Brynäs IF

730591 inlägg · 7961 ämnen

Brendl lämmnar

« · 1045005 · » Till forumet

Sv: Brendl lämmnar
GävleLasse: Jo, men vad är det som säger att fågel Fenix verkligen reser sig ur askan. Inte mycket...
Snubblar man, så reser man sig upp. Man lägger sig inte och väntar på att någon skall hjälpa till.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Nu kommer brynäs åter igen börja spela som ett lag. Skönt. Att köpa ihop ett ilojalt lag håller inte i längden!
Kommentera

GävleLasse: En stark ledare, var det ja. I det läge Brynäs befinner sej i kan det vara en frestande idé. Men tro inte att det innebär att alla sitter still i båten. Boorks chefsskap är ett rätt bra exempel på hur stökigt det kan bli med en ledare som "pekar med hela handen".

Minst lika viktig som en stark man som ordförande är det att vi får en VD (klubbdirektör på hockeyspråk) som kan och vågar. Och som givetvis har ett gemensamt synsätt på hur föreningen ska ledas. Att det är omöjligt att rekrytera nån från dagens organisation till den viktigaste posten i föreningen är jag övertygad om att en ny styrelse förstår. Alltså är det viktigt att vi verkligen får en ny styrelse.

Ju mer jag tänker på det ju bättre känns Bylund som ny ordförande - utifrån och obefläckad av gamla ränker (väl?), erfaren och tuff. Bara han inte tar med sej en ny klubbdirektör från den offentliga sektorn. Bylund behöver kompletteras med en driven ledare som förstår marknadsekonomin. Och avsätt en del av Brendls lön till den nye klubbdirren. DET kan bli den bästa värvningen Brynäs nånsin gjort.

Allt är möjligt - ingenting är omöjligt. Kan Petter Hansson göra mål i EM, kan Brynäs gå till slutspel nästa säsong.
Kommentera

Jompe: "Ur en krönika på svenskafans. Inte illa. Hoppas alla i brynäsledningen läser och begrundar.

"Det är dags att lyfta ut alla vars största meriter i dagsläget är att de varit med länge och har ett Brynäshjärta."

Precis.
Och lyft in Inge Hammarström & Co.
Personer vars största meriter är att de varit med länge och har ett Brynäshjärta.
Vilka övriga kunskaper och visioner dom har är det ingen som vet.
Toppa med en Reander vars meriter rackham så klokt redogjort för.
Då lär det nog bli ordning på torpet.
Varför kommer jag osökt in på ordspråket "Ur askan i elden" ??
Kommentera

Jompe: "Med andra ord: kommer det från DN och är negativt om Brynäs måste det vara osanning. Kommer det från Sätraåsen och är positivt om Brynäs måste det vara sant. Kreativ källforskning tror jag att det kallas."

Töntig argumentering.
Jag kritiserade DN för den dåliga analysen och slutsatsdragandet att försäljningen av Brendl ENBART skulle vara motiverat med att man ville rädda upp ekonomin.
Det ekonomiska har självfallet spelat in men har inte varit den huvudsakliga anledningen, ngt som både jag och säkert dom flesta håller med om.
Och du har helt rätt: DN:s spekulationer är ett utmärkt exempel på just kreativ källforskning.
Kommentera

Det är för mycket daltande med spelarna tycker jag. Skriv kontrakt utan klausuler och vill de lämna för att de får så miljoner så kan de själva betala en del av övergången. I Brendls fall är det ju svårt då han har NHL klausul.
Tycker att klubbarna ska prata ihop sig om detta.
Kommentera

Huss: Det ena utesluter inte det andra.

Det brynäs behöver är att bygga om organisationen och en bättre tidpunkt för detta finns inte. Vi har ett gäng lallare som bevisligen inte klarat uppgiften. Man satte en budget som man med lovord och löften om allsköns glädje i framtiden, fick igenom på årsmötet. Man visade med vida gester hur fin den nya kostymen var med Arenan osv. Man hade även fått ihop ett "slagkraftigt lag". Inför årsmötet så gick man ut i media och betonade hur viktigt det var att ledningen skulle få arbeta i lugn och ro.

Lugn och ro? Hade den ekonomiska situationen någonsin kommit ut om inte Reander hade gått ut med nyheten? Hade KÅE suttit kvar på sin plats som KD? Resultatet hade varit en obehaglg överaskning för medlemmarna på årsmötet. Lugn och ro i Brynäs version heter locket på. Så länge man har en styrelse som mörkar och lägger ut rökridåer för att i panik ordna fram åtgärdspaket som i slutändan drabbar produkten Brynäs, alltså laget.

