Brynäs IF

728142 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs 03-04

« · 271142 · » Till forumet

Brynäs 03-04
Vi har redan fått lite sköna besked inför nästa säsong. Bra att hjältarna Djoos/Larsson nu lägger av eftersom de inte riktigt hänger med längre. Det känns som vi, överhuvud taget, har rensat upp i leden inför nästa säsong. Bara inte "Soling-affären" ställer till något med vår mest talangfulle...Min känsla är att vi kan bli ett mittenlag nästa säsong, för att säsongen därefter på allvar blanda oss i toppstriden.

Man ska känna stolthet över att få bära Sveriges snyggaste, mest traditionstyngda hockeytröja!
Kommentera

Sv: Brynäs 03-04
claesw:
Rensat i leden är väl att ta i, claesw... det låter lite drastiskt :-)
Sportmupparna har dragit sig tillbaka. Ja.
Styrelsen återstår.

Det skulle kännas skönt att se att en lika bra eller bättre spelande back än Djoos skrev på för den gamla damen.
Eller att en lika bra eller bättre förstecenter än Janne skriver på.

OCH att Kulramen ersätts med något oääändligt mycket bättre därbak...
Kommentera

Något nytt under den stekheta vårsolen idag då, sett ur Brynäs-horisont? Har varit lite för lugnt ett tag nu, tycker jag...
Kommentera

Jo, nu har jag sett nåt nytt, ja! Kristoffer Jobs noteras klar på förlustsidan på Hockeymagasinets transfersajt. Synd att han aldrig tagit sina chanser och bevisat sin talang i A-laget. Vet någon vart Jobs tar vägen?
Kommentera

Clarence: Avvaktar,segar för att sen loosa det man höll på med, det är BIFmelodin vi är vana med i silly season.
Så småningom slår dom till med presskonferrans för att tala om nått som t.o.m jultomten vetat sedan länge.

Aktuella på loose-listan: Norrena, Jimmy Lindström och Jämtin.
Tror jag iallafall!!!
Kommentera

Clarence: Tror kanske att han går till Hammarby IF!
Kommentera

aphac: Ja, Norrena tror jag rakt inte vi får. OK, det behöver ju inte bli hysterisk, panisk värvning från Brynäs sida, bara för att bevisa handlingskraft men jag är rädd för att du kommer få rätt med det du befarar, att de värvningar Brynäs hoppas på och pratar om aldrig blir ett faktum, just för att man avvaktar och tvekar för mycket.
Kommentera

gordo: va bara cool gordo... förändringens timma är här.. dom första spadtagen är redan gjorda. Jag tror Norrena tillsammans med Sjödin som sportchef får henne på rätt köl...

Hav förtröstan!
Kommentera

Strozzi:
Skall Norrena agera sportchef också?
Det var en enkel lösning á la Brynäs det :-)

Har inte sett några spadar i luften ännu.
Permafrosten är permanentad på Sätraåsen...
Kommentera

Clarence: Det är ju efter sånt som Brad Berrry,Branislav Janos och Jeff Williams pluppar upp(sk. videovärvningar).
Kommentera

gordo: Men Brynäs är väl kända för att vara mycke "sneaky sneaky"?

Känner på mig att det är nåt stort pågång.. Finns ett visst darr i luften. Iofs så är d ju så varje år men... jag tror tystnaden talar för att det jobbas febrilt. Man gör nog ALLT för att få Norrenas namnteckning just nu..

*klättrar på väggarna*
Kommentera

Strozzi: Något stor på gång? Jo hej du!
Kommentera

Strozzi: Kanske BIF:s värvarstab är med i "Blåsningen", vem vet??
Kommentera

Tystnaden finns där jämt, o mycket sällan så kommer något positivt när tystnaden bryts! Fan vad det är frustrerande att vara Brynäsare!
Kommentera

70 Rodrigues: ...det stundar ju ett VM runt hörnet. Det är ju inte helt osannolikt att SK spar något nyförvärv tills efter detta evenemang. Vad jag menar med detta är då att "spioner" förmodligen kommer att ta båten över finska viken för att kolla in ett eller två nyförvärv till nästa säsong. Om jag inte minns fel så var det så Bif fick tag Scerbán, och det finns säkert spelare från ex Lettland, Vitryssland osv...som går att lösa för en skaplig penning.
Kommentera

spookyMulder: Trodde att Brynäs skulle fixa spelare efter förra VM men tji fick jag! Men vi får väl hoppas att du har rätt!
Kommentera

