Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 620393 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
51 Roger: Hyllad var han innan matcherna som vi inte vunnit. Det har ju runnit en hel del vatten under broarna sedan dess om man säger.

Vi får hoppas att Boorks bänkningar med all turbulens runt Brynäs bär frukt snart. Annars lär det bli tungt för Brynäs även denna säsong.

Frågan är om Boork sticker med svansen mellan benen efter den här säsongen eller om han fullbordar sin långsiktiga plan.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Ena dagen hyllad i kvällspressen för sitt agerande,att våga bänka "stjärnspelare",några dagar senare totalsågad,sämst i elitserien.Dessa sk.sportjounalister kan verkligen sin sak.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: :)

Hittade en länk om detta från Hallands nyheter www.hn.se/m_other.php?id=312416&avdelning_1=106&avdelning_2=195&

Kärleken till banjoduellerande tar jag för givet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Om man ska vara riktigt petnoga så är ett sjunkande skepp ett sjunkande skepp oavsett om man har gissat att det ska flyta eller inte. Om jag sjösätter ett skepp och kungör att "det här skeppet kommer att sjunka", och så sjunker det, så är det fortfarande ett sjunkande skepp. :)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
micke: Nej det var nog Big Brother de skrev om då Micke. =)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
micke: Banjotillverkningen, du glömde banjotillverkningen!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Hur det gick sedan? Stod det inte om det i tidningarna för en tid sedan? Några kvarlevande spillror till dessa myterister har bott kvar på dessa öar och skapade sig ett samhälle med incest och inavel under de decennier som följde. Nu står hälften av ösamhällets invånare åtalade för diverse pervobrott som sex med minderårig osv.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Jo Kapten Bligh blir fångad av huvudjägare (Busen, Rodrigues och under tecknad)

Den lojale förste styrmanen blir kvar på ön och får inte mycket uträttat och dör inom kort på grund av hög ålder.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Hehe...
Nä, vill inte se samma scenario som i filmen "Myteriet på Bounty".
Kapten Bligh (Boork) blev av besättningen satt i en skeppsbåt och lämnades drivande till havs för att på egen hand ta sig till civilisationen.
Besättningen jublade och levde en tid livets glada dagar på en paradisö.
Kapten Blighs lojale förstestyrman (Sjödda?) varnade för att engelska flottan skulle komma att jaga myteristerna över världens alla hav till dom fångats in. Han vill därför segla hem till England och inför domstol lägga fram hela saken, övertygad om att Bligh skulle fällas för sin hårdnackade envishet och kadaverdisciplin gentemot besättningen.
Några i besättningen (T/W?) vågade dock ej chansa utan brände fartyget och alla blev kvar på sin paradisö.
Hur det sedan gick vete fan.... :-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Så det handlar alltså om kvaliten på skeppet?
Det spelar ingen roll om det är Silja Serenade eller morfars gamla eka som tar in vatten...dom sjunker likförbannat ;)

Medans vi är inne på båtsnack så funderar jag på om ett myteri kan vara nära förestående. Blir det för många spelare som känner sig otrygga och lägger fokus på fel saker så är det kanske så att Sundlöv får omprioritera sin lojalitet... det kan ju bli lite problem om vi i slutändan får gå på en center (Almtorp) och två ytterforwardspar...typ...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
sylf: Alltid svårt att säga ngt om saker som en tränare gör, och som i en vanlig lekmans ögon kan te sig konstigt.
Nu bänkades väl Gellerstedt då vi gick ner på folk och han ansågs väl isf vara en av dom som kunde undvaras.
Om han nu skulle vara en klar förstärkning så har jag svårt att se att Boorken skulle ha missat en sådan sak.
Eller så har Gella redan hunnit med att gnälla hos mormor.... ;-)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: "Tycker du då att det är korrekt att jämföra dessa bänkningar med
Miettinen/Wahlbergs när det är två uppenbart skilda saker?"

Näe,det var inte det jag menade heller,jag tycker bara Boorkens sätt att coacha ter sig lite märkligt ibland.Senaste faller med Gella som exempel.Tar hit en kille på korttidskontrakt och bänkar honom.Men jag har ändå en sorts tillit till Boorken,jag hoppas han vet vad han gör,annars har vi skitit i fel vedbod.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
sylf: "Vad anser du vara ett sjunkande skepp då? För mig är det ett skepp som fått slagsida,sjömännen har kastat sig över bord,ensam står skepparen kvar och följer med ner.Menas att Brynäs är på väg neråt,och i det avseendet har han helt rätt."