Så länge detta pågår så kommer det att finnas grupper som vill ha förändring. Brynäs behöver en stark ledare, en på gränsen till diktator som ställer höga krav på organisationen. OM det drabbar kvalitén på laget och kanske till och med skulle innebära degradering så kanske det må vara hänt.

Att ha Elitseriestatus på nåder år efter år håller inte, då åker man ur förr eller senare. Det är därför bättre att ta krisen när man själv väljer att göra det. Kanske Brendl gör mer nytta nu än i Brynäströjan. Kanske kommer han tillbaka efter dessa två år och fortsätter att bomba våra motstådarmålvakter med sina skott.
Kommentera

GävleLasse: "Jag tror att det är en grym misstro från dessa kuppmakare som gör att de mörkar in i det längsta."
Grym misstro?
Så man misstror medlemmarna som är de som ev. skulle lägga sin röst på deras alternativ? Låter som man eftersträvar någon form av diktatur…
Eller är det ledning/styrelse/organisation man misstror? Om så är fallet varför gör de inte som, som t.ex. Nätverk Brynäs gjorde, via media och ev. fans tvingar ut styrelse i en dialog i media eller via andra kanaler genom att ställa kritiska frågor så kan man åtminstone bilda sig en uppfattning om vad de står för?
Den bild jag erhållit av Reander är klagomål mot organisation och den dåliga ekonomistyrningen vilket han till del har rätt i (vilket också Lennart Ahlgren också påpekade, dock utan att med pukor och trumpeter avgå när läget är lämpligt). Om han är en ”handlingens man” så är det möjligt att han skulle passa som klubbdirektör men det är Proffice jobb att bedöma.

Den bilden Rackham målar upp är ännu mer skrämmande med ett gäng gamla ikoner som nu börjar te sig som Waldorf och Stadler liknande karaktärer (vafalls, nöjer sig inte Brendl pöjken med ett par Playboyskor?)
som säkerligen har en genuin kunskap om hur klubbar drevs på 60/70/80-talet men som nu knappast skulle kunna ta på sig rollerna som nydanare och ledare av framtida utveckling.
Självklart skall man ha förståelse för hur dessa herrar säkert vill vara med och styra ”som förr” men varför kan de inte ske i en dialog, ett givande och tagande där de kan bidra på olika sätt till Brynäs som förening, om inte annat än som galjonsfigurer?
Så länge det här ”vi och dem” tänkandet utan dialog finns hos Brynäs alla intressenter så underminerar det klubbens trovärdighet och möjligheter att gå framåt.
Kommentera

Jompe: Precis som jag har sagt hela tiden. Ett Brynäshjärta är sekundärt. Kompetens och moral är viktigare. En person som sätter en ära i att alltid göra sitt bästa för att få ut bästa möjliga resultat till gagn för klubben slår en inkompetent pajas vars enda merit är att han håller Brynäs varmt om hjärtat.

Det som är mest beklagligt är att dessa herrar som påstår sig ha ett stort Brynäshjärta tar på sig uppgiftersom de uppenbarligen inte klarar av. Men de vill väl sola sig i den lilla glans som klubben har.

Snart finns bara minnena kvar.
Kommentera

GävleLasse: Ur en krönika på svenskafans. Inte illa. Hoppas alla i brynäsledningen läser och begrundar.

"Det är dags att lyfta ut alla vars största meriter i dagsläget är att de varit med länge och har ett Brynäshjärta. Ett kriterium som med en naturlags säkerhet bäddar för interna stridigheter och falangbildningar. Jämförelsen ligger nära till hands med religiösa samfund och politiska partier. Inträdesbiljetten är där rätt uppfattning eller tro. Efter en tid uppstår nästan alltid stridigheter om vad som är den rätta läran vilket resulterar i inre stridigheter, falanger och till sist också utbrytningar. De organisationer som lyckas överleva har en stark ledning som förmår att ena och rensa framför egen dörr. Alltså precis det vi saknar i Brynäs idag."
Kommentera

Jompe: Don't even go there. Huge har alltid varit och kommer alltid att bli förblindad. Han lapar i sig av allt som sägs från Sätraåsen.

