Brynäs IF

728161 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Frölunda

« · 990188 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Frölunda
Och svar gällande att bojkotta.. Föreningen är i kras, allt hjärta i klubben är borta.. Vilka har fixat detta. Idioterna i styrelsen, samt en hel massa folk på helt fel platser. Som t ex Sundlöv på sportchefsplatsen, det ända han gnäller över är att ekonomin är dålig. Då får man kolla nästa steg, vem är ekonomi, och marknadsansvarig, sköter dom sitt jobb, antagligen inte??..
Kommentera

Gurra88:
Det ska bli ruggigt intressant att se Markström idag..

Skulle inte förvåna mig om han håller nollan.. tänkte jag just skriva..Men kom på att våra backar inte är av högsta klass..

Stackarn
Kommentera

Klart Markström ska stå, han håller definitivt samma klass som Korhonen/Sperrle, elitseriens i särklass sämsta målvakter. Och kan sätta mitt liv på att grabbarna på isen kommer göra allt för att göra Markan till hjälte..
Kommentera

Lesky: Så Markström kommer göra mål med? Skrattande
Kommentera

Tips - Brynäs-Frölunda

Med Sperrle: 2-7

Med Korhonen: 2-5

Med Markström: 3-4
Kommentera

GävleLasse: Jag trodde NHL ville ha spelare som kan åka skridskor fort OCH ha kontroll på puck :)
Kommentera

Gusten: Jag tror snarare att han sticker över atlanten igen. Han har bevisat sig nu och det finns nog många i NHL som är intresserade.
Kommentera

GävleLasse: Vi får väl se, han har ju bevisligen ett leksandshjärta och nog fan måste det isåfall vara roligare att spela tillsammans med Pastorn inför en galen ståplatspublik än Hansen och en halvfull dito?

Vid senaste matchen blev Widing intervjuad, då tyckte jag mig skönja lite tendenser. Han var på väg att säga moderklubb eller klubben i mitt hjärta men avbröt sig själv och körde "klubben som jag arbetar för".

Nej det är nog jävligt många som vill göra en nystart nästa säsong.

Jag tror inte Widing, Sunken, Herman mfl täcker skott med överkäken i en ev avgörande match mot leksand i KS.
Kommentera

Gusten: Nja i Widings fall är jag inte orolig. Widing skulle inte överleva 14 dagar i Leksand. "Stan" är för liten helt enkelt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Amen!!
Kommentera

mattiaskarlgren: Huge har inte rätt i så fall. Det är Pecka Alcén som har rätt ;)
Kommentera

GävleLasse: Det jag är rädd för är att vi har ett tiotal spelare som verkligen längtar efter att få lämna klubben, och detta mitt under brinnande kvalspel.

I början av säsongen kan man kanske bänka spelare och sätta press på målvakterna i en sorts konkurrenssituation. Nu har vi ju facit, våra målvakter har INTE klarat av detta. Nu gäller det att teambuilda och få spelarna att VILJA rädda klubben kvar.

Fan jag tror att t.ex Widing ÖNSKAR att vi byter plats med Leksand. Då får han spela i ett ES-lag där han har hjärta och inför en besatt publik. Räddar han kvar Brynäs så får han fortsätta harva inför tomma läktare.
Kommentera

GävleLasse: När jag läste på Aftonbladet om Markström, så slog det mig att Huge kanske har rätt att det vore fel att satsa på honom i detta läge. MEN sedan så tog jag mitt förnuft till fånga och tänkte som man ska göra att det kvittar om han släpper in 7-8 puckar, han kan aldrig bli lika dålig som Korkonen eller Sperrle ändå!
Kommentera

Gusten: Ah, äntligen lite nya idéer. F-n vad glad jag blir. Ny målis, det kan bli vändningen, det kan bli katastrof. Hur som helst så GÖR man någonting, inte bara står och tittar på medans föreningen förblöder. Helt plötsligt känns det spännande igen.

BRA OÖ, PA, Mormor m fl !!!!!!!
Kommentera

Gusten: Tja både Sperrle och Korhonen borde ju stå med dumstrut i stupstock på stortorget så då är ju valet ganska enkelt. Det mest intressanta är hur reaktionerna kommer att bli OM han gör succé.
Kommentera

GävleLasse: Oavsett hur det går så är det snart dags att utse en förstemålis. Inte att föredra att gå in i en ev KS med tre osäkra målvakter utan förtroende. Nej låt någon av dessa få misslyckas i resterande matcher...med lite tur så växer den som får förtroendet.
Kommentera

munkas: haha. Dock så har jag varit riktigt nedstämd det senaste MEN idag tror jag faktiskt på vinst! GO GO GO TIGERS!!!
Kommentera

Gusten: Vi får se vad som händer. Det kan vara en grej som de ör bara. Men skulle det vara så som de skriver så vore det jäkligt intressant. Det är bara att hoppas att det blir succé.
Kommentera

moreten: Ja nu blev matchen om möjligt än mer intressant. Hoppas han ser det som en postitiv utmaning och inte lägger för mycket press på sig själv.

