Brynäs IF

727009 inlägg · 7960 ämnen

Boumedienne klar för Södertälje.

« · 613807 Till forumet

Sv: Boumedienne klar för Södertälje.
Huge: Den risken ser jag faktiskt inte. Om en utländsk spelare inte alls lever upp till förväntningarna så blir han nog inte kvar så länge, Boork har ju visat att man faktiskt kan kicka spelare. Inget lag kan ha så taskigt självförtroende att hela laget blir sänkt bara för att den nya slovaken visade sig vara en flopp.
Kommentera

Detta är mitt sista inlägg på ett tag.
Vill bara skriva detta innan (taget från kebs sida, jag som skrev det):

Jag vill bara ge ett råd till alla Brynäsare som är sura, irriterade och arga på Brynäs i allmänhet och Sundlöv i synnerhet.
Tänk på att det bara är fråga om - hockey! Och idrott.
Visst, vi alla vill Brynäs väl. Vissa mer kritiska än andra men ändå. Men det finns mer i livet än att slita sitt hår och spotta och skälla på Sundlöv. Han gör sitt bästa, helt enkelt med de förutsättningar han har. Mer än så kan han inte göra. Och vi fans begära.
Tänk på alla krig, orättvisor och all fattigdom som finns i världen och alla våldtäkter i Sverige och andra saker som händer i vårt samhälle generellt sett. Det är lite vikigare att tänka på det och göra nåt åt det än att diskutera om samma fråga hela tiden.
Ni måste ge er någon gång. Ni skämmer ut Brynäs som klubb genom att ni visar att vi är ett gnälligt folk. Micke Sundlöv gör allt som finns i sin makt för att värva ihop ett bra lag. Alla inom Brynäs organisation gör allt som finns för att få pengar till klubben och för att utveckla klubben på ett positivt sätt. Ni måste vara nöjda med det vi har. Tänk på alla fattiga och undernärda barn som det finns i Afrika. Om man tänker på det, då har inte vi ett "gjota" att tycka synd om oss själva.
Det är bara idrott. Det finns mer i livet än det.
Ha en trevlig helg.

MVH//Marcus Norberg
Kommentera

Macile: Perspektiv Marcus PERSPEKTIV!
Kommentera

Macile: Bra skrivet Mackan, mycket bra. Du är min största Brynäs-idol genom tiderna.
Kommentera

Macile: Ska vi ta och ge oss? JAg tror då inte att vi Brynäsare är så mycket mer gnälliga än andra lags supportrar. Eller är du runt och läser på de andra 11 lagens forum också?
Att det "bara" är idrott är ju visserligen sant, men för vissa hängivna fans är idrotten och i det här fallet Brynäs en stor del av livet. Kom då inte dravvlandes med krig, orättvisor, fattigdom och svältande barn i Afrika! Vissa skiter i det och lägger sitt intresse på idrotten istället.
Visst alla inom klubben gör säkert "allt" de kan för Brynäs (tror dem). Frågan är ju om de gör detta "allt" rätt? Det måste man ju få diskuttera och han synpunkter om.
Kommentera

Macile:

Ser man på. Ditt sista inlägg, igen? Hur många har du skrivit?
Kommentera

micke:
Släpp sargen och inse att för en spelare spelar i AHL blir han inte automatisk tillgänglig för alla andra , Krys har spelat för Coyaotes i år och gjort mål för dom så han kommer dom inte släppa
Kommentera

Macile: Gnäll o gnäll...

Det här forumet är väl till för att kunna vädra sina åsikter om hockey och Brynäs i synnerhet. Om du sedan uppfattar det som att folk gnäller, det får stå för dig.

Synd att "Bombom" valde SSK men det var väntat från min sida.
Kommentera

Macile:
Detta forum sätter ju inte saker i relation till varandra.

I detta forum är det hockey-hockey, och åter hockey som gäller. Då är det ok att det diskuteras på blodigaste allvar.