Ledningen har absolut inte gjort några som helst fel. Att det blev 8 mille back beror på helt andra orsaker. Otur kanske.
Kommentera

Huge: "Klara besked och kanske dags för DN att göra lite källforskning innan spekulationerna går i tryck..."

Med andra ord: kommer det från DN och är negativt om Brynäs måste det vara osanning. Kommer det från Sätraåsen och är positivt om Brynäs måste det vara sant. Kreativ källforskning tror jag att det kallas.
Kommentera

Jajjen: "DN:s teori om Brynäs utförsäljning av lagets enda stjärnspelare kan stämma. Dvs. att man inte har råd med Brendls lönekostnad."

Så här säger ledningen:

"• Ni har alltså inte beordrat Sundlöv att låna ut eller sälja Brendl för att rädda er ekonomi?

– Absolut inte. Vi har redan gått igenom hur vi ska sanera ekonomin, och i den tänkta budgeten finns lönekostnaden för Brendl med. Det här är ingen ekonomisk räddningsaktion.

– Beslutet att hyra ut Brendl är fattat på sportsliga grunder. Nye tränaren Niklas Czernecki har fått vara med och diskutera, och vet hur landet ligger."

Klara besked och kanske dags för DN att göra lite källforskning innan spekulationerna går i tryck...
Kommentera

rackham: Klockrent.
Kommentera

Enaranger: DN:s teori om Brynäs utförsäljning av lagets enda stjärnspelare kan stämma. Dvs. att man inte har råd med Brendls lönekostnad. Kontraktet skrevs ju under en tidpunkt som t.f. klubbdirektör i efterhand har uttalat sej om: ”När vi gjorde budgeten hade vi bara ett halvårs erfarenhet av Läkerol Arena, och självklart var det ingen i organisationen som exakt visste hur det skulle gå till.” (Vän av ordning: Varför frågade man inte nån som visste hur det skulle gå till? Tex. nån som gått ut gymnasiet.) Man räknade fel helt enkelt. Igen.

Vissa matcher Brendl spelat har man helst sett att han åkt ut och bytt om, men sett över hela säsongen har ingen spelare varit viktigare i laget. Ersätt honom med en pådrivare och lagspelare och satsa på försvarsspelet. Det är i Brynäs försvarszon vi kommer att lira nästa säsong.

Stämmer DN:s teori om dålig ersättning för Brendl står Brynäs hopp till att allt kan hända i hockey och att andra får kliva fram. Blir en spännande säsong. Rögle och Brynäs mot resten.

Letar förgäves i revisionsberättelsen efter det beröm som t.f. klubbdirektör nyligen påstod att Brynäs fått för sin ekonomiadministration. Av revisorerna! Ännu ett märkligt uttalande av Brynäs blivande högste tjänsteman.
Kommentera

65selander: haha :-)
Kommentera

henkz_BIF: Blev en "butt-ending" för mycket :-))
Kommentera

sylf: vadå har han gjort en Jere Karalahti :-)
Kommentera

Anders Berg: Houkko kan få svårt att hitta en klubb........
Kommentera

Brynäs kanske borde värva Janne Huokko från Leksand, han verkar vara på väg bort...
Kommentera

sylf:

Och det där talar du, som engagerad medlem i Brynäs, väl och länge om på årsmötet på måndag förstår jag...?
Kommentera

GävleLasse: "men man blev nästan äcklad över hur självgoda man var däruppe. Talade sig varm om nya tider och liknande."

Så har det ju varit i 20 talet år, ryggdunk,rövslickeri och svågerpolitik har alltid regerat. När sen säsongen drar igång blir det kattskit av alltihopa och för det mesta är det "ingens" fel. Är det ekonomin det hänger på är det publikens fel, som inte sluter upp på matcherna t.e.x. Att det sedan inte finns nåt värt att betala för är en annan femma och inget dom bryr sig i.
Kommentera

Huss: Jag tror att det är en grym misstro från dessa kuppmakare som gör att de mörkar in i det längsta.

Vad hände egentligen inför förra årsmötet? Skriverier om Reander som ny ordförande. Då går till och med Boork ut och säger att det bästa för klubben är valberedningens förslag. Med facit ihand så kanske man förstår VARFÖR. Med Reander som ordförande hade KÅEs dagar som KD varit räknade. KÅE var det runna äpple som tillät att Boork och Sundlöv överskred budget med sina påhitt.