70 Rodrigues: Varför ska dom avslöja vad som kommer att presenteas för oss på lördag redan? På Brynäs dagen!!
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vi får väl se! Jag o Nicole ska dit men det visste du ju redan! Så på lördag så får jag väl bjuda på en bärs eller?
Kommentera

Clarence:

"de värvningar Brynäs hoppas på och pratar om aldrig blir ett faktum, just för att man avvaktar och tvekar för mycket."

Naturligtvis är det så: Norrena bönar och ber om att få komma hit men ledningen tvekar och avvaktar i hopp om att ngn annan skall hinna före.....
Eller hur?
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Har ingen lust att vänta 1 min till och absolut inte till lördag. UT med allt NU! Bra eller skit.Jag tänker rycka blaskan ur handen på budet imorronbitti,nått lär dom väl ha att skriva.Det har kanske inte skett nå förhandlingar i påsk, det var ju fint jaktväder(det var taskigt, men inte helt fel kanske?).
Dagens personliga status: Ruggigt otålig!
Kommentera

aphac: Brynäs har tappat 2 målvakter, 3 backar o 3 forwards 7 om Luovi, Karjalainen, Wågström o Nylander inte får förlängt vilket jag hoppas blir fallet. 1 ny back o 3 nya forwards.Det kan ju bli riktigt kul om LUNDSTRÖM 6 har rätt ang lördag!
Kommentera

spookyMulder: Ja, det skulle minsann inte vara helt fel med nån skarp finländare till på forwardssidan. Plus en comeBACK av Marko Tuulola då, förstås!
Kommentera

Huge: Det är ett rent nöje att gång efter annan se hur du tar fasta på just mina inlägg och ironiserar kring dom. Fortsätt så för jag själv kommer nog att behålla min skeptiska syn och inställning till Brynäs så länge den enligt mitt tänkande är befogad. Bra jobbat, kamrat!
Kommentera

Aktiva EX-Brynäsare i andra klubbar.
1 MV Johan Holmqvist Houston Aeros USA
2 B Nicklas Wallin Carolina Hurricanes USA
3 B Christer Olsson Leksand Sverige
4 B Anders Hillström Nyköping Sverige
5 B Stefan Klockare Skellefteå Sverige
6 B Magnus Eriksson Rögle Sverige
7 B Herman Hultgren ????? ?????
8 B Andreas Westlund ????? ?????
9 B Mikael Wiklander EV Duisburg Tyskland
10 B Andreas Custemo Växjö Lakers Sverige
11 C Jonas Johnsson Frölunda Sverige
12 C Tommy Westlund Leksand Sverige
13 C Tony Mårtensson Cincinnati Mighty Ducks USA
14 C Mikael Wahlberg Kassel Huskies Tyskland
15 C Johan Lindström Dynamo Moskva Ryssland
16 C Daniel Olsson Sundsvall Sverige
17 F Andreas Dackell Montreal Canadiens Canada
18 F Fredrik Modin Tampa Bay Lightnings USA
19 F Mikael Samuelsson Pittsburgh Penguins USA
20 F Daniel Rudslätt Djurgården Sverige
21 F Kennet Bergqvist Djurgården Sverige
22 F Peter Larsson Södertälje Sverige
23 F Johan Tellström Luleå Sverige
24 F Göran Hermansson Leksand Sverige
25 F Johan Molin DEG Metro Stars Österrike
26 F Stefan Ketola EHC Visp Schweiz
26 F Stefan Lundqvist Västerås Sverige