Hade vi varit tippade som topplag tillsammans med de 4 däruppe och i övrigt haft höga förväntningar på oss vad gäller spel etc, då hade jag kunnat hålla med om skeppsbrottsteorin.
Murvlarna baserar sitt dravel enbart på W/T-historien och ett antagande att affären kommer att vara en black om foten för oss.
Låt oss vänta ett tag och se först.
Fortsätter missnöjet och bänkningarna, ja då kan vi börja tala inte bara skeppsbrott.
Snarare haveri och sällskap med Titanic på 4000 meters djup....

"Ingen vidare taktik i såna fall.1-2 i baken."

1. Det gällde om vikten att hålla sig till fakta, när det nu finns fakta att gå
på. Cassel och Kupan bänkades för att dom inte ansågs passa mot just
motståndet för dagen. Inget annat.
Tycker du då att det är korrekt att jämföra dessa bänkningar med
Miettinen/Wahlbergs när det är två uppenbart skilda saker?

2. Så du menar att så fort man förlorar så har taktiken alltid varit dålig?
Önskar också att Boorken hade en kristallkula som INNAN match talade
om vilken taktik som är den rätta, dvs alltid leder till vinst....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Lunkan: "Vad, om man bortser från malten i TV3 s reklam för Norrlsnds har blivit guld som Boork rört vid de senaste 20 åren ?"

Boork togs väl hit för att i första hand bygga upp det som var raserat.
Om Boorken är mannen att sedan vidareutveckla laget till en guldkandidat är svårare att sia om.
Får vi inte en bättre ekonomi och därigenom möjlighet att inhandla rätt spelartyper så tror jag Boorken blir en återvändsgränd.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: "Wennerholm konstaterar snabbt att Brynäs är ett sjunkande skepp.
Jaha.
Vi ligger väl ungefär där alla förväntat sig"

Vad anser du vara ett sjunkande skepp då? För mig är det ett skepp som fått slagsida,sjömännen har kastat sig över bord,ensam står skepparen kvar och följer med ner.Menas att Brynäs är på väg neråt,och i det avseendet har han helt rätt.


"När han och Kupan i själva verket var bänkade pga helt andra orsaker som mer hade med taktiken att göra."

Ingen vidare taktik i såna fall.1-2 i baken.

Vad gäller Hr Ek för övrigt så är vi på samma våglängd,en komplett idiot!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Att det skulle komma reaktioner från lirare som känner sig kvävda av spelsystemet är ju inget konstigt. Men jag tycker samtidigt att Boork har missat totalt i att få fram potentialen hos många spelare. Miettinen är en målfarlig forward som har ett bra skott och är alltid farlig i offensiv zon.

Att ideligen placera en sån spelare i en line vars roll är att spela 0-0 är väldigt konstigt tycker jag. Att Miettinen skulle vara en säkerhetsrisk i defensiven betvilar jag då han vid ett flertal tillfällen fått förtroendet att spela i boxplay. Och SKULLE det vara så att han är det så är det väl ett lika stort tjänstefel av Boork att köra honom i BP.

Men skall man ha en första och andra line som skall producera så måste man ju ha de kreativa spelarna i dessa formationer. Wahlberg är den som fått mest förstroende men inte fått till det. Hans bänkning kanske är mer befogad. Samtidigt så talade Boork om att han ville ha en "tank" som gick rakt på mål i Wahlbergs kedja som enligt Boorkens egna analyser var anledningen till att produktionen uteblivit. För att råda bot på det införskaffades Gellerstedt som jag tyckte visade tendenser till just den spelstilen i första matchen, då tillsammans med Miettinen och Malmström.
En lyckat formation tyckte jag då de skapade mycket tryck emot HV's försvar.

Men Boork gav det bara en match och "tanken" blev parkerad på bänken och Miettinen placerad i kylskåpet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Som moderator har man alltid ett trumfkort att ta till om nöden kräver det. Jag vill minnas en grej som hände på nån IRC kanal för några år sedan när en frågade hur man gjorde smajlisar..

ALT+F4 var svaret ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree:

"Allt Boork gör är inte självklart bra. Allt han rör vid blir inte guld."

Årets understatement!