Boork hade till och med dragit med sig ett antal spelare (av den sort som inte brukar få lovord här på HS) för att stötta valberedningens kandidater.

Jag vet inte om du var på årsmötet senast men man blev nästan äcklad över hur självgoda man var däruppe. Talade sig varm om nya tider och liknande.

Och visst fick vi nya tider ;)
Kommentera

Lär blir ruggigt svårt att nå slutspel nu, Brendl var ju typ allt. Synd att ryssarna ska sno precis alla guldkorn från serien fast spelarna lessnar väl på det där landet också, förhoppningvis :P
Kommentera

Men Pesonen, som du nämner är ju i alla lägen intressant, har aldrig sett han spela, men gör man SÅ mycket poäng i en helt ok liga så är man per automatik intressant.
Kommentera

lillovechkin: Inte Jakob Johansson,tack.

Hans spelkvalité tillåter han att dominera en del i AS, i ES är tempot och närkampsspelet för tufft för han.
Kommentera

sylf: När Brendl är inne och spelet är på Brynäs defensiva zon.. Då skulle vem som helst kunna göra det "jobb" ( om man nu ska kalla det för det) bättre. Det blir exakt som att spela med en man kort.

- Tycker att Petr Vrana låter som ett hyfsat bra alternativ.

- Jacob Johansson är en spelare som jag gärna skulle vilja se i Brynäströjan igen. 45 poäng på 45 matcher 06/07 för Rögle, 53 poäng på lika många matcher 07/08.

-Janne Pesonen 78 poäng (om jag inte minns fel) på 55 matcher för finska mästarna Kärpät säger väl det mesta. (se länk)
Kommentera

Qvarre:

Är detta sant så är det INTE en försälning... Ska det ju vara :-)

Men ni fattade säkert vad jag menade i alla fall :-)
Kommentera

"säljer" de Brendl för ynka 350000 Waltdisney pengar så är det ju skandal och inget annat. Är detta sant så är det försäljning utan snarare så att de gör sig av med honom och dennes lönekostnad. Man kan ju fråga sig varför de alls värvade honom till att börja med.

Det är dags för alla elitklubbar att enas om att sluta upp med att skriva in klausuler om NHL / KHL så att vi får rimligt betalt för våra spelare. Fungerar det inom fotbollen så borde det fungera inom hockeyn. Allt annat är vansinne.
Kommentera

GävleLasse: Det kan väl bli så när en valberedning suttit ett tag och det börjar bli svårt att bredda nätverket. Gävleborg som verkar vara upptagningsområdet är lite mindre än det sportsliga motsvarande och representerar helt klart inte den geografiska spridningen på medlemskretsen. Men så länge styrelsen är så pass operativ så blir det svårt rent praktiskt för styrelsen att fullfölja sin agenda om inte de sitter någorlunda samlat.
Gällande de konflikter som titt som tätt seglar upp så är jag personligen inte förtjust i den typen av ljusskygg verksamhet som Reander et al ägnade/ägnar sig åt. Antingen är man öppen i förväg gällande en motkandidatur samt tydlig med sina mål och hur man tänker sig nå dit (typ skuggbudget a la en alternativ regering) eller också sitter man still i båten. Inte fasen skulle jag lägga min röst på ett alternativ som helt plötsligt dyker upp på ett årsmöte, det är verkligen att köpa grisen i säcken. Oavsett vilka hypade namn som skulle presenteras.
Det är väl just sådana tillvägagångssätt som gör att ”kuppstämpeln” erhållits, inte för att de utgör ett alternativ till valberedningens förslag.
Kommentera

moreten: Visst gjorde dem det, men gjorde dem så pass mycket mer att den prisskillnaden är motiverad ? Det tycker inte jag iaf.
Kommentera

aphac: Så du tror inte att det kommer några nya spelare, utan Molin och Dackell ska vara de stora stjärnorna?

Vänta med att gnälla innan ni vet vad det kommer för spelare, ser truppen ut så här när den är "spikad" då är det dax att börja gnälla. Men att gnälla nu som det görs i den här boken är ju bara löjligt.
Kommentera

rackham: Det blev enligt traditionen ännu en sommarstorm i Åshöjdens IF,förlåt Brynäs heter dom ju. Saker kommer upp till ytan pga. av andra anledningar. Känn på BIF utan Brendl,fy f-n deppig man kan bli. Molin,Dackell ska ta sitt ansvar,junisar som ska blomma ut inom 3 omgångar( annars utlåning=avpolletering) Centrar som kämpar om en plats i 4.e linan och två jätteunga målvakter. Hur känns det egentligen? Lägg då till BIF:s enorma organisation som varje dockhussåpa-producent skulle vilja göra TVserie om.
Avsaknaden av en sportchef med pondus. Skulle någon annan ES-klubb vilja ha det på detta sätt?