Aktiva Utländska EX-Brynäsare i andra klubbar
1 MV Leonid Fatikov SC Bietigheim-Bissingen Tyskland
2 MV Jamie Ram ????? ??????
3 B Jussi Pekkala Saipa Finland
4 B Marko Tuulola HPK Hämeenlinna Finland
5 B Brian Rafalski New Jersey Devils USA
6 C Igor Boldin HC Tver Ryssland
7 C Greg Parks New Oji Seishi Tomakomai Japan
8 C Mike Harder HC Merano Italien
9 C Jeff Williams Ayr Scottish Eagles Skottland
10 F Jevgenij Davydov HC Milano Italien
11 F Dmitrij Denisov Krylya Sovetov Ryssland
12 F Tom Bissett Tappara Finland
13 F Branislav Janos HKM Zvolen Slovakien

Det finns allt en del Brynäsare i andra klubbar. Några mycket bra Några mindre bra..
Kommentera

Makkan:Backar som Rafalski och Tuulola skulle väl kanske ta en plats?
Kommentera

Laget?

Målvakter: KANONMÅLVAKT(Lundström)

Sjödin-Laitinen Anger-Miettinen-Soling

NY-NY Molin-Kyrö-NY

Casselståhl-Johansson NY-Lind-N Danielsson

Andersson-P3 Malmström-Johansson-B Danielsson alt Rönnqvist

Reserver: Rönnqvist alt B Danielsson, Östlund, Engström, Floberg.
Kommentera

70 Rodrigues: Du får inte glömm Nyllet
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vill inte ha honom i laget kommande säsong!
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Eftersom han uttalat inte vill ha kvar Nylander i truppen så har han ju inte glömt honom :)
Kommentera

P J Davydjoos: --------han har glömnt mycket
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vilka då, Karjalainen, Luovi o Wågström eller?
Kommentera

70 Rodrigues:Molin kan inte spela yttligare en säsong med en trög center.Larsson iår men inte Kyrö nästa år (seg så det räcker).
Han måste få bra miljö där han inte bromsas upp utav segisar.
OK med Sjödin/Laitinen men jag skulle hellre Johansson brevid VP och en tuff defensiv kille med Sjödin, han behövs åxå framåt.
Annars får du väl godkänt, Tony.
Kommentera

Clarence:

Jobs har anbud från Mörrum, Bofors, Hammarby + en allsvensk klubb till ..kommer inte ihåg vilken han sa.
Kommentera

aphac: men han glömde Nyllet
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Det va ett jävla tjat om Nylander!!!!!! Vill inte se honom i Brynäströjan igen! Det finns en gräns hur mycket man kan kämpa utan att få något uträttat, föresten så lär väl Malmström ta hans roll.....:-)
Kommentera

Clarence: Bäste kamrat.
Det är inte din skeptiska inställning jag har ngt emot, tvärtom.
Att vara skeptisk är en sund egenskap som man nästan alltid har nytta av. När det dock enligt mig blir rena felaktigheter som kommer från ditt tangentbord, då känner jag mig föranledd att reagera. Vet inte om det är ngt mönster eller ren tillfällighet att du känner dig extra träffad.
Exemplet med Norrena är ganska träffande. Ledningen har en storsponsor i ryggen som vill lösa Norrena från Frölunda. Man har klart och tydligt deklarerat att man vill ha Norrena och nu ligger bollen hos Frölunda, eftersom han står under kontrakt.
Tycker du att detta tyder på avvaktan och tvekan hos Brynäs?
Om du anser att ledningen tvekar och avvaktar, hur skulle man isf ha agerat tycker du?
Kidnappning kanske...?
Kommentera

70 Rodrigues: Då är det bäst att byta hela laget, vad uträttade ex.Molin meren att var på isen i 30 sek . sedan åka och vila fick han inte det så blev det utvisnings båset. Ne Nyllet var den som kämpade i varje match som jag såg och det var bara 36 matcher . Nyllet
Kommentera

Huge: Bad-boys.s har att Norrena kommer till Brynäs eller NHL.
Dom har nog ett öra hos VF .
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Vill fortfarande inte ha Nylander i laget!!!! Tyvärr så kan jag inte se hans storhet som du kan min vän!
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Kan nog bli tufft för Norrena att slå sig in i Tampas lag. I Brynäs får han garanterad speltid, valet borde vara lätt... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Kan det bero på att du har varit mycket upprörd på matcherna, så du inte kunnat njuta av det fina spel som Brynäs haft i vinter...
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: Jag är väl aldrig upprörd.....:-)
Kommentera

