1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446538 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

Sv: Brynäs 03-04
Sylf: Inte Brynäs heller, det är ju en helt otroligt proffsig klubb, inte fan skulle dom göra nåt dylikt.........:-)

70 Rodrigues: Typ Brynäs !!!!

Igor: Så har dom skrivit för att dom vill bli av med honom, det finns ju alltid någon desperat klubb som tar honom!

Så här beskrivs Björck på SSK:s hemsida:

"5:e säsongen i SSK och utvecklingskurvan fortsätter att peka uppåt, Placeringssäker, enorm fysik och en pådrivare. Har dessutom ett ruggigt skott och brukar vara den som får ta avslut i powerplay."

Och en sådan skräpvärvning är alltså Bif beredda att betala SSK utbildningsbidrag för.........

Jag ser hellre Mattias Karlsson på backen än denne pajas Björk. M.Karlsson har en grym talang. Ge Karlsson förtroende istället för en allt för dyr värvning från SSK.

spookyMulder: Nej , "Karma" är helkass , han platsar knappt i div 2.
Nä skämt å sido, han är definitivt en back för elitserien, jag är bara förvånad att han stannat i Rögle så länge som han har. Men hans hjärta verkar faktiskt slå en hel del för RBK. Vi vill ha honom kvar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

jorka: N å g o n bättre? Hundratals, snarare...

Igor: Bara och instämma det måste finnas någon bätrre...

Jesper Björck!! Man tar sig för pannan... Hoppas det är ett illasinnat rykte blott

70 Rodrigues: ...i så fall hoppas jag på Karmhag, han verkar vara en mer spelande back, och så har han faktiskt spelat i ES med Hv71 (om jag inte misstar mig).

Gust: Tyvärr så tror jag att det är någon av dom!!!

Gust: Det är nog någon av de. Ska du se...

70 Rodrigues: Hoppas bara inte det är någon av Karmhag och Björk!

70 Rodrigues: Att allt ska behöva vara så utdraget och hemligt när det gäller nya spelare hos Brynäs. Verkar som de värvningsansvariga alltid behöver tid på sig för att dra efter andan innan de offentliggör något/några namn, detta av rädsla eftersom de känner på sig att fansen inte ska bli nöjda med vad de har att komma med...

Clarence: Enligt säker källa så är en ny back klar för Brynäs o ska presenteras i veckan som kommer, tyvärr så har jag inget namn, källan kunde tyvärr inte avslöja det. Vi får hålla oss till tåls, som vanligt alltså.

70 Rodrigues: Hörde du inget som kan ge oss lite hopp, där uppe i Gävle idag?

Clarence: Men någon sa att Brynäs är så duktiga på att hitta guldkornen i hockeysverige, för 20 år sedan kanske, det enda guld dom hittar nu är kattskit öh guld menar jag!

70 Rodrigues: Käre vän, det vet du väl att Brynäs bara har råd att titta på spelare som konkurrentlagen "kastar". Björck ligger ju helt inom den kategorin. Suck...

Jesper Björck? Det måste vara ett skämt! här är killen stats: På 50 matcher har killen gjort 2 mål o 5 ass -11 0 62 utv min. Om killen är aktuell för Brynäs så är det fan skandal!

70 Rodrigues: Välkommen hem då :-) ...då kan du jag ju lugna (?) dig med att SSK-backen Jesper Björck verkar vara på gång till oss ;-) ...

Precis hemkommen från Gävle o Brynäsdagen, på spelarpresentationsfronten hände inte ett skit. Wille Löfqvist hade auktion o Brynässhopen hade reaförsäljning, thats it! Henning var där men sa inte ett ord.

spookyMulder: Helt riktigt.

Sylf: Precis min mening oxå...Lif eller Mif är givna klubbar för en sådan spelare. Jag såg avslutningen mot Rögle och då spelade vi med Olov Mattsson som back. Han var både stor, relativt skridskostark och en jäkla duktig tacklare. Skall vi ha en ersättare för Rehnberg med hans egenskaper så kan vi lika gärna låta Mattsson vara med. Dels är han från de egna leden och dessutom så borde han inte vara alltför dyr...,spar pengarna till någon annan spelartyp.

spookyMulder: Jag har säkert sett honom i scaniarinken men inte lagt märke till honom.Men vad vi behöver är klasbackar,inte spelare som tydligen inte får nytt kontrakt i andra klubbar.Han står inte med i SSK´s lag till nästa säsong,det borde betyda att han fått foten eller inte vill stanna.Han låter som nåt för det nya MIF,Leksand.