Vad fan är det som gör att det blir någonting varja j-la år?
Den dan BIF degraderas så ska jag gå på begravningen,för den dan är chansen för en förändring och nystart som störst.
Kommentera

Davey_22: Nu gjorde ju borde Mårtensson och Weinhandl mer poäng än Brendl, Weinhandl gjorde ju dessutom fler mål också.
Kommentera

Petr Vrana, center, Lowell Devils, Enligt Svenska Fans kan detta vara våran nya "förste center".. vad tycker vi om detta gott folk?
Kommentera

Jompe:

Att laget blir starkare utan Brendl är inget konstigt. Spelare som honom har ingen positiv inverkan på lagmoralen. Om det innebär bättre resultat lär vi ju få se i vinter. Nya förutsättningar, nya utmaningar.
Huvudinriktningen för Czarnecki måste ju vara att få till defensiven och inte släppa in så jävla många mål.
Vi spelade KS trots att vi hade Brendl.

Ryssarna ändrar om hockeyns världskarta rätt rejält just nu.

Ahdrian är ett steg före de andra. Vad händer i nästa steg...

Ja, vem blir inte trött på fifflandet...
Kommentera

GävleLasse:

"Det som skrämmer mest är att sittande valberedning går ut och påstår att deras val är det absolut bästa för föreningen."

Ja, vad skall de säga? Det här är den sämsta lösningen för Brynäs?
Och eftersom ingen vågar vädra sina åsikter offentligt inför årsmötet så blir ju valberedningens förslag det förslag som finns att ta ställning till.

"Jag tror inte att varken Palle eller Lassgård är ointresserade av att fortsätta. Men de vet om att de inte har en chans att bli omvalda så därför säger de tack för mig."

Stämmer inte efter vad jag har hört, men det är kanske dags att lämna över till de som idag tycker mycket men inte vågar ta ansvar för det de tycker...

"Det roliga i det hela är att man fortfarande pratar om kupper. Kupper hotar alltid regimer som skor sig på medborgarna och det är i dess kretsar som man även har fog för att vara orolig för en kupp."

Tro mig, det pågår verksamhet i kulisserna.
Tycker för övrigt att det är svagt av dessa "herrar" att inte öppet vädra sina åsikter... och Brynäs IF står som förlorare i vilket fall som helst.

Känns som att det är dags att namnge dessa herrar och vad de föreslår och hur det skall gå till.
Lite märkligt att inte media nappar på deras upplägg...
Kommentera

Herregud..stämmer siffrorna i Brendl-affären så är det ju under all kritik, kom Brynäs p g a sin dåliga ekonomi i en sån förbannat dålig förhandlinsposition att Brendl gick reapris ?

Kan Linköping casha 3 miljoner plus lönekostnader på Weinhandl och Mårtensson så tycker man att priset borde ligga högre på en kille som stänker in 40 mål under en säsong.

Har Brynäs redan klantat sig efter alla lovord om stålbad och saneringsplaner ? Hoppas inte det...
Kommentera

lillovechkin: "Tycker inte att det är ett så stort avbräck att Brendl lämnar, finns killar som kan göra det bättre än honom."

OK, nämn en av dom?
Kommentera

Huss: Det som skrämmer mest är att sittande valberedning går ut och påstår att deras val är det absolut bästa för föreningen. Precis som man gjorde förra året. Hur gick deras "lagbygge"? Det var väl det enda i hockeysverige som gick SÄMRE än Brynäs.

Jag tror inte att varken Palle eller Lassgård är ointresserade av att fortsätta. Men de vet om att de inte har en chans att bli omvalda så därför säger de tack för mig.

Det roliga i det hela är att man fortfarande pratar om kupper. Kupper hotar alltid regimer som skor sig på medborgarna och det är i dess kretsar som man även har fog för att vara orolig för en kupp.
Kommentera

AD: "Förhoppningsvis", varför inte SKA?