Huge: Det blir nog inget besked om Norrena fören efter VM, om "hoppas" inte det kommer på Lördag.
Kommentera

Huge: De här förutsättningarna nu då kring Fredrik Norrena, tycker du de är särskilt smickrande, eller ska vi säga tilltalande, för en anrik mästarklubb som Brynäs IF? Här ska man alltså, som det åtminstone känns för mej, gå ner på knä och knäppa händerna för Frölunda och deras ev välvilja att släppa sin målvakt till BIF. Detta istället för att klarspråkigt och rakryggat bestämt kräva ett ja eller nej här och nu från dels Norrena själv, om han verkligen vill gå till Brynäs eller inte. Dels, i andra hand, kräva samma ja eller nej från Frölunda, om de tänker släppa Fredrik eller inte. Brynäs gör sig själv underdåniga genom att vara så obestämda och utdragna när det gäller spelarköp. Något som bara ställer till problem för dem själva. Tänk nu om Fredrik Norrena till sist säger nej till Brynäs, eller att övergången av något skäl inte går i lås, då står Brynäs där sen med kanske ytterligare några veckor förlorade i att hitta en förstemålvakt. Och då lär man knappast få tag på nån målis som håller högre klass än Ram/Asplund.
Kommentera

Clarence: Nu får du lugna ner dig lite. Brynäs kan inte kräva att Frölunda ska släppa Norrena. Han har ett kontrakt och det är väl klart att Frölunda vill ha betalt. Om jag vill ha din bil, ger du mig den då? ;)
Och Norrena himself kan ju inte ge mycket till svar så länge han inte Frölunda ger klarttecken att de och Brynäs kan komma överens. Det är förutsättningarna, och det faktum att Frölunda givit Brynäs tillstånd att förhandla med Norrena får tas som försiktigt positivt.
Kommentera

Clarence: Och du är förvånad över att jag kommenterar just dina inlägg....

Vakna upp, det står 2003 i almanackan, inte 1963.
Bollen ligger hos Frölunda för tillfället. Vi kan inte mer än anmäla vårt intresse och tala om att det finns x antal kronor att betala med. Norrena är ju intresserad av NHL och det vore väl inte så jätteintelligent av honom att i det läget direkt tacka ja till Brynäs innan han vet ngt om hur pass intresserade man är i Tampa eller ngn annan klubb.

"Brynäs gör sig själv underdåniga genom att vara så obestämda och utdragna när det gäller spelarköp."

Du vill med andra ord att man skall handla snabbt, som i fallet Williams?
Om de spelare vi är intresserade av väljer ngn annan klubb så beror detta med all sannolikhet på att man antingen fått ett bättre bud från annat håll eller att man helt enkelt inte vill spela i Brynäs, av olika skäl.
De värvningsansvariga kan inte göra mkt mer än att presentera ett kontraktsförslag och visa sitt intresse.
Jag tror inte att det håller i längden att be spelarna skriva under, samtidigt som man har en pistol mot tinningen.
Denna modell är som jag ser det den enda vägen att speeda upp förhandlingarna, eller har du ngt annat förslag?
Kommentera

Ford Prefect: Har Norrena ett kontrakt så får väl Brynäs fixa det på någe vis om dom är intreserade av honom.Slälvklart ska frölunda ha betalt men om dom vill ha han kvar så lär det ju kosta mycket
pengar. Men som Brynäs agerar verkar ju nästan desperat och frölunda kräver bara mera betalt
Kommentera

Nu har Niklas Karmhag seglat upp som blivande stor back i Brynäs.
Vad säjs om det???
Kommentera

LUNDSTRÖM 6: va dillar du om? =) Karmhag blivande storback?
Kommentera

jorka: Visst vill Frölunda ha honom kvar, men de inser antagligen själva att det inte är lönt att tvinga honom att hålla sig till kontraktet. Dessutom kan han alltid bryta kontraktet för NHL och då får de inte annat än smulorna från det nordamerikanska bordet i för det. Bättre då att sälja honom till högstbjudande. Fullständigt logiskt och bara att finna sig i.
Kommentera

« · 271142 · »