Vad, om man bortser från malten i TV3 s reklam för Norrlsnds har blivit guld som Boork rört vid de senaste 20 åren ?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree:

"Allt Boork gör är inte självklart bra. Allt han rör vid blir inte guld."

Årets understatement!

Vad, om man bortser från malten i TV3 s reklam för Norrlsnds har blivit guld som Boork rört vid de senaste 20 åren ?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Kommer osökt att tänka på en grej jag läste på bash.org (roliga saker från IRC). Obs! Off topic.

En kille sitter och jävlas med en annan. Hånar honom och så en stund. Sen byter mobboffret skepnad; och visar sig vara moderator för kanalen. Retstickan hinner skriva "oh shit!" och sen åker han ut. :D
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Men spelarna har väl egentligen inte tyckt och tänkt så mycket offentligt? Det mesta de har sagt är väl "jag håller inte med", "det får stå för honom" och "inga kommentarer" när de har fått en mikrofon uppkörd i nyllet? Och att de inte håller med är fullt begripligt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Det vore ju verkligen nåt som skulle skapa runriker i alla fall.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Sjödin törs nog uttala sig, om han vill. Men han kanske också är klok nog att inte springa till tidningarna utan anser att man bör hålla en enad fasad utåt. Om Boork sparkar Sjödin så tillträder Sjödin som sportchef och sparkar Boork. ;)

Allt Boork gör är inte självklart bra. Allt han rör vid blir inte guld. Så har jag förtydligat det. Likväl tror jag att Boork är rätt man, att storstädning är nödvändigt och att bänkningen till viss del också handlar om att statuera exempel, att visa vem som bestämmer.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: "Då du försvarade allt Brynäs gjorde och inte gjorde."

Det var väl snarare så att jag försökte förklara för den majoritet av dysterkvistar som ifrågasatte allt som Brynäs gjorde, att det kanske finns lite fler förklaringar till saker och ting än bara: dom är sopor och värdelösa.
Och då blir man helt logiskt beskylld för att inte se problemen av de som bara ser problem.

"Tycker du att det är positivt att det är världens turbulens i Brynäs där spelare inte vågar tycka och tänka om situationen av rädsla för att bli bänkade?"

Självklart så tycker jag inte att denna historia är särskilt positiv.
Men jag tycker att det än så länge är alldeles för tidigt att dra några slutsatser om hur det kommer att sluta.
Det gäller trots allt en petning av 2 spelare som av naturliga skäl känner sig trampade på tårna, rent yrkesmässigt.
Hela historien är enligt min mening uppförstorad.
Spelare som offentligt tycker och tänker om liknande situationer tror jag INGEN tränare hade uppskattat.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Helt sant. Men det faktum att spelarna inte luftar sin åsikter är ju lika illavarslande det. Jag tycker t ex att Sjödin som ändå är Kapten bort agera och föra spelarnas talan, men frågan är om han vågar det för hans insats igår borgar ju inte för en självskriven plats i laget om man säger.

Och vad träningarna gäller så tycker jag det är konstigt att Boork tycker att Miettinen och Wahlberg inte gett järnet den senaste tiden. Boork skulle ju kunna närvara vid träningarna och titta istället för att knalla iväg när "extraträningen" börjar.

På det så var det frivillig värmning innan timråmatchen, där inte Boork närvarade alls. Ej heller Dackell och Månsson. Man kan ju inte direkt påstå att Boork har gett Miettinen och Wahlberg en ärlig chans att visa att de vill göra bot och bättring.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Som sagts tidigare; man ska nog inte lägga så stor vikt vid vad som skrivs i tidningarna.

Idag kan man läsa uttalanden från en anonym spelare. Att han är anonym ger förstås sken av att klimatet i laget är sådant att spelare inte vågar uttala sig. Det vore allvarligt.

Men det kan vara så att den anonyma spelaren sitter vid ett skrivbord på Aftonbladets redaktion också. Det vore inte första gången...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Ja Skoog HAR ett bra direktskott...i jämförelse med Brynäs befintliga backar. Att han sedan saknar fysik helt i sitt spel går inte att se på en träning som är frivillig där de glider runt lite och leker.

