lösning, sparka Boork.
Det går inte att ha det så här till nästa transferfönster.
Skulle detta fortsätta nio omgångar till så kommer Brynäs
garanterat att ligga på kvalplats. Troligen mer eller mindre
avhängda.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Men fortsätter Boorken med det han håller på med idag så kommer det att stå Brynäs dyrt att låta honom husera somhan han gör.

Det faktum att han ger spelare som Spets, Almtorp och Månsson platser i de formationer som skall stå för produktionen och samtidigt bänka samtliga av dessa spelare vid nstan alla toppningar visar ju på att dessa spelare inte hör hemma i första och andra formationerna.

Jag tycker inte att han har gett alla spelare samma chans, och baserat på detta så tycker jag att han har agerat helt fel.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Tänker inte upprepa tidigare argument, vill bara påpeka att vad gäller Miettinen är jag beredd att hålla med Dig i långa stycken. Att hansjälvmant sänkte sin lön förra säsongen imponerade på mig också.

Vi har råd att ha kvar Boork. Vi har inte råd att bli av med honom :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Jag hade köpt ditt resonemang OM Brynäs hade förstärkt laget med en center i förra fönstret. Naturligtvis så kan man inte acceptera att spelarna inte ger järnet i varje match. Men kan man acceptera att Boork använder fel spelare på fel plats? På det sätt som han har mönstrat laget hittills så har jag full förståelse för att Miettinen blivit gramse. Miettinen ÄR en mycket bättre spelare än Månsson, Spets, Almtorp och Bäckström, alla dagar i veckan. En fullt jobbande Spets motsvarar ungefär en Miettinen på 70% med skillnaden att Miettinen har kunskapen att göra mål.

Notera att Miettinen har producerat väldigt bra med tanke på att han fått nött i fjördekedjan en hel del.

Boork har hela tiden pratat om att "få igång" spelare. Att sätta en lirare i fjärde formationen med "leftovers" och "framtidsspelare" är inte ett bra sätt att "få igång" en spelare som Miettinen.

På det så kommer det fram att den alltid så ödmjuke Miettinen skulle vara en "diva". Är det total desinformation vi fått tidigare år?

Skulle en diva självmant gå in och sänka sin lön för att underlätta för klubben att klara elitlicensen? Vart var Sjödin, Molin och de andra när han gjorde det? Troligen på banken å räknade pengar.

Nej, jag tycker inte att Boork har skött det här på ett bra sätt.

Så frågan är, Har vi råd att ha Boork kvar?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Det ska bli intressant att se vad som kommer ut av Boorks kvartssamtal med Wahlberg och Miettinen. Jag skulle inte alls bli förvånad om de spelar idag. Boork har varit i den här situationen många gånger tidigare och vet vad han gör. Wahlberg och Miettinens kvaliteter som spelare kommer inte laget till godo om inte spelarna ger järnet i varje match. Brynäs har i flera år nu haft enorma problem med att få laget att underordna sig coachen. Det som pågår nu syftar till precis till att få spelarna att förstå att de måste gå fullt i varje match och spela för laget och att det måste vara coachen som bestämmer. Om Wahlberg har problem med att förstå det är han inte den professionella hockeyspelare han så gärna beskriver sig som.

Min gissning är att saker och ting kommer att få en positiv lösning den här veckan, kanske redan idag.

Vi inte har råd att mista Wahlberg och Miettinen, säger någon. Frågan är väl snarare om vi har råd att ha dem kvar?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
88Lindkvist: Laget tas ut efter dagens träningspass... Det står lite överallt...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: 20 minuter på 4 femmor är ju vad dom orkar i såna fall....:-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Har för mig jag läste i gd idag att dom skulle spela..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
björne: Jo jag såg det. Det kommer inte att bli lätt att hitta ersättare till dessa om de försvinner. För vem vill spela för en tränare som agerar som Boork har gjort. Jag skulle bli väldigt förvånad om det är nån spelare i Brynäs som tycker att Boork gör rätt.

