Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Boork städar???!!

« · 620793 · » Till forumet


Sv: Boork städar???!!
Enaranger: dom är välkomna hit till timrå,minns när lind,casselstål kom,dom har vi mycket att tacka för.borken är som stalin.skall bestämma allt.tur att vi har kenta,bra stämning i laget.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Var nog mitt fel...jag missade din länk och sen när Ove the skin annonserade en Walle-comeback så undrade jag var han hade hört det.

Ps. Jag gillar din länk lika mycket. ds. ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Westergren: Vad var det för fel på min länk som jag lade för nån timma sen??
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
I dag har tränaren Leif Boork och petade centerstjärnan Mikael Wahlberg rensat luften.
Enligt källor till sportbladet.se var mötet positivt.
Wahlberg finns med på isen i kväll när Brynäs tar emot Luleå hemma.
Wahlberg, 33, har hamnat i Brynästränaren Leif Boorks kylskåp och den rutinerade centern har varit petad i de tre senaste matcherna (HV 71 hemma, Timrå borta och Modo hemma).
I går fick Mikael Wahlberg – och de andra petade brynässpelarna – träna extra i Gavlerinken och i dag träffades Boork och Wahlberg innan Brynäs träning.
Vad som sades vill ingen i Brynäs kommentera, men enligt källor till sportbladet.se kommer Wahlberg att spela mot Luleå i kväll.
Om finländare Tommi Miettinen, 29, finns med i truppen är dock mer osäkert.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Gusten: Vet inte hur man länkar, men kolla Aftonbladets sportsidor.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
lillovechkin: Var har du hört det?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Whalberg spelar ikväll.

jag tycker att man ska dumpa Mietinen ta in nån ny
(men inga fler "bredningar")
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Pelle Borås:

När du talar om tillfälliga toppar har du helt rätt.
Inledningen (fem matcher) var en topp och tillfällig.
De senaste 16 matcherna har verkligen varit en dipp,
men tyvärr kan den nog inte kallas tillfällig.

Att resultaten totalt sett är bättre än på många år
stämmer bara delvis. Jämför man nuvarande och förra
säsongen, efter 21 omgångar, så är denna säsong
endast 1 poäng och 1 plusmål bättre.

05/06: 21 6 6 9 40-49 25
04/05: 21 6 5 10 56-66 24

Alla verkar stirra sig blinda på att vi fortfarande
ligger på slutspelsplats. Trenden (16 matcher) pekar
rakt ned mot kvalplats. Då krävs att alla friska spelare
kan börja användas snarast. Och för att man skall kunna
säga att den nedåtgående trenden är bruten så räcker det
inte med några oavgjorda matcher och en seger var 3:e eller
4:e match, utan det krävs segrar efter ordinarie tid.
Helst två eller tre i rad. Och vid en förlust bör en
sådan svit påbörjas igen. Det är en vändning.

Timråanhängarna har visst redan börjat planera
för Miettinen i sin laguppställning. Jag kan
ju tänka mig hur det kommar att skrivas i denna
gästbok om han gör succé i Timrå. "Varför släpptes
han". "Boork var en dåre som petade Miettinen" och dylikt.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jo det verkar vara så att Boorken vill att man ska vara tyst o rätta in sej i ledet.......

Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Visst har Brynäs överaskat ett par gånger, men det räcker inte, tyvärr. Det är främst sexpoängsmatcherna som måste vinnas...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: I så fall faller ju ordern om att man skall visa på träningarna att man vill vara med då Miettinen var bra mycket piggare än Walle...

Men sen har vi ju problemet med att Tommi har sagt vad han tycker...Så det är nog där skon klämmer.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Bissett19: Får hoppas att det har ordnat upp sig nu.

tomtarna på jobbet som inte bryr sig om hockey annars tycker det kul att påpeka att det är turbulens i Brynäs.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Vet inte vad Sportbladet har för källor i Brynäs,men enligt dem så spelare Walle ikväll iaf,se länk!
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Det bär bara att inse att Brynäs trupp inte håller för en topplats i ES. Med tanke på hur de senaste säsongerna har sett ut tycker jag att slutspel är en realistisk målsättning, och där är vi ju faktiskt just nu.
Visst ska man vinna ”rätt” matcher, men det tycker jag vi i stort har gjort så här långt. Två segrar mot Mora, segrar hemma mot Timrå, Leksand, Modo, fyra av sex poäng mot SSK, med mera.
Det gäller för oss supportrar att se långsiktigt i ett perspektiv från ett lag i kvalserien till ett lag på övre halvan. Det är en procedur på kanske 3-4 år. Det innebär tillfälliga toppar (årets inledning), men det innebär också tillfälliga dippar (läget just nu). Men som sagt det är viktigt att man följer utvecklingskurvan under en längre tid och har tålamod, då kanske en plats 7-9 är fullt realistisk just nu.