Av hävd brukar detta inte innebära att det blir så. Det har man lrt sig när det gäller Brynäs. Du kan ge dig fan på att hälften av pengarna kommer att användas till att sanera ekonomin.
Kommentera

Jompe:"Men det är illa nog eftersom han gör det på grund av att han är trött på fifflet och intrigskapandet, enligt medierna."

Ja du, vem är inte hjärligt less på dessa småaktigheter. Det ligger som en våt filt över organisationen och det är snarast detta, mer än försäljningen av Brendl, som kommer ta oss raka vägen till Allsvenskan.
Kommentera

Lunkan: läs detta; taget från Brynas.se

"Men, pengarna vi får kommer förhoppningsvis att kunna användas för att hitta spelare som gör att vi blir lika slagkraftiga som vi skulle ha varit med Pavel i laget. "
Kommentera

Jompe: Nu är det väl inte bara summan vi får för Brendl som ger utrymme för nya spelare utan även de uteblivna lönekostnaderna som antagligen var allt annat än småpotatis.
Det riktigt tråkiga i kråksången är väl att denna försäljning/uthyrning inte garanterar att slantarna satsas på nya spelare och då är det riktigt oroväckande. De kanske skall finansera KÅE avgångsvederlag uuurk kräääks
Kommentera

rackham: Nu tror jag att du håller boken om alternativkostnader upp och ner. Hur vet vi att Brendl hade gått till NHL om han inte gått till Ryssland? Eller är det som DN skriver så illa att Brynäs var tvungna att släppa honom eftersom man inte hade råd att betala hans lön?

Lagbygget blir starkare utan Brendl? Aha! Tack, Bagheera, nu kan jag sova lugnt igen. Dumma jag som trodde att exit Brendl skulle bli problematiskt.

Lassgård "lämnar" väl inte Brynäs utan bara valberedningen. Men det är illa nog eftersom han gör det på grund av att han är trött på fifflet och intrigskapandet, enligt medierna.
Kommentera

Jompe:

USD 350.000 är USD 350.000 mer än vad NHL betalar just nu.

Lagbygget blir defeinitivt starkare med Brendl i ryska ligan.

Men helt klart behöver vi fler forwards som kan leverera...

Lassgård lämnar inte Brynäs, vad jag vet (härlig rubriksättning, skall han till ryska ligan också?), däremot verkar det som att han är trött på fd Elitkommittén som många andra...
Kommentera

Frågetecknen blir bara fler och fler denna silly season.
Målvakterna? Tror knappast att Markström/Lindbäck håller för en säsong i ett lag som släpper in en hel del mål .
Backarna? Ser sådär halvrisit ut även fast LJ är en fruktansvärt bra förstärkning.
Centrarna? Värvningen av Granström är klockren enligt mig. Hansen och Sundström känns båda som fjärdecentrar. Men Sundström spelade ju upp sig någorlunda vissa matcher ifjol.
Forwards? Den lagdel som känns bäst enligt mig.. Tycker inte att det är ett så stort avbräck att Brendl lämnar, finns killar som kan göra det bättre än honom.
Kommentera

Stämmer upppgifterna i DN om 2 miljoner så är det ren skandal.

För ett antal säsonger sedan när NHL betalade runt 2 miljoner per spelare
så ansågs det med rätta vara rena fickpengarna för en spelare av klass.

Om Brynäs anser att 2 miljoner är "ruskigt mycket pengar" så förstår
man varför ekonomin i alla år varit usel. Brynäs har helt enkelt inte
vett att ta ordentligt med betalt.
Kommentera

sylf: USD 350 000 är fikapengar i det här sammanhanget och kommer inte att ge Brynäs en chans att göra en anstädnig värvning för att i någon mån täcka upp förlusten av Brendl. Hade dealen möjliggjort värvningen av två starka forwards hade det möjligen sett bättre ut. I nuläget ser det bara hopplöst ut.

Men det här innebär ju att nu kan andra kliva fram, som Sundlöv glatt påpekar; en verklighetsförvanskning som får en att undra om hissen är ända uppe där. Laget förlorar en världsspelare som hänger 30+ baljor och sportchefen säger att detta ger en chans för andra att kliva fram. Weeping Jesus on the Cross.

Och Lassgård lämnar Brynäs, trött på bråken i klubben. När ska sandlådepolitiken, intrigerna och skitsnacket i klubben ta slut?
Kommentera

Lunkan: Säg inte det! Läs dagens DN. och gråt!
Kommentera

« · 1045005 · »