Det kommer att fyllas på med Allsvenska spelare. De kommer inte att prestera på isen men de gör som Boork säger och detta gör dem till "framtidsspelare".

Just nu så river Boork väggarna för att bygga ett nytt tak.
Kommentera


Sv: Boork städar???!!
arnio: Det skulle förvåna mig mycket om de spelar idag. Boork körde ju skiten ur dem igår på sin extraträning.

Han vill skicka signaler att spelarna (inte bara Casselståhl, Gellerstedt, Miettinen och Wahlberg) skall jobba hårdare. Detta efter att ideligen ha skyllt på att det är täta matcher och att spelarna blir slitna. Hur den ekvationen går ihop vet jag inte. Boork kanske går runt och tror att man bara spelar hockey i 20 minuter. För det är vad de orkar idag.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Vi vill ha Miettinen och Walle i vårt lag hurra!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Clubsport: Ahaaa! Han värvar bara spelare med snygga fruar! Det ger en helt annan mening till ordet scouting.... provkörning?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten:
Frågan är vilka Masken vill ha, spelarna eller fruarna...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
sylf: Ja Cassel har väl gått å blivit bekväm nu när han fick nytt kontrakt annars vore det ju jäkligt konstigt att de gav honom nytt kontrakt.

Det skulle inte förvåna mig om detta scenario blir besannat.

Wahlberg, Cassel och Miettinen blir fortsatt bänkade och det renderar till slut i att Wahlberg och Miettinen försvinner.

I samband med att Julfönstret stängs blir Micke Lind och två spelare till skadade och vi tvingas spela på tre femmor med inlånade juniorer som utfyllnad. Marknaden är givetvis fortsatt "iskall".

Sedan är det downhill all the wy ner till KS.

Man kan ju undra varför Gellerstedt har hamnat i onåd. Vad har hänt med "Vi måste ge killarna en chans att komma in i matchtempot, man kan inte förvänta sig att killarna skall komma in och leverera på en gång"

Panik?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Ja visst är det lite tvivelaktig "journalistisk" att sitta och göra listor. Men det var ju uppenbart att det var inte själva listan som du retade dig på utan det faktum att Lener var först. Är det konstigt med tanke på att han har fått iordning Luleå och de har förvandlats till ett pålitligt lag, både på hemmais och bortais.

Boork däremot tycker jag har använt Brynäs resurser på ett konstigt sätt och använt lirare som grovarbetare och grovarbetare ställs in på de positioner där man förväntas producera.

Är det konstigt att Brynäs haft svårt att göra mål?

Öl innan matchen, tja det låter ju trevligt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Leksand är väl intresserat av allt som kan åka skridskor,och cheerleaders.Såg att även Cassel hamnat i kylan,straffträning för de tre igår,kvartssamtal idag.Tio små negerpojkar?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Nu är Leksand intresserade av Wahlberg, kanske både Wahlberg och Miettinen återfinns i Dalarna lagom till jul. Vore inte direkt roligt att se W & M heltända MOT Brynäs
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: He,he,he. Nu fick du mig att vakna på direkten! Att W-holm sågar Boork var inte så oväntat, det är mer det faktum att man gör tabeller som skall visa hur bra en tränare kan tänkas vara som retar mig. Visst finns det ett löjes skimmer över det hela?

Jag stöttar Boork därför att jag tror han är rätt man att röka ut alla feta råttor som ätit sig mätta i Brynässkutans kölsvin!

Skall upp till Gävle den 29/12 och beskåda BIF-FHC! En bärs och lite hockeysnack före nedsläpp?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Men det kanske inte är så konstigt om man ser på de sportsliga framgångar Lener har fått fram. Du är säkert mest upprörd över att de sågar Boork. Du kanske skulle ta å komma upp och se en match för en gångs skull, eller varför inte göra slag i saken och besöka några träningar.