Hur agerar OÖ om Markström släpper 3-4 kassar i första perioden? Vad är mest "knäckande"? Bli utbytt eller fortsatt förnedring?

Mina tummar kommer vara blåa i eftermiddag.
Kommentera

Peja: Japp och Sperrle ska spela i J20.

Hoppas Markström klarar pressen nu. Tufft att debutera mot Frölunda hemma inför en storpublik.
Kommentera

Gusten: Too late mate ;)
Kommentera

Peja: Attans :)
Kommentera

GävleLasse: Enligt Aftonblaskan så är det klart att Markström står mot Frölunda.
Kommentera

Enligt Sportbladet ska Markström stå mot Frölunda.
Kommentera

Om ni samlar in pengar så gör ni ju en färjestadare!!
Kommentera

GävleLasse: Det är bra Lasse, du är så duktigt du.
Kommentera

Intressant artikel om BSKV:s förfall i dagens blaska... det var bättre förr!
Kommentera

GävleLasse:

Annars brukar det fungera bra att lyssna på Text-TV... ;-)
Kommentera

GävleLasse: Ja, onekligen intressant. På bänken lär han garanterat vara.
Det går fort i hockey ;-)
Kommentera

70 Rodrigues: Åja, jag har nog lite mer än ångest att bygga mina åsikter på. Men du kan gott och väl fortsätta att bygga på din ångest.

Vi får se hur sportradion kan ge dig information i fortsättningen.
Kommentera

GävleLasse: På samma sätt som du, ÅNGEST!!!!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Eich ein Berliner
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Eich ein Berliner
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Eich ein Berliner
Kommentera

munkas: Du glömde att ge tids angivelserna för händelserna!! :)
Kommentera

Saker man kan förvänta sig av morgondagen:

1. Magnus Kahnberg gör sitt sedvanliga solomål, efter att ha kontrollerat pucken i två minuter och snurrat runt Brynäskassen 7 ggr.

2. Tommi Kallio gör minst två mål.

3. Sjödin och Dackell drar på sig minst en tvåa var för hakning.

4. Varken Sperrle eller Khoronen (vem av slipsarna det nu är som står) kommer ha över 90 i räddningsprocent när matchen är slut.

5. Sundqvist kommer slå bort minst tio uppspel.

6. Brynäs förlorar.

6. Efter förlusten kommer Huge försöka lyfta fram positiva matchsekvenser samt skylla förlusten på tillfälligheter.
Kommentera

Huge: Hela frågan om ES-debut för "supertalangen" verkar ha fått en ny vändning.
Kommentera

GävleLasse: Håller "Pitten" nollan så ordnar det sig :) Men helt klart så är det en viktig match i LA
Kommentera

AVGÅ: ""Det som fattats har varit ödmjukhet, noggranhet och konsekvens i det man ska göra."

Här talar jag om våra insatser den senaste månaden, och inte under hela säsongen. Fram till ungefär 1 månad sedan bra precis så var spelet helt Ok i det stora hela.

""Tyvärr så verkar det vara först på senare tid som man tagit problemen på allvar."

Ja, problemen som i stort startade för 1 månad sedan.

Så att jag nu skulle erkänna att ni redan i höstas hade rätt kan du glömma.
Ni hade fel ända fram till för ca 1 månad sedan.
Då började er tonårs-gnällkärrings-medgångssupporterkritik få viss bärighet.
Kommentera

Steff: Ja det finns en del som talar för det. Men samtidigt så måste man ju göra mål framåt med... Något Mora verkar ha svårt för i tid och otid. Det blir viktiga tre poäng som står på spel i matchen mellan Mora och Brynäs i LA.
Kommentera

Huge: Du driver med oss. Det finns inte något annat sätt jag kan se det på.

1. "Det som fattats har varit ödmjukhet, noggranhet och konsekvens i det man ska göra."

Helt rätt - till sist erkänner du detta faktum.

2. "Tyvärr så verkar det vara först på senare tid som man tagit problemen på allvar."

Eh? Menar du (möjligen?) att alla tonårs-gnällkärrings-medgångssupportrar som redan för flera månader sedan började vifta med varningsflaggorna haft rätt?
D v s alarmklockorna som älskar sitt Brynäs, och som du fört ett personligt korståg mot, i själva verket haft rätt hela tiden?