Angående Boorken. Visst har inga målfester direkt, men samtidigt har vi en stadig defensiv och har varit med till slutet i nästan varenda match hittills, och framför allt inga ras.
Det finns ett gammalt ordspråk från Brynäs från 60-talet: ”När backen spelar back så vinner vi”.
Man kan ju inte begära att vi ska gå från kvallag till målfabrik på några månader. Så bra är inte vi och så dåliga är inte andra lag. Men resultaten totalt sett är bättre än på många år. Det är i den ändan vi måste börja.
Boorken har mitt förtroende i det långsiktiga arbetet. Om han anser att vissa ”stjärnor” har fel inställning och hellre släpper fram två spelare med kanske sämre talang men högre arbetskapacitet, då tycker jag ha gör rätt i det långa perspektivet.
Boorken har mitt stöd.
 
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Vad sägs om "borde"-torskarna mot HV borta (2-1 efter sudden) och Link ping hemma (5-2) då?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
MRMILAN: Nej absolut inte, Boorken hör inte till top 3.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse:

Tycker nog att han coachar men behöver man inte coacha skall man ju inte heller.. är väl bara i södertälje där spelarna vek ner sig som han misslyckats kapitalt...


Tycker dock inte att Boorken hör hemma bland de tre...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Tycker att Walle alltid varit något av en "kärring". Glider omkring och slår passningar när det passar honom. "Kung i stan"-känslan på honom känns genuin. Nej, jag tror stenhårt på Boorks linje. Tror dessutom att Sjödda gillar den...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mattias - 74: Inte drömtränare vi vet för vi har haft han, men som sportchef eller liknande så skulle jag gärna se att han kommer tillbaka till Mora nån gång.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
MRMILAN: Stephan Lundh? Svårt att coacha ett självspelande piano?

Han har ju inte visat några tendenser på att kunna coacha sig till vinst efter att ha fått en tung start... SSK borta? DIF borta???

Det var väl Modo hemma han lyckades skapligt men annars?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mattias - 74:

ASG "sveriges 3 bästa tränare"


Nej det får du ta tillbaka!!!

glöm inte Pelle Mårts, Stephan Lundh och sist men inte minnst Bobo Simensen
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: + räknas i BP.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Det jag ser är tendenserna. Det är precis samma tendenser som man sett så många gånger förut. Det börjar ganska bra (med tanke på motståndet) Men sedan viker man ner sig i de matcher som man MÅSTE vinna. Jag tänker närmast på DIF hemma, Leksand borta, Modo hemma och Timrå borta. På det så förloras många matcher på grund av individuella misstag och det egna klena målskyttet.

Detta i kombination med att Boork envisas med att gång efter annan ge de orutinerade spelarna förtroendet när de är värvade för att leverera på sikt.

Tänk om Boork kunde visa samma tålamod med samtliga spelare.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
MRMILAN:

Dessutom är Boorken kanske alla lags drömtränare innerst inne...

Jag skulle inte ha nåt emot att ha honom i Leksand som sagt... Bäckman Boork eller Niklas spelar ingen roll.. I mitt tycker sveriges 3 bästa tränare...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
mattias - 74:
Må så vara men gillar inte han ledarstil...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Ja? Har jag påstått nåt annat. Jag sa ju att Lind INTE får några plus för de mål som görs i PP...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jag försökte bara illustrera att saker kan ses på två sätt. Man måste inte alltid bara se det negativa alternativet. Att Brynäs är svåra att besegra visar på ett stabilt försvarsspel. När man har den grunden kan man börja anfalla. Jag tror att det är det som är tanken, och jag tror att det kommer.