"Tyvärr kom han in när det fortfarande fanns allt för många gamla rävar som bestämde vilket gjorde situationen ohållbar"

Hur många av de gamla rävarna är kvar? Sjödin, Molin och Miettinen för att nämna tre men det finns fler, många fler. Hur som helst så är tendenserna desamma, det kan väl inte ens du ha missat.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Känns som du baserar mycket av din fakta på tidningsskriverier, vem säger att Boork gett två olika versioner till dessa spelare, Wahlberg har sagt att Boork sagt en sak till honom men läst att Boork sagt en annan sak i tidningen. Vilken källa tycker du är tillförlitligast, Boork eller pressen ?

Tror du inte journalisterna jagar spelarna i Brynäs för att få smaskiga kommentarer angående de infekterade läget ? Vad skulle du svara om du var spelare och blev uppringd ?

Nokelainen kom in efter Melin för att han hade "hårda nypor", precis det Brynäsledningen sökte. Tyvärr kom han in när det fortfarande fanns allt för många gamla rävar som bestämde vilket gjorde situationen ohållbar.

Men är det som du säger att W/M är två av de spelare som sliter hårdast på träningarna så är det märkligt, men å andra sidan var du lika lyrisk över SS direktskott på mål första träningen :-))
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: En intressant tabel.
Vi har mött lagen 1- 4: 8 gånger och tagit 4 poäng vilkt ger snittet 0,5
Lag 5 - 8 5 gånger och 5 poäng snitt 1, och lag 9 - 12 8 gånger och tagit 16 poäng snitt 2. Men vi säger väl som du tycker att vi ligger där vi skall. Men vad handlar då bråket om? Har vi inte gjort det vi skall.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Men du måste väl ha information som du tolkar? NÅT måste du väl ha lärt dig efter att ha försvarat samtliga insatser från förra säsongen. Då du försvarade allt Brynäs gjorde och inte gjorde. Det gäller att se de fakta som finns till hands.

Tycker du att det är positivt att det är världens turbulens i Brynäs där spelare inte vågar tycka och tänka om situationen av rädsla för att bli bänkade?

Jag ser allt för många paralleller med Nokelainen eran för att sitta lugn å försvara.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: "Men jag undrar främst på vilken information DU baserar dina teser på?"

Ja, då får nog isf precisera lite mer.
Jag tycker och spekulerar väl som alla andra och baserar mitt tyckande på saker jag upplever som fel eller rätt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: "49 insläppta mål. Jämfört med andra lag så ligger vi bra till i denna statistik."

Men uppenbarligen så räcker det inte med att bara täta defensiven, uddamålsförluster är ändå en förlust.

"Ja, spelarna beklagar sig nu för att man borde tagit det hela internt.
Vilket var exakt vad nämnda spelare INTE gjorde när dom gick ut och beklagade sig över att bli bänkade."

Jag har full förståelse för att Wahlberg blir förbryllad när han får höra en motivering av Boork och får läsa en annan i tidningen.

Boork tycker att de skall ge mer på träningen. Jag är som bekant ganska ofta på träningar och varesig Miettinen och Wahlberg är de som drar benen efter sig... tvärt om tycker jag. Då finns det ett flertal spelare som dessvärre är "kelgrisar" hos Boork som borde visa lite mer intresse... Dackell för att nämna en.

En reflektion över de matcher som varit är att det inte är de sk. "målskyttarna" i motståndarlagen som "sänkt" Brynäs utan det är doldisar som gjort det vid många tillfällen.. i tredjekedjan. Vad man skall dra för slutsatser av det är lite olika hur man tycker och tänker...Personligen så tycker jag att det finns ett problem när man lägger allt för mycket krut på att låta 1:a och 2:a formationerna i Brynäs gå ut å spela 0-0, för det är precis vad som händer med dagens spelsystem.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: "Vi mötte alltså bottenlagen i början och skall nog vara glada för det."

Kanske det, men vad är det som säger att vi inte hade kunnat gjort lika bra ifrån oss om vi mött andra lag?

Min poäng är ju att vi de facto ligger ungefär där vi hade förväntat oss att ligga efter 20 omgångar.
Att av detta dra slutsatsen att vi är ett sjunkande skepp verkar minst sagt helt uppåt väggarna...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Vad exakt är på väg att raseras?
Det stabila försvarsspel vi hade i fjol, innan en viss Boorkkopia trädde in i bilden? ;-)


"Boork har pratat om att täta defensiven. Brynäs är snart det enda lag som inte hållit nollan..."

49 insläppta mål. Jämfört med andra lag så ligger vi bra till i denna statistik.

"Boork har pratat om professionalism. Är det så proffsigt att hänga ut två killar i media som syndabockar."

