Brynäs IF

727372 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs-Djurgården 22/10

« · 600469 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Djurgården 22/10
Huge: Håller helt med dig att det är starkt att ta ikapp underlägen. Men på sikt kommer det troligen inte att hålla, och det jag egentligen efterlyser är ett EGET spel på hemmaplan. Att det inte finns några "lätta" matcher är ju också helt klart. Men det verkar som om Brynäs själva har svårast att förstå detta. Den totala avsaknaden av intensitet i dom två första perioderna är oroväckande. Här har Boorken något att fundera på.
Kommentera

Gusten: "Om jag bajsar på ditt köksbord, och sen torkar bort det....är du nöjd med min insats då?"

Det beror väl på.
Om jag vet att du bajsat pga förstoppning och att du inte hann till toa, så kan jag acceptera din "insats".
Men mest nöjd är jag att du torkat upp efter dig....
Kommentera

rafalski: Jag tycker många drar lite för snabba slutsatser. Missnöjet beror ju ofta på att man själv intalat sig att det t.ex finns "lätta" matcher i ES, vilket är helt fel. Och redan där har man skapat en förväntning, som när den inte slår in, gör att man blir besviken.
Såg heller inte matchen idag, men av webben att döma så hade vi väl lite tryck i inledningen av matchen och var kanske värda en ledning i det läget. Nu fick dom istället ett skitmål och vi fick det stressigt igen.
Med 2 tuffa bortamatcher i bagaget mot FBK och HV, där vi gör bra insatser, är det kanske inte helt oväntat att det kan komma en liten reaktion, eller iaf att matchen går lite i vågor. Hemmamatcher kan ju ofta vara svårare att bemästra än bortadito. Iaf om man är ett s.k mellanlag i serien, med det gäller nog även i viss mån de s.k topplagen.
Det positiva som jag ser det är ju också att vi flera gånger har vänt underlägen till vinst och poäng. Ifjol hade vi torskat dessa matcher rakt av...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sitter i bussen hem och vi skall vara glada att få med oss en poäng. Kunde varit 3 eftersom Lassila höll på släppa in ett mellan benen.
Kommentera

Huge: Ja, jag är riktigt missnöjd. Att vi "så när" tar tre pinnar hjälper föga när faktum kvarstår att det blev en pinne. Men det som oroar mig mest är den totala avsaknaden av eget spel på hemmaplan. För som jag sagt tidigare så är bortaspelet helt okej.
Kommentera

Huge: Om jag bajsar på ditt köksbord, och sen torkar bort det....är du nöjd med min insats då?
Kommentera

rafalski: Så du är missnöjd med att vi tar oss samman efter som du säger 2 bedrövliga perioder och så när plockar 3 pinnar?
Kommentera

sylf: Lägga resten av matcherna på bortaplan ?
Kommentera

sylf: Brynäs har ett stabilt destruktivt bortaspel, men hemma kan man inte gå och fisa i två perioder. När dom väl trycker gasen i botten så händer det något. I dom två första perioderna försökte dom inte ens. Inte ens den mest positiva Brynäsanhängaren kan vara nöjd med dagens insats.
Kommentera

rafalski: Hur ska man ta tag i taktpinnen när man inte har nåt eget spel,offensivt?
Kommentera

rafalski: Ja,där kammar vi bergis noll!
Kommentera

Gusten: Bra insats Brynäs, not ! Som sagt på hemmaplan mot "lätta" motståndare måste man ta tag i taktpinnen. Nu väntar LHC med två raka förluster, svettigt.
Kommentera

rafalski: Patetiskt att förlora mot nästjumbon på det här sättet.När ska dom lära sig att spela mer än 1 period?
Fan va uselt!!
Kommentera

Det finns bara ett ord, PINSAMT.
Kommentera

2 - 3 .. fan
Kommentera

skit!
Kommentera

Gusten: Mmm hoppas det !!
Kommentera

sylf: Oavgjort efter full tid, jag är då fan inte nöjd. Boorken har lite att fundera på, det håller inte att spela i en period. Nu tar vi bonuspinnen.
Kommentera

90Steen_: Jag är fan inte nöjd men en poäng. Två förlorade.....hoppas det bli en.
Kommentera

90Steen_:
förlängning.. spännande.. kom igen nu bynäs.. sätt den
Kommentera

Aja men vi får vara nöjda med 1p, verkligen ! :)
Kommentera

Molin missa fri ..
Kommentera

90Steen_: Molin missar friläge med 1 min kvar..
Kommentera

Ojojoj va nervigt !
Kommentera

sylf: PP, nu är det dags att avgöra.
Kommentera

90Steen_: PP nu,döda matchen!!!
Kommentera

PP nu sätt den!
Kommentera

sylf: håll 1 pinne iaf nurå !!
Kommentera

BP igen:-((
Kommentera

Yes!!2-2 nu,tyvärr inte på plats den här gången men det går fler tåg.
Kommentera

Gusten: Exakt,nu är dom i brygga.
Kommentera

Ännu en vändning på gång kanske ? ;) Visst starkt av BIF, men n uhar det varit så här både mot MIK och DIF, att vi bara spelar hockey i sista, och det funkar liksom inte ..
Kommentera

Fortsätt nu! kör skiten ur dom
Kommentera

sylf: Dessutom SHG...
Kommentera

sylf: Ta mig fan 2-2 !!!
Kommentera

2-2
Kommentera

Gusten: Dom drar på sig utv istället.....
Kommentera

sylf: Att det ska ta så förbannat lång tid innan man börjar jobba. Djurgården brukar vika ner sig i tredje. Hård press nu så finns chansen.
Kommentera

sylf: Att det ska ta så förbannat lång tid innan man börjar jobba. Djurgården brukar vika ner sig i tredje. Hård press nu så finns chansen.
Kommentera

sylf: Kom igen nu för faan, täck skott med tandkött och smäll på.
Kommentera

Såja.1-2
Kommentera

Huge: Ännu mer chans,5 mot 3 nu om jag förstått det rätt.
Kommentera

Gusten: Japp,kämpa och tacklas är det minsta man kan begära.
Kommentera

Där kom chansen...
Kommentera

rafalski: Ett snabbt mål i början och ner på 3 femmor. Dom som snackat om lätt match idag binder ju ris åt egen rygg. Patetiskt att bli uppjagad över att det är jämnt när vilken nörd som helst kunde fatta att det skulle bli tufft idag. Vi sätter inte chanserna i första och får inte det viktiga första målet. I stället får vi ett riktigt skitmål i baken och det blir stressigt. Dom har fått matchen dit dom vill, liksom vi fick det mot HV. När det är tätt mellan matcherna avgör ofta den mentala statusen för dagen. Hoppas vi har lite kvar till sista perioden....
Kommentera

Gusten: Ja, att slita är det minsta man kan begära. Törs man ens hoppas på en "Moravändning" i tredje. Hoppas Boorken kör en hårtork i periodpausen.
Kommentera

sylf: 0 poäng idag och jag kräver minst en trepoängare borta mot LHC eller VF.
Dom tacklar ju inte ens. Man trodde ju att dom förstod vikten av den här "lätta" matchen som är insprängt mellan 6 "omöjliga".
Jag förstår att man inte kan vinna på beställning men nog fan kan man kämpa och tacklas.
Kommentera

sylf: Då kanske publiken får liiite valuta för biljetten iaf.
Kommentera

Makkan: Ja,inga poäng idag.Sen väntar en tuff vecka....Bäva månde
Kommentera

sylf: Fattas bar att vi blir nollade idag så är Lördagskvällen fullbordad.
Kommentera

« · 600469 · »