Sylf: ...verkligen....Jag har ju visserligen inte sett Jesper Björck men statestiken imponerar ju inte. Vi behöver inte en långsam, defensiv bråkstake som nöter botbänken i ett...(de skall företrädesvis l"lira" I LIF)...man kan faktiskt kräva ett visst mått av skicklighet med puck oxå...

Då kan dom väl lika gärna hämta hem den där Likit eller vad han heter,från Burma.

spookyMulder: Man kan väl värva en sån med lite klass på.

Sylf: ..den typen av skämt e´inge´roligt :-(. Möjligen tänker de sig en stadig bjässe som skall stångas framför mål och vara "trökig" att möta för motståndaren - en ersättare till Rehnberg med andra ord...

spookyMulder: Måste va ett skämt,vad skulle han göra i Brynäs ?

Sylf: ...hmm, frågan är nog inte vem herr Björck är utan snarare VAD han är? Enligt statestiken från gångna säsongen så har han gjort 7 poäng, har 62 utv. min. och -11 i +/- statestiken (sämsts bland SSK:s samtliga backar)...BÄVA MÅNDE...!!

spookyMulder: enl uppgift ska en back i princip vara klar.Säkert Björk....VEM ÄR DET ??

spookyMulder: Ja varför inte...sämst +/- statistik av alla SSK´s backar...låter väl som en bra ersättare till Djoos...not!

aphac: ...nytt rykt på transfersidan: Jesper Björck från SSK till BIF...*suck*

Clarence: Det var skitdåligt, bara reade ut en massa skit som inte har gått att sälja. Westerlind fyndade in en snygg piketröja, och det var det mest spännande som hände på 2 tim. Jag glömde säga att "Lappen" underhöll på gitarr: WAOW!!!!!!!!!!

aphac: Det var det jag trodde...

aphac: Rodrigues kommer nog hem med en hal bag.

aphac: Om det var några nyförvärv där, skulle du känna igen dem? *filosofisk* ;)

Sylf: Wille höll i en auktion där man kunde ropa in beg. susspar.

aphac: va fan är den då till för ?

Clarence: Brynäsdagen var fan inte mycket att hänga i julgran. Knappt några spelare hemma enligt en dam i affären.Såg inte Norrena,Mårtensson eller nått annat ev nyförvärv. Nej, just det! det var väl det man visste.Vilken lättlurad skit man är!!!!!!!!!!!!!!!

Hong Kong: Precis. Förväntningarna har skruvats upp för högt, helt i onödan. Men jag håller på det jag skrev förut, det skulle kunna gå och göra just den här dagen till nåt mycket mer än dessa aktiviteter i shopen.

Clarence: Det jag ville få fram är att det här har gjorts ett mindre hönshus av en fjäder. Fler och fler har målat upp en bild av att idag är den stora dagen när alla bitar faller på plats, fast det inte någonstans har sagts mer än att det är en dag för shopen att sälja grejor och att spelarna ska skriva autografer.

Läste att Norrena skulle få en kotte. Skicka en haklapp med trycket "född Brynäsare" så kanske han får tummarna loss och skriver på kontraktet.

Makkan: Varför skulle inte denna dag passa alldeles utmärkt till att presentera nya spelare. Bekymret är väl bara att några ytterligare såna knappast finns att meddela.

Hong Kong:
Väntar och väntar ?
Vet i fan egentligen.
Drömmer och hoppas på nyförvärv nr 5 kanske.
Men Brynäsdagen är väl inte tillfället att presentera nyförvärv på.
Väntar allmänt på en ny spelare till Brynäs IF.

Makkan: Vad är det alla väntar på från Brynäsdagen. Resultat över hur många Brynäströjor som blivit sålda, hur många autografer spelarna har skrivit, om tigern har gjort en frivolt eller om det har sålts ett nhl-kort med Pelle Lindbergs autograf på för 5000 kr.?????

Bright: Nej, det blir nog inte mycket nytt att rapportera om - just för att inget nytt finns att komma med. Annars tycker man en sån här dag skulle passa just för att slå ett slag för framtidens Brynäs...

Bright:

Jo det stämmer nog.
Jag sitter nog och hoppas för mycket.

Makkan: Om du tror att det ska offentliggöras några nya spelare hoppas du nog för mycket. Dagen rullar nog på utan några egentliga sensationer eller nyheter.

Ford Prefect: Talanger? Problemet är bara att vi numera aldrig får glädja oss åt när de slår ut i full prakt. Dessa "blommor" plockas ju så snabbt från oss.

micke: Glädjespridare där! Long time... Kul att läsa dina inlägg igen :-)

« · 274547 · »