Ja, spelarna beklagar sig nu för att man borde tagit det hela internt.
Vilket var exakt vad nämnda spelare INTE gjorde när dom gick ut och beklagade sig över att bli bänkade.
Och det INNAN Boork ens mer i detalj hade motiverat sina petningar...

Den generella målsättningen är nog att gå runt på mkt folk.
Nu utgår jag ifrån att Boork tillfälligt gick ner på manskap för att väcka killarna och även få igång de bänkade syndarna.
Självklart kan man inte räkna med att tempot blir bättre längre fram.
Särskilt inte om man som måttstock har det toktempo som presterades i början av första mot Modo.
Från det läget måste ju allt bli en temposänkning...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: Som vanligt är det många som spekulerar och tycker utan att ha några fakta som ger kött på benen. Men baserat på vad Brynäs presterat så måste man ta sig en funderare.

Boork sa igår innan match att hemmamatchen mot HV71 var en dålig insats och han i det närmaste skyllde detta på ett tufft matchprogram....

Efter att laget haft spelledigt i flera dagar, medans ett flertal av spelarna i HV var slitna efter ha spelat i tre kronor.

Men jag undrar främst på vilken information DU baserar dina teser på?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Huge: 12, 6, 9, 11, 11 Kan du gissa vad det är för serie? Det är dom fem första matcherna och hur motståndarana ligger i serien idag. Vi mötte alltså bottenlagen i början och skall nog vara glada för det.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Ja, faktiskt, eftersom Boork matchar bägge, istället för att frysa ute Korhonen. Min uppfattning är att Honken är en bättre målvakt sålänge han har konkurrensen från Korhonen.

Fast sen handlar det väl om mer än bara målvakterna? Brynäs HAR tätat till sig.

Beträffande Rom: Det antika Brynäs raserades för flera år sen. Ju fortare vi inser det desto bättre. Utmaningen består inte i att rädda det antika Brynäs, utan att se till att ett så bra modernt Brynäs som möjligt reser sig ur spillrorna.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Men kan man ge Boork credit för att vi har två ruggigt bra målvakter?

Angående lagbygget så är det många som ideligen pratar om att Rom inte byggdes på en dag... det är sant. Men lika sant är att Rom RASERADES på jävligt kort tid. Och det är precis vad som håller på att hända.

Ja jag vet att Rom fortfarande står kvar, men jag menar givetvis det antika Rom som Republik...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Efter att ha läst Wennerholm och Eks artiklar idag så vet jag tamejfan inte var jag ska börja när det gäller att bena upp alla pajaserier och tokkommentarer. Nog borde man väl kunna kräva lite mer av s.k hockeyexperter än den rubrikskapande dynga dom lyckas prestera.

Wennerholm konstaterar snabbt att Brynäs är ett sjunkande skepp.
Jaha.
Vi ligger väl ungefär där alla förväntat sig: efter de 4 tippade topplagen är det jämnt och vi ligger och skvalpar mitt i smeten.
Att sedan hr Wennerholm hade tippat oss betydligt högre upp innan seriestart är ju hans eget problem. Tacka fan för att han i det läget måste hitta på ngt annat för att dölja sina egna usla tippningkunskaper.
Sedan ifrågasätts Boorks ledarstil: har svårt att hantera flera nationaliteter, svårt att ha en bra dialog med både veteraner och de yngre etc etc.
Ursäkta mig, men vad är det egentligen som Boorken gjort?
Bänkat två spelare som han anser inte jobbar tillräckligt eller inte jobbar på rätt sätt.
W yrar om rubrikskapande petningar, när det i själva verket är han själv som enbart vill ha rubriker med sina tokerier.
Det mest underbara i Wennerholms argumentering måste väl ändå var den oerhört korkade bevisföringen med tabellen INNAN 5 omgångar och tabellen EFTER 5 omgångar:
Efter 5 omgångar låg vi på 3:e plats.
Om man räknar bort dessa 5 omgångar så skulle vi in nuläget bara ha 13 poäng och ligga näst sist.
Vad han nu vill bevisa med detta (att räkna bort de 5 första omg) övergår mitt förstånd.