Sen tycker jag inte att vi har de riktigt vassa avslutarna. Dackell är en besvikelse, Viitakoski var en besvikelse, Molin gör inte mål längre, Lind är mer en framspelare, Miettinen har egentligen aldrig varit någon målspruta och Danielsson... Ja, att han är en av Brynäs bästa säger egentligen mer om Brynäs. Det är krigare som Malmström och Månsson som gör mål, och det räcker inte. Vi behöver en målspottare. Frågan är bara varifrån man kan få en sån. Finns han i de egna leden, i allsvenskan, i Finland? Fan vet.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Busen: Nu var det mål/assist som diskuterades, inte +/-
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Jag vill göra en rättelse här +/- räknas varken i PP eller BP.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Men vet du eller någon annan här med säkerhet VARFÖR Miettinen hamnat i kylskåpet? Jag tycker också att det är märkligt, mycket konstigare än att Walle åkte ut, men jag tror inte att Boork slänger ut folk slumpmässigt. Han har antagligen en anledning.

Och så det eviga gnället om att Boork förstör klubben, kör den i botten. Vars har ni varit de senaste åren? Brynäs har balanserat på slak lina i flera år; är det så vi ska fortsätta? Är det inte bättre att ta ett stålbad en gång för alla och resa sig som en starkare förening?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Vi vänder på det. Hur många matcher har Brynäs vunnit? Färjestad har vunnit 10, Brynäs 6... Det faktum att Brynäs lyckats grisa sig till oavgjort resultat några matcher tycker inte jag är någon vidare framgång.
Följdfrågan är, kan vi ha förra säsongen som referenspunkt?

Bara för att man går in med ambitionen "bättre än 11" så behöver man ju inte sikta in sig på tiondeplatsen.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Han har varit inne på 10 mål, och har gjort ett själv. Miettinen har gjort 4 och assisterat till 3. Och har inte på långa vägar fått samma chanser som Lind. Ställer man dessa spelare mot varann så är inte skillnaden värst stor. Allrahelst med tanke på att Lind är i förstalinan medans Miettinen troligen kommer att jagas ur klubben.. Han lär inte gå arbetslös om fallet skulle bli så. Vad skall vi fylla på med? Leta upp ännu en spelare från AS som Gellerstedt? Som verkligen har fått chansen att visa vad ha går för? ;)
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jamen... Om målsättningen enligt tränaren är "bättre än elva" kan väl inte åttonde plats vara ett misslyckande?

Brynäs har förlorat nio matcher vid full tid. Bara två fler än Färjestad. En mindre än Timrå, som dock ligger före i tabellen. Brynäs är svåra att besegra.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: " Att somliga sen ser det som ett sjunkande skepp för att man inte är lika lysande som i de första matcherna visar bara bristen på nyanserat tänkande"

Eller tvärtom?
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Tyvärr har jag inte bokfört detta. Jag skall dock se om det går att hitta någonstans ute i den elektroniska världen....

Nu lägger jag ned för ett tag och tar en fika medan dottern sover middag.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Joshua_Tree: Du kanske kan ge oss ett nyanserat tänkande då...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Linds - beror säkert till viss del att många av de mål han är inne på faller i PP, och det får han inga plus för.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Lugn i stormen nu allihop. Nu är det det vanliga domedagssnacket här igen. Tänk om man kunde se saker som något annat än svart eller vitt. Tänk om man kunde sluta haussa laget efter ett par segrar, då kanske man skulle slippa bli så fruktansvärt besviken efter ett par förluster också. Brynäs ligger fortfarande på slutspelsplats, och det måste räknas som godkänt. Att somliga sen ser det som ett sjunkande skepp för att man inte är lika lysande som i de första matcherna visar bara bristen på nyanserat tänkande.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
65selander: Ja man kan undra vad som gjort att Lind ses som en mycket bättre spelare än Miettinen. Micke -7 efter att uteslutande spelat i 1:a och 2:a formationerna.

JanT: Du kanske kan luska fram hur många mål framåt/bakåt Miettinen varit inne på när han spelat i de olika femmorna.

Hur som helst är Miettinen Brynäs bäste tekare med sina 60% och Lind strax efter. Almtorp ligger INTE bra till alls, på några stats alls.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Äh allt kommer ordna sig, Boorken var ju och scouta i matchen mellan Arboga och Skellefteå igår.