Det kan inte vara möjligt. Och det är det säkert inte heller, jag väntar bara på att du ska vända på det hela, förneka hela historien (trots att den finns i forumet) och tala om hur rätt du haft.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs Å Luleå hamnar i kvalserien beronde på att ni har dom sämsta målvakterna....
Kommentera

Huge: Åja, övergången från 1-3-1 till 2-2-1 var svårare än man räknat med. Där har du en stor del av problematiken. Det sades att några av de nya spelarna inte kunnat anpassa sig till 1-3-1 vilket gjorde att man ändrade.

Detta blev ett dyrköpt beslut.
Kommentera

GävleLasse: Vad jag menar är att vi egentligen inte bygger från ett grundläge där spelet helt kollapsat utan från ett läge där försvarsspelet tidvis i matcherna har fallerat. Dvs att det inte behövs några revolutionerande eller genomgripande ändringar i spelsättet.
Det som fattats har varit ödmjukhet, noggranhet och konsekvens i det man ska göra.
Tyvärr så verkar det vara först på senare tid som man tagit problemen på allvar. Men det känns iaf inte som att det på nåt sätt är för sent.
Kommentera

Huge: Jag tror tvärtom att det är precis vad man har i tankarna. Detta bygga från grunden tänket kommer på tok för sent för att kunna tolkas annorlunda.

Det känns lite underligt att läsa OÖ's beröm för defensiven i de senaste matcherna efter att ha släppt in 5 mål i den senaste. Där berör han visserligen problemen i BP men i det fallet så har han ju fallit lite på eget grepp. Ställer man in så många unga spelare som Sundström och Carlsson i ett BP så är det dömt att misslyckas. Bara det att Sundström inte ligger närmare Wernblom vid 1-0 visar hans brist på rutin. Man lämnar inte en av elitseriens vassaste PPspelare framför kassen sådär.
Kommentera

Huge: "Men som sagt: mkt hänger på samspelet mellan övriga försvaret. Funkar den biten så höjer sig också våra nuvarande målvakter till en fullt acceptabel nivå. Iaf fullt tillräckligt för att laget aldrig ska behöva riskera att hamna i det läge vi nu befinner oss i."

Det enda jobbiga är att försvaret spelat hyggligt det sista, men då är det väldigt jobbigt att ha två målvakter som kastar in puckarna i egen kasse. Brynäs har för dåliga målvakter, så är det bara.
Kommentera

GävleLasse: Visst har man ett ev KS i tankarna och att det är ett fullt tänkbart scenario, men i nuläget finns det väl inte nån anledning att fokusera och ställa in sig på detta?
Kampen om platserna 9-10 är ju helt öppen och tom en slutspelsplats är möjligt, även om det ser mörkt ut på den punkten.
Tycker att det spel vi eftersträvar verkar vara på väg tillbaka och nu gäller det att bara fortsätta som vanligt med rutinerna som gäller och metodiskt fortsätta på den inslagna vägen. Det tror jag är det bästa sättet att ge trygghet till spelare och spelsystemet.
Att redan nu börja fokusera på KS som om det redan vore ett faktum kanske hade funkat om spelet mer eller mindre hade havererat, typ som läget var i de sista omgångarna inför vår senaste KS-sejour.

Och som du säger: vi har ett par nyckelmatcher som avgör det hela.
Kommentera

Peja: Vare sig Korhonen eller Sperrle har det där lilla extra som ex Kristan hade. Att kliva fram i matcher som den igår och rädda några av frilägena dom fick. Då vinner vi en sån match.
Därvidlag håller jag med om att en riktigt bra förstemålvakt hade varit att föredra, när vi har facit i hand.
Men som sagt: mkt hänger på samspelet mellan övriga försvaret. Funkar den biten så höjer sig också våra nuvarande målvakter till en fullt acceptabel nivå. Iaf fullt tillräckligt för att laget aldrig ska behöva riskera att hamna i det läge vi nu befinner oss i.
Kommentera

70 Rodrigues: Styra upp vad? På vad har du byggt dina argument det senaste året?
Kommentera

Huge: Den stora boven i dramat är alla billiga mål som vära målvakter släppt in i parti och minut, dessa kombinerat med personliga misstag som renderat i baklängesmål. Man har helt enkelt slagit bort benen under sig själv i tid och otid. Sånt tar för mycket kraft.

Skall man se på kommande matcher så får man göra en värdering om vad som är viktigast. Jag tror att de bästa vore att helt enkelt ställa in sig på KS och att använda de återstående matcherna för att få ordning på defensiven inför kvalserien. Kan man ändå få till det och klara sig kvar utan kvalseriespel så vore det en rejäl bonus. Vi har ett par nyckelmatcher kvar att spela.

Det viktigaste är ju att Brynäs återfinns i ES 08/09

Kommentera

« · 990188 · »