I Expressen så är Ek inte mkt bättre än Wennerholm.
Där buntar man även ihop Casselståhl med Miettien och Wahlberg.
Underförstått: han är också petad pga dålig inställning.
När han och Kupan i själva verket var bänkade pga helt andra orsaker som mer hade med taktiken att göra.
Ek har iaf en poäng när han undrar VARFÖR inte Miettinen och Wahlberg ger järnet.
Sammantaget så är alla skriverierna ett underbetyg åt de s.k experterna.
Slarv med fakta, överdrivet och onyanserat.
Mao: inget nytt under solen...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Och ändå ligger vi före både SSK och Mora. Vad bevisar det där?

Det ÄR tufft att möta "de fyras gäng". Brynäs hade dessutom ett gäng matcher mot dem i ett enda sjok. Att det blev skralt med poäng där är inte konstigt. Lättare att möta Link ping utan att ha spelat mot HV, Färjestad och Frölunda i matcherna innan liksom.

Men problemet är inte att det har blivit skralt med poäng i de matcherna. Problemet är därefter. Torsken mot Leksand var inte bra. T ex.

Dock tycker jag att en positiv sak att ta med sig, och som Boork har tillfört, är att Brynäs numera är svåra att slå. Visst, Brynäs har inte hållit nollan, men Brynäs är väl nästan det enda lag som inte klappat igenom och åkt på storstryk också...

Allt handlar om vad man väljer att se.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Jag börjar bli lite trött på att du ideligen skyller på att vi haft tunga matcher mot "de fyras gäng". Det har ALLA lag haft..

Mora - FBK
SSK - Frölunda
Frölunda-Modo

Tre exempel på att det inte går att skylla på att vi tagit så lite poäng.

Boork har pratat om att täta defensiven. Brynäs är snart det enda lag som inte hållit nollan...

Boork har pratat om professionalism. Är det så proffsigt att hänga ut två killar i media som syndabockar.

Boork har pratat om att det är en lång säsong och att vi skall gå runt på mycket folk. Ändå bänkar han fullt friska spelare. N.Andersson, Casselståhl och Gellerstedt. TROTS att laget tappar tempot totalt efter de första tio minuterna i första perioden. Kan man räkna med att tempot skall bli bättre längre fam under matchen mot ett Modo som går runt på fyra femmor?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Lite rätt har du angående mätena sista 16. Vi har mätt topp 4 8 gånger mot Leksands 5. Men ser man till alla omgångar så är det ganska jämt. Eller att lage från 5 - 12 har mött topp 4 mellan 7 och 8 gånger. Mora skiljer sig lite med 9 möten.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Är 60 matcher lite? Han var väl dessutom knäskadad..
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Att göra som W-holm och välja ut de 16 senaste omgångarna och sedan säga att BIF är sämst i ES går ju alltid om man vill vinkla det hela.

Jag ser det som att vi har varit inne i en tung period under omg. 11-20 med 4 hemmamatcher och ideligna möten med de "4:as gäng". Jag är inte ett dugg förvånd att poängskörden minskat från 15 poäng omg. 1-10 till 9 poäng omg. 11-20.

Däremot är det nu dags att återigen hoppa upp till 15 poängsnivån om vi vill ligga kvar ovanför slutspelsstrecket. Säkerligen något som Boork är väl medveten om. Inte helt omöjligt att det är anledningen till att han "väcker" laget på detta sätt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
rafalski: Nja han spelade inte mycket sista året om man skall vara ärlig.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Dackell var en riktig sniper innan NHL sejouren. Riktigt bra klipp i skridskoåkning och oerhört svårfångad. Nu som sagt är det riktigt segt, svårt att säga varför. Däremot är han en LAGSPELARE som alltid gör sitt bästa byte efter byte, han var ju trots allt aldrig nedsänd till farmarligan därborta, mao inställningen är 100%.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
bradberry: Jag anar en viss bitterhet gentemot Boork här... Men jag undrar också vars Dackells fart har tagit vägen. Ansågs inte han snabbast i Sverige innan han lämnade för NHL?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Jo det var det säkert. Men inte jag. Liiite långt att åka. ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Nej, nämnde Dackell blir jag inte klok på. En smart spelare men vart har farten tagit vägen. Har bly i grillorna..... En gång i tiden snabb och utmanande forward. NHL har förstört karln, men det kanske är lika bra för hade han ff varit snabb, lurig och målfarlig så hade han väl inte passat in å då blivit bänkad av mäster Boork.....
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Det var ingen som var och tittade på träningen idag mellan 10 och 12?
Kommentera

« · 620393 · »