Eftersom det ska mycket till innan Skellefteå släpper nån spelare så blir det väl en "favorit i repris"

Eller så var det så att Boorken kollade in KS-motstånd.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Lind leder poängligan i vanlig ordning fast hade Tommi fått spela sina matcher så kanske han hade varit förbi men det får vi aldrig veta. Tommi är 3p efter Micke.

+- på Micke är -7 och på Tommi -8 allt enl swehockey
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
MRMILAN:

Jag tror Boorken skulle vara rätt man för leksand trots allt... tränare som honom skulle få lyft på Leksand.... Masken är ingen dålig tränare men Boorken är betydligt mer erfaren...
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Enaranger: Det som är intressant är att en spelare går ut och "kräver" detta när kontrakt skall skrivas. Ger inte mig några bra vibrationer i vilket fall som helst.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Jag har utgått från startuppställningarna i Swehockeys databas. Toppningar och bänkningar har jag således inte med.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT:

Miettinens krav på kvalificerade nyförvärv är väl
bara samma önskningar som de flesta anhängare
haft de senaste 3-4 säsongerna.

Att han vill att Brynäs skall slippa vara inblandad
i kvaldramatik var och varannan säsong är väl också
någonting han har gemensamt med de flesta anhängare.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Men poängproduktionen tala väl sitt tydliga språk? Vad har Lind och Spets producerat jämfört med t ex Miettinen? Lind borde ha gjort mer med tanke på att han spelat PP i samtliga matcher.

Jag är fortfarande skeptisk till att dina excel filer talar sanning. Det vore intressant att höra dina källor.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
GävleLasse: Enligt mina allvetande excelfiler ;-))) så har Tommi gjort 7 framträdanden som "hjälpgumma" i 4:e linan. I 12 matcher har han spelat i vad man skall kunna karaktärisera som "scoringlines". (även om Boork inte använder sig av dess termer). Motsvarande siffror för Spets är 15 matcher i 3/4:e linan samt 5 matcher i 1/2. Jag räkna i detta avseende Lind/Wahlberg som 1/2 centrar samt Almtorp/Bäckström som 3/4.

Så nog har den gode Tommi fått chansen alltid.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
JanT: Det vore jäkligt intressant att fått se vad Miettinen hade producerat OM han fått samma chanser i första och andra kedjan som Spets har fått.

Nånting säger mig att Miettinen hade legat i topp på den interna skytteligan. Men det är bara min enkla uppfattning. Du har säkert "scoutat" allas insatser på de matcher du haft tillgång till.

Men jag förstår att du har svårt att se helheten med ett så begränsat material.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Jompe: Har för mig att Tommi enligt uppgift krävde kvalificerade nyförvärv (=kompisen Viitakoski?!) för att krita på nytt kontrakt vårvintern 2004. Det låter inte smickrande i mina ögon, snarare ett tecken på en övertro på sig själv.
Kommentera

Sv: Boork städar???!!
Enaranger: Det handlar fortfarande inte om gjorda mål eller +/- statistik! Det handlar om vissa spelares inställning. Att något varit ruttet inom Brynäs IF de senaste åren tror jag nog vi båda kan skriva under på.

Enligt mig har Boork nu nått fram till rötan - spelartruppen och den kultur som råder där. Brynäs IF har av tradition haft "svaga" tränare och en spelartrupp som haft stort inflytande över hur taktiken skall läggas upp. Esko gjorde ett försök att städa upp, men misslyckades. Hur stor chans hade egentligen TJ ifjol? Kyrö var ju en av "grabbarna".

Nu har vi äntligen anställt en stark tränare som städar med stålborste och klorin. Jag kan hålla med kritikerna om att detta kan vara ett risktagande -men endast på kort sikt. Långsiktigt är detta den enda vägen att vandra.

Det är bara för W & M att sluta lipa och visa att dom kan åka lika mycket skridskor som L-E Spets och Ove Molin!

Sluta tuta i domedagsbasunen nu Lasse!!! Hur går det i kväll? 3-2 BIF tippar jag, LHF har segrat färdigt på bortaplan.
Kommentera

« · 620793 · »