Brynäs IF

723865 inlägg · 7956 ämnen

Boorken blir kvar ett år till

« · 834488 · » Till forumet


Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: HAr du sniffat skidvalla nu igen?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Och jävligt stolt är jag! Vad har du för ursäkt?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: "Eftersom JanT är inloggad så kan han nog sköta sina egna fighter pappa Huge!"

Sade sonen till Gävlelasse och tvillingbrorsan till sylf...
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Det var deras jävla skyldighet.

Du verkar glömma att Brynäs lyckades med konststycket att tappa en 2-0 ledning på hemmaplan. Detta var endast genom dåligt spel och en massa slarv. Brynäs ska vara glada att det endast blev 2 mål i häcken i mittperioden. Sjödda gav bort pucken, Johansson gav bort pucken, Dackell gav bort pucken...Det var rena rama cirkusen i egen zon under långa stunder...

Starkt dock att vända på matchbilden.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Yepp, men nu loggar jag ut för att sammanställa kvällens statistik.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: "Inte f-n var det jag som började!"

Du låter precis som mina kids;)

Kom igen nu!!!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Eftersom JanT är inloggad så kan han nog sköta sina egna fighter pappa Huge!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: "70 Rodrigues: Har du läst mitt svar? Vad är det du inte fattar?"

Han har fortfarande inte fattat hur detta skitlag med sina skitspelare och skitledare kunde vända på steken ikväll... :-)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues, JanT: Spelar ni pingis eller?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: För att citera en känd HS-profil; "I rest my case"
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: Har läst något svammel men inte svaret på min fråga?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Bissett19: Inte f-n var det jag som började! Tony kör stenhårt med "svara på frågan" i kväll. Dessvärre är han inte lika benägen att svara på andras frågor.........
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Har du läst mitt svar? Vad är det du inte fattar?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues,JanT: Kör ni 20 frågor?.....;)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: Och du har fortfarande inte svrat på min fråga, vad är det du inte fattar??
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: "Nej, är inte nöjd med ditt svar då du inte har svarat på frågan!
Och Lasse har svarat precis det som jag skulle ha svarat."

Vad förväntar du dig egentligen? 2A4 i dubbla kopior? Duger inte svaret till herrn som själv svarar på min fråga med orden;

"Och Lasse svarade precis det som jag skulle ha svarat"

Det glädjer mig dock att du tycker att "Boorks arbete gett resultat".
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Trivs man inte så har jag all repsekt för att man slutar. Det står var och en fritt. Men att springa och sladdra hos aftonbladet? Vad är det för skvallerkärringfasoner? Skall det vara fullvuxna karlar som beteer sig så? Ju förr dessa ryggradslösa spelare slutar (om de nu inte redan gjor det......) desto bättre. Spelar ingen roll vad det står för nummer på tröjan.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: Ja, så kan det kanske vara, for me to know and you to find out!!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Det är jättelätt att söka efter inlägg här på HS, inte mitt problem att du inte har läst dom. Ordet pinsamt var det du som öppnade med!

Det är det säkert, men du har skrivit 10 000 inlägg. Synd att man inte kan söka efter endast konstruktiva för då skulle det bli bra mycket mer lättöverskådligt..
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: Det är jättelätt att söka efter inlägg här på HS, inte mitt problem att du inte har läst dom. Ordet pinsamt var det du som öppnade med!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Det märks som sagt att du inte skriver och är inloggad här så mycket. Har skrivit mer än en gång hur jag tycker att klubben ska drivas m.m. Men som sagt, det har inte du läst. Så jag tycker att du se till och lite mer på fötterna innan du öppnar käften nästa gång. Undrar vem fan det är som är pinsam??

Ja men vad bra, ge mig och alla andra här en sammanfattning av hur organisationen, tranarstabb samt lag ska skötas.
Och det sista du skrev stöder ju bara det konstaterande jag gjorde i mitt föregående inlägg..
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: Det märks som sagt att du inte skriver och är inloggad här så mycket. Har skrivit mer än en gång hur jag tycker att klubben ska drivas m.m. Men som sagt, det har inte du läst. Så jag tycker att du se till och lite mer på fötterna innan du öppnar käften nästa gång. Undrar vem fan det är som är pinsam??
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Och vad har du bidragit med för konstruktivt i debatten??