Så fort Boorken sågar eller säger nåt om en spelare så är det genast konkret och helt korrekt. Man kan ju undra varför du inte reagerat tidigare, för detta måste ju ha synts i dina papper.. Åker man runt på en skridsko å käkar räkmackor så producerar man inte...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Visste du att nuvarande tränarettan Slavomir Lener låg sist på AB's senaste tränarranking för 2 månader sen. Kommentarer överflödiga........

Det är faktiskt stor komik att läsa Wennerholms hockeykrönikor. Hans eventuella hockeykunnande är totalt maskerat av en närmast bisarr önskan att skriva en "säljande" artikel.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Sen får vi inte glömma alla skeppsråttor som under lång tid har seglat med skutan och under den tiden gnagt tågvirket och seglen sönder och samman. De nya käcka matroserna håller under skepparns ledning på att sy nya segel och placera ut råttfällor. För tillfället är det en stor fet råtta som seglat på de sju haven och till och med besökt staden Toronto man förgäves försöker fånga då den är extra lömsk och till och med gnager hål på skrovet. Till slut tror jag skepparn ger order om att cyanväteröka hela skeppet......
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
vad synd, arnio:
jag som just projicerat en båt som skunkat för min inre syn...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
menade också sjunka
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
menade förstås fruset vatten.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Måste man ha skepparexamen får att få tillträde till gästboken i fortsättningen?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Det är svårt för ett skepp att skunka på frusen is...om skeppet skall skunka så blir det nog fram på vårkanten.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Dessvärre så har ju en del sluppit att göra skitgörat och fått all tid i världen att irra runt på världshaven. Nu har man farit runt och letat efter smådelar ifrån mindre bra fartyg som skall ersätta de befintliga delar som inte används. Tyvärr så har dessa "nya" delar inte packats upp utan står kvar på kajen.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jo det stämmer, den ene hade övat tidigare.
Men då kom vår tillfällige lots på honom innan han hann borra klart.
Du vet väl att ombord så måste alla kunna det mesta. Även en navigatör måste kunna skrapa rost om det kniper. Även om det helt riktigt är att för tillfället misshushålla med hans kunskaper.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Vad gäller den ena matrosen så har han ju borrat förr..

Det är mest den andra matrosen som jag tycker är orättvist behandlad. Det är sällan man ser en talangfull navigatör skrapa rost med skeppsgossarna.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Var det inte några rapp med skeppskatten som våra två matroser fick som bestraffning för att solbada på däck medans resten av besättningen jobbade som fan för att hålla skutan ren och fin?
Och han som blev strandsatt i hamnen hade väl bluffat med sitt arbetsintyg när han mönstrade på, som det ser ut.
Skall vi tippa på att våra två matroser imorgon stoppar in sina fingrar i det läckande hål dom själva borrat upp?
Tror att skeppar´n skulle uppskatta det initiativet.... :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Tyvärr så har ju Boork kölhalat ett par av matroserna, efter att ha skickat av en matros vid senaste hamnen.

Det kanske vore smart att ösa lite så att man ser vart det läcker?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: "Om man ska vara riktigt petnoga så är ett sjunkande skepp ett sjunkande skepp oavsett om man har gissat att det ska flyta eller inte. Om jag sjösätter ett skepp och kungör att "det här skeppet kommer att sjunka", och så sjunker det, så är det fortfarande ett sjunkande skepp. :)"

I vårt fall skulle jag snarare vilja likna situationen med att vi har ett läckande fartyg.
Som KAN bli ett sjunkande dito och i förlängningen ett vrak.
Ett läckande fartyg går dock att täta, om alla i besättningen hjälps åt med kilar och drevning.
Men alla måste hjälpas åt, så ner med fötterna från skrivbordet.
Fikarasten är slut.... :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Kanske Kristoffer Jobs vore nåt, såg att han gjorde mål för Almtuna.
Kommentera

« · 620671 · »