Om vi skulle sätta det i relation till krig och elände, misster forumet sitt syfte; att få bry sig om/tänka på något annat än den bittra verkligheten för en stund...
Kommentera

claesw:
Misster heter det ju inte, klantskalle!
Kommentera

WarhawK: "Släpp sargen och inse att för en spelare spelar i AHL blir han inte automatisk tillgänglig för alla andra , Krys har spelat för Coyaotes i år och gjort mål för dom så han kommer dom inte släppa"

Ursäkta så mycket men på transferlistorna igår stog det bara att Krys hade avbrytit kontraktet med Coyotes och var arbetslös. Senare på kvällen stod det klart att han skrivit på för Edmonton Oilers. Vad var det du sa? "Han kommer dom inte släppa"? ;)
Kommentera

65selander: Ang. NHL-klausulens giltighet som vi diskuterade igår. I dagens aftonblad kan man läsa:

"Åsikterna går även isär om hurvida out-klausulen är gällande eller inte.
Hockeyligans vd Peter Gudmundsson anser att Josef Boumedienne inte kan lämna elitserien och spela i NHL den här säsongen.
- Inte så som jag tolkar kontraktet mellan Internationella Ishockeyförbundet och NHL, säger Gudmundsson."
Kommentera

micke: Ja, man vet inte riktigt hur det blev med det där. Ryssland och Tjeckien skrev ju inte under förslaget som kom ifrån NHL i augusti. Så det rann väl ut i sanden det där.

Men de kanske gjorde det i ett senare skede just med tanke på att DIF gick och väntade på en massa NHL pengar.
Kommentera

GävleLasse: Jag har för mig att dom ändrade sig och skrev på till slut. Det enda landet som inte skrev under vill jag minnas är Schweiz och det var därför Bom-Bom och Micke Samuelsson b.la försvann dit, för att få chansen att sticka till NHL under säsongen.
Kommentera

micke: Så kanske det var, hur som helst så är det väl onödigt att spekulera i Bomboms vara eller inte vara i SSK. Det är bara att inse att det är jävligt synd att hans hjärta bankade för SSK och inte oss. Samtidigt är det ju hedervärt av honom för det brukar ju vara pengarna som styr annars.
Kommentera

GävleLasse: Tja, sticker han blir han väl bannad från allt svenskt landslags- och ligaspel i tid och evighet av hockeyförbundet. Det är väl egentligen bara hans huvudvärk (och lite SSK:s).
Kommentera

micke: Ja kanske, men i och med att de väntar barn så kanske han stannar i Sverige ett tag. Det ska bli intressant att se vad han kan göra för att hjälpa SSK. De har ju ett jäkligt tufft schema framför sig.
Kommentera

micke:
Dom har inte rivit något kontrakt med han , dom trodde han skulle kunna spela i farmen utan bli upplockad från waiverlistan av ett annat lag , men dom hade fel .. alla spelare som har gjort tillräckligt många matcher i NHL eller uppnått en viss ålder måste passera waiver listan och befinna sig på den i X antal timmar för kunna spela i farmen

detta var samma orsak att Marcel hossa kom till rangers bara det att habs visste nån skulle plocka upp han och trada bort han för då få nånting för han , samma sak med toronto och Nathan Perrot dom tog ett 6:e val i draften för han istället för att inte få nått för han .. eller snarare 50k då vilket inte är nått för ett NHL lag
Kommentera

WarhawK: Ja, när det gäller på andra sidan pölen slår du mig på fingrarna sju dar i veckan å två gånger på måndan :)

Jag såg bara att han blev uppsatt på waiverlistan (det innebär väl att dom är fria att gå var dom vill?) samtidigt som transferfönstret bara var öppet några timmar till. Självklart vet jag att chansen att han skulle gå till ES då är lika stor som att BIF skulle SM-guld nästa år men jag skrev han ändå, eftersom det var ännu en ledig spelare...
Kommentera

micke:
Jo men som jag sa om en spelare varit upp i NHL laget och ska ner i AHL eller ECHL laget och spela måste han passera waiver listan om nått av 2 villkor uppfylls antingen gjort X antal NHL matcher ELLER om har varit i systemet X antal säsonger ... orsaken till skrev X är jag inte vet exakt vilka siffror som gäller men det borde ge en liten ide hur det funkar iaf

Sen om en spelare klarat passera waiver listan och kallas upp i NHL laget måste det gå ungefär en månad för han ska behöva passera listan igen

Detta gör att vissa klubbar kan tyckas göra dumma val med vilka spelare som får chansen och inte så kan det bero på att spelaren måste passera listan för att få spela i farmen och laget är säkra på nån annan kommer plocka upp han då , vilken kan vara fallet om dom skickar ner en ung lovande spelare istället för en rutinerad spelare som är i en svacka
Kommentera

WarhawK: Ok, men när man står på waiverlistan så tillhör man inte den klubbens organisation längre (eftersom Krys gick till Edmonton)? Det borde väl även innebära att klubbar utanför NHL kan försöka värva killen?
Kommentera

« · 613807