Väldigt lite eftersom jag inte skriver här så mycket. Men frågan är vad du tillför trots ditt aktiva deltagande? Hur mycket konkret föreslår du?
Kan du inte beskriva hur Brynäs borde se ut i dina ögon för dagens verkar ju uppenbarligen inte duga!

Så fort någon skriver anser att du har fel så svarar du i princip varje gång i lågstadie ton "men du då!". Ta tex. svaret till mig eller det du gav huge nyss... Pinsamt!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Och vad i det du skriver är så förbannat nyanserat??
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Nu var det kanske inte DEN tysta majoriteten jag talade om, utan dom som inte orkar gå i svaromål på allt gnäll och onyanserade överdrifter som främst du och några till sysslar med.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse:
Jag vill bryta ner saker och ting så här:

Mycket spelarinflytande = dåliga resultat

Lite spelarinflytande (a la Boork) = bra resultat.

Slutsats = Rätt att behålla Boork. Spelarna kan engagera sig i spelet på isen istället.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Säger rövslickaren nr 1
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Huge: Tysta tyckare har jag inte mycket till övers för, det är oftast dom som snackar skit bakom och hugger en i ryggen.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Tio gånger mer konstruktivt än vad du hittills lyckats åstadkomma sin HS startade. Inte illa på ett enda inlägg...
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: Nej, är inte nöjd med ditt svar då du inte har svarat på frågan!
Och Lasse har svarat precis det som jag skulle ha svarat.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Inte bara enligt mig och JanT, uppenbarligen.
Och om du sen räknar in den tysta majoriteteten, så skulle jag tro att ni egentligen är i minoritet... :-)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: Och vad har du bidragit med för konstruktivt i debatten??
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Kan hända att jag skrev, jag menade inte att vi skulle behålla honom till vilket pris som helst, tvärtom. Det får ju absolut inte bli så att spelare vill lämna bara på grund av Leif för då är det nog dags att byta tränare. bara hoppas på det bästa och att vi kan fortsätta kriga i toppen, nu är det tre pinnar som gäller idag framförallt!!!
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: Det spelar väl ingen roll vem som svarar.. Vi är ju båda Dysterkvistar som bara gnäller enligt dig och Huge. ;)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Knogen: Visst är det så. Fast i fallet Kerman så är jag benägen att ha full förståelse att han ville till ett bättre lag. Lupaschuk såg nog bara nollorna på lönechecken. Färgen på tröjan var inte viktig.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Låter som vettiga hypoteser, det är bara det att jag vill höra det från Tony...;-)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: Ja det lär visa sig. Men det känns som att man helst ser att några rör på sig. Så att man får plats att vässa truppen ytterligare. Ambitionerna har tydligt höjts till nästa säsong.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse:

"En parallell skulle kunna vara vad som helst. Sverige bytte regering (ledning) för att de inte var nöjda. Är majoriteten av svenska folket divor?"

Kerman och Lupaschuk bytte "regering" de med, men upptäckte sedan att de gick ur askan i elden.

Hmm, jag känner igen det där... ;-)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
JanT: "Hur förklarar du de framgångar vi haft innevarande säsong?"

Om vi haft otur med skador tidigare säsonger när det gått dåligt så har vi väl haft tur i år. ;)

Personligen så tror jag att det är en hel drös med "orsaker" till årets framgångar.

- Andra lag har överraskat negativt, ex. Linköping, Frölunda.
- Andra lag är på nedgång ex DIF
- Boorkens arbete har börjat ge frukt.
- Brynäs "toppspelare" har levt upp till förväntningarna, defensivt i störst utsträckning. Ex. Dackell, Hansen, Sjödda, Molin mfl.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Som sagt, det återstår att se vilka spelare som förlänger kontrakten till våren. Mitt förhandstips är att Molin/Lind spelat färdigt. Fullblodsproffsen Dackell/Sjödin förlänger....
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
70 Rodrigues: Orsaken till att jag inte kritiserat laget när det gått dåligt är att jag hela tiden trott stenhårt på det Boork gjort. I det arbete som behövdes för att räta upp den grava slagsida som Brynässkutan hade krävdes långsiktigt tänkande och en tränare med hårda nypor. I den situationen som BIF befann sig tyckte jag inte det var läge att börja skrika efter ny tränare så fort det började gå trögt. Förändringsarbete kräver tålamod och envishet!!!

Hoppas du är nöjd med svaret! Nu åter till min fråga; Hur förklarar du de framgångar vi haft innevarande säsong?
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: Gå och snyt dig...
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Och vad har jag skrivit den senaste tiden? Att jag vill ha bort Boork eller?

Nej kanske den senaste tiden men du har upenbarligen ändrat dig nu när vi ligger i toppen......

Trampa på och skriv 50 inlägg om dagen du så når du snart 10000 innan ditt medlemskap fyller 2 år..

Skaffa ett jobb och något mer att tänka på...
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Zzz: "Självklat finns det brister och man kan diskutera om Brynäs borde satsa på ny tränare till 08/09, men alla borde glädjas över det utgångsläget som föreningen har idag och det ser väldigt bra ut för Brynäs."

Och vad har jag skrivit den senaste tiden? Att jag vill ha bort Boork eller?

Fortsätt Zzz! du.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
mattiaskarlgren: Det får visa sig helt enkelt. Ingen spelare är större än laget brukar man säga, men är tränaren det? Boork till vilket pris som helst, är det tongångarna som skall gälla?

Det lär alltså visa sig vilka spelare som "gillar" och "inte gillar" Boorken. Det är bara att hoppas att AB har överdrivit (som de ofta gör) för annars kommer det att bli en stressig vår och sommar för Sundlöv.

En annan intressant aspekt är Boorkens uttalande om att han vill vinna SM-guld med Brynäs nästa säsong. Hur rimmar dessa "drömmar" med att styra ett lag med järnhand. Sånt brukar göra det svårt att locka till sig de riktigt bra spelarna, som brukar vara en förutsättning för sportslig framgång. Att värva ihop ett gäng "gnuggare" och bygga stommen av ett lag som "klarar sig kvar" eller som i år "överraskar" är en helt annan sak.

Personligen så tror jag att saker och ting är uppförstorat men vill ändå hålla upp ett finger för negativa överaskningar. Och OM dessa skulle komma, vill jag inte höra en massa snack om "Inget brynäshjärta" och annat skitprat från olika håll. Spelare har rätt att välja chef och arbetsmiljö/villkor precis som vilken arbetande Svensson som helst.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Det här forumet påminner mer och mer om Glamour eller Dallas där man kan låta bli att kolla i två månader för att sedan slå på tv:n igen och se att det fortfarande är kvar i samma scen...

Brynäs förändras men kommentarerna här inne är de samma.. Mycket gnäll är det, speciellt från de aktiva skribenterna 70 Rodrigues och Gävlelasse, men det kommer väldigt lite konsrtuktivt ur det.

Boork lär aldrig bli den framgångsrikaste tränaren i Brynäs historia, men väl en av de viktigaste tränarna. I mina ögon har han räddat Brynäs fortsatta existens som elitklubb genom att använda just hårda nypor och obekväma metoder.
Självklat finns det brister och man kan diskutera om Brynäs borde satsa på ny tränare till 08/09, men alla borde glädjas över det utgångsläget som föreningen har idag och det ser väldigt bra ut för Brynäs.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
GävleLasse: Klockren analys :) Låt spelarna tycka att Boorken inte skulle varit kvar. Men å andra sidan med det han åstadkommit i BIF så visst ska vi ha kvar honom. Men inte till vilket pris som helst. Men jag tror det är nån/några få spelare som inte gillar honom. Dom allra flesta kan jag garantera gillar honom :)
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
RavenLord: Nja, någon Mysgubbe tror jag inte att Mårts är faktiskt. Han gick ju ut offentligt och kritiserade laget när de tappat sin stora ledning borta mot Timrå.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Spelare vill ha bort Boork,,,fan skönt att höra då vet man att det inte är någon jäkla mysgubbe som står i båset som många fruktade skulle bli fallet med ex Mårts.
Kommentera

Sv: Boorken blir kvar ett år till
Teppo: Låt oss släppa politiken i tid...
Kommentera

« · 834488 · »